Bad trip truffels

Saynotodrugs

Experimenterende gebruiker
Ik heb 2 dagen geleden truffels geprobeert 7g van een heel sterke soort sterkste in rotterdam 20 euro de 15g.
Ik was helemaal 80% niet goed voorberijd en had veel stress en angst voor het inemen van de truffels.
Ik at 7g en spoelde het wat door met water.
Ervoor had ik wiet en hash gerookt en tijdens die 30-40 minuten na het inemen ook wiet en hash gerookt.
Na 30-40 kwam al een klein effect en begon met niets te lachen had krokodillen tranen van het lachen.
Dan ineens begon alles heel negatief te lijken alsof al het geluk weg was.
Ik werd heel erg bang en had de indruk dat 3 vrienden die er bij waren, met mij heel erg in zaten en mij als een mislukkeling zagen.
Ik werd heel erg angstig als of ik niks waard was.
Ik vroeg aan mijn vrienden om weg te gaan ging naar het toilet en gaf alles over daarna werd ik heel misselijk en depressief en kon mijn gedachten niet verzetten.

De volgende dag Was ik heel erg moe ,misselijk,angstaanvallen van dat ik zo zou blijven steken in de trip en dat het niet over gaat en negatief en heel erg in de war dit werd beter en beter de 2de dag.

3de dag voel ik mij nog steeds in de war en krijg nog steeds angstaanvallen dat ik ben blijven steken en vind niet egt veel intressen in wat ik vroeger leuk vond of graag deed eetlust is er ook niet al 2 dage

Kan ik trouwens wiet of hash roken na een bad trip?
 

MeejheM

Badass junkie
je kan cannabis roken na een bad trip, maar als je slim bent wacht je even tot je weer helemaal de oude bent.
 

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Het is beter niets te gebruiken na een slechte ervaring en even de volledig heldere geest aan te houden. Eet en slaap/rust goed en het gaat snel over hoor.

Als je in de toekomst nog psychedelica wil proberen bereid je dan goed voor. Zorg voor een goeie mindset, geen stressy gedachtengang, een vertrouwde plaats zonder chaos waar je geen verplichtingen hebt. En mss rook je best ook niets en geniet je enkel van de psychedelica op zijn eigen.
 

ElvenSpice

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Saynotodrugs zei:
..Ik heb 2 dagen geleden truffels geprobeert..
..Ik was helemaal 80% niet goed voorberijd en had veel stress en angst voor het inemen van de truffels..
Had je hiervoor al ervaring met psychedelica, en had je je al ingelezen over truffels? Het klinkt alsof dit je eerste keer is (zie quote), ik kan er natuurlijk ook naast zitten. Psychedelica is niet zo maar iets zoals wiet, het versterkt emoties erg en vooral in een vreemde omgeving die je niet kent kan dit soms tot bepaalde gedachten leiden. Daarom raad ik iedereen ook altijd aan (vooral voor de eerste keer psychedelica) om dit alleen te doen als je niks op de planning hebt staan, en een goede set en setting hebt.

Wat is een goede set en setting?
-Geen verplichtingen die dag, liefste die dag erna ook niet.
-Alleen met mensen die weten dat je dit doet, geen ouders waar je je zorgen over hoeft te maken of kamer genoten.
-Eerste keer is fijn om binnen te doen (trippen kan apart ervaren worden en openbare gelegenheden zijn daarom ook beter om te vermijden). In de natuur is ook erg mooi, waar je wel niet gestoord wordt door andere mensen.
-Doe het met mensen die je vertrouwd (je hebt nu een slechte ervaring gehad, maar ik weet zeer zeker dat je vrienden bezorgd zijn als er iets met je gebeurd en zeker niet als een mislukkeling zien. Spreek hier dus ook over met je vrienden, wat jij hebt ervaren, hoe hun het vonden of zagen. Dit is erg belangrijk om je ervaring die je nu hebt gehad te integreren en te begrijpen!)
-Neem ook niet als beginner extreme doseringen (halve portie is goed om mee te beginnen).
-Het is erg leuk om films te kijken (voor de ervarene misschien iets minder interessant), creatief bezig te zijn, muziek te luisteren, of te filosoferen over van alles en nog wat!

