High of stoned?

High of stoned?

• High

Stemmen: 51 62,2%
  • Stoned

Stemmen: 22 26,8%
  • Ik herken het verschil niet

Stemmen: 9 11,0%

• Totaal aantal stemmers
    82

lolnoob

Bewuste gebruiker
Ik space hem echt keihard van 0.3 gram (goedkope) hasj in een hasjbrownie. Maar dan wel zelfgemaakt zodat je echt weet hoeveel er in zit. Het was echt bijna een soort heel licht paddo trippen. Als ik ergens naar keek zat ik daar helemaal in en leek de rest van de wereld minder te bestaan. Dan keek ik ergens anders naar en dan dacht ik wow cool dat bestaat ook nog :mrgreen:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
alcoholist zei:
0.6 gram 1 cakje,10euro..

Hier in de shop kost een plakje cake met 0,33 gram voor 3 euro..

lolnoob zei:
Ik space hem echt keihard van 0.3 gram (goedkope) hasj in een hasjbrownie. Maar dan wel zelfgemaakt zodat je echt weet hoeveel er in zit. Het was echt bijna een soort heel licht paddo trippen. Als ik ergens naar keek zat ik daar helemaal in en leek de rest van de wereld minder te bestaan. Dan keek ik ergens anders naar en dan dacht ik wow cool dat bestaat ook nog :mrgreen:

Zo waren mijn eerste ´orale ervaringen´ ook. Nu space ik hem nog steeds keihard van 0,33 gram, maar is toch minder intens.

OT:Bij het oraal gebruiken van wiet/hasj word ik eigenlijk altijd wel high/trippy, hoe ervaren jullie dan?
Worden jullie vaker stoned, of high van wiet/hasj eten?

lolnoob

Bewuste gebruiker
Ik wordt dan alleen high, maar ik heb het ook nog maar 3x gedaan.

Ik probeer trouwens de tolerantie laag te houden zodat het nog speciaal blijft en het effect niet afneemt.

W.F.L.

Badass junkie
John Beton zei:
Kan iemand me vertellen waar het onderscheid ligt, wat jullie doen om high te worden en wat om stoned te worden. Ik heb begrepen dat het merendeel zegt dat ze van hasj eerder high worden. Ik las ook dat het te maken zou hebben met het al dan niet puur roken.

In mijn ogen was het tot nu toe gewoon hoe meer je rookt hoe meer je van het level high naar het level stoned gaat, en hoe sterker de wiet/hasj hoe sneller. Blijkbaar kan dat beter, jullie maken me curieus. Ik heb hier nog nooit bij stilgestaan, ik heb het mij tot nu toe enkel gewoon laten overkomen zonder me op voorhand af te vragen of ik liever high of stoned zou willen zijn.

Bij mij is het omgekeerd. Als ik pas begin te roken, dan word ik meestal wel echt stoned. Maakt niet uit of het dan pp of een haze is ofzo. Als ik dan de hele dag blow word ik zowiezo enkel nog high. Die "bodyload" om het zo te noemen gaat dan weg en dan ervaar ik enkel nog het geestverruimende effect. En dat is veruit het meest relaxte vind ik.

Volgens mij ligt het wel vaak aan de set en setting, want als ik een druk moment heb en ik ga wiet roken word ik er meestal niet echt rustiger van, ongeacht de soort. Als ik al moe ben en op de bank zit en dan ga blowen word ik gewoon heel loom. Van hasj krijg ik vaak enkel de geestverruimende werking, van wiet meestal beide of soms enkel het slome (WW vaak, of indicas). Verder vind ik de geestverruimende werking ervan het duidelijkst bij haze, zeker silver haze ofzo. Voel me dan niet per se stoned of "zwaar" maar ik merk dan aan de atmosfeer (ja kan het niet anders noemen :grin:) en aan mijn gedachtes dat ik helemaal niet nuchter ben en eigenlijk meer van de kaart dan wanneer ik stoned ben. En das leuk, want dan beleef je alles op een andere manier, meer intens, in een soort van moment-opname/trip. Alles komt in golven :hearteyes: Als ik 2C-B of keta neem vind ik trouwens wel wat gelijkenissen wat betreft de gedachtengangen haha! Plus je hebt dan nog wel vaak de energie om dingen te doen. Word er weleens asociaal druk van dan :P Als ik m'n ogen dan dichtdoe zie ook vaak felgekleurde roze/groene fractals en shit in de ruis maar dat ligt misschien aan mij.

