Aanrader: paddo thee

Hi my fellow paddo gebruikers !
Ik heb al een paar keer paddo thee gemaakt en ben er zo enthousiast over dat
ik deze info graag met jullie wil delen :tearsofjoy:
Ik vind het effect beter (mijn ervaring is dat het iets sneller komt opzetten en trip
ook wat langer duurt, maar is voor iedereen anders denk ik) en het is veel lekkerder dan ze opeten.
1. Snij de paddo's in stukjes en doe ze in een theepot
2. Breng water aan de kook, maar haal het voor dat het begint te koken van het vuur en laat
het even staan. Kokend water is immers slecht voor paddo's!
3. Giet twee kopjes van het water in de theepot en laat dit 20 minuten staan
4. Afgieten en theezakje bijdoen zo wordt ie lekker van smaak. Geen suiker bij doen !!
5. Je kan dit proces nog es herhalen en een derde kop bijmaken, maar het effect is bij
het drinken van twee koppen al gegarandeerd!
Smakelijk !

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik maakt altijd een fruitshake.

Wat sinnasappelsap paar kiwi's en 10 gram hawaiaanse in de blender, en het smaakt helemaal niet vies en het werkt sneller. :)

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
Hey, nog een theegebruiker!

Ik vind het ook de de ideale methode. Echter, heb ik het idee dat het effect juist wat korter aanhoudt, maar wel des te sterker is, en zoals je al schrijft, sneller op komt zetten.
Dat paddo's niet tegen kokend water kunnen, dat heb ik ook wel is gehoord, maar ik heb zelf niet die ervaring. Maar ik zorg wel altijd dat het niet gaat borrelen, dus het zal wel net onder de 100 graden zijn. Dit is mijn recept:

Doe het water in een pan en laat het koken. Voeg de paddestoelen toe, nadat je ze in fijne stukjes hebt gesneden. Laat het geheel koken op zacht vuur. Roer af en toe een beetje, terwijl je er op toe ziet dat het water niet gaat borrelen. Na 20 minuten is de thee gereed! Schenk het door een zeefje in een ruime mok, en laat eventueel een theezakje meetrekken. Voeg echter geen suiker of melk toe, daar dit misschien de werking doet verminderen.

Nog een voordeel van thee is, dat je het in kunt vriezen, als je te veel hebt, of over houdt. Ik heb dit 3 keer gedaan, en alle keren met behoud van de werkzaamheid.
Verder denk ik dat, hoe warmer de thee, hoe sneller het door de maagwand wordt opgenomen.

Angramar Temenos

Badass junkie
Een fruitshake van 10 gram?

1) Een normale dosis is toch 30 gram? Van een half bakje merk ik al redelijk weinig, is 10 gram wel merkbaar behalve een lichtstoned gevoel?

2) Gaan de druivensuiker in het fruit de psilocybine niet tegenwerken?

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
Angramar Temenos zei:
Een fruitshake van 10 gram?

1) Een normale dosis is toch 30 gram? Van een half bakje merk ik al redelijk weinig, is 10 gram wel merkbaar behalve een lichtstoned gevoel?

2) Gaan de druivensuiker in het fruit de psilocybine niet tegenwerken?

Voor mexicaanse is 25 of 30 gram een normale dosis. Maar voor Hawaiaanse is het 10 gram - dus een volledige dosis.

In hoeverre die druivensuikers de trip afdempen kan ik niet inschatten, maar het is wel zo dat door het zuur in de sinaasappelsap je trip een boost krijgt. En ik vermoed dat, dat ook de bedoeling is van Petrovic.

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
RosettA_StoneD zei:
Wat doe je met de paddo's die je gebruikt hebt? gooi je die weg of eet je ze op?