Het beste wat je kan doen is de komende tijd (minimaal 1 maanden) helemaal niet meer te blowen. Blowen kan dit weer lichtelijk triggeren dus doe dit ook alleen als je je echt goed voelt.
Dat je een slechte ervaring hebt gehad komt niet alleen door psychedelica, maar omdat je je niet hebt ingelezen en al veel stress van te voren had + wellicht een onbekende plaats. Schuif dit ook niet op drugs af. Doe wat met deze info en probeer te begrijpen wat er fout ging, succes!
 

MeejheM

Badass junkie
Trippen is niet verplicht, zat mensen sterven gelukkig zonder ooit getript te hebben. meedoen is bij trippen een contra-indicatie. je moet het echt zelf willen, en er voor openstaan. bij enige twijfel zou ik het nooit doen.

daarbij verschillen de middelen. persoonlijk geloof ik meer in synthetische tripmiddelen, of gesynthetizeerde werkzame stoffen uit planten. ik ben van mening dat plantaardig materiaal wat psychedelisch is nog altijd een manier is van die plant om niet opgegeten te worden. in plantaardig materiaal zit volgens mij nog meer spul met dezelfde bedoeling.
 

Saynotodrugs

Experimenterende gebruiker
MeejheM zei:
je kan cannabis roken na een bad trip, maar als je slim bent wacht je even tot je weer helemaal de oude bent.
Dank je maar veel mensen hebben het me afgeraden tog bedankt voor jullie hulp !!!
 

Saynotodrugs

Experimenterende gebruiker
Tekzor668 zei:
Het is beter niets te gebruiken na een slechte ervaring en even de volledig heldere geest aan te houden. Eet en slaap/rust goed en het gaat snel over hoor.

Als je in de toekomst nog psychedelica wil proberen bereid je dan goed voor. Zorg voor een goeie mindset, geen stressy gedachtengang, een vertrouwde plaats zonder chaos waar je geen verplichtingen hebt. En mss rook je best ook niets en geniet je enkel van de psychedelica op zijn eigen.
Dank u voor de hulp echt heel aangenaam om te zien dat zelf mensen die mij niet kennen er zijn voor hulp heel erg bedankt ben al veeeeel beter mediteren hielp mij ook veel!
 

Saynotodrugs

Experimenterende gebruiker
ElvenSpice zei:
Saynotodrugs zei:
..Ik heb 2 dagen geleden truffels geprobeert..
..Ik was helemaal 80% niet goed voorberijd en had veel stress en angst voor het inemen van de truffels..
Had je hiervoor al ervaring met psychedelica, en had je je al ingelezen over truffels? Het klinkt alsof dit je eerste keer is (zie quote), ik kan er natuurlijk ook naast zitten. Psychedelica is niet zo maar iets zoals wiet, het versterkt emoties erg en vooral in een vreemde omgeving die je niet kent kan dit soms tot bepaalde gedachten leiden. Daarom raad ik iedereen ook altijd aan (vooral voor de eerste keer psychedelica) om dit alleen te doen als je niks op de planning hebt staan, en een goede set en setting hebt.

Wat is een goede set en setting?
-Geen verplichtingen die dag, liefste die dag erna ook niet.
-Alleen met mensen die weten dat je dit doet, geen ouders waar je je zorgen over hoeft te maken of kamer genoten.
-Eerste keer is fijn om binnen te doen (trippen kan apart ervaren worden en openbare gelegenheden zijn daarom ook beter om te vermijden). In de natuur is ook erg mooi, waar je wel niet gestoord wordt door andere mensen.
-Doe het met mensen die je vertrouwd (je hebt nu een slechte ervaring gehad, maar ik weet zeer zeker dat je vrienden bezorgd zijn als er iets met je gebeurd en zeker niet als een mislukkeling zien. Spreek hier dus ook over met je vrienden, wat jij hebt ervaren, hoe hun het vonden of zagen. Dit is erg belangrijk om je ervaring die je nu hebt gehad te integreren en te begrijpen!)
-Neem ook niet als beginner extreme doseringen (halve portie is goed om mee te beginnen).
-Het is erg leuk om films te kijken (voor de ervarene misschien iets minder interessant), creatief bezig te zijn, muziek te luisteren, of te filosoferen over van alles en nog wat!

