Altijd stoned - no f*ucking way!

Er zijn alternatieve plannen zat om particulier autogebruik te verminderen, maar de autoindustrie is daar zo slim in, om mensen te doen laten geloven dat je "vrijer" bent met een auto. Maar ondertussen moet je 40 uur of meer werken, want als je er bij wil horen, heb je wel een auto nodig. Kijk eens naa de reclames van auto's, ze komen altijd na 7 uur, omdat dan de juiste mensen tv kijken en altijd laat die auto reclame zien: "kijk hoe vrij je bent, je kan overal komen". Allemaal heel leuk en aardig, maar kijk es hoe kapot de wereld gemaakt wordt door die krengen.

Waterpijp zei:
Er zijn alternatieve plannen zat om particulier autogebruik te verminderen, maar de autoindustrie is daar zo slim in, om mensen te doen laten geloven dat je "vrijer" bent met een auto. Maar ondertussen moet je 40 uur of meer werken, want als je er bij wil horen, heb je wel een auto nodig. Kijk eens naa de reclames van auto's, ze komen altijd na 7 uur, omdat dan de juiste mensen tv kijken en altijd laat die auto reclame zien: "kijk hoe vrij je bent".

De reden dat ik een auto wil is heel simpel:

- Je hebt plek om 4 mensen met je mee te nemen
- Je kunt zelf bepalen hoe snel je ergens bent
- Het streelt waarschijnlijk m'n ego (doet m'n snorfietsje al:P)
- Mogelijkheid om naar Frankrijk te gaan wanneer ik wil
- In de winter lekker hangen op een parkeerplaats in de auto in plaats van in de kou
- andere redenen

Mja, en als je je mogelijkheden wil vergroten heb je veel geld nodig.

Maar als ik een goed betoog krijg over een goede manier om het autorijden te verminderen denk ik er misschien wel weer anders over. Feit is en blijft dat je tegenwoordig in de Nederlandse of misschien zelfs Europese maatschappijen een auto nodig hebt om optimaal te functioneren en erbij te horen.

(Of vind je het normaal dat m'n moeder tegenwoordig tegen haar werk opziet omdat ze als teammanger ALLEEN naar leeuwarden moet met de trein omdat ze geen auto heeft?)

Ho wacht stop, ik zet me af tegen iets dat niemand heeft beweerd . Ik heb een joint nodig blijkbaar, laterzzzz :D

euhm.. ik geloof dat dit een drugsforum is en geen chat plaats voor auto's :mrgreen: dit begint een beetje off-topic te gaan

Valt me in ieder geval tegen dat jij je zelfs afhankelijk maakt van een auto.

Wij zijn hier bezig met ons luxueuze leventje, maar dat geld niet in de hele wereld zo. Zolang er honger en armoede is, vind ik dat wij geen recht hebben op een auto of zoiets. De eerste levensbehoeften zijn eten,drinken en een dak boven je hoofd, zolang die niet op de hele wereld wordt bevredigd vind ik dat we niet eens aan luxe moeten denken. Eerst iedereen genoeg te eten en drinken te geven, dan kijken we verder. Maar ja, daar moet je dingen voor inleveren, want de aarde heeft maar een bepaald aantal grondstoffen en dat is genoeg voor ons allemaal, maar dat ligt in de verkeerde handen, waaronder de autoindustrie. Dan kan nederland wel mooi zeggen dat ze o zo geweldig ontwikkelingswerk doen, maar als je een autofabriek neerzet in de 3e wereld, onee, zo mag je het niet meer noemen: ontwikkelingland, dan ben je wel ongelooflijk stom bezig, of juist slim, voor de westerse landen misschien, maar hun hebben er niks aan. Zij hebben behoefte aan eten , drinken en een huis. Waarom kunnen veel mensen dit niet inzien en denken godver alleen maar aan zich zelf, het maakt me zo verdrietig en boos, ik kan alleen maar toe kijjken en zelf natuurlijk auto's zoveel mogelijk boycotten en alles wat meer de aarde tot verdoemenis zal lijden, dus ook bioindustrie, wapenhandel en dat soort dingen. Het is zo ongelooflijk triest dat zoveel mensen een denkbeeldige plank voor hun kop hebben en niet inzien hoeveel schade men aanricht.

Waterpijp zei:
Valt me in ieder geval tegen dat jij je zelfs afhankelijk maakt van een auto.

