2-FMA is wel actief in lagere dosering dan speed, maar niet euforischer. Dus 'sterker' is wat dat betreft een beetje misleidend. Mensen zeggen juist dat het meer een functionele stimulant is dan een recreatieve, omdat je er niet echt een recreatieve roes van krijgt maar meer gewoon wakker bent, energie hebt en je ergens op wil focussen.