Het beste wat je kan doen is de komende tijd (minimaal 1 maanden) helemaal niet meer te blowen. Blowen kan dit weer lichtelijk triggeren dus doe dit ook alleen als je je echt goed voelt.
Dat je een slechte ervaring hebt gehad komt niet alleen door psychedelica, maar omdat je je niet hebt ingelezen en al veel stress van te voren had + wellicht een onbekende plaats. Schuif dit ook niet op drugs af. Doe wat met deze info en probeer te begrijpen wat er fout ging, succes!
Dank u voor de info ! En nu gaat het al veel beter met me precies of terug aan het komen ben van een lange reis dank u allemaal!
Als iemand de zelfde problemen heeft na een bad trip vzn truffels zet rustige muziek op dat relaxeert en mediteer voor zo een 10 min per dag helpt mij heel goed!
 

Saynotodrugs

Experimenterende gebruiker
MeejheM zei:
Trippen is niet verplicht, zat mensen sterven gelukkig zonder ooit getript te hebben. meedoen is bij trippen een contra-indicatie. je moet het echt zelf willen, en er voor openstaan. bij enige twijfel zou ik het nooit doen.

daarbij verschillen de middelen. persoonlijk geloof ik meer in synthetische tripmiddelen, of gesynthetizeerde werkzame stoffen uit planten. ik ben van mening dat plantaardig materiaal wat psychedelisch is nog altijd een manier is van die plant om niet opgegeten te worden. in plantaardig materiaal zit volgens mij nog meer spul met dezelfde bedoeling.

Ik kreeg deze morgen 3 dagen na de bad trip weer negatieve gedachten en stemmingsverwisselingen bv ik voel me goed dan weer slecht ,
ik heb gelezen dat ik hier van jaren problemen van kan hebben dat zelf iemand na 2 jaar nog negatieve gedachtes had.
Is dit zo? Hoe geraak ik ervan af?
 

Narayani

Bewuste gebruiker
Saynotodrugs zei:
ik heb gelezen dat ik hier van jaren problemen van kan hebben dat zelf iemand na 2 jaar nog negatieve gedachtes had.
Is dit zo? Hoe geraak ik ervan af?

Juist als je er zo mee bezig bent dat anderen dat meemaken word je zelf de pineut. Het voorbeeld dat je noemt kan iemand zijn die altijd al gevoelig was voor negatieve gedachtenstromen. Bovendien ken je de context niet waarin deze persoon leeft. Ook al is het goed om gewaarschuwd te zijn voor risico's, laat je niet gek maken door allerlei verhalen. Daar schiet je nu zelf niks mee op.

Van een bad trip is het niet zo gek dat je een paar dagen tot een week van slag bent. Ik ben het zelfs een beetje van een positieve trip gewoon omdat het zo veel indrukken zijn. Hou je rust en regelmaat, en als mediteren voor jou werkt, vooral doen. Ook kan ik vitamientjes aanraden (zowel in de vorm van supplementen als gezond eten) en sluit jezelf niet binnen op maar ga lekker naar buiten. Dan zul je zien dat het alsmaar beter gaat.
 

Saynotodrugs

Experimenterende gebruiker
Narayani zei:
Saynotodrugs zei:
ik heb gelezen dat ik hier van jaren problemen van kan hebben dat zelf iemand na 2 jaar nog negatieve gedachtes had.
Is dit zo? Hoe geraak ik ervan af?

