4-HO-MET vs 2C-B-FLY

Harmless

Belezen gebruiker
Goedenavond allen.

Ik wil binnenkort eens met wat vrienden kennismaken met tripmiddelen. We zijn bekend met een variëteit aan uppers maar hebben geen ervaring met tripmiddelen.
Nu lees ik veel over middelen als 4-HO-MET en 2C-B-FLY welke vrij te verkrijgen zijn. Is dat een leuke kennismaking of zouden jullie dan toch een natuurlijk alternatief als truffels adviseren? En indien zo, welke truffel dan voor mensen met 0 trip ervaring?

Wie: 2x man, 1x vrouw
Beoogde setting: thuis met tv/muziekje aan

Bij voorbaat dank voor jullie reactie.
 

HierEnDaarEenFuifje

Wijs gebruiker
Truffels is op zich heel mooi om in te stappen. Je kan zelf kiezen welke dosering je neemt. Je kan heel simpel beginnen vanaf enkele grammen en zo opbouwen naar hoeveel je zelf wil.

Ik heb geen ervaring met 2CB-Fly. Wel met de "normale". Ik vind het voordeel ervan dat het heel erg stuurbaar is. Dat kan soms een voordeel zijn over truffels, die trip is naar mijn mening wat minder stuurbaar. 4-HO-MET ook geen ervaring mee.

Kijk wat rond op dit forum/het internet. Daar staat een hoop over truffels en kun je lezen wat sterke truffels zijn of niet. Ik ben persoonlijk mijn 1e keer wel begonnen met een sterkere truffel, maar dan wel maar 7.5 gram. Dat vond ik wat tegenvallen en nam de keer erna 10 gram. Dat vond ik een hele leuke dosis om mee te beginnen. Dit verschilt natuurlijk wel per persoon en lichaamssamenstelling. Ik zou rustig beginnen met truffels. Goede muziek en lekker eten erbij en de avond is compleet. Mocht je nou echt een tegenvallende ervaring hebben, dan duurt tolerantie niet lang en zou je het opnieuw kunnen proberen.
 

Harmless

Belezen gebruiker
Lichaamsgewicht zal ongetwijfeld meespelen. Vriend van mij en ik zitten tussen de 90 en 100 kilo. Dame is net 60 kilo meen ik.. Met stoffen als M is dat van flink belang maar is dat met truffels ook zo?
 

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Ten eerste moeten jullie zich allemaal heeeel goed inlezen en dan ook hier en daar de minder leuke dingen. Weet waar je aan begint en bereid jullie voor.
Verder is de omgeving veilig dus dat zit wel goed lijkt.

Verder zou 4-HO-MET mijn voorkeur hebben omdat deze wat makkelijker zijn dan truffels. Zelfde geldt eigenlijk voor 2CB-fly wat ook makkelijker is dan truffels. Maar truffels zijn, als je het goed doet, eigenlijk wel de beste keus en kunnen net zo veilig zijn als je je maar goed hebt voorbereidt. Begin ook met een halve dosis en wacht dit minstens 2uur af voor je eventueel bijneemt. Er van uitgaande dat er nog genoeg tijd is voor latere trips, zou ik gewoon lekker laag beginnen.

Lichaamsgewicht zal ongetwijfeld meespelen. Vriend van mij en ik zitten tussen de 90 en 100 kilo. Dame is net 60 kilo meen ik.. Met stoffen als M is dat van flink belang maar is dat met truffels ook zo?
Minder dan met M maar zal vast een minieme factor zijn. Maar ik zou daardoor niet perse meer gaan nemen want gevoeligheid is belangrijker en dat moet eerst getest worden.
 

HierEnDaarEenFuifje

Wijs gebruiker
Ja, alleen zeker in mindere mate. Ikzelf zit rond de 87kg en mijn vriendin van 65kg krijgt toch meer met bijv. 9 gram truffels dan ik.

Met truffels is het aller belangrijkste dat je goed in je vel zit en voor een fijne setting zorgt. Dan denk ik dat een half bakje tot 10 gram prima te doen is.
 