Wij zijn hier bezig met ons luxueuze leventje, maar dat geld niet in de hele wereld zo. Zolang er honger en armoede is, vind ik dat wij geen recht hebben op een auto of zoiets. De eerste levensbehoeften zijn eten,drinken en een dak boven je hoofd, zolang die niet op de hele wereld wordt bevredigd vind ik dat we niet eens aan luxe moeten denken. Eerst iedereen genoeg te eten en drinken te geven, dan kijken we verder. Maar ja, daar moet je dingen voor inleveren, want de aarde heeft maar een bepaald aantal grondstoffen en dat is genoeg voor ons allemaal, maar dat ligt in de verkeerde handen, waaronder de autoindustrie. Dan kan nederland wel mooi zeggen dat ze o zo geweldig ontwikkelingswerk doen, maar als je een autofabriek neerzet in de 3e wereld, onee, zo mag je het niet meer noemen: ontwikkelingland, dan ben je wel ongelooflijk stom bezig, of juist slim, voor de westerse landen misschien, maar hun hebben er niks aan. Zij hebben behoefte aan eten , drinken en een huis. Waarom kunnen veel mensen dit niet inzien en denken godver alleen maar aan zich zelf, heet maakt me zo verdrietig en boos, ik kan alleen maar toe kijjken en zelf natuurlijk auto's zoveel mogelijk boycotten en alles wat meer de aarde tot verdoemenis zal lijden, dus ook bioindustrie, wapenhandel en dat soort dingen. Het is zo ongelooflijk triest dat zoveel mensen een denkbeeldige plank voor hun kop hebben en niet inzien hoeveel schade men aanricht.

Ik vind het heel apart maar zo d8 ik er 2 jaar geleden ook over! Toen maakte ik me ook nog meer druk om principiele kwesties dan nu.
Ik begin me steeds beter aan te passen aan de EUROPESE maatschappij. Hierdoor heb ik al ontzettend veel principes geschrapt. Ja dit is misschien zonde en ik word meer en meer een europese egoist die streeft naar eigen geluk, maar m'n verstand zegt dat ik het zo moet doen zolang ik nog ontzettend afhankelijk ben van anderen.

Het is misschien een illusie, maar als ik ooit een sterke individu geworden ben hoop ik mezelf weer terug te kunnen vinden zoals ik ooit had willen zijn. En dat gaat niet gebeuren zolang ik nog in NL woont.

Waterpijp zei:
Jammer dat je mee doet met de massa

Mja, vind ik zelf opzich ook... Maarja, ik denk dat ik depressief zou worden als ik me iedere keer weer druk ga maken over iets dat niet gaat zo als ik vind dat het zou moeten gaan...

Wie weet als ik ooit eens vrienden krijg die een mening hebben zoals de jouwe en mijne dat ik weer dichter bij mezelf kom en de massa laat voor wat het is...

ik snap toch echt niet dat jullie hierover doorpraten, het lijkt me toch wel duidelijk dat de laatste 10 (?) posts offtopic zijn.. vrij triest want nu is er een interessante discussie weg, en bedankt!

SpacingBen zei:
Waterpijp zei:
Jammer dat je mee doet met de massa

Mja, vind ik zelf opzich ook... Maarja, ik denk dat ik depressief zou worden als ik me iedere keer weer druk ga maken over iets dat niet gaat zo als ik vind dat het zou moeten gaan...

Wie weet als ik ooit eens vrienden krijg die een mening hebben zoals de jouwe en mijne dat ik weer dichter bij mezelf kom en de massa laat voor wat het is...

Maar het hoeft ook niet altijd percé te gaan zoals jij zou willen. Je kan niet alles oplossen, dat is onmogelijk, vandaar ook, begin bij jezelf, check me subname onder dit getypte shit en denk er eens rustig over na :)

BombSki zei:
ik snap toch echt niet dat jullie hierover doorpraten, het lijkt me toch wel duidelijk dat de laatste 10 (?) posts offtopic zijn.. vrij triest want nu is er een interessante discussie weg, en bedankt!

vrij triest is dat jij ons niet vrij laat om ff door te praten en om de topic opnieuw te openen... sorry hoor, dis ff belangrijker dan blowen elke dag :S

Over het algemeen: er wordt toch beweerd dat mensen die drugs gebruiken anders over de maatschappij denken? ik merk er op dit forum niks van

Waterpijp zei:
vrij triest is dat jij ons niet vrij laat om ff door te praten en om de topic opnieuw te openen... sorry hoor, dis ff belangrijker dan blowen elke dag :S

eh.. sorry hoor, maar doe dat lekker in een ander topic. dit topic gaat over elke dag blowen en niet over autos. je hebt ALLE vrijheid om in het onzin forum over je autotjes te praten :wave:
en nu klopt er al helemaal geen zak meer van

ik stel voor dat de volgende post maar weer eens over dagelijsk blowen gaat?

