Welke benzo om in te slapen?

Op dit moment heb ik herhaalrecepten voor alprazolam en oxazepam. De alprazolam gebruik ik overdag naar behoefte (circa 1 keer per week).

De oxazepam is mij voorgeschreven om in te kunnen slapen. Echter, werkt dit niet goed indien ik geen hoge dosis neem (30-40 mg). Daarom ben ik voornemens om dit recept in te ruilen voor midazolam of temazepam. Graag hoor ik jullie ervaringen en voorkeuren hierin!

Of indien er een nog beter alternatief is, uiteraard ook!
Die oxazepam moet je 30-40mg van nemen omdat je al gewenning hebt aan alprazolam wat je af en toe overdag neemt. 50mg oxazepam staat gelijk aan 10mg diazepam en 10mg diazepam aan 1mg alprazolam dus dit is iets heel logisch. Da's het zelfde als dat mijn zolpidem niet meer werkte nadat ik af en toe 0.5mg clonazolam nam.
Niet dat het nu nog relevant is want je bent al weggejorist van 't forum
Joejoe🤗👋🏻

geen enkele liefst , veel liever drie uur natuurlijke slaap dan negen uur benzoslaap.

deze ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen.
Eens
Liever minder slaap dan slapen met meds!
Voel ik me overdag tenminste geen zombie
Ben gestopt met benzo's heb ze wel bewaard voor in het geval van een heftige paniekaanval of dergelijke, maar niet voor slapeloosheid! Alleen echt met hoge nood verder slik ik die klote pillen niet meer

Eens
Liever minder slaap dan slapen met meds!
Voel ik me overdag tenminste geen zombie
Ben gestopt met benzo's heb ze wel bewaard voor in het geval van een heftige paniekaanval of dergelijke, maar niet voor slapeloosheid! Alleen echt met hoge nood verder slik ik die klote pillen niet meer

verstandig, als notoir benzo hater na een helse withdrawl, zie ik ook nog steeds geen probleem in er enkele bij de hand te houden voor bv de noodzaak bij paniekaanval , of bij andere verdovende middelen die je serieus bad doen gaan of paranoia.
maar dat is me gelukkig niet te vaak overkomen,
maar voor slaap zijn ze in mijn mening vrijwel nutteloos , en verkakken je slaap alleen maar meer nadien.

verstandig, als notoir benzo hater na een helse withdrawl, zie ik ook nog steeds geen probleem in er enkele bij de hand te houden voor bv de noodzaak bij paniekaanval , of bij andere verdovende middelen die je serieus bad doen gaan of paranoia.
maar dat is me gelukkig niet te vaak overkomen,
maar voor slaap zijn ze in mijn mening vrijwel nutteloos , en verkakken je slaap alleen maar meer nadien.

edit, was vroeger de eerste om benzogebruik te bewieroken maar eens de benzohel doorspartelen en je bent een getekend mens ik heb er bijna ptss aan overgehouden. niemand is klaar voor die ervaring. zo'n ontwensymptomen verwacht je niet bij een pilletje die zo onschuldig en veelzijdig lijkt.
meest onherkenbare valkuil ooit.

edit, was vroeger de eerste om benzogebruik te bewieroken maar eens de benzohel doorspartelen en je bent een getekend mens ik heb er bijna ptss aan overgehouden. niemand is klaar voor die ervaring. zo'n ontwensymptomen verwacht je niet bij een pilletje die zo onschuldig en veelzijdig lijkt.
meest onherkenbare valkuil ooit.
Ik heb 't in een kliniek meegemaakt man,
Zat ergens waar mensen zaten voor allerlei verschillende verslavingen.
Ondanks ik thuis al gestopt was met drugs en alcohol, met mij ging het daar in die kliniek met de dag slechter terwijl de andere mensen er juist beter op werden
Dat was inderdaad echt een pijnlijke ervaring die zeker ze litteken heeft achter gelaten😥
Fijn om te horen dat de pilletjes ook niet meer de baas over jou zijn!
We kunnen beter ook de slechte emoties ervaren dan volledig numb door het leven gaan!
Geluk!👊🏻👊🏻

