Alcohol en drugs.....

Vorig jaar heeft mijn vriendin (toen nog in haar hoogtijdagen als gebruikster van wit en bruin) voor de aardigheid een fles port in huis gehaald. Reden: haar moeder kwam bij ons op visite en het was mooi weer en ze had trek in een glaasje port....

Nou ja glaasje? Zeg maar gerust de hele fles. In het begin was ze vrij melig, iets dat je meestal bent als je aangeschoten bent. Maar gaande weg werd ze toch onberekenbaarder. Later is dit alles zo ontzettend geëscaleerd. Mevrouw ging achter mijn rug om een taxi bellen om samen met mama naar haar "beste vriend" te gaan om daar nog gezellig een wijntje te drinken.

Dit "beste vriendje" is de persoon geweest die de auto's jatte waarmee ze samen op tanktocht gingen. Hij in de auto met petje op, en zij reed en deed het vuile werk. Waarbij hij haar aanwijzingen gaf. Maar dat even terzijde.

Voorop gesteld. Ik beschouw mijn partner, of ze nu gebruikster is, of een net burgermeisje absoluut niet als mijn bezit. Met andere woorden ze mag gaan en staan waar ze wil. Maar begrijpelijkerwijze wil ik wel weten waar ze naar toe gaat. Nu kreeg ik als antwoord dat gaat jou niks aan. Hierop werd ik dus kwaad en heb ik die taxichauffeur weggestuurd. Nu wilde die eerst niet weggaan, want hij had zoiets van jij hebt mij niet besteld, dus ik vertrek niet. Maar ik was zo razend, dat ik 'm bijna zijn auto had verbouwd.

Haar moeder stond erbij en keek ernaar, en had zoiets van ik bemoei me er niet mee, want ze is volwassen, en het is iets tussen die twee. Pas nadat ze me wilde slaan met een ijzeren staaf greep mama in. Hierop is ze huilend naar de slaapkamer gegaan in slaap gevallen. De vraag is, of de combinatie van port, coke en bruin haar zo superaggressief hebben gemaakt, of heeft port (wat een alcoholpercentage heeft van tussen de 18 en 20 procent) toch een aggresieve invloed op haar drugsgebruik gehad?

Exceptional Insight zei:
Of het is gewoon een labiel wijf? Heb je daar al bij stilgestaan?
Ik denk dat 99,9% van alle drugsgebruikers labiel zijn. Los daarvan. Maar waar ik meer op doelde was of cocaïne en drank, en dan bedoel ik min of meer sterke drank een wisselwerking hebben opelkar. Vooral als je normaal gesproken nooit drinkt. Als je opeens een fles port van 18 tot 20 % alcohol naar binnen werkt moet dat toch iets met je doen lijkt mij zo.

Flameon

Badass junkie
Een fles port kan al 'rare dingen' met je doen. Het onderbewuste (bv het agressieve in iemand) komt dan sneller naar boven. Coke zal ervoor zorgen dat ze het gevoel krijgt dat ze alles kan en dat wordt dan door de drank versterkt.

donaldduck

Belezen gebruiker
Ik denk zelf dat dit de coke is, na coke hebben heel veel mensen echt 'haantjes' gedrag, een ijzeren staaf gaat wel heel ver alleen...

Ruudje

Newbie
Moet eerlijk zeggen dat ik niet zoveel ervaring heb met coke, maar weet 100% zeker dat alcohol mensen zo aggressief kan maken, maar dan moet het wel op een bepaalde manier in je zitten. Je moet een zogenaamde "kwade dronk" hebben. Ik heb in mijn leven ziekelijk veel gedronken, maar ben er nooit aggressief van geworden, omdat het gewoon niet die uitwerking op mij heeft, of omdat ik misschien niet aggressief ben. Neemt niet weg dat ik er super irritant gedrag op nahield waarmee ik ook regelmatig ruzie heb gehad. Dat met een gevoel van overmacht heeft me ook veel ellende bezorgt.
De paar keren dat ik coke heb geprobeert kreeg ik er alleen een enorme lulkick van, maar misschien dat voor coke hetzelfde geld en misschien wel voor alle soorten drugs.

TrippyShit

Badass junkie
Hahaha je hebt een naam als iemand die een mailtje stuurt naar de hitkrant of breakout :tearsofjoy:

Mijn vriendje neemt afstand van mij, ik weet niet wat ik moet doen! is hij nog wel op mij?
groetjes een verliefd watermannetje..

:tearsofjoy: :tearsofjoy:

Matthijs85

Belezen gebruiker
Van t uitgaansgeweld waarbij sprake is van druggebruik is 86% alcohol, 14% alcohol icm drugs en (zo goed als) 0% alleen drugs...
Coke kan misschien haantjesgedrag veroorzaken, maar veroorzaakt voor zover ik het kan beoordelen geen agressie die er anders niet zou zijn. Misschien voorkomt het t zelfs wel bij een normaal gesproken niet-agressief persoon als je het puur zou nemen omdat je wat beter kan focussen en tegen jezelf zeggen het niet te doen.
Alcohol daarentegen ontremt en als je ff zin hebt om iemand te slaan doe je dat sneller, en je denkt ook nog s niet na over de consequenties...

Bovenaan