Alprazolam werking na vervaldatum

Pompbak

Belezen gebruiker
Hoi,

Ik heb hier thuis een doosje alprazolam (0.25mg) gevonden.
Maar op de strip staat dat ze tot 2011 “goed” waren. Gaan ze überhaupt nog effect geven?

Wellicht iets minder dan voorheen, maar waarschijnlijk geven ze nog wel effect. Hangt uiteraard wel van meerdere factoren af, dus we kunnen je niet vertellen hoe sterk ze nog zijn.

Als je het probeert, ga dan gewoon van de normale sterkte uit. Je kan altijd nog meer nemen, nooit minder.

Als het op de strip staat is het goed bewaard gebleven gok ik en er nog in zit inderdaad vanuit gaan dat het de normale sterkte nog heeft.

Zat/zit het ook nog in de doos? Dat helpt ook weer mee tegen bederf.

Maar goed rust/chill er mee zover ik keek zag ik nergens dat het toxisch zou worden na de relatief korte jaren.

Zelf ook iets gebruikt een benzo die ver over data was. Die werkte na 12 jaar dato nog steeds.

Bij vloeibare dingen zou ik wel meer twijfel hebben. Ook al zitten die nog verpakt in origineel.

Ik heb wel eens een paar alprazolam gevonden die 5 jaar over datum waren. Helaas stelde het qua werking weinig meer voor. Maar die hadden ook een paar verhuizingen overleefd enzo. Als die van jou niet teveel temperatuurschommelingen hebben meegemaakt zouden ze nog best kunnen werken. Je merkt t vanzelf

Ik heb ze gwn genomen maar hadden idd een toch wel sterk verminderd effect. Had 1,5mg op, voelde dit wel. Maar die dosis met 0 tolerantie had me toch wel moeten vloeren denk ik

Alprazolam is meer een angstremmer, dus dat die 1,5mg je niet gevloerd heeft is niet heel gek hoor.

Terug
Bovenaan