Afkicken methadon onder narcose

Hoi ,Ik ben nieuw hier.

Probleem van me zijn medicijnen ,methadon en oxazepam.
Afkicken onder narcose van de methadon,bestaat dat nog?
Ik heb wat rondgebelt maar niemand weer ervan bij de instellingen die ik gebelt heb.

Of stel ik een domme vraag?

Groeten

Een jaar of 7 eet ik nu methadon.
En oxazepam ongeveer even lang.
Wat ik hoor is dat je in buitenland nog wel.kan afkicken onder narcose.
Of in ziekenhuis..Ik kan er vrij weinig over vinden op internet.....

inner_search

Badass junkie
Een jaar of 7 eet ik nu methadon.
En oxazepam ongeveer even lang.
Wat ik hoor is dat je in buitenland nog wel.kan afkicken onder narcose.
Of in ziekenhuis..Ik kan er vrij weinig over vinden op internet.....
Als je even geduld hebt en morgen even terug komt kan er vast iemand je helpen.
Is midden ik de week en mensen gaan terug werken..
Ik ken helaas nix over opiaten , dus kan heen extra input geven dan even geduld hebben.

Sterkte

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Ik heb er wel eens van gehoord, het idee is dus om je onder narcose te houden tijdens de lichamelijke afkick zodat je die niet door die hel moet, maar volgens mij is het bij een idee gebleven of is het een kort experiment geweest of zo.

@Jorisbartels
Wen maar vast aan het idee dat je hoe dan ook zal lijden bij het afkicken.

Nou idd...Ik kan er ook niks recents over.vinden.
Zal het maar vast zeggen.
Tis gebeurd bij mij..
In ziekenhuis ,met nieren die niet werkten. En flinke wonden. Rhabdomyolise heb ik gehad....Ik lag in coma ,daarna onder narcose gelegen.
Alleen wat ik lees erover is het vrij risicovol.onder narcose. "Blitz afkicken" vocht in de longen onder andere..
En idd tis een hel geweest,ik kreeg mee wat er om me heen gebeurde,ik was half weg het waren een paar weken ondee narcose en het leek voor mij een half jaar.
De uitspraak letterlijk "niet kapot te krijgen" , "sterk als een beer niet kapot te krijgen" ...
Oxazepam en methadon had ik,
Er is me een andere reden voor de opname voor gehouden, na 2 jaar ben ik naar intenisive care gegaan en achter de reden opname gekomen..Rhabdomyolise..
Oeps toen schoten er een stel in de stress..Artsen,icverpleegkundige en 2 mensne die als contactpersoon hebben gefunctioneerd...
Het was de bedoeling een half.jaar tot een jaar revalideren,gelukkig ben ik gaan wandelen en kreeg ontslag,ik ben nogal bijdehand,GGZ kan mij wel schieten

Bedankt.voor jullie reacties..
Benieiwd naar de volgende...
Ik had geen bijgebruik meer.,vanaf eind April afkicken cq.afbouwen methadon van 24x5 mg naar 4 x5 mg....zonder 1 extra gesprek verslavingszorg.
Zonder waarshuwing,omgeving was niet op de hoogte en daar lag ik oo de grond 3 dagen..lichaamstemperatuur 33 graden stilstaande nieren...en toen besloten ze in ziekenhuis,afkicken met stilstaande nieren.

Heren/dames bedankt voor jullie reactie..
Ben nu weer ok een aantal jaar geduurd,bwn aan de methadon weer..Tsjaa logisch.

@innersearch...emoties, zwaar.om de artsen te zien praten met de 2 contactpersonen.
En hun plannen te horen. Sommige dingen waarvan ik dacht dat een droom.was ,was geen droom..De apparatuur die ik zag was er wel..alleen ik dacht dat daar de medicijnen uitkwamen...Ik dacht dat ze geen medicijnen hadden besteld,
En emoties die drukken ze weg na.narcose ze zeiden met 6x50 mg oxazspam maar later bleek ook antipsychotica....Die meteen weggegooid en toen teruggevallen.
Op moment: meet 60 mg,oxa 2keer 50 mg..die oxa gaan door midden.
Hulp is er niet voor mij.

