Staking Apothekers

LifeIsAlmostGreatAgain

Bewuste gebruiker
Ik ben benieuwd wat jullie vinden van de geplande staking van apothekers aankomende week.

To trapt af:

Ik heb iemand in mijn nabije omgeving die werkt als apothekersassistent, dus ik weet hoe belabberd de voorwaarden zijn.

Begrijpelijk dus dat ze de Cao verbeterd willen zien, dit snap ik.

Echter heb ik zelf medicatie en korte recepten, waardoor ik regelmatig langs de apotheek moet.

Aankomende staking in een vitaal en cruciale branche vind ik dus te lang, met weekend namelijk 9 (!) dagen.

Wat vinden jullie?

LifeIsAlmostGreatAgain

Bewuste gebruiker
Stukje eigen verantwoordelijkheid hier gaven ze 1 week extra medicatie vanwege de staking
Klopt, heb vd week ook al vervroegd nieuwe medicatie aangevraagd.

Echter is mijn medicatie niet altijd even goed leverbaar, en heb ik het via het nieuws moeten vernemen.

Niet iedereen zal dit meekrijgen / nieuws lezen of kijken, waardoor sommige mensen zeker zonder medicatie zullen komen te zitten volgende week.

MR_CHIP

Badass junkie
Niet iedereen zal dit meekrijgen / nieuws lezen of kijken, waardoor sommige mensen zeker zonder medicatie zullen komen te zitten volgende week.
ik vernam het als eerste van de zorginstelling van waar ik woon ik ga er vanuit dat de behandeld arts/voorschrijver mensen op de hoogte houden

ook loopt er een kort geding om de staking te blokkeren wat ik hoop dat lukt

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Ik ben benieuwd wat jullie vinden van de geplande staking van apothekers aankomende week.

To trapt af:

Ik heb iemand in mijn nabije omgeving die werkt als apothekersassistent, dus ik weet hoe belabberd de voorwaarden zijn.

Begrijpelijk dus dat ze de Cao verbeterd willen zien, dit snap ik.

Echter heb ik zelf medicatie en korte recepten, waardoor ik regelmatig langs de apotheek moet.

Aankomende staking in een vitaal en cruciale branche vind ik dus te lang, met weekend namelijk 9 (!) dagen.

Wat vinden jullie?
Staking heeft alleen effect als het gevoeld wordt... Dus dat hebben ze heel goed bedacht.

Probeer met je apotheek tot een oplossing te komen als je nu aan ziet komen dat je klem komt te zitten!

LifeIsAlmostGreatAgain

Bewuste gebruiker
Staking heeft alleen effect als het gevoeld wordt... Dus dat hebben ze heel goed bedacht.

Probeer met je apotheek tot een oplossing te komen als je nu aan ziet komen dat je klem komt te zitten!
Ze doen niet moeilijk hoor dus ik heb er geen last van gelukkig.

Gaat mij er meer om dat er stiekem best veel mensen zijn die het nieuws niet volgen en hierdoor niet tijdig op de hoogte worden gesteld van deze zeer lange staking, met als gevolg dat ze al dan niet tijdelijk zonder medicatie komen te zitten.

Dat vind ik kwalijk.

Hippie Langwaus

DF-koning
Ze doen niet moeilijk hoor dus ik heb er geen last van gelukkig.

Gaat mij er meer om dat er stiekem best veel mensen zijn die het nieuws niet volgen en hierdoor niet tijdig op de hoogte worden gesteld van deze zeer lange staking, met als gevolg dat ze al dan niet tijdelijk zonder medicatie komen te zitten.

Dat vind ik kwalijk.
Ik lees het dus nu hier voor het eerst. Ik volg bewust vrijwel geen nieuws.

Toch even vragen of mijn vrouw voldoende medicijnen heeft om de staking te overbruggen. De medicatie is soms al moeilijk leverbaar en zonder kan ze niet.

Bedankt voor de info.

LifeIsAlmostGreatAgain

Bewuste gebruiker
Ik lees het dus nu hier voor het eerst. Ik volg bewust vrijwel geen nieuws.

Toch even vragen of mijn vrouw voldoende medicijnen heeft om de staking te overbruggen. De medicatie is soms al moeilijk leverbaar en zonder kan ze niet.

Bedankt voor de info.

Heeft mijn topicstart zijn doel bij deze bereikt, informeren was eigenlijk de achterliggende gedachte van mijn topic😬👍.

LifeIsAlmostGreatAgain

Bewuste gebruiker
Dat is imo de juiste beslissing.

Neemt niet weg dat de apothekers en assistentes te kort worden gedaan.

Ik ben dus ook niet tegen het feit dat ze willen staken voor betere voorwaarden, echter dan bijvoorbeeld op een dinsdag woensdag en donderdag, zodat uiteindelijk iedereen wel zijn nodige medicatie kan krijgen in desbetreffende wijk.

Alinde

Badass junkie
Ik heb zelf flinke stress gehad omdat ik preventief mijn medicatie wilde ophogen (in overleg behandelaar) maar het mogelijk niet meer ging redden om het op tijd in huis te hebben.
Ik heb toen mijn eigen plan B gemaakt en van een vriend 20 stuks gekregen met medeweten van ggz. (Lithium)
Zoals dat gaat, voor je bij ggz je arts te spreken krijgt ben je al 2 dagen aan t bellen. Ik bedoel ik hem n niet gesproken maar hij heeft er wel naar gekeken. En voor je het weet is het al de laatste dag voor de kerstvakantie. Ik hoorde vrijdag pas dat ze toch niet gingen staken.

Ik bedoel, je werkt wel in de hand dat mensen onderling zelf pillen gaan ruilen of bestellen.

Bovenaan