Ik persoonlijk gooi ze weg, omdat het het bijna geen werkzame stof meer bevat. En één van de hoofdredenen van theezetten vind ik ook juist, dat je dan de paddestoel op zich niet hoeft te eten! Lekker op je gemak een kopje warme thee drinken...lekker relaxed. Dus ik vind het een beetje vreemd als mensen toch die paddodrab nog naar binnen gaan werken. Het heeft iets schooierigs, zo van 'misschien zit er nog een procentje werkzame stof in'. Terwijl, als je op een geode wijze thee zet, dan is dat volstrekt overbodig.
Maar misschien dat de ts daar anders over denkt.

lsdaffy

Newbie
Die paddothee is inderdaad heel lekker,ik voeg er altijd wat honing aan toe.Dat maakt het voor de mensen die het niet lekker vinden,toch aangenaam drinken.Ik bewaar soms ook mijn paddo's op honing,superlang houdbaar.FF een kopje thee zetten ,lepeltje of twee van die honing en je dag kan niet meer stuk.De kaalkopjes komen eraan,volgende week na een goeie regenbui ga ik eens de velden in van ons belgelandje.Op zoek naar het puntig kaalkopje waar we dan weer van die overheerlijke thee kunnen zetten :grin: nog veel tripgenot

vogel

Bewuste gebruiker
7.5 gram gedroogde mexicanen
dat lijkt net zo sterk als 200mcg LSD
en dan ga je ook kotsen aarraaghghg heer;lijk kotsen
zie het topic LSD en autisme

TrippyShit

Badass junkie
HUh die post snap ik niet?
Ten eerste is 7.5gram mexicaanse een kwart portie en dus lang niet zo sterk als 200mics lsd.
Als je het uberhaupt al kan vergelijken. En wat heeft het kotsen ermee te maken? en wat heeft het lsd&autisme topic met paddothee te maken?? :P

hodgepodge

Bewuste gebruiker
TrippyShit zei:
Ten eerste is 7.5gram mexicaanse een kwart portie en dus lang niet zo sterk als 200mics lsd.
Als je het uberhaupt al kan vergelijken. En wat heeft het kotsen ermee te maken? en wat heeft het lsd&autisme topic met paddothee te maken?? :P
7,5gram gedroogde een kwart portie? Het is bij de verse 30 gram, toch?
De vergelijking met LSD slaat inderdaad nergens op.

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Ik heb wel eens een paddo spacecake gemaakt(perongeluk)

ik had een bakje hask gekruimld, en een bakje gedroogde paddo's gekruimeld, voor de thee.
Die zijn allebei in het beslag gekomen, en niets in de thee(alleen pepermuntblad)

ja komt hard aan.

L

Lid 6909

Gast
true, het klapt wat harder en sneller in, maar de duur van de trip is wel iets minder lang volgens mij.

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
hodgepodge zei:
TrippyShit zei:
7,5gram gedroogde een kwart portie? Het is bij de verse 30 gram, toch?
De vergelijking met LSD slaat inderdaad nergens op.
Een vuistregel is volgens mij dat 1 gram gedroogde overeenkomt met 10 gram verse. Dus 7.5 gram droog zou dan ongeveer 75 gram vers zijn. Dus ruim 2,5 portie. Tja, en om dat dan te gaan vergelijken met lsd, lijkt mij ook een beetje vaag en niet ter zake doend.

Twilight

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik heb tot dusver nooit paddo's gegeten, alleen maar 'gedronken' als paddothee. :P
Alleen deed ik er nooit wat anders doorheen.
Gewoon heet water en samen met de paddo's in een soort litermaat, dan gebruik ik altijd een staafmixer niet alleen om de paddo's in kleine stukjes te hakken maar ook voor de centrifugerende kracht die de werkzame stof uit de stukjes slingert.
Eigenlijk een beetje overbodig dat ik de stukjes paddo vaak ook in nam, maar nu ik er hier wat meer over lees laat ik dat de volgende keer ook maar achterwege. :P
Een smaakje is trouwens ook geen slecht idee.

vogel

Bewuste gebruiker
paddo,s werken toch ook zoals LSD
kotsen, visuals, vasoconstrictie, koud-gevoel (bibberen), gedachtestromen,
nou de intensiteit van die effecten is bij 7,5 gram gedroogde mexicaanse cubensis
net zo intens als met ongeveer 200 mcg LSD
Dat is mijn mening
versnelde ademhaling heb ik trouwens niet opgemerkt bij de paddo,s wel bij de LSD
weet er iemand nog een site met info over de fysiologische effecten van paddo,s en LSD
ik kon op erowid wel goede info vinden over de lichamelijke effecten van LSD maar niet over paddo,s.