Juist als je er zo mee bezig bent dat anderen dat meemaken word je zelf de pineut. Het voorbeeld dat je noemt kan iemand zijn die altijd al gevoelig was voor negatieve gedachtenstromen. Bovendien ken je de context niet waarin deze persoon leeft. Ook al is het goed om gewaarschuwd te zijn voor risico's, laat je niet gek maken door allerlei verhalen. Daar schiet je nu zelf niks mee op.

Van een bad trip is het niet zo gek dat je een paar dagen tot een week van slag bent. Ik ben het zelfs een beetje van een positieve trip gewoon omdat het zo veel indrukken zijn. Hou je rust en regelmaat, en als mediteren voor jou werkt, vooral doen. Ook kan ik vitamientjes aanraden (zowel in de vorm van supplementen als gezond eten) en sluit jezelf niet binnen op maar ga lekker naar buiten. Dan zul je zien dat het alsmaar beter gaat.
Dank je ben altijd wel wat negatief geweest en heel sensitief maar ik kon het me altijd wel niet aantrekken dus dank je voor de raad
 

kokosmakroon900

Bewuste gebruiker
Saynotodrugs zei:
Ik heb 2 dagen geleden truffels geprobeert 7g van een heel sterke soort sterkste in rotterdam 20 euro de 15g.
Ik was helemaal 80% niet goed voorberijd en had veel stress en angst voor het inemen van de truffels.
Ik at 7g en spoelde het wat door met water.
Ervoor had ik wiet en hash gerookt en tijdens die 30-40 minuten na het inemen ook wiet en hash gerookt.
Na 30-40 kwam al een klein effect en begon met niets te lachen had krokodillen tranen van het lachen.
Dan ineens begon alles heel negatief te lijken alsof al het geluk weg was.
Ik werd heel erg bang en had de indruk dat 3 vrienden die er bij waren, met mij heel erg in zaten en mij als een mislukkeling zagen.
Ik werd heel erg angstig als of ik niks waard was.
Ik vroeg aan mijn vrienden om weg te gaan ging naar het toilet en gaf alles over daarna werd ik heel misselijk en depressief en kon mijn gedachten niet verzetten.

De volgende dag Was ik heel erg moe ,misselijk,angstaanvallen van dat ik zo zou blijven steken in de trip en dat het niet over gaat en negatief en heel erg in de war dit werd beter en beter de 2de dag.

3de dag voel ik mij nog steeds in de war en krijg nog steeds angstaanvallen dat ik ben blijven steken en vind niet egt veel intressen in wat ik vroeger leuk vond of graag deed eetlust is er ook niet al 2 dage

Kan ik trouwens wiet of hash roken na een bad trip?

aldus saynotodrugs :tearsofjoy: .

ontopic: je bent gewoon nog wat van slag van de ervvaring. Dat trekt wel bij.
 

Saynotodrugs

Experimenterende gebruiker
kokosmakroon900 zei:
Saynotodrugs zei:
Ik heb 2 dagen geleden truffels geprobeert 7g van een heel sterke soort sterkste in rotterdam 20 euro de 15g.
Ik was helemaal 80% niet goed voorberijd en had veel stress en angst voor het inemen van de truffels.
Ik at 7g en spoelde het wat door met water.
Ervoor had ik wiet en hash gerookt en tijdens die 30-40 minuten na het inemen ook wiet en hash gerookt.
Na 30-40 kwam al een klein effect en begon met niets te lachen had krokodillen tranen van het lachen.
Dan ineens begon alles heel negatief te lijken alsof al het geluk weg was.
Ik werd heel erg bang en had de indruk dat 3 vrienden die er bij waren, met mij heel erg in zaten en mij als een mislukkeling zagen.
Ik werd heel erg angstig als of ik niks waard was.
Ik vroeg aan mijn vrienden om weg te gaan ging naar het toilet en gaf alles over daarna werd ik heel misselijk en depressief en kon mijn gedachten niet verzetten.

De volgende dag Was ik heel erg moe ,misselijk,angstaanvallen van dat ik zo zou blijven steken in de trip en dat het niet over gaat en negatief en heel erg in de war dit werd beter en beter de 2de dag.