Een avater heb ik nog.niet ,sorry,zal eens kijken hoe dat.moet...beetje digibeet..
Fijn dat jullie reageren...

FerdFatoehaus

Badass junkie
Klinkt als een shot cut en met zoiets als afkicken lijkt me dit niet handig. Tenzij er teveel lichamelijke risico's zijn.

Maar die hel van afkicken hoort er een beetje bij, ook bij het hele proces.

@badassjunkie ik ken de pijn ,benen
.het afkicken en van 120 mg naar 20.mg.meet....Ik kon weinig.meer dat half jaar.ongeveer..Grappige is ,binna niemand wist van mijn gebruik ,motto van mij"gebruiken al.erg.zat,erover praten maakt het alleen maar erger.
Letterlijk "niet kapot te krijgen" "beresterk"
0 extra gesprekkenntijdens dit afbouwen /afkicken..
Dank.jullie voor de reacties...

FerdFatoehaus

Badass junkie
Ik wens je veel sterkte toe in ieder geval. Denk niet dat afkicken onder narcose je gaat helpen want om echt clean te blijven zul je de oorzaak van je gebruik moeten aanpakken. En niet de symptomen.

@gangbang..Het lange stuk wat ik schreef..Ze hebben het geflikt al...Toen mijn nieren stil stonden en ik in coma lag..
Ze hebben gezegd zelfmoordpoging.opruimen in GGZ was het plan...Ik eronderuit gekomen...Ik ben lastig voor GGZ..ken ene deel van hun regels en beroepsgeheimen en he tis noet mijn beroep..Omgangskunde,pseudowetenschap en gaslighting zijn de woorden die ik noem.en dan kijken ze boos de meeste een enkeling kan nog lachen.
Met stilstaande nieren en wonden van 3 dagen liggen en 33 graden lichaamstemperatuur...hebben ze me geen methadon gegeven maar onder narcose...
In gezonde toestand al risico en met stilstaande nieren.
En de artsen die me haten em contactpersonen die ds werkelijke reden van mijn opname gelogen hebben schoten in de stress toen ik zelf naar de ic ben gegaan.

Mvg B.Reukers

Ja ook..idd de schuld probeerden ze steeds bij mij te leggen...Lukte niet ,de leugens zijn door de mand gevallen..Ik geloofde bijna dat het mijn schuld is.
Advocaat is aan het werk.
Die snapte er eerst niks van.
Is dat de reden om af te.kicken onder narcose met stilstaande nieren?
Vrijheid van meningsuiting.
Ik ben afgekicked cq gebouwd daar betaal ik verslavingszorg voor....En die hebben niks nul gewaarschuwd geen extra gesprek aamgeboden.
Ja de schuld bij mij leggen hebben ze jaren geprobeerd.
Blijkt omgekeerd volgens de advocaat..
Het topic is afkicken onder narcose van eerder genoemde middelen en niet de schuldige ,dat is juristenwerk.
Daar zoek ik info over...

Zweevteev

Wijs gebruiker
Je klinkt nogal paranoïde en wantrouwend tegenover de zorg die je verleend is. Wat was dan de werkelijke reden dat je last had van je nieren als het niets te maken had met jezelf willen doden, als ik vragen mag? Als je het lastig maakt voor mensen om je te helpen terwijl je externe hulp wel essentieel is dan kan je inderdaad nogal moeilijk geholpen worden. Ook dat je gewoon abrupt gestopt zou zijn met de antipsychotica en kort daarna een terugval gemaakt zou hebben. 1 + 1 = 2?