Harmless

Belezen gebruiker
Ten eerste moeten jullie zich allemaal heeeel goed inlezen en dan ook hier en daar de minder leuke dingen. Weet waar je aan begint en bereid jullie voor.
Verder is de omgeving veilig dus dat zit wel goed lijkt.

Dat inlezen maakt het juist zo lastig. Ik lees hier al een paar weken over maar kan op basis daarvan geen keuze maken, vandaar dat ik de stap gezet heb om dit topic aan te maken. De minder leuke kanten vind ik namelijk net zo noodzakelijk te lezen als de leuke kanten.. :)
 

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Gewoon truffels (of paddo's) is wel aan te raden om mee te beginnen ja. Dat zijn lichamelijk zowat de veiligste middelen die je kunt nemen. In tegenstelling tot de research chemicals die je noemt worden truffels/paddo's al heel lang gebruikt en is er erg veel over bekend.

4-HO-MET is misschien wat makkelijker dan truffels, maar psilocybine (de psychoactieve stof in truffels en paddo's) is meestal wel vriendelijk voor beginners en 4-HO-MET is dus misschien lichamelijk niet zo veilig als truffels/paddo's. Alsnog is het wel aan te raden voorzichtig te beginnen qua dosering. Zo'n 10 gram bijvoorbeeld. En dan een van de volgende soorten bijvoorbeeld: Mexicana, Philosophor's Stone, Atlantis. Vermijd anders eerst de als zeer sterk geadverteerde truffels.
 

GonzoGrasshopper

Bewuste gebruiker
2cb-fly is wel makkelijk te handelen, lichte visuals en gegarandeerd lachkicks.
Ik heb zelf ook eerst een aantal keer truffels gedaan voordat ik 2cb probeerde. Truffels zou wel de voorkeur hebben naar mijn mening, omdat dat wel echt het echte natuurlijke trip gevoel geeft. Maar ik raad aan om je eerst even flink in te lezen over ervaringen van andere mensen, dan weet je wat je te wachten staat. Veel trip plezier! 👍
 

Gebruiker 0012685732

Badass junkie
2cb-fly geeft geen emotionele lading. Ik zou deze adviseren.

is dit de consensus.. gezien de likes ook?
ik werd er juist super emotioneel van.
echt zitten huilen.. en schateren!
4-ho-met vond ik juist vlakker.

kzou voor truffels gaan.. natuurproduct.
met (research) chemicals zijn de na effecten toch wat onvoorspelbaarder.
 

Harmless

Belezen gebruiker
Dank voor de reacties allen. Denk dat we het gewoon gedurende de komende maanden allemaal maar eens rustig moeten proberen.. Reportjes volgen denk ik t.z.t. wel. Volgorde weet ik nog niet.. :grin:
 

Neo-Shulginist

Badass junkie
2C-B-FLY en 4-HO-MET zijn echt twee totaal andere middelen. Ik zou je niet zo laten aansporen door mensen op dit forum die hun eigen voorkeur aan jou doorgeven.

Ik probeer er in ieder geval altijd op te hameren dat je zélf heel geïnteresseerd moet zijn in één specifieke stof, en dat je er dan zoveel mogelijk over te weten moet proberen te komen.

Als je losjes op zoek gaat naar subjectieve effecten 'ik wil visuals maar ben bang voor een bad trip' en je gaat daar op basis van willekeurige tips een middel bij uitkiezen, dan maak je de kans nogal groot dat je een middel uitkiest wat helemaal niet past bij je persoonlijke voorkeuren. Bovendien is van al deze middelen bijna niks bekend. Hoe jij gaat reageren op deze middelen kunnen we dus ook onmogelijk zeggen (dat is sowieso lastig, ook bij goed onderzochte middelen).

Research chemicals zijn vanwege gebrek aan onderzoek in ieder geval een stuk onvoorspelbaarder en hoe onveilig ze zijn, dat is niet bekend. Pas daar echt voor op. Want het is makkelijk om het gebrek aan kennis te negeren. We kunnen je immers niet op het hart drukken dat je hersenbloedingen kunt krijgen van dit soort stoffen (zoals we later van 4-FA ontdekte) of dat je er blauw-verkleurde ledematen van kan krigen (zoals we later pas van 4-MMC ontdekten). Het gebrek aan kennis van rc's betekent dus dat we je níet expliciet kunnen waarschuwen voor dit soort ongewenste effecten.
 

