Bromozepam naar Diazepam

Zeepbelleke

Experimenterende gebruiker
Ik neem ondertss bijna een jaar 3 mg bromozepam is het nuttig om over te schakelen naar diazepam om de bromo af te bouwen?
3 mg is waarsch niet veel maar ik ben nogal gevoelig voor medicatie.
bedankt om ff mee te denken.

Zeepbelleke

Experimenterende gebruiker
Geen advies? Ik heb meer vertrouwen als het over benzos gaat van gebruikers of ex gebruikers dan men huisarts. 😃

inner_search

Badass junkie
Ik zou als het via de huisart gaat vragen om een taper met diazepam , werkt langer door op je slaap waardoor je snachts wrs niet wakker zal worden.

bromazepam werkt ook lang maar zal je als je af gaat bouwen uit je slaap halen.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Geen advies? Ik heb meer vertrouwen als het over benzos gaat van gebruikers of ex gebruikers dan men huisarts. 😃
De huisarts zal je waarschijnlijk ook doorverwijzen naar een verslavingsarts of psychiater voor het helpen afbouwen. Dan kan er gelijk ook rekening gehouden worden met zogeheten 'comorbide stoornissen'; oftewel andere klachten die je mogelijk hebt die kunnen meespelen bij het gebruik van benzo's en/of het afbouwen daarvan.

Verder is het afbouwen van benzo's wel redelijk gestandaardiseerd hoor. Je wordt inderdaad eerst overgezet op diazepam, en dan volgt er een afbouwschema gedurende 6 of 12 weken.

Je kan deze rekenhulp bijvoorbeeld gebruiken om te zien hoe zo'n gestandaardiseerde afbouw eruit zou zien in jouw situatie. Let dus wel op dat persoonlijke omstandigheden nog een rol kunnen spelen bij eventueel een iets andere afbouw.

Bovenaan