Er is in ziekenhuis ewn paar keer gegeven.op advies van de verslavingsarts.
De reden was kreatinekinase in bloed waardoor je nieren stil gaan staan.
Paranoide et niet meetbare woordjes teap ik niet 1.
Om topic blijven het gaat om aflicken ondef narcose met methadon.
Niet met.vingertje wijzen op basis van 1 arikel.
S huldvraag gaat niet op,bij narcistis h misbruik is er ene dader en slachtofferr..Slachtofferrol zeg ik liever overlever.
Waarom niet afkicken onder narcose in Nederland vanwege de gezondheidsrisicos ivm.vocht in longen..
En bij mij met stilstaande nieren..
Iemand paranoide noemen is ook een vorm van Narcisme..Het gaat.over afkicken onder narcose..
Kan dat in Nederland?
En met stilstaande nieren en wonden aam benen...

Omgangskunde is en schoolvak..
Die boeken heb ik gezien.
Ik zou zeggen lees eens een stukje..weet je wat de zorg leert..
"Reflecteer ,beinvloed ,overtuig etc etc.."
Dat wordt de sph spv spw sa en tig andere (semi)overheidsberoepen aangeleerd..gaan ze onder anderetoepassen als je vraagt om meetbaat bewijs van de DSM (Diagnosti manuel,hoeveel statistieken staan er in dit boek?)

Zweevteev

Wijs gebruiker
Gezondheidsnet.nl:

"Je kunt ook lichamelijk afkicken met medicijnen onder narcose - het zogenoemde 'blitz-afkicken' - waarbij de ontwenningsverschijnselen minder merkbaar zijn. Deze behandeling, voornamelijk uitgevoerd bij heroïneverslaafden, is echter zeer omstreden omdat niet gebleken is dat het beter werkt dan afkicken met medicijnen zonder narcose. Nabehandeling is sowieso noodzakelijk, zowel bij detoxen onder als zonder narcose."

Ik weet niet in hoeverre je hebt geprobeerd om af te kicken met hulp, maar ik denk dat afkicken onder narcose in ieder geval in Nederland pas echt een optie is die aan het licht komt als je artsen ervan overtuigd zijn dat je hun hulp niet in de weg probeert te zitten en gewoon luistert naar ze.

Hoi Salvia , ik was schoon van bijgebruik nu ook.
Ik was van 120 mg meet naar 20 mg meet gegaan.En toen ging mis,3 dagen op de grond gelegen voor ik gevonden werd.Heup en schouder kapot.
33 graden lichaamstemperatuur.
Van de spierafbraak kreatinekinase in bloed...gaan nieren stilstaan.
Op ic geen meet geen oxa.
Ik was niet helemaal weg,ik dacht dat de lift de medicijnen uit moesten komen en dat ze geen meet konden bestellen.
Met afkicken en bouwen geen exta gesprek,niks, geen waarschwuwing.Bijna niemand wist van gebruik en afbouwen..
Omgeving niet op de hoogte dus 3 dagen gelegen en toen overleefd onder narcose met stilstaande nieren.
Het was een week of 3 het leken 3 maanden...

De Zandman

DF-koning
Afkicken onder narcose.
Eén goed onderwerp om het eens over te hebben!

Ik heb tijdens opnames in afkickklinieken, 2 x geweest, deze methode in 2 verschillende manieren kunnen bekijken bij mede cliënten.
In totaal bij 4 cliënten.
In alle gevallen ging het over deze methode toepassing bij het afkicken van heroïne.
Deze mensen waren alle langdurig verslaafd aan deze zooi, en zwaar,.ook nog...

Het eerste geval betrof een zeer knappe jongedame, ik schat met een leeftijd van achter in de 20.
Zij zou ruim 8 uur onder narcose worden gehouden, en in deze tijdsspanne zou haar welgevormde lichaam ontgift worden.
De bedoeling was, dat zij op deze manier i.i.g. lichamelijk zou zijn ontwend.
Dat zou natuurlijk heel erg mooi en fijn voor haar zijn, want anders is dit geen pretje...een feit dat iedereen weet...

