5-MAPB en het love gevoel

KetaKech

Belezen gebruiker
Van alle verhalen die ik tot nu toe heb gehoord komt 5-MAPB het dichts bij MDMA van alle huidige RC stimulanten. Op MDMA merkte ik echter dat ik de laatste paar keren minder love gevoel ervaar dan voorheen. Het is niet weg maar het waren gewoon wat matige ervaringen...

Zijn er mensen op het forum die het love gevoel van xtc als minder ervaren dan eerst, maar dit bij 5-MAPB wel weer (of meer dan bij xtc) ervaren?

Mocht je inplaats van 5-MAPB bij een andere serotergene stimulant het love gevoel opnieuw kunnen ervaren, vind ik dat ook interessant om te horen!
 

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik was inderdaad echt verbaasd hoeveel het op MDMA leek. Bij een blinde test zou ik niet zomaar het verschil merken denk ik.
Wel leek het erop dat 5-MAPB wat meer sederend was dan MDMA. Ik had dus relatief veel zin om te zitten en/of liggen. Maar dat gebeurt bij MDMA ook wel eens, en het is afhankelijk van individuele verschillen.
 

Rivalrie

Badass junkie
Ik heb ook minder het love gevoel dan voorheen. Heb het idee dat een hoge dosis 6abp het voor mij verpest heeft.
 

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ik heb nog geen mdma vervanger gebruikt maar lees even mee. Bij mij waren de laatste paar keren xtc ook minder. Nog wel love gevoel idd maar stukken minder intens. Ook het bijna extreem willen knuffelen en socializen is bijna weg. Energie krijg ik er ook minder van en het relaxter worden overheerste.
Nou las ik hier ooit eens dat dat bij zo goed als iedereen gebeurd na een bepaald aantal keren of periode van gebruik. Bij de ene is dat al na bv 10x en bij de ander misschien na 10 jaar. Ook al houd je je altijd aan de geldende adviezen, zoals juiste dosering en pauze van 3 maanden.
Kan het niet meer terug vinden maar het is vrij gebruikelijk dacht ik.
 

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ja klopt, MDMA verliest over tijd zijn 'magie'. Dat lijkt vooral samen te hangen met de frequentie (hoe vaak) en de dosis (hoe veel) er gebruikt is. Uit dieronderzoek is gebleken dat met name hoge doseringen MDMA neurotoxisch zijn. Hoe dat precies werkt in mensen en hoe klinisch relevant die neurotoxiciteit is, dat is bij mensen niet zo goed bekend. Maar het zou wel een verklaring kunnen zijn voor de blijvende tolerantie voor MDMA.

Het heeft dus ook geen zin om middelen te nemen met een soortgelijk effect, want die zullen op ongeveer dezelfde hersendelen inwerken. Dus het is niet zo dat je ineens wel het love-gevoel hebt als je 5-MAPB neemt in plaats van MDMA.
 

KetaKech

Belezen gebruiker
Oké. Ik was vooral benieuwd of het te maken had met een soort permanente tolerantie tegen MDMA of serotonine. Dit is dus niet het geval...

Ik hoor wel dat 5-MAPB stimulerender is dan xtc @Neo-Shulginist. Dit zou voor mij al meer toevoegen omdat ik door MDMA erg moe word. Maar ja, het kan dus ook zo zijn dat ik er nog moe-er van word. Denk dat ik het maar eens ga proberen met wat vrienden later en dat ik dan een tripreport erover schrijf. Ik heb al wel een jaar geen xtc of MDMA meer geslikt (gesnoven maar nooit echt veel of een intens effect gehad), dus dit kan een factor zijn in dat ik weer meer love gevoel voel. Maar dat zie ik later nog wel...
 
Bovenaan