Ik blow dagelijks, nog steeds, was er een weekje vanaf en toen had ik vakantie en liep alles weer doorelkaar, zoals dat gaat in een vakantie. Maar ik weet wel dat Bauke in zekere zin gelijk heeft. Als je aan het eind van de week lekker gaat blowen krijg je zo'n voldaan gevoel, je hebt die week hard gewerkt en dan is je blowtje je beloning.

Ik vind het ongelooflijk moeilijk om niet dagelijks te blowen, voor mij is het een soort ontspannings methode en zoals spacingben al zei, je denkt eerder aan hoe goed je het wel niet hebt.... maar ja,, dan moet je financieel ook goed zitten als je dagelijks blowt..

BombSki zei:
Waterpijp zei:

eh.. sorry hoor, maar doe dat lekker in een ander topic. dit topic gaat over elke dag blowen en niet over autos. je hebt ALLE vrijheid om in het onzin forum over je autotjes te praten :wave:
en nu klopt er al helemaal geen zak meer van

ik stel voor dat de volgende post maar weer eens over dagelijsk blowen gaat?

Gozer denk is na! Dit is wat je krijgt als je elke dag blowt. Je bent selectief en je bent bereid te doen wat je normaal niet zou doen. Je bent nameljik in staat om structuur en schema's e.d. uit je hoofd te bannen. Hierdoor wordt het leven interessanter omdat er veel variatie is in de onderwerpen waar je aan denkt.

Het is dus niet gek dat we in een topic die in het coffeeshop forum staat uitwijken naar een onderwerp waar we in onze 'high' ook vaak aan gedacht hebben.

Wij allen nemen elkaars woorden veel te serieus :D

Maar dat geldt misschien niet voor iedereen. Niet iedereen heeft zin om over zulk soort onderwerpen na te denken. Ze worden bij wijse van spreke dommer dan dat ze er slimmer van worden. Er zijn misschien een aantal die wel doordat ze wiet/hasj nuttigen, dieper gaan nadenken en daardoor nog meer variaties zien.

ik zeg niet dat je niet over autos mag praten, maar doe dat dan ergens anders..
ik kan ook zeggen:
dit is wat je krijgt als je elke dag blowt, je begint totaal ergens anders over tee praten terwijl het over iets anders ging.
misschien een beetje minderen jullie? :p

BombSki zei:
ik zeg niet dat je niet over autos mag praten, maar doe dat dan ergens anders..
ik kan ook zeggen:
dit is wat je krijgt als je elke dag blowt, je begint totaal ergens anders over tee praten terwijl het over iets anders ging.
misschien een beetje minderen jullie? :p

ik denk eerder dat jij meer moet gaan blowen :P Ik vind dat chaotisch precies passen in het coffeeshop gedeelte :D

@ waterpijp, tot mijn spijt ben ik er ook achter gekomen dat er zelfs mensen DOM kunnen worden van wiet. Dat vind ik spijtig, had dit nooit van mevrouw Cannabis verw8... Maar goed ligt dus ook eigenlijk niet aan haar maar aan de persoon die blowt :mrgreen:

En nu gaat het weer over dagelijk blowe :) iedereen blij?:P

IS toch niks mis mee? Af en toe ff een ander onderwerp erdoor heen om de spanning erin te houden :P

mja, ligt er bij mij aan of ik de behoefte heb aan gezelschap :)

In m'n eentje zit ik echt niet vaak niks te doen. Er komen altijd wel leuke ideeen in me op waar ik me prima mee vermaak. (Ideeen om ergens dieper over na te denken dus)

in de vakanties blow ik bijna elke dag, maar tijdens school alleen in het weekend of de woensdag namiddag om mezelf bij wijze van spreken te belonen voor mij "harde" ( :s :s :s ) werk op school!! :mrgreen:

Terug
Bovenaan