Puur roken maakt voor mij niet zo veel verschil uit. Ik merk dan dat m'n bloeddruk lager is en misschien meer geestverruiming, maar ik word ineens ook wel loom (hoewel dat weg kan gaan) maar het is me nog niet gelukt om van dezelfde wiet een ander effect te krijgen door er wel of geen halve peuk in te doen. :P

KapiteinPinda

Belezen gebruiker
John Beton zei:
Kan iemand me vertellen waar het onderscheid ligt, wat jullie doen om high te worden en wat om stoned te worden. Ik heb begrepen dat het merendeel zegt dat ze van hasj eerder high worden. Ik las ook dat het te maken zou hebben met het al dan niet puur roken.

In mijn ogen was het tot nu toe gewoon hoe meer je rookt hoe meer je van het level high naar het level stoned gaat, en hoe sterker de wiet/hasj hoe sneller. Blijkbaar kan dat beter, jullie maken me curieus. Ik heb hier nog nooit bij stilgestaan, ik heb het mij tot nu toe enkel gewoon laten overkomen zonder me op voorhand af te vragen of ik liever high of stoned zou willen zijn.

Hoe het precies zit weet ik niet, daarvoor zul je even wat verder moeten zoeken, maar ik meende dat het ongeveer zo zit:

Als je hasj of wiet hebt, zit daar THC in, maar er bestaan verschillende 'soorten' THC (of een anderes tof, zoals ik al zei weet ik er het fijne niet van), en deze verschillende soorten komen in bepaalde verhoudingen voor in je hasj of wiet.
Van een deel van deze soorten wordt je hoofdzakelijk high, en van een ander deel hoofdzakelijk stoned. De gein is dat de soorten waarvan je stoned wordt een nét iets hogere temperatuur nodig hebben om vrij te komen dan de stofjes die je high maken. Met een goede (en waarschijnlijk onwijs dure) vaporizer kun je de temperatuur instellen, zodat je kan regulieren welke stoffen er wel, en welke stoffen niet vrijkomen.

Dit is in overeenstemming met een ervaring van me. Mijn eerste ervaring met een bong was het roken van wiet door een zelf geknutseld plastic-flesjes-aluminiumfolie-geval. Ik werd onwijs high, en dacht dat het kwam omdat ik het door een bong rookte. Later heb ik dit effect nooit meer voor elkaar gekregen met een normale bong, en ik denk dat het geknutselde dingetje eigenlijk nét inefficiënt genoeg was om niet te heet te worden.

Ik denk dat van alle factoren die bepalen of je stoned of high wordt (bong of pijpje, puur of met tabak, hasj of wiet, etc.) de temperatuur hetgene is dat de sleutelrol speelt. Als je dus andere effecten wil, kun je proberen om op de een of andere manier met de temperatuur te gaan spelen

Nasica

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Zeker high. Is een stuk creatiever en productiever. Daarnaast om stoned te worden heb je ook tabak nodig. En dat is toch minder lekker.

lolnoob

Bewuste gebruiker
KapiteinPinda zei:
John Beton zei:

Hoe het precies zit weet ik niet, daarvoor zul je even wat verder moeten zoeken, maar ik meende dat het ongeveer zo zit:

Als je hasj of wiet hebt, zit daar THC in, maar er bestaan verschillende 'soorten' THC (of een anderes tof, zoals ik al zei weet ik er het fijne niet van), en deze verschillende soorten komen in bepaalde verhoudingen voor in je hasj of wiet.
Van een deel van deze soorten wordt je hoofdzakelijk high, en van een ander deel hoofdzakelijk stoned. De gein is dat de soorten waarvan je stoned wordt een nét iets hogere temperatuur nodig hebben om vrij te komen dan de stofjes die je high maken. Met een goede (en waarschijnlijk onwijs dure) vaporizer kun je de temperatuur instellen, zodat je kan regulieren welke stoffen er wel, en welke stoffen niet vrijkomen.

Dit is in overeenstemming met een ervaring van me. Mijn eerste ervaring met een bong was het roken van wiet door een zelf geknutseld plastic-flesjes-aluminiumfolie-geval. Ik werd onwijs high, en dacht dat het kwam omdat ik het door een bong rookte. Later heb ik dit effect nooit meer voor elkaar gekregen met een normale bong, en ik denk dat het geknutselde dingetje eigenlijk nét inefficiënt genoeg was om niet te heet te worden.

