basen romantiseren

Lolaz

Newbie
Ik ben jarenlang verslaafd geweest aan het basen van coke. Ik ben mijn grote liefde kwijtgeraakt, mijn huis, baan en vrienden. Meerdere opnames achter de rug, inmiddels heb ik een fulltime betaalde baan en een eigen huisje en soms....zo'n trek! Dan zet ik bepaalde muziek op en denk ik aan de momenten dat ik coke basede met mijn ex. We waren zo gek op elkaar, maar allebei verslaafd aan coke en trokken elkaar enorm naar beneden. Maar wat trekt het af en toe nog om te gebruiken. Zoals nu denk ik: het is heeeerlijk om te basen. En moet ik mijzelf echt beheersen om het niet te doen. Zijn er meer mensen die zo'n ontzettende craving hebben?

Ik zeg niet dat ik nooit meer van een bepaalde substantie voor altijd af blijf.
Maar het hangt er ook van af... ik kan wel voor lange tijden stoppen. Maar als ik het doe ken ik geen grenzen en ga ik te ver door in 1 keer waardoor ik echt een degout krijg van het spul dat ik dan gebruik.

Maar beter doe je het niet meer, hou de herinneringen maar blijf er maar beter van af. Je denkt alleen maar aan de leuke momenten. Maar je onthoud ook al de nadelen die het met zich mee bracht!

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Inderdaad, drugs heeft absoluut mooie momenten maar probeer jezelf ook de schaduwzijde van druggebruik (voornamelijk van de verslaving dus) te herinneren. Ik heb zelf heel veel geblowd en die cravings heb ik in mindere mate ook wel meegemaakt. Ze komen vaak op specifieke momenten.

Misschien helpt het je die momenten te leren herkennen er iets mee te doen. Bijvoorbeeld elke keer als je zo'n craving hebt een rondje te gaan hardlopen. Als je dat lang genoeg volhoudt, ga je vanzelf de behoefte voelen om te gaan hardlopen als je zo'n crave hebt. Dan kan het dus omdraaien naar iets positiefs in plaats van iets negatiefs

Bovenaan