De dag zelf heb ik haar niet gezien. Logisch ook.
De tweede dag heb ik verpleegkundigen nogal vaak met van die kartonnen bakjes zien lopen, die gebruikt worden als iemand moet overgeven, je kent deze vast wel.
Op onze vragen hoe het met haar ging, kregen wij géén antwoord.
Twee dagen verder zagen we haar weer, ze zag er niet zo goed uit, maar ook dat is logisch uiteraard ..
En daarna kwamen er wat reacties van haar.
Het kwam erop neer, dat zij er niet erg blij mee was, zoals het allemaal was verlopen.
Zij had klaarblijkelijk gedacht dat deze manier van afkick zonder een centje pijn zou verlopen, maar dat was zeer zeker niet zo gegaan.
Ik hoorde haar nog zeggen : ze hebben mij cold turkey laten afkicken, goddome! Wat ben ik ontiegelijk beroerd geweest...En nog steeds!
Dat gaf dus wel aan, dat je niet zomaar deze drug kunt afzweren...

Eén jaartje later hoorde ik in de wandelgangen dat deze vrouw het uiteindelijk niet gered had, het zonder deze drug te kunnen doen.
Zij was weer teruggevallen.

Het tweede geval speelde toen ik voor de tweede keer moest onderkennen, dat je ook de alcohol niet zomaar naast je neer kunt zetten en ik zat weer voor een week of 3 in een kliniek om een detox periode aan te gaan. (En deze keer lukte het wél, tot aan vandaag toe)
Wij hoorden (cliënten in deze kliniek,) dat er op de crisis afdeling drie vrij jonge kerels waren opgenomen.
Alledrie zouden zij de afkick aangaan onder een soort van narcose achtige toestand.
Hier bleek overigens weinig van de waarheid te zijn, wat er gebeurde was veel meer een afkick van ca. 1 dag lang, die werkelijk vreselijk moest zijn geweest, en hierna gingen deze drie een natraject van zorg en behandeling in.
Deze mensen kregen injecties met Naltrexon, hetgeen in een kort tijdsbestek alle opiaatreceptoren reinigt.
Maar hierna moet je dus wel een dag lang door de hel. Want dat is het. Je moet daar doorheen. Want anders schijnt het niet mogelijk te zijn.
Twee dagen later zag ik een van Deze mensen.
Hij vertelde dat junk zijn van heroïne toch wel heel ellendig was.
Hij onderging deze behandeling nu voor de derde !! keer, omdat hij na een wisselend tijdstip toch weer teruggevallen was in het gebruiken van die rotzooi.

Ik heb dus kunnen meemaken, wat zo'n behandeling inhoudt.
Dat je er zo makkelijk vanaf komt, is dus kolder.
Naast de lichamelijke ontwenningsverschijnselen blijft er nog een heel traject van ontwennen van het geestelijk afhankelijk zijn, over en daarvoor is lange, zeg maar heel erg veel tijd nodig.

Deze ervaring maakt wel, dat ik ondanks de rugpijn, het wél uit mijn hoofd zal laten om Hier voor naar het bruin te grijpen.
Want deze ellende, nee. Dank u beleefd, ik sla deze ronde over...

FerdFatoehaus

Badass junkie
Afkicken onder narcose.
Eén goed onderwerp om het eens over te hebben!

Ik heb tijdens opnames in afkickklinieken, 2 x geweest, deze methode in 2 verschillende manieren kunnen bekijken bij mede cliënten.
In totaal bij 4 cliënten.
In alle gevallen ging het over deze methode toepassing bij het afkicken van heroïne.
Deze mensen waren alle langdurig verslaafd aan deze zooi, en zwaar,.ook nog...

Het eerste geval betrof een zeer knappe jongedame, ik schat met een leeftijd van achter in de 20.
Zij zou ruim 8 uur onder narcose worden gehouden, en in deze tijdsspanne zou haar welgevormde lichaam ontgift worden.
De bedoeling was, dat zij op deze manier i.i.g. lichamelijk zou zijn ontwend.
Dat zou natuurlijk heel erg mooi en fijn voor haar zijn, want anders is dit geen pretje...een feit dat iedereen weet...

