Beter feminised of Autoflower?

Anunnaki

Wijs gebruiker
Autoflowers hebben een lagere opbrengst in ruil voor een snelle groei & bloei, wil niet zeggen dat autoflowers niet wat groter kunnen worden maar zou er niet teveel van verwachten.

Ligt er ook maar net aan, binnen of buiten kweek? Zou buiten gewoon autoflowers neerzetten met dat kut weer in Nederland.

Acoustic

Belezen gebruiker
Met feminised zaden ben je ook niet altijd zeker dar het vrouwtjes zijn, heb al verschillende malen herma´s gehad uit fem. Maar dat kan blijkbaar ook andere oorzaken hebben, en hoeft niet per se aan de zaadjes te liggen (las ik ergens)

Anunnaki

Wijs gebruiker
Met feminised zaden ben je ook niet altijd zeker dar het vrouwtjes zijn, heb al verschillende malen herma´s gehad uit fem. Maar dat kan blijkbaar ook andere oorzaken hebben, en hoeft niet per se aan de zaadjes te liggen (las ik ergens)
Het ontstaan van herma planten kan ook te maken hebben met stress en dergelijke volgens mij.

Mannetjes komen trouwens ook wel eens voor bij autoflower zaden, heb het alleen bij beide zelf nog nooit meegemaakt.

Fisherman's friend

Badass junkie
Als je ze in de volle grond zet en ze hebben de ruimte om te groeien, dan zou ik voor feminized laatbloeiers gaan.
Met de juiste kweekmethode kunnen deze heel groot worden met hoge opbrengst.
Als je in potten gaat kweken omdat je minder ruimte hebt of alleen tegels in je tuin hebt dan kun je beter autoflowers zetten.(dan kun je twee keer oogsten per seizoen)
Je kunt dan beter de wat reguliere soorten planten, mijn ervaring is dat de speciale soorten veel minder opbrengst geven.
Dat is wel persoonlijk want misschien houdt iemand juist van de speciale soorten.

Nog even over de feminized zaden... die kunnen eigenlijk nooit mannelijk zijn omdat de zaden behandeld worden met stikstof waardoor het altijd vrouwtjes zijn.
Ik heb in al mijn jaren nog nooit een mannetje gehad uit feminized zaden.

Bovenaan