2cb illegaal

bobbyz

Newbie
"weetfeitje
De papieren waarmee 2C-B op de opiumlijst terecht zou komen, zijn echter nooit ondertekend door minister en koningin, waarmee de illegaalstelling van dit middel nooit volledig van de grond is gekomen. Officieel is 2CB dus niet illegaal."

Ben nu best nieuwsgierig, is dit waar? Zijn er mensen ooit in aanraking gekomen met de politie voor bezit of handel in 2cb? Lijkt me sterk dat je niet vervolgt kan worden als iemand 2cb verkoopt?

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Dat werd toevallig nog laatst gepost hier, geen idee of het waar is eigenlijk. Het klinkt als weer zo'n typisch drugs fabeltje, maar ik sluit niets uit (:

Angramar Temenos

Badass junkie
Komt er ongeveer op neer dat als je een tegenrechtzaak zou beginnen voor een boete van 0-500 euro voor het bezit van 2c-b je die zou winnen, waarbij de rechtzaak je zo'n 1000 euro zou kosten.

Stylus

Belezen gebruiker
Ik heb er pas net een, (dont ask ): ) maar volgens mij hangen er best wat nare gevolgen aan het hebben van een strafblad man.
Werk vinden is bvb nogal lastig als je geen weetikveelwat-van goed gedrag kan laten zien..
(Dat is wat ik er van begrepen heb anyhow)

Angramar Temenos

Badass junkie
J0rrit zei:
Angramar Temenos zei:
Die heb ik al, dus.. :openmouth:

(en al had ik hem niet, zou ik er geen 500+ euro voor overhebben om hem niet te krijgen.)

Wat ben je toch ook een sukkel he.

Uhm nee, ik kom wss toch in de wajong terecht, dus waar kan het me schaden? Bij een baan zoeken, die ik toch niet krijg omdat ik ongeschikt ben? :rolleyes:

Wat zou je ervan denken om verder te kijken dan je neus lang is?

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Ik denk toch dat je er niet zo makkelijk over moet denken, een strafblad ivm illegaal importeren, exporteren, verhandelen of gebruik is iets waar mensen streng naar kijken. Inderdaad voor veel banen is het een probleem, zoals bij de TNT moet je een bewijs van goed gedrag kunnen overleggen.

Ik ben in ieder geval blij dat ik er geen heb, ook al ga ik toch niet meer voor een baas werken als het even kan.

Trouwens denk ik niet dat je een strafblad krijgt als ze je pakken op het kopen van het spulletje, of het gebruiken. Althans in NL. Maar als je het gaat verkopen of ze betrappen je op bezit dat ver boven een gebruikers hoeveelheid ligt dan kun je er wel op rekenen. :wink:

Angramar Temenos

Badass junkie
DrippTone zei:
Ik denk toch dat je er niet zo makkelijk over moet denken, een strafblad ivm illegaal importeren, exporteren, verhandelen of gebruik is iets waar mensen streng naar kijken. Inderdaad voor veel banen is het een probleem, zoals bij de TNT moet je een bewijs van goed gedrag kunnen overleggen.

Ik ben in ieder geval blij dat ik er geen heb, ook al ga ik toch niet meer voor een baas werken als het even kan.

Trouwens denk ik niet dat je een strafblad krijgt als ze je pakken op het kopen van het spulletje, of het gebruiken. Althans in NL. Maar als je het gaat verkopen of ze betrappen je op bezit dat ver boven een gebruikers hoeveelheid ligt dan kun je er wel op rekenen. :wink:

Nee, ik heb er een voor bedreiging :/. Het was niet eens een bedreiging maar werd wel zo opgevat, nogal achterlijke situatie was dat.

PatrickBateman

Bewuste gebruiker
Angramar Temenos zei:
J0rrit zei:
Angramar Temenos zei:
Die heb ik al, dus.. :openmouth:

(en al had ik hem niet, zou ik er geen 500+ euro voor overhebben om hem niet te krijgen.)

Wat ben je toch ook een sukkel he.

Uhm nee, ik kom wss toch in de wajong terecht, dus waar kan het me schaden? Bij een baan zoeken, die ik toch niet krijg omdat ik ongeschikt ben? :rolleyes:

Wat zou je ervan denken om verder te kijken dan je neus lang is?