De dag zelf heb ik haar niet gezien. Logisch ook.
De tweede dag heb ik verpleegkundigen nogal vaak met van die kartonnen bakjes zien lopen, die gebruikt worden als iemand moet overgeven, je kent deze vast wel.
Op onze vragen hoe het met haar ging, kregen wij géén antwoord.
Twee dagen verder zagen we haar weer, ze zag er niet zo goed uit, maar ook dat is logisch uiteraard ..
En daarna kwamen er wat reacties van haar.
Het kwam erop neer, dat zij er niet erg blij mee was, zoals het allemaal was verlopen.
Zij had klaarblijkelijk gedacht dat deze manier van afkick zonder een centje pijn zou verlopen, maar dat was zeer zeker niet zo gegaan.
Ik hoorde haar nog zeggen : ze hebben mij cold turkey laten afkicken, goddome! Wat ben ik ontiegelijk beroerd geweest...En nog steeds!
Dat gaf dus wel aan, dat je niet zomaar deze drug kunt afzweren...

Eén jaartje later hoorde ik in de wandelgangen dat deze vrouw het uiteindelijk niet gered had, het zonder deze drug te kunnen doen.
Zij was weer teruggevallen.

Het tweede geval speelde toen ik voor de tweede keer moest onderkennen, dat je ook de alcohol niet zomaar naast je neer kunt zetten en ik zat weer voor een week of 3 in een kliniek om een detox periode aan te gaan. (En deze keer lukte het wél, tot aan vandaag toe)
Wij hoorden (cliënten in deze kliniek,) dat er op de crisis afdeling drie vrij jonge kerels waren opgenomen.
Alledrie zouden zij de afkick aangaan onder een soort van narcose achtige toestand.
Hier bleek overigens weinig van de waarheid te zijn, wat er gebeurde was veel meer een afkick van ca. 1 dag lang, die werkelijk vreselijk moest zijn geweest, en hierna gingen deze drie een natraject van zorg en behandeling in.
Deze mensen kregen injecties met Naltrexon, hetgeen in een kort tijdsbestek alle opiaatreceptoren reinigt.
Maar hierna moet je dus wel een dag lang door de hel. Want dat is het. Je moet daar doorheen. Want anders schijnt het niet mogelijk te zijn.
Twee dagen later zag ik een van Deze mensen.
Hij vertelde dat junk zijn van heroïne toch wel heel ellendig was.
Hij onderging deze behandeling nu voor de derde !! keer, omdat hij na een wisselend tijdstip toch weer teruggevallen was in het gebruiken van die rotzooi.

Ik heb dus kunnen meemaken, wat zo'n behandeling inhoudt.
Dat je er zo makkelijk vanaf komt, is dus kolder.
Naast de lichamelijke ontwenningsverschijnselen blijft er nog een heel traject van ontwennen van het geestelijk afhankelijk zijn, over en daarvoor is lange, zeg maar heel erg veel tijd nodig.

Deze ervaring maakt wel, dat ik ondanks de rugpijn, het wél uit mijn hoofd zal laten om Hier voor naar het bruin te grijpen.
Want deze ellende, nee. Dank u beleefd, ik sla deze ronde over...
Hele goede post, chapeau!

Anipsychotica gaven ze naar narcose...Verder nooit..Als ik vroeg wat voor medicijnen zeiden ze oxa...Pas paar dagen later zegt een kennis tegen me...Geven ze je Haldol,mag dat nog geschreven worden...
Ik zei nee oxa....Mijn ogen waren zobslecht toen,kon zakje.niet lezen....En een vriendin laten lezen iddd Haldol.... Verslavingszorg achte dat niet nodig..Nabehandeling was weer methadon...En ja de 4 gesprekken per jaar gehad...
Ben zonder hulp opgeknapt....vrienden en goede kennissen check(t)en me elke dag...
Laatst had ik uitgelsapen tot 9.34, toen stonden al tig apps...
Heb toen beloofd dat ik smorgens op app kijk dat ze kunnen zien dat wakker ben.
Uiteraard wil ik va de medicijnen af..
Voordeel is wel van medicijnen ,al 7 jaar geen druppel alcohol.
Zware drinker was ik niet, met stappen en nooit overdag..
En moet er niet aan denken alcohol

Hallo allemaal, dit is al een oud topic maar ik wil toch ff wat neerpennen..

