Benzo insult, iemand ervaring?

Btst

Newbie
Hi, Ik ben hier nieuw.

Ik heb een vraag waar vast iemand eerder ervaring mee heeft gehad of meer over weet,

Ik zal kort omschrijven wat de situatie is en was;
Reeds ben ik al jaren af en aan aan de Benzo's (vooral research) dit is nu al een jaar of 4 zo.
Vaak gebruik ik ze een aantal maanden, ga ik een detox in en kom ik eruit en houd ik het maar een paar weken vol. Ik vind het afbouwen in een detox vrij zwaar, dit doen ze altijd met Diazepam en dat is niet echt het middel van mijn keus.

Nu is het zo dat ik na een periode van pak 'm beet 2,5 maand weer een maand volgas 24/7 aan de benzos zat en ik dat afgelopen donderdag wel weer klaar vond maar ik wilde ook perse geen detox in, tegen het advies van mijn verslavingsarts in (die me wel al had aangemeld voor een detox) besloot ik vrijdag cold turkey te stoppen.

Ik ben echt naar hel en terug geweest de afgelopen dagen en ik heb ontwenning nog nooit zo heftig meegemaakt met totaal geen slaap, lichtflitsen, echt heel eng. Ik kon bijna niet op mn benen staan.

tot vanmiddag; ik kreeg hele erge flitsen, ben een uurtje weggeweest en werd wakker en had mn hele tong blauwgebeten, ik heb dus denk ik een insult gehad. Maar.... ik voelde me erna ondanks dat ik wat kramp had wel weer echt bijna de oude. Hoe kan dit? Komt dit omdat ik dat (waarschijnlijk) insult heb gehad, hebben anderen hier ervaring mee?

Ik overleg dit natuurlijk ook met mijn arts maar was toch wel heel benieuwd

Groetjes!

Blyatman

Badass junkie
Ga nooit cold Turkey van benzodiazepines!
Dit is letterlijk levens gevaarlijk en kan je je leven kosten.
Zoals Spyro zei, ga Detoxen onder begeleiding. Bouw nooit te snel af. Accepteer je ontwenningsverschijnselen tijdens en na afbouwen tot inname 0. En doe dit inderdaad alleen met een langwerkende benzo, kortwerkend werkt hier niet bij. Geen chemical troep.

Blijf van deze substantie af, want elke keer wanneer jij je laat verleiden is het moment dat jouw Gaba nog lang niet hersteld is, en je het keer op keer extra natrapt door je ionotrope receptoren dreunen te verkopen en zij niet meer weten van nature wat zij horen te doen.

Laatst bewerkt:

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Wat de leden hierboven ook zeggen... Levensgevaarlijk!
Benzo ontwenning kan inderdaad zorgen voor insulten en volgens mij ook delirium en kan een fatale afloop hebben.

Ik heb ook weleens een soort insult gehad, misschien in iets mindere vorm. Maar dat was denk ik door de korte halfwaardetijd van flunitrazolam. En ik vermoed dat ik sowieso vrij gevoelig ben voor dit soort dingen.

Luister naar het advies van je arts. Die heeft er voor geleerd. Diazepam mag misschien niet 'je middel' zijn, maar dit wordt gebruikt vanwege zijn lange halfwaardetijd. Zodoende heb je minder last van een wisselende benzo spiegel, maar kan je deze gelijkmatiger afbouwen.
Afbouwen hoeft ook geen hel te zijn, mits je een slow taper hanteert. Misschien eens een idee om dit PDF van de Ashton Manual te lezen?

De enige RC die een beetje in de buurt komt naar mijn idee is Diclazepam, inmiddels met de ban verboden geraakt. Maar op RC's afbouwen lijkt me sowieso geen goed idee. Je doseringen zullen dan hoe dan ook meer schommelen dan wanneer je farmaceutisch geproduceerde diazepam gebruikt. Ofwel, de verstandigste optie is om gebruik te maken van de professionele hulp die beschikbaar is.

Btst

Newbie
Hi. Thanks voor jullie reacties.

Ik had er even bij moeten vermelden dat ik best ervaren ben met benzo's en andere GABA troep, en de Ashton Manual ken. Ik ben echt geen groentje op dit gebied. Maar gezien mijn korte 'terugval' en de mogelijkheid om zelf in te grijpen waar nodig ( benzo's gewoon in huis, verschillende met lange en korte halfwaardetijd en werkingsduur want dat vind ik vaak ook nog wel van elkaar verschillen) wilde ik toch een keer proberen. Ik voel me nu na 5 dagen eigenlijk weer helemaal prima. Nergens last van. Dus dat vind ik er zo gek aan.
Ik raak in ieder geval geen GABA bindende troep meer aan het komende jaar. Het is echt living hell.