3de dag voel ik mij nog steeds in de war en krijg nog steeds angstaanvallen dat ik ben blijven steken en vind niet egt veel intressen in wat ik vroeger leuk vond of graag deed eetlust is er ook niet al 2 dage

Kan ik trouwens wiet of hash roken na een bad trip?

aldus saynotodrugs :tearsofjoy: .

ontopic: je bent gewoon nog wat van slag van de ervvaring. Dat trekt wel bij.

Dank je, maar ik blijf negatief denken en aan hoe slecht de trip' was en ik pieker teveel... Gaat dit ook weg?
 

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Probeer enerzijds op bepaalde momenten de trip terug te halen en analyseren wat er nou mis ging. Heeft dit onderliggende redenen waar je in je dagelijks leven tegen aan loopt en aan zou moeten werken? Of was het puur een angst aanval vanwege de heftigheid?

Anderzijds is het verder vooral belangrijk om er niet mee bezig te zijn. Door er mee bezig te zijn en dingen op te zoeken voed je de angst en zou houd je die dus in stand. Mediteren lijkt me een goede manier om het van je af te zetten.
 

Fool

Badass junkie
Saynotodrugs zei:
Ik kreeg deze morgen 3 dagen na de bad trip weer negatieve gedachten en stemmingsverwisselingen bv ik voel me goed dan weer slecht ,
ik heb gelezen dat ik hier van jaren problemen van kan hebben dat zelf iemand na 2 jaar nog negatieve gedachtes had.
Is dit zo? Hoe geraak ik ervan af?
Hier zou ik niet te bang voor zijn, het is niet raar dat je onder de indruk bent van een heftige trip. Ik ben ook wel eens een weekje met mijn gedachtes ergens anders geweest nadat ik een zware trip achter de rug gehad had, dit kan natuurlijk wel vervelend zijn maar gaat in principe vanzelf weer voorbij.
Het belangrijkste is, zoals al eerder gezegd is, om er niet té veel mee te blijven zitten. Wegdrukken is zeker geen goede oplossing en je kunt best nadenken over je ervaring/analyseren wat er gebeurd is, maar blijf er vooral niet obsessief mee bezig. Doe gewoon lekker je ding, ga een keer een rondje hardlopen en je zult zien dat het met de tijd vanzelf verdwijnt. Wel zou ik de wiet nog een tijdje laten staan, ook de paar weken nadat je je weer goed voelt. :)
 

Saynotodrugs

Experimenterende gebruiker
Fool zei:
Saynotodrugs zei:
Ik kreeg deze morgen 3 dagen na de bad trip weer negatieve gedachten en stemmingsverwisselingen bv ik voel me goed dan weer slecht ,
ik heb gelezen dat ik hier van jaren problemen van kan hebben dat zelf iemand na 2 jaar nog negatieve gedachtes had.
Is dit zo? Hoe geraak ik ervan af?
Hier zou ik niet te bang voor zijn, het is niet raar dat je onder de indruk bent van een heftige trip. Ik ben ook wel eens een weekje met mijn gedachtes ergens anders geweest nadat ik een zware trip achter de rug gehad had, dit kan natuurlijk wel vervelend zijn maar gaat in principe vanzelf weer voorbij.
Het belangrijkste is, zoals al eerder gezegd is, om er niet té veel mee te blijven zitten. Wegdrukken is zeker geen goede oplossing en je kunt best nadenken over je ervaring/analyseren wat er gebeurd is, maar blijf er vooral niet obsessief mee bezig. Doe gewoon lekker je ding, ga een keer een rondje hardlopen en je zult zien dat het met de tijd vanzelf verdwijnt. Wel zou ik de wiet nog een tijdje laten staan, ook de paar weken nadat je je weer goed voelt. :)
Heel,heel erg bedankt hoe was jouw bad trip en hoe waren je eerste 3-5 dagen ?
 

