2 Mixsets

Solidius

Badass junkie
Hier 2 lekker gevarieerde mixsetjes voor de liefhebbers van electronische muziek.
Uitermate geschikt om onder invloed van XTC of speed te beluisteren

[Title]: Digital Psychology
[DJ]: Solidius
[Length]: 41:45
[Genre]: Techno / Electro / Breakbeat
[Speed]: 136 BPM
[Bitrate]: 192kbps
[Date of creation]: July 4th 2006

Klik hier om te downloaden

Tracklist:

1. Underworld - King of snake (Fatboy Slim remix)
2. Plump DJs - Scram
3. Nirvana - Smells like teen spirit (Dirty Funker remix)
4. Dylan Rhymes - Nightbreed (JDS remix)
5. Salt N' Pepa - Push it (Punkrok remix)
6. Busta Rhymes - Touch it (Solidius touch n' push it remix)
7. Diplomat & Skunk - One of the crew
8. Richard Durand - Make me scream
9. Sander Kleinenberg - The Fruit (Tom Novy remix)
10. Atomic Hooligan feat. Justin Berr - Seven 10 split (Klaus Heavyweight Hill remix)
11. Odissi - Groupie
12. 666 - Supa dupa fly (Evilian remix)
13. Control Z - I can't wait
14. Far Too Loud & Control Z - Excessive use
15. Roman Flügel - Gehts noch (Moguai remix)
16. Black Strobe - Chemical sweet girl
17. Monster Magnet - Spacelord (Intergalactic 7 remix)
18. The Rogue Element - My style

Solidius

Badass junkie
[Title]: Frequency Hypnosis
[DJ]: Solidius
[Length]: 42:26
[Genre]: Electro / Club
[Speed]: 136 BPM
[Bitrate]: 160kbps
[Date of creation]: October 7th 2005

Klik hier om te downloaden

Tracklist:

1. Supercharger - Don't get into trouble (Inpetto remix)
2. Lenny Kravitz - Are you gonna go my way (Whitelabel mix)
3. Who Da Funk - Radio (Highpass vs Triple X remix)
4. Peace Division - What is this sound (King Unique remix)
5. Missy Elliot & Timbaland - Cop That Shit (4x4 dirty mix)
6. Olav Basoski - Back of the bus
7. Punk Division - Seven nation army
8. Nine Inch Nails - The hand that feeds (Nynex & Cantrelle remix)
9. Niels van Gogh - Bombs away
10. Deekline and Wizard - Blo dem away (12" Edit)
11. Mike Dub and Alex Carbo - Acid Crankshaft (Main Mix)
12. Der dritte raum - Der schrittmacher
13. Master of Sciences - Power Rock
14. Storm - It's time to burn (Solidius Edit)
15. Yer Man - Good grief (Explicit version)

spacekonijn

Badass junkie
mix 2 : hij is wel oke gemixt daar heb k niet veel op aan te merken , maar de platen zijn echt niks.
te soft en teveel remixes die slecht uitgevoerd zijn ( maargoed dat is allemaal kwestie van smaak natuurlijk )

mix 1 : komt later

Solidius

Badass junkie
spacekonijn zei:
te soft en teveel remixes die slecht uitgevoerd zijn ( maargoed dat is allemaal kwestie van smaak natuurlijk )

Bedankt voor je kritiek. Ik geef je deels gelijk met de eerste opmerking 'te soft', sommige platen hadden misschien wat harder gekund. Veel mensen klagen echter dat hard-techno zonder vocals te repetief is (vooral nuchtere mensen), vandaar een beetje mainstream selectie. Dat je de remixes slecht vind uitgevoerd is idd een kwestie van smaak, want je bent vooralsnog de eerste die het zegt.

spliffsnatcher

Belezen gebruiker
leuk.

Mixen kan beter, meer letten op de phasematching.
platenkeuze is echter heel wat minder in mijn ogen, beetje te makkelijke platen. Maar makkelijk klinkt natuurlijk sneller goed :)

Solidius

Badass junkie
spliffsnatcher zei:
leuk.

Mixen kan beter, meer letten op de phasematching.
platenkeuze is echter heel wat minder in mijn ogen, beetje te makkelijke platen. Maar makkelijk klinkt natuurlijk sneller goed :)

Allereerst, bedankt voor de (niet echt constructieve) kritiek.

Hoe bedoel je "mixen kan beter"? Ik mix al jaren foutloos. Als ik jouw deze platen geef weet ik bij voorbaat al dat het geen steek beter gemixt zou zijn. Je opmerking over phasematching; ik heb op de mix compressie toegepast en ruimschoots de tijd genomen om het te masteren, dus ik denk dat het aan je boxen / speakers ligt, de dynamiek is in orde. Platenkeuze is een kwestie van smaak, dat valt niet onder 'makkelijk' of 'moeilijk' onder te brengen.