Vchip

Badass junkie
Dat van die hersenbloedingen ben ik ook weleens bang voor. Gebeurt dit weleens bij normale 2cb? 2cb-fly lijkt hierop right?
 

Rivalrie

Badass junkie
Ik werd ook heel emotioneel van 2-cb-fly. 4-ho-met gaf mij alleen nare bodyload.
Ik zou voor de truffels gaan.
Oh apart, ik had alleen enorme visuals alsof ik in een cartoon leefde en mezelf vanaf een deerde persoon zag. Totaal geen emotie.... terwijl met 4-ho-met ik flink heb zitten huilen als ik naar foto's van mn kids keek.
 

UmbraVitae

Bewuste gebruiker
De 2cb-fly die ik al gepakt heb, was me veel te subtiel, ook duurde het lang voor ik iets voelde. Was 12mg msschn te lage dosis? Maar van 2cb zelf had ik meer effect bij zelfde dosering. Dus vind 2cb fly persoonlijk niet echt de moeite, maar is subjectief. Ik hou gewoon ook meer van stevige dosis lsd (visuele trip), paddo's/truffs (innerlijke trip) oftewel qua stimulerende middelen, 4fmp en xtc. De rest is me vaak te teleurstellend.
 

Vchip

Badass junkie
Ik had vandaag op 15mg 2cb-fly wel een volwaardige, warme en iets wat confronterende, emotionele trip. Het was mild qua hoofdtrippen (inzichten en zo), maar het was zeker wel aanwezig en voor mij precies wat ik nodig had. Ik vind 2cb-fly zeker niet vervelend, al kan niks op tegen psilocybine. En ik denk dat mescaline beter is dan 2cb-fly (dat weet ik haast wel zeker, maar ik heb nooit een volwaardige trip gehad van een cactus. Ikzelf heb besloten om de 2cb-fly door de plee te spoelen, omdat het middel niet goed is onderzocht en ik research chemicals niet vertrouw. Geef mij maar truffels. 2cb-fly is niet iets wat ik zou doen in gezelschap met mensen. Het werkt echt heel lang door. Ik had vanochtend om 9uur 15mg pillen ingenomen, en ik ben nu nog steeds lichtelijk onder invloed. Visuals zijn weg, maar ik merk nog steeds dat mijn hoofd nog onder invloed is. Ik vind de visuals wel oppervlakkig van 2cb-fly. Ik zie geen dingen op muren verschijnen of wat dan ook. Gewoon alleen wat vervormingen van kleuren en vormen.
 

Rivalrie

Badass junkie
Ik had vandaag op 15mg 2cb-fly wel een volwaardige, warme en iets wat confronterende, emotionele trip. Het was mild qua hoofdtrippen (inzichten en zo), maar het was zeker wel aanwezig en voor mij precies wat ik nodig had. Ik vind 2cb-fly zeker niet vervelend, al kan niks op tegen psilocybine. En ik denk dat mescaline beter is dan 2cb-fly (dat weet ik haast wel zeker, maar ik heb nooit een volwaardige trip gehad van een cactus. Ikzelf heb besloten om de 2cb-fly door de plee te spoelen, omdat het middel niet goed is onderzocht en ik research chemicals niet vertrouw. Geef mij maar truffels. 2cb-fly is niet iets wat ik zou doen in gezelschap met mensen. Het werkt echt heel lang door. Ik had vanochtend om 9uur 15mg pillen ingenomen, en ik ben nu nog steeds lichtelijk onder invloed. Visuals zijn weg, maar ik merk nog steeds dat mijn hoofd nog onder invloed is. Ik vind de visuals wel oppervlakkig van 2cb-fly. Ik zie geen dingen op muren verschijnen of wat dan ook. Gewoon alleen wat vervormingen van kleuren en vormen.
Je hebt ook redelijk een lichte dosis. Ik neem eigenlijk altijd 2 pilletjes tegelijk van 15mg. Dan zijn de visuals best sterk en als je in het bos loopt lijkt alles wel een cartoon wereld.
 
Bovenaan