Binnenkort misschien LSD proberen

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
@Neo-Shulginist top verwoord weer!

Nu ben ik benieuwd of er ook een soort van terugweg is? Als je het te bont maakt op jonge leeftijd en je merkt psychische problemen, zeg maar 10 a 20 jaar later, kan je de hersenen terug op de juiste manier stimuleren door middel van medicatie/therapie/technieken of is dit definitief?

Neo-Shulginist

Badass junkie
@Neo-Shulginist top verwoord weer!

Nu ben ik benieuwd of er ook een soort van terugweg is? Als je het te bont maakt op jonge leeftijd en je merkt psychische problemen, zeg maar 10 a 20 jaar later, kan je de hersenen terug op de juiste manier stimuleren door middel van medicatie/therapie/technieken of is dit definitief?
Haha, nouja, ik zal niet zeggen dat je sowieso voor het leven verpest bent als je gedurende je pubertijd drugs gebruikt. Sowieso hangt het nogal af van de gebruiksfrequentie, ingenomen dosis en andere omgevingsfactoren. Sowieso zijn er uiteraard flinke individuele verschillen. Dus er zijn wel wat onzekerheden. Maar in hersenscans bij mensen die tijdens hun vroege jeugd veel cannabis hebben gebruikt kun je bijvoorbeeld wel zien dat zij een kleinere hippocampus hebben; een gedeelte van het brein wat betrokken in bij korte termijngeheugen en ruimtelijk inzicht.

Wat betreft de emotie-regulatie zijn er natuurlijk wel therapieën die mensen daarmee (op latere leeftijd) om kunnen leren gaan, zoals cognitieve gedragstherapie. Maar dat zijn vaak langdurende en intensieve therapieën die niet heel hoge succespercentages weten te behalen. Als een achterstand er eenmaal is, dan kost het dus heel veel moeite om dat nog in te halen en de kans is aanzienlijk dat het niet meer helemaal lukt om de achterstand in te halen. Maar op individueel niveau is het gewoon lastig om daar harde uitspraken over te doen omdat zoveel factoren een rol kunnen spelen. Als je het op bevolkingsniveau bekijkt dan is er wel een sterke evidentie dat drugsgebruik tijdens de pubertijd nadelig is voor de mentale gezondheid.

WeAreThe99%

Bewuste gebruiker
LSD is NEXT LEVEL! Heerlijk spul maar je moet wel weten wat je doet. Vrijdag avond LSD genomen. Hij kwam er lekker in. Later in de nacht probeerde ik te slapen en rookte nog wat wiet. En kwam in een hele andere wereld terecht met gekke entiteiten. En dat was een hele apparte maar ook angstige ervaring. Maar goed dat ter zijde. Wat ik hiermee wil vertellen is dat dit jouw ook kan gebeuren. Die angstige ervaring kan zo echt lijken ( wat op dat moment ook jouw realiteit is ) Dat je er zeker wat aan over kan houden wat hier al word vermeld. Ik zelf kan het de volgende dag relativeren of kan er een les uithalen en zie het vaak niet eens als een badtrip. Het is en blijft LSD. En het ligt ook een beetje aan de dosis die je zou willen nemen.

Jij bent naar mijn idee iemand die nieuwsgierig is naar verschillende middelen. ( wat ik zelf ook was ). En als je toch LSD neemt. Neem het dan in je eentje waar je je chill voelt en begin dan met 50 microgram inplaats van 200 microgram. 50 tot 70 microgram is wel te doen als je hier mee begint. En neem de eerste keer zeker niet bij. Als je toevallig een zegel hebt en je weet niet hoeveel microgram erop zit ( gemiddelde zegel zit tussen de 150 en 250 microgram ) . Neem dan een kwart zegel inplaats van een halfje. Wanneer je weet wat je staat te wachtten kan je gerust een halve of een hele nemen maar dat is wel voor de die hardst

Bovenaan