Fool

Badass junkie
Ik weet niet of ik het per se als bad-trip kan classificeren, ik vind die term een beetje wazig. Het was in ieder geval wel een overweldigende ervaring. Ik rookte Changa(simpel gezegd een vorm van DMT), wisselde mijn achtertuin in voor een zwarte 'space' met elektrisch rondvliegende schedels waar ik op af vloog. Op een gegeven moment werd ik 'wakker' en lag op face-down op een soort straat en ik was niet in staat op te staan, slechts mijn hoofd een beetje omhoog te draaien om iets te kunnen zien. Daar zag ik een aantal vreemd-gevormde mannetjes (die in hun gewone wereld leken te zijn) rondwandelen en een aantal nieuwsgierig naar mij kijken/om mij heen gaan staan.

Nu klinkt dit natuurlijk vrij interessant en daarom wil ik het ook niet classificeren als een bad-trip oid, maar ik had bij het laatste gedeelde gewoon een heel angstig gevoel dat vanuit mij kwam. Hoe ik het beter dan dit moet omschrijven weet ik eigenlijk ook niet.

De eerste paar dagen was ik een beetje afwezig, een beetje angstig en vooral aan het terugdenken en niet zo zeker meer van wat nou echt was en wat het begrip realiteit nou eigenlijk inhoud. Antwoorden op die vraag heb ik misschien nog steeds niet, maar ik ben nou wel benieuwd of ik daarachter kan komen als ik me er weer een keer aan ga wagen.
 

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Fool zei:
Ik weet niet of ik het per se als bad-trip kan classificeren, ik vind die term een beetje wazig. Het was in ieder geval wel een overweldigende ervaring. Ik rookte Changa(simpel gezegd een vorm van DMT), wisselde mijn achtertuin in voor een zwarte 'space' met elektrisch rondvliegende schedels waar ik op af vloog. Op een gegeven moment werd ik 'wakker' en lag op face-down op een soort straat en ik was niet in staat op te staan, slechts mijn hoofd een beetje omhoog te draaien om iets te kunnen zien. Daar zag ik een aantal vreemd-gevormde mannetjes (die in hun gewone wereld leken te zijn) rondwandelen en een aantal nieuwsgierig naar mij kijken/om mij heen gaan staan.
Doe mij ook wat van die changa please! :grin:

En inderdaad, een 'bad trip' is een wazige term. De exact zelfde ervaring kan voor de ene als hemels ervaren worden en voor de ander als hels.
 

Saynotodrugs

Experimenterende gebruiker
Fool zei:
Mindless zei:
Doe mij ook wat van die changa please! :grin:
Ik snap nog steeds niet hoe het kan dat Psychedelibee dit aards vindt. :')
Eerlijk gezegt mijn bad trip was niet zo erg denk ik als ik andere mensen hun bad trip reports lees ik heb absoluut geen halucinerende effecten gehad alleen wat helderder.
Ik heb gewoon last van het piekeren er over
 

Fool

Badass junkie
Saynotodrugs zei:
Eerlijk gezegt mijn bad trip was niet zo erg denk ik als ik andere mensen hun bad trip reports lees ik heb absoluut geen halucinerende effecten gehad alleen wat helderder.
Ik heb gewoon last van het piekeren er over
Piekeren kan juist heel vervelend zijn, maar nog steeds geld mijn vorige advies. Gewoon wat tijd geven, ga lekker wat sporten en kijk wat tijd met je doet. :wink:

Hoe oud ben je trouwens? :)
 

Fool

Badass junkie
Zo denk ik er ook over, maar zolang als we die zin nog vooraf moeten gaan met "naar mijn mening" ben ik er nog niet van overtuigd dat ik die mening zomaar tegen iedereen moet opdringen die hier komt met de vraag "Help, ik heb een bad trip gehad".

(Niet dat jij dat doet hoor)
 

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Fool zei:
Mindless zei:
Doe mij ook wat van die changa please! :grin:
Ik snap nog steeds niet hoe het kan dat Psychedelibee dit aards vindt. :')
Nou aards is het zeker niet nee, wel aardser dan DMT. Maargoed de verschillen zijn subtiel. DMT in welke vorm dan ook is sowieso behoorlijk out of this world haha.
 