Ik denk dat van alle factoren die bepalen of je stoned of high wordt (bong of pijpje, puur of met tabak, hasj of wiet, etc.) de temperatuur hetgene is dat de sleutelrol speelt. Als je dus andere effecten wil, kun je proberen om op de een of andere manier met de temperatuur te gaan spelen

Ik smoke nu vaak met een stormaansteker die warmer wordt dan gewone aanstekers maar ik wordt er nog steeds high van. Maar het kan er wel wat meer te maken hebben.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Het is alleen zo in het geval van een verdamper. Daar verdamp je inderdaad hoofdzakelijk THC (high) mee. De CBD (stoned) komt pas vrij vanaf een hogere temperatuur dan THC.

Maar zowel met bong als joint of wat dan ook wat brand en niet verdampt is het hetzelfde.
In feite zou je bij een bong juist nog méér CBD vrij door de directe ontstekingsbron.
Ik denk dat het voornamelijk de verwachting (setting of set, weet het verschil nooit :rolleyes: ) en omgeving is, gecombineerd met het soort wiet en geholpen door het vrij blijven van nicotine.

taeknic

Belezen gebruiker
Doe mij maar heerlijk stoned, lekker wegzakken, genieten van de simpele dingen in het leven... :smoke:

Maddo17

Belezen gebruiker
Toch wel high..

Dat lekkere gevoel als t naar je kop stijgt, en een absurd gevoel hebben tijdens het lopen + energie :hearteyes: Kan het niet echt uitleggen maar ik prefereer toch dit dan dat ik op de bank zit en niet eens zin heb om mijn arm uit te steken en een glas te pakken wat voor me ligt.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Maddo17 zei:
Toch wel high..

Dat lekkere gevoel als t naar je kop stijgt, en een absurd gevoel hebben tijdens het lopen + energie :hearteyes: Kan het niet echt uitleggen maar ik prefereer toch dit dan dat ik op de bank zit en niet eens zin heb om mijn arm uit te steken en een glas te pakken wat voor me ligt.

High word ik persoonlijk creatiever van. Stoned lui/in een roes en voer dan meestal niet veel uit. Is mijn ervaring ermee :wink:

Maddo17

Belezen gebruiker
25tolife zei:
Maddo17 zei:
Toch wel high..

High word ik persoonlijk creatiever van. Stoned lui/in een roes en voer dan meestal niet veel uit. Is mijn ervaring ermee :wink:

Haha XD Creatieff? Bedoel je tekenen, muziek maken? Tja, ik bak daar sowieso niks van dus daar merk ik niks van. Het enige waar ik creatief in wordt is mijn taalgebruik :mrgreen:

Als ik high ben ga ik filosoferen en zie ik dingen die ik daarvoor nooit zag.
2 vrienden van mij hadden een soort geheime taal ontwikkeld met klikkende vingers en willekeurige engelse woorden, waarin ze met elkaar konden communiceren. Ik heb het nuchter zoo vaak bekeken en ik kon NOOIT zien hoe ze het nou deden.

Toen ik high was, zag ik het gelijk...grappig hoe geestverruimend die dingen werken. Ik sta ook meer stil bij de natuur. Heb soms ook wel eens paranoia gedachten dan :P

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Maddo17 zei:
25tolife zei:
Maddo17 zei:
Toch wel high..

Haha XD Creatieff? Bedoel je tekenen, muziek maken? Tja, ik bak daar sowieso niks van dus daar merk ik niks van. Het enige waar ik creatief in wordt is mijn taalgebruik :mrgreen:

Als ik high ben ga ik filosoferen en zie ik dingen die ik daarvoor nooit zag.
2 vrienden van mij hadden een soort geheime taal ontwikkeld met klikkende vingers en willekeurige engelse woorden, waarin ze met elkaar konden communiceren. Ik heb het nuchter zoo vaak bekeken en ik kon NOOIT zien hoe ze het nou deden.

Toen ik high was, zag ik het gelijk...grappig hoe geestverruimend die dingen werken. Ik sta ook meer stil bij de natuur. Heb soms ook wel eens paranoia gedachten dan :P

Ligt het aan mij of het klinkt het dat jij ook creatief wordt van high zijn? :sunglasses:
Klinkt mij in ieder geval creatief in de oren niet alle creativiteit moet op papier zijn, of met instrumenten waar we er zoveel van hebben, een hamer is toch ook een instrument om een spijker nauwkeurig op de kop te slaan bijvoorbeeld?de definitie

Bovenaan