Trillen, beven, kippenvel, flauwvallen, geeuwen, lethargie, stuiptrekingen, schuimbekken,
uitpuilende ogen, ongevoeligheid voor koude, hitte en pijn en glazige ogen zijn allemaal
kenmerken van trance

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
^ Ik denk dat iedereen het er wel mee eens zal zijn dat er een sterke overlap is in de effecten van lsd en paddo's. Maar voor zover ik weet, heeft dit niet specifiek met paddothee te maken.

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Domme vergelijking vind ik. paddo's vind ik toch behoorlijk verschillen met LSD. met 200ug LSD kon ik nog normaal gesprekken voeren, maar met 20 gram hawaiaantjes was ik totaal niet meer aanspreekbaar, zat helemaal in mijn eigen wereld en begon op dingen te knagen...

Ik vind paddo's veel meer verwarring geven, LSD vind ik daarbij een stuk helderder.

edwin__

Belezen gebruiker
Petrovic zei:
Domme vergelijking vind ik. paddo's vind ik toch behoorlijk verschillen met LSD. met 200ug LSD kon ik nog normaal gesprekken voeren, maar met 20 gram hawaiaantjes was ik totaal niet meer aanspreekbaar, zat helemaal in mijn eigen wereld en begon op dingen te knagen...

Ik vind paddo's veel meer verwarring geven, LSD vind ik daarbij een stuk helderder.

jah, maar het is ook totaal geen variant van elkaar ofzo.
het ene verdovende middel is daarom ook het andere niet
thee lijkt mij een geweldige oplossing maar ik kan me niet voorstellen dat alle pbclne er ook helemaal uitgaat ?
zoals hier boven al gezegd ,, voor kaalkopjes meer dan ideaal :grin: !!
:beer:

tomz0r

Badass junkie
Ze werken wel beide op dezelfde manier. Ze hechten zich door de gelijkenis in de molecuulformule met serotonine aan de serotoninereceptoren.
Maar natuurlijk zijn Psilocybine en LSD stoffen die ook van elkaar verschillen waardoor ze beiden op een andere manier de serotoninereceptor prikkelen.

LSD is een veel groter molecuul dan Psilocybine. Er is daarom ook een veel lagere dosis LSD nodig voor een trip.

vogel

Bewuste gebruiker
dat over trance staat in een boek over sjamanisme.

wauw is daarom LSD zo sterk in kleine hoeveelheden omdat het molecuul zo groot is
dan geld dat dus voor alle stoffen ? dus Bufotenine molecuul is groter als DMTmolecuul ?

LSD heeft een sterkere adrenergische werking als paddo,s
Van Paddo,s ga ik meer Gapen Geeuwen als met LSD
op paddo,s zijn de visuals meer symetrische en soms stilstaand
LSD visuals draaaien maar door ?
ik zal voorlopig nog wel effe doordraaien om de verschillen te onderzoeken
ha zalig draaien :kots:
heerlijk kotsen
lekker huilen
lachkicks
nieuwe ZiensWijzen (perspectieven)
:rockband: YEAH LSD TherapY

L

Lid 6909

Gast
vogel, je bent een beste knul.

maar je hebt het niet allemaal op de rails.

Lowlife

Newbie
hahaha @ post hier boven.

Oke paddothee. Ga a.s. zaterdag voor het eerst paddo's nuttigen en als ik dit zo lees lijkt thee me wel een mooie oplossing. Maar is er niet een kans dat een paddo-leek zoals ik die thee dan verneukt zodat ik het weg kan gooien? Of is het gewoon echt heel simpel en kan er niet zoveel fout gaan. En ik lees overal geen suiker toevoegen maar kan honing (zoals hierboven ook ergens staat) wel? Lijkt me wel fijn om daarmee de smaak wat aan te passen. En waarom zou je eignelijk geen suiker kunnen toevoegen? Remt dat de trip af?