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Btw, beetje laat maar heb dit topic maar even naar natuurlijke psychoactieven verplaatst. Daar pas het beter thuis dan bij tripreports.
 

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Fool zei:
Psychedelibee zei:
Fool zei:
Ik snap nog steeds niet hoe het kan dat Psychedelibee dit aards vindt. :')
wel aardser dan DMT.
Dan moet ik me er echt een keer toe zetten dat spul te gaan roken. :P
Dat is zeker een aanrader. Ik moet trouwens nodig eens changa uit een pijp roken als ik jouw verhaal lees. Ik heb het 1 keer uit een pijpje gerookt maar toen moest ik zo hard hoesten dat ik teveel werd afgeleid van mijn trip.
 

Fool

Badass junkie
Het helpt om de vlam van ver weg te houden, echt totdat het begint te dampen. Toen ik mijn spul niet in de fik zette, maar van afstand 'verhitte' werkte het veel beter. :P
 

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Fool zei:
Het helpt om de vlam van ver weg te houden, echt totdat het begint te dampen. Toen ik mijn spul niet in de fik zette, maar van afstand 'verhitte' werkte het veel beter. :P
Ga ik volgende keer proberen. Wel kans dat je op die manier hoofdzakelijk DMT binnen krijgt en niet de MAOI, wat jouw ervaring wel enigszins verklaart ook.
 

Fool

Badass junkie
Mwa, aan het einde was er niets meer over. Dan is toch ook wel echt de MAOi verdampt/verbrandt. :P
 

Saynotodrugs

Experimenterende gebruiker
Fool zei:
Saynotodrugs zei:
Eerlijk gezegt mijn bad trip was niet zo erg denk ik als ik andere mensen hun bad trip reports lees ik heb absoluut geen halucinerende effecten gehad alleen wat helderder.
Ik heb gewoon last van het piekeren er over
Piekeren kan juist heel vervelend zijn, maar nog steeds geld mijn vorige advies. Gewoon wat tijd geven, ga lekker wat sporten en kijk wat tijd met je doet. :wink:

Hoe oud ben je trouwens? :)
Ik ben 18
 

ElvenSpice

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Fool zei:
De eerste paar dagen was ik een beetje afwezig, een beetje angstig en vooral aan het terugdenken en niet zo zeker meer van wat nou echt was en wat het begrip realiteit nou eigenlijk inhoud.
Dit is iets wat denk ik bij de meeste mensen tot angst en soms een lichte derealisatie leidt na het gebruikt van psychedelica, ik herken dit zelf ook en het is daarom ook goed om hier een algemeen begrip van te maken. De realiteit is fascinerend en gek, neem niet alles van voor zelf sprekend en maak je ook niet al te druk over existentiële angsten. We zijn nu hier en ieder van ons erkent dat ook, maar ons referentie kader met van alles waar we mee bekend zijn is veels te klein om sommige inzichten van de totale realiteit te bevatten. Dit is misschien ook de reden om evenwichtig in het nu te leven, maak je niet al te druk om de toekomst of het verleden, maar heb plezier van/in het nu (niet op een yolo manier maar wel met intellecte keuzes. :rolleyes:).
Zoals de woorden van vele verlichten luiden :grin:
 

Fool

Badass junkie
ElvenSpice zei:
De realiteit is fascinerend en gek, neem niet alles van voor zelf sprekend en maak je ook niet al te druk over existentiële angsten.
Soms moet je na een degelijke trip eventjes een nieuwe middenweg vinden, maar dit zijn inderdaad wel wijze woorden. :)
 

Saynotodrugs

Experimenterende gebruiker
Fool zei:
Mwa, aan het einde was er niets meer over. Dan is toch ook wel echt de MAOi verdampt/verbrandt. :P
Ik voel me terug klaar voor een joint omdat ik nachtmerries heb en als ik met wiet ga slapen heb ik dit niet.
Ik voel me elke dag beter en beter.
De man van de cofee shop waar ik de truffels heb gekocht vertelde mij dat ik pas terug zou smoren na 1 MAAND!
Is dit zo? Wat kan er gebeuren zou ik terug wiet roken?
 

