antibiotica ft. drugs

hersenspinsel

Bewuste gebruiker
Ik moet sinds een paar dagen antibiotica van de dokter slikken omdat ik last heb van een infectie in mn huid.
Maar nou vroeg ik me af of het een probleem is om de antibiotica te combineren met bijv. bier (véél bier), of een pilletje.

Funky Monkey

Badass junkie
Antibiotica is schimmel / bacterie dodend en bier is een en al schimmel (gist) en van een pilletje gaat je weerstand tijdelijk heel hard omlaag dacht ik dus ik denk dat je beter even kan wachten tot de kuur is afgerond :)

Vanadesse

Wijs gebruiker
Het hangt er eigenlijk vanaf. Wanneer er metronidazol of ketoconazol in je antibiotica zit geeft het in combinatie met alcohol bijwerking. Je zoue ven de bijsluiter moeten lezen of even iets over jouw antibiotica op moeten zoeken. Het verschilt namelijk per antibiotica.

Vanadesse

Wijs gebruiker
Ellesdee zei:
extra belasting voor je lever
Dat is inderdaad wel zo. Als je lichaam veel alcohol is gewent breekt je lever het snel af. Dan is de antibiotica snel je lichaam uit en heet het weinig werking. Wanneer je lever het niet zo gewent is krijg je snel bijwerkingen van misselijkheid ed. (Verbeter me als ik het mis heb).

Vanadesse

Wijs gebruiker
hersenspinsel zei:
hmm, ik denk dat het dan toch verstandiger is om een keertje over te slaan, zeer spijtig.
bedankt voor de reacties :)
Antibiotica kuren duren meestal niet zo ontzettend lang. Dat is weer een voordeel. :wink:

hersenspinsel

Bewuste gebruiker
Dat is inderdaad wel een voordeel, wel jammer dat ik pas sinds vandaag ben begonnen met de kuur, en de kuur toch 8 tot 10 dagen duurt. Wat dus weer betekent dat het in het ergste geval pas volgende week zaterdag genezen is, en dan is m'n vakantie al weer zo goed als voorbij.

Vanadesse

Wijs gebruiker
hersenspinsel zei:
Dat is inderdaad wel een voordeel, wel jammer dat ik pas sinds vandaag ben begonnen met de kuur, en de kuur toch 8 tot 10 dagen duurt. Wat dus weer betekent dat het in het ergste geval pas volgende week zaterdag genezen is, en dan is m'n vakantie al weer zo goed als voorbij.
Ja, is ook niet grappig. Ik heb ook 3 keer zo'n kuur gehad, waarvan 1 keer in een tentamenweek, en 2 keer in de vakantie. Inderdaad geen pretje! In de vakantie heb ik toen ook alcohol gehad (niet zo veel), maar het was niet zo dat ik heel misselijk werd ofzo.

hersenspinsel

Bewuste gebruiker
Waarschijnlijk, mezelf kennend, ga ik toch ook wel zuipen, maar ik ga toch eerst nog even wat research doen. Als de gevolgen erg zijn dan hou ik me wel in denk ik, maar als het niet echt veel schade aan richt dan kunnen ze me dit weekend waarschijnlijk weer uit de sloot vissen :beer:

Vanadesse

Wijs gebruiker
hersenspinsel zei:
Waarschijnlijk, mezelf kennend, ga ik toch ook wel zuipen, maar ik ga toch eerst nog even wat research doen. Als de gevolgen erg zijn dan hou ik me wel in denk ik, maar als het niet echt veel schade aan richt dan kunnen ze me dit weekend waarschijnlijk weer uit de sloot vissen :beer:
Hahaha, het is jou keuze! Proost! :grin:

azgaza

Badass junkie
Je kan er beter niet te veel bij drinken, je belast je lever meer en je bloedspiegel moet constant zijn voor antibiotica om goed te werken, dus als je veel drinkt heb je kans dat je kuur niet werkt en dat je er nóg langer mee bezig gaat zijn.
Maar ik denk dat 1 of 2 biertjes niet zo heel veel kwaad kunnen, en volgensmij kan blowen bij antibiotica wel gewoon, althans, dat deed ik en dat werkte gewoon nog steeds prima allemaal.

hersenspinsel

Bewuste gebruiker
ok, bedankt allemaal voor de informatie. Op sites die ik heb gevonden is de informatie wisselend, sommige sites zeggen dat het wel mogelijk is gewoon te drinken maar dan zeggen ze natuurlijk niks over de maten ervan. En op sommige sites zeggen ze dat je het beter niet kunt doen i.v.m. net vochtterkorten die er ontstaan in andere organen. Maar nou zou ik eigelijk liever willen weten of iemand ook ervaring heeft met het gebruik van XTC tijdens een antibiotica kuur? (denk wel dat ik dat gewoon rechts laat liggen hoor) :wink:

DreamWeaver

Badass junkie
azgaza zei:
Je kan er beter niet te veel bij drinken, je belast je lever meer en je bloedspiegel moet constant zijn voor antibiotica om goed te werken, dus als je veel drinkt heb je kans dat je kuur niet werkt en dat je er nóg langer mee bezig gaat zijn.

+1
Klopt. Beter van niet dus.

vire

Experimenterende gebruiker
haha idd jou kennende word er gedronken =P
nogs keer samen p'tjes doen?
laatste keer was met de blauwe mitsus
en tjsah is alweer lang geleden he :rolleyes:

en dat terweel veel mense zijde dat ik me niet in de hand kon houde :P

Supervlieg

Wijs gebruiker
vire zei:
haha idd jou kennende word er gedronken =P
nogs keer samen p'tjes doen?
laatste keer was met de blauwe mitsus
en tjsah is alweer lang geleden he :rolleyes:

en dat terweel veel mense zijde dat ik me niet in de hand kon houde :P

JA MAN!!! DAT WAR SEHR TOLL ENSOW!!!!111!

Bovenaan