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
Lowlife zei:
hahaha @ post hier boven.

Oke paddothee. Ga a.s. zaterdag voor het eerst paddo's nuttigen en als ik dit zo lees lijkt thee me wel een mooie oplossing. Maar is er niet een kans dat een paddo-leek zoals ik die thee dan verneukt zodat ik het weg kan gooien? Of is het gewoon echt heel simpel en kan er niet zoveel fout gaan. En ik lees overal geen suiker toevoegen maar kan honing (zoals hierboven ook ergens staat) wel? Lijkt me wel fijn om daarmee de smaak wat aan te passen. En waarom zou je eignelijk geen suiker kunnen toevoegen? Remt dat de trip af?
Paddothee is niet echt vies. Maar als je wilt kun je gerust wat zoets toevoegen voor de smaak. Wel is er het idee dat naarmate je meer zoets eet, dat dan de trip wat meer stabiliseert. Maar een suikerklontje of niet, je gaat gegarandeerd trippen. Die invloed van zoetstoffen, daar moet je niet te zwaar aan tillen. Uiteraard, mits de thee goed is bereid!
En, ja, ik moet eerlijk zeggen, ik heb hier wel is verhalen gelezen van mensen die maar een gering effect bemerkten omdat ze de thee verkeerd hebben klaar gemaakt. Maar ik garandeer je, als je mijn^ recept uitvoert dat je dan beslist gaat trippen. En ja, het is erg simpel, maar je hebt wel een fornuis nodig, en dat is vaak waar mensen de mist in gaan. Dan willen ze in het geheim (dus niet in de keuken van papa en mamma) thee maken met reeds lauw geworden water uit een waterkoker, en dan kan het een slappe thee worden. Dus doe het niet of doe het goed. Zelf gebruik ik trouwens als zeef ook wel een koffiefilter boven op een longdrinkglas (die knijp ik dan tot de laatste druppel uit.) En, hoe fijner gesneden, hoe beter.

Aloysius

Experimenterende gebruiker
tomz0r zei:
LSD is een veel groter molecuul dan Psilocybine. Er is daarom ook een veel lagere dosis LSD nodig voor een trip.

Ik wil niet haten, maar vanuit chemisch oogpunt slaat dat als een tang op een varken...

Lowlife

Newbie
@kapitein-x
ah oke bedankt. Een fornuis e.d. is allemaal wel in orde. Dus ik denk dat als ik het gewoon goed zorgvuldig doe het wel goed moet komen. En over dat suiker verhaal, lijkt mij inderdaad ook niet dat een suikerklontje dramatische gevolgen heeft maar je moet niet 3 zakken snoep gaan leeg eten van te voren neem ik aan hehe :P
heb er zin 'an

vogel

Bewuste gebruiker
gNuxx zei:
vogel, je bent een beste knul.

maar je hebt het niet allemaal op de rails.

je moet me ook niet al te serieus nemen.
ik probeer gewoon een beetje Sjamanistisch te leven
moet je niet denken dat dat vreemd is
want de wijze indianen doen het ook
iedereen was Sjamaan zelf JEZUS
totdat ze jezus ophingen en zijn magische wondermiddelen verketterde
wat is er aan de hand

LSD, Marihuana, is de hemel dat zijn heilige wondermiddelen
die hoor je niet af te kraken.

fluor en kwik dat is de hel dat is giftige troep, dat moet je niet te lichtvaardig opvatten.

mensen zijn bang voor LSD en PAddo's,,
maar ondertussen wel Amalgaamvullingen en Vaccinaties en fluortabbletten :kots:

RSW

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Knetterbek sproetjes. Ga je nou in elke post hetzelfde zeggen, o vogelsjamaan ?

En om ook maar iets ontipocs te zeggen, volgende keer paddo's word ook thee voor mij. Kan iemand er een lekkere theesoort bij aanraden ?