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Kdoe het nu bijna in mn broek , met het lezen van de gevaren van benzos. Wat als ooit onze dokter ermee stopt en een nieuwe dokter weigert van ze voor te schrijven? man man man….😱

Dan is je dokter een idioot en zoek je een dokter die wel verstand heeft.

Dit... Al zal je wel snel moeten handelen als je medicatie praktisch al op is.

Waar ik het vooral van in m'n broek doe is dat er nog steeds veel (huis)artsen en psychiaters benzos voorschrijven alsof het smarties zijn, patiënten slecht voorlichten en niet vertellen hoe ze ook weer van het medicijn afkomen.

Geld overigens niet alleen voor benzos. Hoeveel mensen ik tegenkom die oxycodon of tramadol krijgen, niet weten dat dit opiaten zijn. En geen flauw idee hebben dat ze afkick krijgen als ze na lange tijd stoppen met dit medicijn...

Ik kan daar met m'n hoofd echt niet bij.

Hija de la luna 1

Bewuste gebruiker
Is er ook verschil tussen benzos nemen voor de kick , bestaat dat ?Neem je dan niet meer ? Wij nemen het enkel als slaapmiddel zoals zovele mensen en ik vooral tegen anders uren liggen piekeren in bed. Ben nu eenmaal een domme stresskip. Niet dat ik echt problemen heb, neen alleen dat ….wat als ? En dan gaat er veel door mijn hoofd , teveel.

Zanza

DF-koning
Is er ook verschil tussen benzos nemen voor de kick , bestaat dat ?Neem je dan niet meer ? Wij nemen het enkel als slaapmiddel zoals zovele mensen en ik vooral tegen anders uren liggen piekeren in bed. Ben nu eenmaal een domme stresskip. Niet dat ik echt problemen heb, neen alleen dat ….wat als ? En dan gaat er veel door mijn hoofd , teveel.
Wat is je vraag nu precies? Waar maak je je zorgen om? Wat voor benzo's gebruik je en welke hoeveelheid

Hija de la luna 1

Bewuste gebruiker
Wat is je vraag nu precies? Waar maak je je zorgen om? Wat voor benzo's gebruik je en welke hoeveelheid
Mijn vraag is of het gewoon als slaapmiddel nemen even verslavend is als het nemen voor de rust tijdens de dag .

ikzelf neem dagelijks s avonds 5 mg zolpidem …(heel uitzonderlijk 10 mg) en dit sinds vier jaar. Bij angst uitzonderlijk 0,50mg Alprazolam. Echt misschien slechts een keer per week want ik weet zeer goed dat het slechts tijdelijk rust geeft.

mijn man neemt kwart Flunitrazepam + halve Zolpidem , en dit al meer dan 20 jaar. Niet meer , niet minder.

Spyro

DF-koning
Spyro is dit veel te veel ?
Nou… Het ding is niet persé dat dit veel te veel is. Maar meer dat jullie al zo lang benzo’s slikken en niet eens genoeg ingelicht zijn blijkbaar, dat jullie nu al die jaren zeker een verslaving hebben ontwikkeld.

Hebben jullie je ooit ingelezen over benzo’s?

De hoeveelheid is niet schrikbarend maar wel dat jullie het iedere dag nemen, al suuuuper lang.

Spyro

DF-koning
Mijn man lacht het weg. En ik, ik wil slapen …..
Ik zou eens gaan babbelen met je huisarts. Wat slecht dit zeg.

En dit gebeurt dagelijks hoor. Echt niet alleen bij jullie. Algemene voorlichting van dokters wat betreft pijnstillers en benzo’s is vreselijk.
Zolang de dokter voorschrijft is het toch lichamelijk niet echt schadelijk ?
Wat… Tuurlijk wel.

Zanza

DF-koning
Wat @Spyro zegt. Waarschijnlijk relatief gemakkelijk af te bouwen, als dat zou moeten. Overleg even met je arts. Je krijgt dit voorgeschreven? Dan heeft dat natuurlijk ook een reden. Als dat werkt en je aan het voorschrift houdt, is het niet per se zorgelijk. Stel je vragen iig aan je behandelend arts.