Ik heb 't in een kliniek meegemaakt man,
Zat ergens waar mensen zaten voor allerlei verschillende verslavingen.
Ondanks ik thuis al gestopt was met drugs en alcohol, met mij ging het daar in die kliniek met de dag slechter terwijl de andere mensen er juist beter op werden
Dat was inderdaad echt een pijnlijke ervaring die zeker ze litteken heeft achter gelaten😥
Fijn om te horen dat de pilletjes ook niet meer de baas over jou zijn!
We kunnen beter ook de slechte emoties ervaren dan volledig numb door het leven gaan!
Geluk!👊🏻👊🏻

cold turkey gegaan, geen aanradertje geweest. de grote gekmakerij zit hetm in het feit dat niemand een pasklaar antwoord kan geven wanneer je klachten zullen over gaan.
er zijn er die in de prijzen vallen en een jaar last behouden en anderen komen er ongeschonden uit , na jarenlang misbruik.
dat alleen voedt de wanhoop en de angst en doet je vrezen voorgoed jezelf beschadigd te hebben.
na een maand stopten bij mij de klachten grotendeels.
met drugsdips of katers heb je een zeker referentiekader van ok, ik ga me zus of zolang op die manier voelen maar dit stopt.
maar met de benzooi ist bidden om genade.
sterke binken worden bedllegerige kneusjes die nog een schim zijn van zichzelf.
de vuurproef van het leven was dit voor me.
alles wordt nu gewikt en gewogen , en weggelachen als relatief in het aanzicht van de benzowithdrawlhel.
daarna , kun je niet meer zo snel uit je lood geslagen worden, als je weet dat je wrs het ergste al gehad hebt.

cold turkey gegaan, geen aanradertje geweest. de grote gekmakerij zit hetm in het feit dat niemand een pasklaar antwoord kan geven wanneer je klachten zullen over gaan.
er zijn er die in de prijzen vallen en een jaar last behouden en anderen komen er ongeschonden uit , na jarenlang misbruik.
dat alleen voedt de wanhoop en de angst en doet je vrezen voorgoed jezelf beschadigd te hebben.
na een maand stopten bij mij de klachten grotendeels.
met drugsdips of katers heb je een zeker referentiekader van ok, ik ga me zus of zolang op die manier voelen maar dit stopt.
maar met de benzooi ist bidden om genade.
sterke binken worden bedllegerige kneusjes die nog een schim zijn van zichzelf.
de vuurproef van het leven was dit voor me.
alles wordt nu gewikt en gewogen , en weggelachen als relatief in het aanzicht van de benzowithdrawlhel.
daarna , kun je niet meer zo snel uit je lood geslagen worden, als je weet dat je wrs het ergste al gehad hebt.
Zo is dat ik weet precies wat je bedoelt daar is een kater van een alcohol binge niks bij vergeleken!
Bij mij was het inderdaad ook zo ongeveer een maand echt ontwenning en daarna meer een licht post ontwenningssyndroom ik ben alleen niet cold turkey gegaan maar wel veel te snel afgebouwt, wil me niet voorstellen hoeveel erger cold turkey wel niet was geweest dan ik dacht nu al dat ik dood ging.
Ben trots op je alleen echte diehards kunnen dat!!

Zo is dat ik weet precies wat je bedoelt daar is een kater van een alcohol binge niks bij vergeleken!
Bij mij was het inderdaad ook zo ongeveer een maand echt ontwenning en daarna meer een licht post ontwenningssyndroom ik ben alleen niet cold turkey gegaan maar wel veel te snel afgebouwt, wil me niet voorstellen hoeveel erger cold turkey wel niet was geweest dan ik dacht nu al dat ik dood ging.
Ben trots op je alleen echte diehards kunnen dat!!

theeft zeker eelt op mijn ziel gekweekt , een niet te onderschatten strijd is het.
bij een andere ontwenning heb je nog de toevlucht van de slaap, maar bij een. withdrawl is zelfs die laatste schuilplek onmaskerd en ontdekt door de benzoduivels.
angsten die plots zo intens zijn dat je een overlevingsstragie nodig hebt om ze te tackelen terwijl angsten je voordien onbekend waren.
neen die angsten krijg je niet uitgelegd aan zij die daar niet waren.
sommigen doen er nbeetje lacherig over , angsten angsten... dat ken ik niet.
ik voorheen ook niet, maar als persoon die wat extra slaap zocht heb ik nu geproefd wat een full blown angststoornis inhoudt
ongewild het leven van zeven psychiatrische patienten door elkaar geklutst geleefd , en dat voor een maand.
zo'n taferelen en sferen kan je voordien niet verzinnen.
ik kan er mijn vingers krom aan typen en nog doet het te kort de mallemolen die het was te beschrijven.