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
RSW zei:
Kan iemand er een lekkere theesoort bij aanraden ?
De laatste paar keer heb ik 't gewoon blanco gedronken, zonder een andere thee erbij. Maar ik drink nu o.a. venkel thee. Dat lijkt me wel een geschikte om mee te laten trekken met de paddo thee.
Óf je moet passiebloem thee doen. Passiebloem is een mao-remmer, dus dat zou je trip een boost moeten geven. Maar ik heb dat vooralsnog niet nodig gevonden. Misschien is het zelfs wel een beetje riskant. Dus mensen die dat willen proberen, zoek eerst info op hierover! Ik denk namelijk dat het niet geschikt is icm met anti-depressiva e.d. (mmmh, zouden mensen die dat slikken in het dagelijks leven dan ook geen passiebloemthee mogen drinken?)

vogel

Bewuste gebruiker
zoethout
of kalmoes
anijszaadjes helemaal fijnmaken en daar sterke thee van zetten, ook een bepaalde lekkere zoete smaak

zoethout is zoet
kalmoes in bitter en verfrissend tegelijk

wel naar de kruidenwinkel he ,, niet bij de supermarkt kijken

RSW

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik heb een aantal keren passiebloemthee gedronken (zonder iets erbij), varierend van zwak tot sterk, en dat was VIES. Sowieso voor de meeste kruiden uit de smartshop ben ik niet gevoelig genoeg (of het is placebo), en vind ik het ook niet lekker. Het enige kruid waar ik uitzondering voor wil maken is Calea Zacatechichi, en dat is dan ook de aller-, allersmerigste :)
Verder drink ik geen zoethout meer omdat mijn hart er als een gek van tekeer gaat en zo lekker vind ik het ook niet. Ik vind kamille en lapjang souchong dan weer erg lekker.
Meer iets voor een thee-topic misschien ?

En stiekem ken ik genoeg lekkere theesoorten, ik wou gewoon niet dat mijn vorige post helemaal off topic was.

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Ik zou t niet zoet maken, zoet versterkt de bittere smaak. vers pepermuntblad en een druppeltje citroensap, vehullen de smaak bijna volledig.

zelfde als met absinthium artemisia thee, is bitter as hell, doe je er suiker bij, krijg je t niet eens naar binnen. maar met citroensap en pepermintblad is t ineens niet bitter meer

evil_kermit

Bewuste gebruiker
Ik wil binnenkort ook eens paddothee gaan drinken.Maar volgens de berichten hier gaat de smaak toch niet volledig weg.Welke zijn de favorieten om erbij te doen(soorten thee)?En zijn er soorten die je er NIET bij mag doen omdat ze dan een reactie geven met de paddo's? grtz :wave:

hodgepodge

Bewuste gebruiker
Maak zelf meestal cup a soup paddo-tomaat. Dan gooi ik die paddodrap er ook door, want dat merk je niet zo goed tussen al die croutons enzo.

Maar sinds ik peyotethee op heb vind ik eigenlijk al het andere wel te drinken/eten. :kots:

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Ik heb de juiste combi gevonden....

gedroogde vruchtjes( tutti frutti) maken, dan daar de gedroogde paddo's in snipperen(moet wel even van de kook af zijn) kwartiertje laten staan.

stubru

Newbie
Heb dit gisteren voor de 1st maal geprobeerd met 3gr Mexicaanse, en het werkt inderdaad verrassend goed.
Klaargemaakt zoals gewone verse thee, 20 minutjes laten trekken en een zakje "Lipton clear green tea" toegevoegd. De smaak was echt heel goed, een ware verademing in vergelijking met de gore smaak van de paddoshakes die ik normaal gebruik.
De trip was wat je kan verwachten van een dergelijke portie : aangenaam, controleerbaar, niet al te visueel maar toch boeiend !
Bedankt voor de tip :wave:

Twilight

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Heb dit laatst ook gedaan!
Deze keer had ik wél de stukjes paddo er uit gehaald met een zeefje en er lipton mint tea bij gedaan. Was niet heel lekker, maar een stuk beter te doen dan de rauwe paddestoel. :grin:

evil_kermit

Bewuste gebruiker
ok vanavond gaan we thee zetten en nadien van plan om de rest in te vriezen.foto's en report gaan hopelijk volgen. :wave:

Bovenaan