Trip Unit

Bewuste gebruiker
Goede sets hoor,maar ik hou juist van die entonig (Hard)Techno totaan schranz aan toe...

Kijk die platen keuze die je maakt vind ik niet erg,maar wil dan wel een opbouw,en die mis ik bij jou.

Dus van chille techno naar een raggende schranz orgasme!

Intoxicated

Wijs gebruiker
haha iedereen is helemaal voor het harde hier...
en ik eigenlijk ook moet ik zeggen...
lekker knallen :wave:

ik vind het verder wel leuk klinken. Ik weet niet of je je werk goed gedaan heb ofniet, zo goed ben ik niet met elektronische muziek. Maar het klinkt allemaal wel leuk alleen is ook niet echt mijn muziek.

spliffsnatcher

Belezen gebruiker
@solidus

nu ook weer niet te negatief opvatten he, u platenkeuze vind ik gewoon wat makkelijk dat wilt niet zeggen dat het slechte platen zijn. Maar je moet nu toch zelf toegeven dat er veel hitjes tussen zitten en dan nog hitjes die al enkele jaren meegaan.
Maw platen waarvan je weet dat ze bij velen goed in de oren gaan liggen, dat is dus makkelijk in mijn ogen. Het is moeilijker om met onbekendere platen te spelen en ze zo te manipuleren dat je toch het volk in beweging krijgt.

Jeff mills was vroeger niets anders dan the bells, knights of the jaguar enz.. Dezer dagen doet die man prachtige dingen met onbekendere dingen, en dat apprecieer ik al meer. Maar dat is natuurlijk smaak.

Over het mixen: ik vind de opbouw veel te weinig climax hebben, de overgang is iets te snel, de elementen komen iets te weinig terug.
Allemaal kleine dingen eigenlijk want u techniek is zo goed als perfect. Maar verschil tussen perfect en zo goed als doet veel natuurlijk in een verzadigde wereld als nu.

de sets liggen ondertussen in mijn auto, dus slecht zijn ze zeker niet

Trip Unit

Bewuste gebruiker
Solidius zei:
Alright, dan wordt de eerstvolgende set op jullie verzoek full-on keiharde techno :smoke:
Ik ben echt benieuwd,probeer een lekkere opbouw te maken,dat vind ik zelf wel belangrijk in een set

Solidius

Badass junkie
@ spliffsnatcher,

Je hebt gelijk, het grootste gedeelte van de platen in de mixsets die je gehoord hebt zijn mainstream en (onbekende) remixen van hitjes, deze platen zou ik dan ook niet (of beperkt) tijdens een liveset draaien omdat daar mensen zijn die echte techno kunnen waarderen. De reden waarom ik dat met deze 2 setjes wel gedaan heb is om mensen die normaal gesproken niet van techno houden en klagen dat het "allemaal hetzelfde klinkt" een ander beeld te geven. Vandaar dat de platen zo kort duren en het voornamelijk hitjes zijn.

Jeff Mills is trouwens idd een legende, een grote bron van inspiratie voor iedere producer / DJ. Wat hij voor de dance scene heeft betekend zal niemand ooit kunnen evenaren.

Maarja hierbij mijn excuus dat ik je verkeerd begrepen heb in de eerste instantie :)

@ Trip Unit,

Dat gaat zeker lukken.

Elektronik_dynamite

Badass junkie
het moet ruwer, harder, pompender, rauw etc etc
niet dat dat van jo slecht is
hoewel set 1 beter was dan set 2 imo
goed gemixt :)
niet echt mijn ding though
ik ben meer in dat schranz alleen nog harder, rauwer, ruwer etc etc

Jeller

Badass junkie
mix 2 klinkt niet slecht maar een beetje commercieel imo

gee mij maar keiharde goa :wave:

(of keiharde techno mag ook hoor)

Pepnoize

Belezen gebruiker
kdacht kga hem ook is checke.

is nu aan het downloaden, ga hem nu ni rap rap doorskippen dusja

ik ga hem is volledig beluistere en dan gevek men mening wel !

waar blijft die hardtechno set :grin:

grtz

joint20

Experimenterende gebruiker
heb hem helemaal geluisterd en; I LOVE IT !! :grin:
ben ook laatste tijd bezig met mixen van techno, en house dit geeft me weer wat inspiratie !

cunt

Wijs gebruiker
ik vind ze fijn! van mij hoeft het niet zo hard als je rustig achter je computertje zit.

st an

Bewuste gebruiker
Ze zijn zeker in orde, maar ik ben vooral beniewd naar die electro en techno set die gaan komen. : )

SimBeSim

Bewuste gebruiker

Zo meneer das pas lekker, en ik moet zeggen dat mix klinkt malen vetter dan je track dus ik zou zeggen blijf produceren en zal je ook daar bereiken wat ik in mix nu hoor.

Het ziet er naar uit van wat ik tot nu toe heb gehoord(ben op derde track nu) dat je richting 2manyDJ's gaat klinken

Bovenaan