Ik ben een 53-jarige man die komende december zijn 20-jarige jubileum viert wat betreft het succesvol afkicken van een 15 jaar durende opiaatverslaving.
De behandeling werd gedaan door de stichting Miroya die zich in die tijd sterk maakte voor het humaan behandelen van verslaafden, die net als andere zieken recht hadden op mededogen.
Tijdens een 8 uur durende narcose met het toen gloednieuwe middel propovol

Oeps, even weggeklikt en mn bericht is al geplaatst..😆😂

Maar dus, met propovol onder narcose, via een maagsonde werd een hoge dosis Naltrexon (een opiaat antagonist) ingebracht met als gevolg een onmiddelijke detoxificatie omdat dit middel ahw de opiaat-receptoren " bezet" houdt waardoor je extreme afkickverschijnselen krijgt.
Zo extreem dat je er een psychisch trauma aan over kunt houden, vandaar de narcose.
Ik werd 8 uur onder zeil gehouden.

Pff, gaat lekker zo..geen idee wat ik fout doe..

In elk geval was het een haast spirituele beleving, verslaafd gaan slapen en clean weer wakker worden..
De zucht, het verlangen naar moedertje Heroine was weg. Zo bizar.
Tot op de dag van vandaag geen kruimel bruine viezigheid meer aangeraakt

Ik weet dat Naltrexon nog steeds gebruikt wordt maar niet meer in combinatie met een narcose. Onderzoek wees uit dat met of zonder narcose de resultaten hetzelfde waren, nl een absurd hoge slagings percentage van 80% die na 1 jaar nog clean waren.
Het enige verschil waren de hoge kosten van de narcose.
Ik heb het geld (7000 euro) moeten lenen maar het was het dubbel en dwars waard.

Vandaag de dag wordt er anders naar verslaafden gekeken: zo van, je bent zelf verslaafd geworden en wie zn billen brand moet maar op de blaren zitten ofzo..
Ik het ook altijd het gevoel gehad dat ik ongelofeljjk mazzel heb gehad.
Vrienden en kennissen uit mijn verslavingsperiode heb ik of op de reguliere manier zien afkicken, waarbij ze het veel zwaarder hebben gehad dan ik, of het is ze zelfs nooit gelukt om het achter zich te laten.
Velen leven niet meer of zitten lange gevangenisstraffen uit.
Het merendeel is nog steeds hooked en woont op straat.

Ik heb het gered, heb een eigen huis, leuke auto. Ik heb vier prachtige kinderen verwekt (drie meiden en een jongen) bij een stel prachtige dames.
Maar van een blijvende relatie is het niet gekomen, ik ben te beschadigd, geen volwaardige partner voor een vrouw.
Maar ach, ik heb een comfortabel leven en ik mag verder niet klagen.

lenhuis

Newbie
Hallo

Afkick onder narcose kan idd in nederland niet, echter in het buitenland zijn er wel mogelijkheden tegen relatief laag tarief.
Mocht iemand interesse hebben hoor ik het graag!