Zou uit eigen ervaring gaam voor lorazepa. Vervolgens begeleid afbouwen totdat je niet meer nodig hebt. Ik spreek uit eigen ervaring. Succes!

Heb Lormetazepam kunnen afbouwen maar oh man lig zo vele uren wakker van Zolpidem en dan begint het …wat als….niet te doen. Ga terug een doorslaper nemen. Voel me te ziek s anderendaags met nachtelijk doemdenken.

Heb Lormetazepam kunnen afbouwen maar oh man lig zo vele uren wakker van Zolpidem en dan begint het …wat als….niet te doen. Ga terug een doorslaper nemen. Voel me te ziek s anderendaags met nachtelijk doemdenken.
Lormetazepam werkt toch niet veel langer? Ik sliep er ook maar max 5u op door helaas.
Welke doorslaper neem je dan?

Temazepam werkte bij mij heel.goed als inslaper. Als.doorslaper lorazepam.

Nu quetipine. Werkt voor mij goed. Ik slaap goed. Eerst 25mg nu 50mg voor het slapen.

Oxa lijkt mij niet super om te slapen. Snap dat niet. Maat ik ben geen arts.

Structureel benzos om te slapen is echt verslavend.

Kan iemand mij het verschil zeggen tussen temazepam en zolpiclon ? Ik ben cold turkey gestopt met zwaar temazepam gebruik sinds 2 dagen. Dit kreeg ik niet voorgeschreven van de huisarts trouwens, en ja ik weet het is stom.. Nu heb ik zoveel last van ontwenningsverschijnselen en kan ik niet meer aan de temazepam komen maar wel aan zolpiclon. Weet iemand of dit helpt tegen de ontwenning ? Ik heb woensdag een afspraak bij mijn huisarts maar tot die tijd lijkt het een hel.

Google
Kan iemand mij het verschil zeggen tussen temazepam en zolpiclon ? Ik ben cold turkey gestopt met zwaar temazepam gebruik sinds 2 dagen. Dit kreeg ik niet voorgeschreven van de huisarts trouwens, en ja ik weet het is stom.. Nu heb ik zoveel last van ontwenningsverschijnselen en kan ik niet meer aan de temazepam komen maar wel aan zolpiclon. Weet iemand of dit helpt tegen de ontwenning ? Ik heb woensdag een afspraak bij mijn huisarts maar tot die tijd lijkt het een hel.

Zopiclon beïnvloedt – net als slaappillen die onder de benzodiazepines (zoals Temazepam en Oxazepam) vallen – receptoren in de hersenen die gamma-aminoboterzuur (GABA) bevatten. Hierdoor wordt de werking van deze stof versterkt. GABA verlaagt de prikkels van neuronen in de hersenen; hierdoor voel je je kalmer.

Google

Zopiclon beïnvloedt – net als slaappillen die onder de benzodiazepines (zoals Temazepam en Oxazepam) vallen – receptoren in de hersenen die gamma-aminoboterzuur (GABA) bevatten. Hierdoor wordt de werking van deze stof versterkt. GABA verlaagt de prikkels van neuronen in de hersenen; hierdoor voel je je kalmer.
Zou het helpen of ook nog slechter door omschakeling kunnen gaan denk je ?

Wat is een Z drug ? 🙈😂
Dankjewel voor de info. Heb je er zelf ervaring mee met die? Zoja geen vervelende bijwerkingen..
Z- drugs zijn Zoplicone en Zolpidem.
Maar Google gaat je veel betere info geven dan wat ik kan.

Ervaring mee?
Ja, met zowel Zoplicone als Zolpidem.
Beide zijn heel doeltreffend, en ik merk geen vervelende bijwerkingen behalve de gore smaak.

Terug
Bovenaan