Hija de la luna 1

Bewuste gebruiker
zoveel mensen zijn aan de slaapmiddelen……arts zijn echtgenote verleden jaar plots s nachts gestorven. Vertelt me dat ook hij nu deze middelen neemt, anders ziet hij haar duizend keer terug sterven voor zn ogen. Dus…. Weet ge wat? Ik ga nu mn pilleke nemen anders slaap ik helemaal weer niet. Toch bedankt voor jullie goede raad. 👍

Spyro

DF-koning
zoveel mensen zijn aan de slaapmiddelen……arts zijn echtgenote verleden jaar plots s nachts gestorven. Vertelt me dat ook hij nu deze middelen neemt, anders ziet hij haar duizend keer terug sterven voor zn ogen. Dus…. Weet ge wat? Ik ga nu mn pilleke nemen anders slaap ik helemaal weer niet. Toch bedankt voor jullie goede raad. 👍
Oké… Het lijkt alsof je nu de situatie mooier probeert te maken.

Dit bedoelen we dus met, artsen schrijven het voor als smarties. En dat hoort niet.

Slaap lekker!

De Zeemeerman

Badass junkie
Ho ho de 1 ste stresskippie prijs is al van mij hoor ! 😜

Herken ik wel dat; maar wat als ... denken en zo steeds meer
Een pieker cirkeltje waar je in blijft hangen en zichzelf versterkt
Das echt wel een probleem als je daardoor zo slecht slaapt

Ga er eens over praten met iemand dat kan helpen 😊
Er zit ergens een probleem en dat moet naar boven gehaald worden om t op te lossen!

Af en toe een slaappil is oké maar niet elke dag dat lost de oorzaak niet op 😊

Laatst bewerkt:

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Werkt die 5mg zolpidem na 4 jaar nog steeds goed om te slapen dan?

Ik heb geen idee hoe tolerantie werkt op lage dosering en zo'n lange termijn. Überhaupt amper ervaring met benzos zonder schrikbarende hoeveelheden uppers.

Voor mij doet slaapmeditatie echt wonderen. Het stelt me in staat om het piekeren uit te schakelen. Vroeger, vanaf m'n 12/13e jaar denk begon ik al enorm te piekeren. Dat is zo doorgegaan tot m'n 23e. Vaak zag ik de klok 4/5 uur worden terwijl ik om 11 uur in bed lag. Daarna (door veel) upper gebruik ging ik nachten door tot ik echt kapot was en ging ik slapen met een stevige dosis benzos.
Nu ik slaapmeditatie gebruik, lig ik eigenlijk nooit langer 'wakker' dan een half uur.

Laatst bewerkt:

De Zeemeerman

Badass junkie

Ik heb geen idee hoe tolerantie werkt op lage dosering en zo'n lange termijn. Überhaupt amper ervaring met benzos zonder schrikbarende hoeveelheden uppers.

Voor mij doet slaapmeditatie echt wonderen. Het stelt me in staat om het piekeren uit te schakelen. Vroeger, vanaf m'n 12/13e jaar denk begon ik al enorm te piekeren. Dat is zo doorgegaan tot m'n 23e. Vaak zag ik de klok 4/5 uur worden terwijl ik om 11 uur in bed lag. Daarna (door veel) upper gebruik ging ik nachten door tot ik echt kapot was en ging ik slapen met een stevige dosis benzos.
Nu ik slaapmeditatie gebruik, lig ik eigenlijk nooit langer 'wakker' dan een half uur.
Slaapmeditatie op recept ? 😜
Heel fijn dat t goed werkt voor je!

Hija de la luna 1

Bewuste gebruiker

. Een jaartje geleden nam ik halve Lormetazepam. Hier op forum suggereerden ze dat ik dit kon minderen door telkens wat af te schaven. Zó tot op een kwartje geraakt 👍. En dan zei men hier dat Zolpidem niet zo schadelijk zou zijn……dus overgestapt. hierop. Maar ik zou zo graag terug slapen zoals voorheen zonder medicatie.

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Slaapmeditatie op recept ? 😜
Heel fijn dat t goed werkt voor je!

Wie had dat gedacht?

Van inspiratie medicatie, naar meditatie adoratie!

Voorgeschreven door de Insight Timer applicatie!

. Een jaartje geleden nam ik halve Lormetazepam. Hier op forum suggereerden ze dat ik dit kon minderen door telkens wat af te schaven. Zó tot op een kwartje geraakt 👍.

Maar werkt het nog goed om in slaap te vallen na zo'n lange tijd? Ben met beide middelen niet bekend.

Hija de la luna 1

Bewuste gebruiker
“Maar werkt het nog goed om in slaap te vallen na zo'n lange tijd? Ben met beide middelen niet bekend..”

ja val binnen half uur in slaap , ,maar word wel soms wakker na twee uur …even….om dan terug in te slapen.

Bovenaan