Nationaal Hitteplan van kracht

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Afgelopen nacht nauwelijks geslapen doordat de slaapkamer drukkend warm bleef (betonnen plat dak, dus ik lg onder de grill). Besloten dat het tijd was de mobiele airco weer te installeren. Afgelopen jaren van die raamhoezen gebruikt, maar die laten los of gaan stuk dus was er klaar mee. Met wat hulp van een vriend hebben we een plaat op maat gemaakt. 1000219376.jpg
Eerdaags nog wat finetunen aan de kieren en het in het kozijn klemmen (twee paar sokken voor dat doel is misschien niet ideaal), maar voor nu zit het.

En voor de oplettende kijker: ja ik heb twee slangen aan de mobiele airco.
_____

Vandaag een dag met een paar flinke temperatuurwisselingen en dat ging beter dan verwacht. Maar met knutselen, plaat passen op hete slaapkamer, gereedschap van zolder halen waar het duizendmiljoen graden is en vervolgens een ijskoude supermarkt in stappen was het wel klaar. Helemaal beroerd nu. Dus hopelijk helpt een nacht iets koeler slapen.
 
Onze ventilator was van de week kapot gevallen van de wasmachine af🙈😓
Maar gisteravond kwam gelukkig de nieuwe en deze maakt op de lichtste stand gelukkig niet zoveel geluid 👍
Dus we hebben hem de hele nacht aan laten staan en daardoor lekker kunnen slapen👍
Hier op vier hoog onder een plat dak is het anders 32 graden binnen 🥵

20260625_071526.jpg
 

SoulAssassins

Badass junkie
Zelfs me airco op de slaapkamer kan het niet meer bijhouden ,in de ochtend pas 23 graden met airco en vannacht 27.
Moet zeggen dat die kamer wel extreem is zonder koeling.
 

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Toen ik wilde gaan slapen was mijn slaapkamer 27 graden en voelde vrij koel. Helaas was ik zelf door het klussen en passen en meten op de slaapkamer zo oververhit geraakt dat mijn systeem van slag was en ik alsnog niet kon slapen. En al helemaal niet met het geluid van de airco..

Dus die weer uit gezet, raam open met ventilator erin. Scheelde wel dat de warmte al de kamer uit was. Lag ik in elk geval vrij koel wakker. Vanmorgen om half 7 was het weer 29,8 graden, dus raam dicht, airco weer aan en nog heele even kunnen slapen.

Ben nu wel echt kapot, 2 slechte nachten begint door te knijpen en het valt me op dat ik dan ook meer pijnklachten krijg. Inclusief zenuwpijn.

Ben maar weer verder aan het knutselen qua zonwering.
 
Bovenaan