Pff. Dit schiet me enigszins in het verkeerde keelgat. Als jij als zeventienjarig baasje de tijd hebt om allerlei drugs te gebruiken en allerlei feestjes af te struinen kun je ook wel werken. Fysieke ongemakken heb je waarschijnlijk niet, omdat je immers al vrijwilligerswerk doet voor een jongerencentrum als ik het me goed herinner (je postte een poos terug iets over een goafeestje in een of ander jeugdhonk waar je 'iets' deed, in elk geval). Daar zal het 'm dus niet in zitten. En als je jezelf geestelijk ongeschikt vindt om te werken zou je eens moeten overwegen om de drugs af te zweren, in plaats van de gemakkelijke uitweg te kiezen en het handje op te houden bij de sociale dienst.

Serieus man, get a grip. Ik heb het al eerder gezegd, je komt op mij niet over als een dom figuur, maar je hebt wel een uitzonderlijk talent om op een negatieve manier de aandacht op jezelf te vestigen.. doe daar eens wat aan..

mattskovic

Wijs gebruiker
]dit vond ik op erowid :
INTERNATIONAL LAW #

Australia #
2C-B is controlled in Australia and is also on the list of substances subject to import and export controls. See Australian Psychoactive Law.
Appendix B: Substances Subject to import and export controls

Brazil #
2C-B is listed as a controlled substance, making production, distribution, or possession illegal. It is reportedly uncommon in Brazil. (thanks P)

Estonia #
2C-B is Schedule I [reference]. (thanks TJJ)

E.U.#
The U.N. Narcotics Commission added 2C-B to Schedule II in March 2001.

Canada#Schedule III. Listed as 4--bromo--2,5--dimethoxybenzeneethanamine.

Japan#Scheduled Summer 1998. Until that time it was marketed as a sexual aid named "Performax".

Netherlands#
Scheduled as a hard drug on July 9th, 1997.

Norway #
Schedule II as of March 22, 2004. Listed as 4-bromo-2,5-dimethoxyphenethylamine. Norwegian Law Reference: http://www.lovdata.no/ltavd1/lt2004/t2004-1-05-39.html (thanks RAS)

Poland #
2C-B is schedule I (I-P group) in Poland. (No Reference)

Spain #
2C-B was added to Category 2 prohibited substances in 2002. (see announcement of the Ministerio de Sanidad y Consumo). (thanks B)

Sweden#
2C-B was placed in schedule I in Sweden on Jun 13, 2002. It was first regulated April 1, 1999 through a new law, concerning "Compounds dangerous to ones health", a type of "emergency scheduling". Swedish Law Reference.

Switzerland #
2C-B is listed in Anhang D of the DetMV and is illegal to possess in Switzerland. See http://www.swissmedic.ch/files/pdf/Verzeichnis_d-D.pdf. We believe it was added to the controlled list on 1/1/2002, but do not have any documentation of that date. (thanks V) (last updated Apr 8, 2007)

U.K.#
2C-B is Schedule I in the U.K., making it illegal to sell, buy, or possess without a license.

wat me opvalt is dat België er niet op staat, dus miss daar is het wel "legaal"

groetjes matti

Memmûm

Belezen gebruiker
Hahaha, heb je nu al het voornemen om in de jongerenWA te gaan? Geloof mij, ze keuren je ECHT niet af. In deze tijd vinden ze heus wel een leuk baantje aan de lopende band voor je

Angramar Temenos

Badass junkie
En als je jezelf geestelijk ongeschikt vindt om te werken zou je eens moeten overwegen om de drugs af te zweren, in plaats van de gemakkelijke uitweg te kiezen en het handje op te houden bij de sociale dienst.

Ik vind mezelf niet ongeschikt hoor, het tegendeel - anders zou ik toch ook geen vrijwilligerswerk doen? Ik doe nu voor verschillende organizaties/stichtingen vrijwilligerswerk en overweeg om er nog een bij te nemen - ik vind werken met mensen heel leuk. Het is meer dat het systeem constant etiketten op me plakt, heb er nu genoeg om een stickerboek me te vullen. Ik heb vaak genoeg te horen te kregen dat hoe het nu zit ik weinig kans heb om goedgekeurd te worden. En als ik dan ga werken wordt het waarschijnlijk een bedrijfje beginnen.

Bovenaan