Betrouwbaar heid laten testen xtc pil

lunarlola

Newbie
Hi allemaal,

Ik heb laatst een paar xtc pillen gehaald en mijn vriendin is een vd pillen gaan testen bij Youz in Rotterdam.

Bij het testen stelde mevrouw eerst wat vragen en haar collega heeft de pil opgemeten en er wat vanaf geschraapt. Daarna keken ze in het systeem en zagen ze dat deze pil al eerder bij hen was binnengebracht

Ze vertelde dat het een punisher is en deze pil 195 mg MDMA bevatte, en vertelde dat dit best hoog is voor een xtc pil. Ze zei er wel bij dat we rekening moesten houden met een spreiding van ongeveer 165 tot 225 mg, omdat ze dezelfde pil ook weleens met andere hoeveelheden binnen hadden gekregen.
We kregen de pil daarna gewoon weer mee.

Ik ben er alleen achteraf toch niet helemaal gerust op. Ik had eigenlijk verwacht dat er echt een laboratoriumtest gedaan zou worden waarbij ze precies konden zien wat erin zit, en we later de uitslag zouden krijgen. Nu vraag ik me af of ik er nu gerust op kan zijn dat als de pil al eerder getest is en in hun systeem staat, er geen andere rare dingen in zitten? Of kunnen ze met deze manier van testen bijvoorbeeld niet uitsluiten dat er iets anders in de pil zit?
Als ik de pil zou gebruiken zou ik sowieso eerst een klein stukje nemen.
Ik ben zelf ook best een beetje een stresskip dus ik wil gewoon graag even zeker weten hoe betrouwbaar dit is en of ik me hier eigenlijk wel gerust op kan voelen.

Ohja en nog een vraagje.. ik heb hiervoor een aantal keer mdma kristallen genomen en dit afgewogen door mijn lichaamsgewicht in mg te nemen als startdosis. En dit ging steeds goed. Alleen vraag ik me af of dit met een xtc pil ook zo te doen is. Of het dus wel goed verdeeld is zo dat wanneer je een kwartje neemt dit 1/4 vd totale hoeveelheid mdma is.

Heb een fototje van de pillen ingevoegd. Alle tips zijn welkom :)

Bijlagen

• IMG_5284.jpeg
    IMG_5284.jpeg
    80,3 KB · Weergaven: 9
Hebben ze pil opgemeten / er een gedetailleerde foto van gemaakt? Zo ja, dan kunnen ze op basis van afmetingen en detailfoto met zeer veel zekerheid een check maken of deze overeenkomstig is met de pil zoals bekend in hun database. Betreft dan dezelfde batch. Ik zou mij hier geen zorgen om maken. Het is win-win, je hebt je pil terug en het onderzoekscentrum kan zodoende kosten-effectief te werk gaan.

Edit: ik lees nu dat ze ‘m hebben opgemeten. Zit qua test wel goed hoor :-).

Edit 2: als je echt precies 25% van de pil wilt nemen, zou je evt de pil helemaal kunnen verpoederen en dan het gruis afwegen en in 4 capsules doen. Maar eerlijk: ik vond het ook altijd wel de charme op een feest om te pogen een kwartje te nemen. Werd dan idd vaak iets minder of meer.

Ja, dit is een heel normale manier van testen in Nederland inderdaad. Ze kunnen niet officieel uitsluiten dat er iets anders inzit, maar ze kunnen ook niet zomaar zeggen dat het een vergelijkbare pil is. Je pil moet wel echt duidelijk overeenkomen. Als ze dat niet voldoende kunnen vaststellen, wordt er alsnog een lab test gedaan. Je kan je er dus zeker mee geruststellen.

Maar ook met een lab test: Dat geeft alleen maar uitsluitsel over díe specifieke pil die je dan hebt ingeleverd… Daardoor valt er iets over je overige pillen te zeggen, maar das niet per se duidelijker of veiliger dan wat ze nu hebben gedaan. Er blijft altijd enige onzekerheid.

En wat je zegt klopt ook: Doseren is met xtc moeilijker dan met mdma kristallen. De verdeling blijft ook altijd onzekerder in een pil.

Maar ook met een lab test: Dat geeft alleen maar uitsluitsel over díe specifieke pil die je dan hebt ingeleverd… Daardoor valt er iets over je overige pillen te zeggen, maar das niet per se duidelijker of veiliger dan wat ze nu hebben gedaan. Er blijft altijd enige onzekerheid.
Gek genoeg was ik huiveriger bij het gebruik van pillen die ik had laten testen, dan bij ongeteste pillen. De pil die ik ingeleverd had hadden ze nog niet eerder gezien en dus werd deze naar het lab gestuurd, uitslag: 90mg mdma per pil.

Dit zou betekenen dat ik een hele pil in zou moeten nemen voor een normale dosis. Hierdoor kwam toch een soort psychologische blokkade opzetten omdat ik bang was voor de mogelijkheid dat andere pillen wel meer MDMA konden bevatten, ik had ze namelijk gekocht als pillen van "200mg" (en dat dus een overdosis zou zijn om in 1x in te nemen). Heb die pillen dan ook nooit meer zelf gebruikt.

Moraal van het verhaal: inderdaad beter mdma kristallen halen en laten testen😇

Laatst bewerkt:
Nu vraag ik me af of ik er nu gerust op kan zijn dat als de pil al eerder getest is en in hun systeem staat, er geen andere rare dingen in zitten? Of kunnen ze met deze manier van testen bijvoorbeeld niet uitsluiten dat er iets anders in de pil zit?
Een xtc-pil wordt helemaal opgebruikt als ze hem in het lab testen. Dus de pil die je inneemt is altijd een andere dan degene die getest wordt ;)

Een xtc-pil wordt helemaal opgebruikt als ze hem in het lab testen. Dus de pil die je inneemt is altijd een andere dan degene die getest wordt ;)
Het voordeel van het testsysteem in Nederland is juist dat ze zóveel drugstests doen (ongeveer 18.000 per jaar), dat ze niet alleen kunnen zeggen hoe sterk de geteste pil was, maar ook wat de gemiddelde sterkte is van de pillen, en hoe groot de afwijking is per pil.

Wat je hebt ontvangen is dus zeer betrouwbare informatie over wat er in je pil zit. Beter dan dit kan eigenlijk niet.

Terug
Bovenaan