Gr

De Zandman

DF-koning
Afkicken onder narcose is lang niet altijd " hosanna, God is groot, deze methode werkt altijd!
Ikzelf heb gezien en meegemaakt, dat er in de kliniek waar ik toen van de benzo's en alcohol af wilde komen, bij 2 dames meegemaakt hoe dat ging, van de horse afkomen onder narcose.
Dat was wel in het beginstadium van deze methode.
De narcose en het schoonkrijgen van het lichaam van die dames duurde ruim 8 uur.
Na het weer bijkomen was één van de dames behoorlijk ziek, ik heb de verpleging af en aan zien lopen met de kenmerkende bakjes waarin werd overgegeven.
Na drie dagen kwamen deze dames weer tevoorschijn, en gingen meedraaien in het therapieprogramma.
Een van de twee dames was in een negatieve stemming, en ik hoorde haar zeggen dat zijn" niet voldoende gesedeerd" was gewesten dat zij " cold turkey" afgekickt was en dat ze nog steeds cravings tot en met had.
De andere dame zei eigenlijk niets.
Mijn programma zat er op en ik vertrok.
Een hele tijd later hoorde ik van een supportworker dat beide dames weer teruggevallen waren aan de heroïne....
Een ander geval betrof 3 mannen die met naltrexon behandeld werden en in één dag "schoon" zouden worden.
(Ik zat daar omdat ik van de oxcycodon af wilde, hetgeen thuis niet lukte.)
De eerste dag schijnt heel zwaar te zijn, zo vertelde later één van die mensen, en: het was de derde keer" voor hem...
Alweer kon ik het eindresultaat niet meemaken omdat mijn tijd erop zat .
M.a.w. ik weet niet, wat ik ervan moet denken, deze methodes.
Werken ze wel, dan zou het mij de 7000 euro absoluut waard zijn.
Een stevige junk zijn aan horse, nee dank u beleefd. Dat nooit.

Paranoize.

Badass junkie
Afkicken onder narcose is lang niet altijd " hosanna, God is groot, deze methode werkt altijd!
Ikzelf heb gezien en meegemaakt, dat er in de kliniek waar ik toen van de benzo's en alcohol af wilde komen, bij 2 dames meegemaakt hoe dat ging, van de horse afkomen onder narcose.
Dat was wel in het beginstadium van deze methode.
De narcose en het schoonkrijgen van het lichaam van die dames duurde ruim 8 uur.
Na het weer bijkomen was één van de dames behoorlijk ziek, ik heb de verpleging af en aan zien lopen met de kenmerkende bakjes waarin werd overgegeven.
Na drie dagen kwamen deze dames weer tevoorschijn, en gingen meedraaien in het therapieprogramma.
Een van de twee dames was in een negatieve stemming, en ik hoorde haar zeggen dat zijn" niet voldoende gesedeerd" was gewesten dat zij " cold turkey" afgekickt was en dat ze nog steeds cravings tot en met had.
De andere dame zei eigenlijk niets.
Mijn programma zat er op en ik vertrok.
Een hele tijd later hoorde ik van een supportworker dat beide dames weer teruggevallen waren aan de heroïne....
Een ander geval betrof 3 mannen die met naltrexon behandeld werden en in één dag "schoon" zouden worden.
(Ik zat daar omdat ik van de oxcycodon af wilde, hetgeen thuis niet lukte.)
De eerste dag schijnt heel zwaar te zijn, zo vertelde later één van die mensen, en: het was de derde keer" voor hem...
Alweer kon ik het eindresultaat niet meemaken omdat mijn tijd erop zat .
M.a.w. ik weet niet, wat ik ervan moet denken, deze methodes.
Werken ze wel, dan zou het mij de 7000 euro absoluut waard zijn.
Een stevige junk zijn aan horse, nee dank u beleefd. Dat nooit.
Lijkt mij juist supergevaarlijk om van heroine onder narcose af te kicken
Je lichaam is immers aan het vechten om te herstellen van het vergif en je systeem kan dat beter van nature aan ipv verdoofd door iets anders.... Afkicken is lijden

lenhuis

Newbie
Lijkt mij juist supergevaarlijk om van heroine onder narcose af te kicken
Je lichaam is immers aan het vechten om te herstellen van het vergif en je systeem kan dat beter van nature aan ipv verdoofd door iets anders.... Afkicken is lij

natuurlijk is het van groot belang dat er continu monitoring plaats vindt tijdens de afkick/narcose
maar afkicken zonder 1 grijntje pijn is zeker wel mogelijk, het levende bewijs zit namelijk naast mij op de bank

veel pogingen gedaan om in nederland van de opiaat verslaving af te komen, maar altijd zonder succes.
en met de optie om onder narcose te gaan was het gelijk gelukt en na 2 weken geheel clean thuis, wel het advies om nog een tijd opiaat- antagoniste te gebruiken zodat gebruiken onmogelijk is en de zucht er ook niet is

Bovenaan