4-MMC of XTC?

Steph

Experimenterende gebruiker
hey ik vroeg me af waar de voorkeur naar uitgaat en waarom?

4-MMC of XTC?

en vraag me af of mensen dit wel eens als combi hebben gebruikt?

Deave

hey ik vroeg me af waar de voorkeur naar uitgaat en waarom?

4-MMC of XTC?

en vraag me af of mensen dit wel eens als combi hebben gebruikt?
Zeker meestal 2 lijnen 4mmc en dan een kwartje/halfje erachteraan maar sinds kort gestopt met xtc

TiresSnow

Bewuste gebruiker
Persoonlijke ervaring
4mmc, nog nooit zo een bloedneus gehad in heel mijn leven 😱 geef mij maar xtc

Steph

als je nog nooit 4mmc hebt gebruikt maar wel om de zoveel tijd xtc, merk je dan ook minder van de 4mmc zoals je vaak merkt na meerdere keren xtc?

en is het eigenlijk nou al bewezen dat 4mmc echt op de serotine werkt?

Neo-Shulginist

Badass junkie
Is er al bewijs dat MDMA minder schade toebrengt dan 4-mmc ?

Ot; MDMA. Uniek gevoel. Kater is de beleving wel waard. Met pauzes altijd fun verzekerd.
Vragen over neurotoxiciteit bij mensen zijn extreem lastig te bewijzen. Voor solide bewijs moet je eigenlijk eerst grote groepen mensen 4-MMC toedienen en daarna hun brein in dunne plakjes te snijden om onder de microscoop te bekijken. Maar zulk onderzoek mag uiteraard niet :wink:
Je kunt wel cognitieve tests doen bij mensen om te kijken of hun geheugen nog goed werkt of hun concentratievermogen of hun motoriek, gezichtsvermogen, enzovoorts. Maar daarvan is altijd heel erg de vraag of er andere factoren meespelen bij het ontstaan van de cognitieve problemen. Als emand bijvoorbeeld zelf al vaak methamfetamine heeft gedaan dan is het niet zo vreemd dat je later geheugenklachten constateert.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik vind het zelf altijd wel grappig dat we op drugsfora enzo altijd heel erg focussen op neurotoxiciteit, oftewel schade aan het brein, maar niet op cardiotoxiciteit (hartfalen). Terwijl je op korte termijn vooral toch graag zou willen dat je hart blijft kloppen. Als het lukt om te blijven leven dan zie je daarna wel weer of het schade heeft opgeleverd, toch?
En zeker met stimulerende middelen zoals 4-MMC die berucht zijn om hun vaatvernauwende werking, dan moet je toch wel bezorgd zijn om hart- en vaatproblemen. Je kan ook een hersenbloeding krijgen en daardoor hersenschade krijgen. Dus dan ben je net zo ver van huis.

Maar misschien is het verschil dat ernstige acute complicaties maar af en toe voorkomen. Dus dat lijkt dan een ver-van-je-bedshows maar af en toe voorkomen

Spyro

DF-koning
Ik vind het zelf altijd wel grappig dat we op drugsfora enzo altijd heel erg focussen op neurotoxiciteit, oftewel schade aan het brein, maar niet op cardiotoxiciteit (hartfalen). Terwijl je op korte termijn vooral toch graag zou willen dat je hart blijft kloppen. Als het lukt om te blijven leven dan zie je daarna wel weer of het schade heeft opgeleverd, toch?
En zeker met stimulerende middelen zoals 4-MMC die berucht zijn om hun vaatvernauwende werking, dan moet je toch wel bezorgd zijn om hart- en vaatproblemen. Je kan ook een hersenbloeding krijgen en daardoor hersenschade krijgen. Dus dan ben je net zo ver van huis.

Maar misschien is het verschil dat ernstige acute complicaties maar af en toe voorkomen. Dus dat lijkt dan een ver-van-je-bedshows maar af en toe voorkomen
Nou, ik ben meer bezig met mijn hart dan met de schade die ik mijn brein heb aangedaan. Dat zie ik later wel weer. Zoals je zelf al zegt... Zonder kloppend hart heb je niets. Blijf dat altijd wel eng vinden aan stims.

Yveje

Newbie
Ik heb vorige week voor het eerst 4 mmc gebruikt, vond het leuk en een toffe ervaring.....maaaar mdma vind ik wel relaxter en langer effect , want we snoven de 4 mmc. Wel hele heftige rush van een uur, maar daarna weer nuchter. Heel geil, geestverruimend, bijna alsof ik uit mijn eigen lichaam trad, ik zag hele mooie dingen en kleuren in mijn hoofd. Leuk voor zo af en toe eens, maar voor feestje geef ik de voorkeur aan mdma.

Bovenaan