Ik injecteer dagelijks lucht Intramusculearer mag nooit maar dan ook nooit lucht in je naald zitten als je een lucht belletje injecteert ben je dood
Dat is onzin. Je kan redelijk wat lucht zowel intra musculair als vasculair hebben. Zelfs zoveel lucht dat je met een 5ml spuit die vol met lucht zou zitten nog geenm complicaties krijgt. Voor velen, ook in de medische sector is het juist geprefereerd om een kleine luchtbel mee te injecteren zodat alle vloeistof uit de spuit gedrukt wordt (air-lock techniek).er mag nooit maar dan ook nooit lucht in je naald zitten als je een lucht belletje injecteert ben je dood
Deze uitleg was me teveel moeite.Dat is onzin. Je kan redelijk wat lucht zowel intra musculair als vasculair hebben. Zelfs zoveel lucht dat je met een 5ml spuit die vol met lucht zou zitten nog geenm complicaties krijgt. Voor velen, ook in de medische sector is het juist geprefereerd om een kleine luchtbel mee te injecteren zodat alle vloeistof uit de spuit gedrukt wordt (air-lock techniek).
Ben ik het mee eens tot op zekere hoogte. Je zou kunnen stellen dat IV gebruik zo destructief is op alle fronten dat het nadrukkelijk afraden/geen informatie over delen ook onder harm reduction valt.Het maakt niet uit of @Ganggang💯 gelijk heeft of niet. De doelstelling van dit forum is harm reduction. Alles hoort bespreekbaar te zijn en het is niet zo dat IV aangemoedigd wordt. Liever veilig spuiten dan verkeerd.
Bedankt voor het haarfijn uitleggen van het pijnpunt. Je maakt een sterke zaak.Ik vind de reactie van medelid Ganggang over de impact van IM injectie van wat voor drug dan ook, best wel begrijpelijk.
Jazeker!
Heroïne injecteren is toch wel een van de meest verslavende, en helaas ook verwoestende manier van gebruiken.
Absoluut.
Rn ka, ik weet wel dat christal meth roken je ook naar de kloten helpt, en vrijwel altijd tot een akelig levenseinde leidt.
Tuurlijk.
Maar in mijn zeer actieve blowtijd, de tijd vlak nadat mijn relatie geklapt was) waren de mensen die aan de hero zaten, en al helemaal deze die met de naald bezig waren, mensen die zoveel mogelijk geweerd werden in coffeeshops, open ontmoetingscentra, noem maar op.
Ik herinner mij de bordjes nog goed met de tekst " no junks" die er hingen...
De enige plaats waar ik deze mensen zag gebruiken, Chinezen overigens en niet met de spuiten gelukkig, en daarna het zien van wat deze drug met ze deed, was...( ik noem de naam nu omdat het niet meer bestaat als zodanig) cafe Bonaparte in Venlo gelegen.
Hier werd enige tijd het gebruiken van ook heroïne gedoogd.
Vraag me niet hoe dit kon, maar het was toch echt zo!
Voor mij een gigantische kuttijd en het was niet lang daarna, dat ik naar Frankrijk vertrok omdat ik anders zeer wel mogelijk toch een keer die zooi geprobeerd zou hebben...! En dan de blunder van mijn leven zou hebben begaan...
En dan zie je de gebruikers staan, deze arme stumpers vond ik toen, eindeloos starende naar iets in de verte....of niets, dat weet ik nog steeds niet ...
Nee. Niets voor mij i.g.g. Dan liever de lucht in!
In de middeleeuwen, in het ruim van zijn oorlogsbodem overgegeven aan de vijand, deed kapitein Van Spijk dit: hij gooide toen een brandende lont in een kruitvat en vloog dus in één klap de lucht in. Met zijn schip, en een hoop vijanden nam hij mee. en ik ging naar het legioen.
Ook al zo'n klap. Alweer!
Boem! Een wel zeer plotselinge en drastische wijziging van omstandigheden.
Absoluut!
Ach ja, dan dit nog even...ooit zag ik een man, in dat speciale café dus, die klaarblijkelijk deze zooi daar aan de man bracht.
Een keurig, duur leren jasje aan, mooi kostuum verder, deze figuur viel daardoor op.
Ik zag hem toen op het eind van een lange avond, een stapel bankbiljetten van 100 gulden achteloos in een borstzak stoppen.
Zeker 2, mss 3 cm dik.
Goede handel gedaan, dus.
Zijn verkoop geld waarschijnlijk.
Later, veel later, werd deze plek weer dichtgespijkerd, zo is me nog eens verteld, en dit heerschap werd tijdens een plotselinge actie
aldaar opgepakt. Einde bedrijf.
Verder weet ik niets meer over dat café.
Meer wil ik er niet eens meer over weten eigenlijk. Fini!
Met al deze duistere herinneringen aan en in een kuttijd van jewelste overigens, geef ik Ganggang gewoon gelijk.
Dit soort ervaringen, dir wil je anderen besparen.
Deze moet je toch niet willen doorgeven!