Fool

Badass junkie
Het is best goed mogelijk dat je piekeren meer wordt en weer het gevoel krijgt alsof je in de afgelopen trip zat. Dat is een verschijnsel dat vaker voor schijnt te komen met blowen kort na een bad trip. :wink:
 

Saynotodrugs

Experimenterende gebruiker
Fool zei:
Het is best goed mogelijk dat je piekeren meer wordt en weer het gevoel krijgt alsof je in de afgelopen trip zat. Dat is een verschijnsel dat vaker voor schijnt te komen met blowen kort na een bad trip. :wink:
Oke dus hoelang tot ik weer zou kunnen blowen ?
 

Fool

Badass junkie
Tja, die vraag is voor mij lastig te beantwoorden. Om zeker te zijn zou ik zeggen een paar weken nadat je je weer normaal voelt, maar misschien is het beter als hier iemand op antwoord die zelf ook nog wel eens blowt. :P
 

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik zou niet zozeer in weken denken, maar gewoon kijken naar hoe je je voelt. Nou ja, blijf er in ieder geval wel een paar weekjes vanaf. Maar kijk daarna vooral naar je gevoel. Ben je voor je gevoel weer helemaal de oude en denk je niet meer aan die "bad trip", dan kun je het weer eens gebruiken. Wees hier vooral eerlijk in tegen jezelf.

Ik heb van meerdere mensen om mij heen gehoord dat wiet heel makkelijk het nare gevoel van een bad trip weer omhoog kan halen. Wiet is sowieso wat een aparte drug, omdat het vaak zo onschuldig lijkt, maar dan soms ineens heftige nare gevoelens naar boven kan laten komen. Het heeft er ook alles mee te maken hoeveel jij nare ervaringen in het dagelijkse leven op hebt zitten kroppen (of niet). Een aan de oppervlakte vrolijk en onbezorgd mens kan een heleboel opgekropte gevoelens hebben zitten in het onderbewuste en wiet en psychedelica zijn dé middelen die dat omhoog kunnen halen. Dat is en blijft gewoon een risico bij gebruik.
 

Narayani

Bewuste gebruiker
Sowieso vaak gehoord én zelf meegemaakt dat je een lichte 'terugval', flashback, krijgt wanneer je een bepaalde drug (in dit geval wiet) combineert met truffels/paddo's en later die drug op zichzelf gebruikt.

Vb. Ik heb de eerste keer dat ik truffels gebruikte met m'n stomme kop daarna meteen xtc gebruikt (wat sowieso helemaal niks toevoegde aan de avond) en enkele lachgas ballonnen. Toen ik enkele maanden later weer xtc+lachgas gebruikte zag ik voor het eerst op xtc voortdurend overal gekke patroontjes en kleurtjes die ik enkel gewend was van die keer truffels. Typische xtc hallucinaties zijn wel echt heel anders bij mij. Ik snapte er niks van dat ik ze ineens zag en werd daar zelfs iets angstig van. Ik was bang dat ik de verkeerde pillen had ook al was het dezelfde batch waar ik al een paar keer mee had gedaan. Sindsdien eigenlijk altijd op xtc maar ook wanneer ik in mijn ogen iets te veel heb geblowd zie ik patronen die ik voordat ik truffels had gedaan nooit had gezien. Het blijft terug komen. Hoewel ik het nu wel kan waarderen (gratis en voor niks een trippy effect erbij) is dit voor mij het bewijs dat je zeker flashbacks kan krijgen van een drug.

Omdat jij wiet rookte tijdens je bad trip zou ik er wel echt mee oppassen. Het hoeft niet per se te gebeuren maar de kans is er wel dat je wederom angstig wordt. Wil je het per se proberen wacht er zo lang mogelijk mee en begin rustig, niet gelijk full on zo stoned als een garnaal. En liefst hou je wat CBD olie bij de hand, dit kan je weer rustig krijgen mocht het toch verkeerd vallen.
 
Bovenaan