Mijn argument in casu hiervoor is het navolgende:
Wie wil er zijn vingers branden aan de situatie van het geven van bepaalde informatie, waardoor er vanwege het mogelijke gevaar van gebruiken met de naald er een medemens heel waarschijnlijk helemaal naar de kloten, of zelfs sterft, op zijn geweten hebben?
En dan kan je wel zeggen van: het is zijn eigen keuze, dat kan dan wel zo zijn, maar ik ga er niet in mee. Dus, Ik niet i.g.g. Niet op zo'n manier!
Dus Ganggang, ik sta achter je in deze materie. Ik snap het, en heb hierdoor een stukje van mijn eigen beleving en ervaring hier neergezet.
En Goddome, zelfs nu, meer dan 40 jaar na dato, word ik weer pijnlijk geraakt door even in die tijd terug te hebben gekeken door het hier op te schrijven. Bah. Maar.
In dit geval heb ik het er wel voor over..als ik ook maar één mens kan bewegen om die afslag op de weg des levens n i e t te nemen, dan ben ik al blij...
Jazeker!
Snap ik. Maar als iemand wil spuiten dan zal die persoon dat ook doen. Beter dat ze dan de correcte informatie hebben. Zoals ik al zei, correcte informatie geven is niet hetzelfde als het gedrag aanmoedigen. Het is beter dat het op de juiste manier gebeurt om de schade te beperken.Ben ik het mee eens tot op zekere hoogte. Je zou kunnen stellen dat IV gebruik zo destructief is op alle fronten dat het nadrukkelijk afraden/geen informatie over delen ook onder harm reduction valt.
Maar dan zou je alle drugs moeten afraden.. ik vind het lastig.
Mwah dat weet ik niet. Mensen maken soms rare en impulsieve beslissingen. Denk dat spuiten altijd afgeraden moet worden.Snap ik. Maar als iemand wil spuiten dan zal die persoon dat ook doen. Beter dat ze dan de correcte informatie hebben. Zoals ik al zei, correcte informatie geven is niet hetzelfde als het gedrag aanmoedigen. Het is beter dat het op de juiste manier gebeurt om de schade te beperken.
Ja. Het mag afgeraden worden. Maar dat is irrelevant met het geven van informatie.Mwah dat weet ik niet. Mensen maken soms rare en impulsieve beslissingen. Denk dat spuiten altijd afgeraden moet worden.
Ik zou het iig niet op m'n geweten willen hebben dat iemand dankzij mijn informatie een verslaving te pakken krijgt.Ja. Het mag afgeraden worden. Maar dat is irrelevant met het geven van informatie.
Irrelevant met het geven van informatie. De keuze om te spuiten ligt in de handen van TS. Je moedigt hun niet aan met ze te vertellen hoe je het moet doen. Die beslissing maken ze zelf. Maar ik val in herhaling dus ik ga het hier bij laten 😋Ik zou het iig niet op m'n geweten willen hebben dat iemand dankzij mijn informatie een verslaving te pakken krijgt.
Heb van dichtbij gezien wat IV heroïne met je doet.
Mwah dat weet ik niet. Mensen maken soms rare en impulsieve beslissingen. Denk dat spuiten altijd afgeraden moet worden.
Met het geven van informatie moedig je in principe iemand aan vind ik.Irrelevant met het geven van informatie. De keuze om te spuiten ligt in de handen van TS. Je moedigt hun niet aan met ze te vertellen hoe je het moet doen. Die beslissing maken ze zelf. Maar ik val in herhaling dus ik ga het hier bij laten 😋
Dan snap je het principe van harm reduction niet denk ik.Met het geven van informatie moedig je in principe iemand aan vind ik.
Ik heb m'n reactie nog even aangepast.Dan snap je het principe van harm reduction niet denk ik.
Vind dit een beetje onnodig trouwens. Waarom meteen op de man spelen?Dan snap je het principe van harm reduction niet denk ik.
Sorry ik bedoel het niet aanvallend en slecht?Vind dit een beetje onnodig trouwens. Waarom meteen op de man spelen?
Insinueren in een discussie dat iemand iets niet begrijpt en niet inhoudelijk ingaan op een reactie vind ik persoonlijk en dus onnodig. Laten we het hierbij houden, ik ga maar eens aan de bong snuffelen.Sorry ik bedoel het niet aanvallend en slecht?
Veel plezier ☺️Insinueren in een discussie dat iemand iets niet begrijpt en niet inhoudelijk ingaan op een reactie vind ik persoonlijk en dus onnodig. Laten we het hierbij houden, ik ga maar eens aan de bong snuffelen.
Als er nada op internet stond had ik wss ook de spuit iv gezet ipv im en dan zou ik nou zeker de pijp uit zijn. Dus ik ben voor goede informatie mits steriel werken etc en alles tot op de stapjes word uitgelegd hoe het het veiligst kan.Snap ik. Maar als iemand wil spuiten dan zal die persoon dat ook doen. Beter dat ze dan de correcte informatie hebben. Zoals ik al zei, correcte informatie geven is niet hetzelfde als het gedrag aanmoedigen. Het is beter dat het op de juiste manier gebeurt om de schade te beperken.