Blijven hangen in een trip?

de eerste dagen na lsd gebruik heb ik regelmatig flashbacks. maar deze duren slechts heel kort, meestal nog geen halve minuut. gelijkt een beetje op deja vu's. er is geen visuele verandering, gewoon een kleine mindfuck die snel overgaat. niet onaangenaam eigenlijk. zeker niet iets om lsd voor te laten. na een week heb ik er slechts sporadisch 'last' van, en dan meestal idd door een joint te roken of door in absurde situaties te zitten

reggae-weedjunk zei:
Mensen met aanleg voor psychoses kunnen het krijgen door gebruik van LSD. Heb zelfs een keer bij Spuiten&Slikken een verhaal gehoord over iemand uit Amsterdam die na gebruik van LSD geen mensen meer met normale hoofden zag maar allemaal luciferkoppen.

Je kan helemaal niet blijven hangen in lsd en spuiten en slikken is een kut programma met mensen met weinig ervaring.

"Blijven hangen" is gewoon een uitdrukking voor iemand die gek doet.

En als ik lsd op heb zie ik ook geen normale hoofden meer bij mensen,zal wat zijn als dat wel zo zou zijn,daar doe je het toch voor. :s

Wat wel kan door lsd net als bij paddos is dat je anders tegen het leven aan gaat kijken,dingen wat meer waardeert enzo,dus positiever in het leven gaat staan.

flashbacks heb ik echt nog nooit gehad.
kweni, mijn hoofd zal te gezond zijn om van al die nadele last te hebbe peisk. kzou er geen verklaring voor weten alleszins.

zommes zei:
De meeste gevallen van psychoses komen niet bij tripmiddelen voor, maar bij amfetamine gebruik.

bij tripmiddelen kan het door 1x gebruik voorvallen als je er heel gevoelig voor bent, bij amfetamineges denk ik da iedereen ervan idd in psychose kan komen, maar enkel na heel regelmatig gebruik...
als je bvb een weekje lang elke dag (en nacht) onder de pep zit wordt ge zot, maar da komt dan ook deels door nen helen tijd niet te slapen...

Ik kan er weinig feiten over vermelden en ik vind het wel echt een interessante vraag.

Hier op drugsforum staat toch ook een tripreport van zo'n gast die 6 maanden na z'n lsd trip nog steeds het idee had dat hij soms in ze broek aan het pissen was omdat hem dat was verteld in z'n trip?
Ik heb geprobeerd die topic te vinden, het was een soort waarschuwing van iemand en de topic is denk een half jaar oud(een van de eerste topics die ik las.

Kan 1 van de oudere gebruikers zich deze topic herinneren?

tuurlijk is er kans dat je in een trip blift hangen. Bij paddo's
en LSD is dit best mogelijk.

andere drugs weet ik eigenlijk niet. Maar als je het gewoon alleen
doet als je je goed voelt, met mensen waarmee je je vertrouwd voelt
die je kunnen helpen als je bad gaat. Dan komt het eigenlijk altijd
wel goed ;)

sjaartrol zei:
mja maar dat is nie echt een flashback, een flashback krijgt ge van hallucinogenen... en xtc is geen hallucinogeen.

xtc is oorspronkelijk juist een hallucinogeen, en geen oppeppend middel. Tuurlijk is het oppeppend maar het heeft een beetje van beide, geen sterke hallucinogeen, en ook niet zo sterk oppeppend als snelle.

Ik heb een hele andere betekenis aan blijven hangen in het trip; niet de psychose vorm maar de HPPD vorm, blijvende flashbacks die niet meer weggaan, constant visueel trippen maar mentaal nuchter zijn.

Ik kreeg dat zelf na een beetje te uitbundig tripgedrag in een mooie zomer, het bleef drie maanden en ging toen vanzelf weg, toen het weg was ging ik weer door met het trippen en het is niet meer teruggekomen (het bleek achteraf gelijklopend met de ziekte van pfeiffer te zijn dus de moeheid had het getriggered).

De psychose vorm heb ik zelf dus níet gehad, wel hppd. Volgensmij is dat veel voorkomender dan psychoses.

Op Wikipedia staat ook dat een trip je hersenen zó kunnen beschadigen waardoor je niet meer uit een trip geraakt.

Volgens mij wordt hiermee gewoon een psychose bedoelt.

webjunk zei:
Op Wikipedia staat ook dat een trip je hersenen zó kunnen beschadigen waardoor je niet meer uit een trip geraakt.

Ik denk HPPD, dan tast je de filter die je zintuigen filtert een beetje aan. Komt door te-snel-achter-elkaar-veel-te-veel-en-vermoeidheid.
Gaat soms weer over (gelukkig).

webjunk zei:

Dat wikipedia stuk is onzin, zal wel door een drugshater gepost zijn. Als ik tijd heb verander ik het.

ja kgeloof da ook ni da uw hersenen kunnen aangetast worde door te trippe.
al die mense die verhaalkes vertelle over trippe en die er niets van kenne.
schijt aan al die mense die zo zijn. geef enkel je mening over iets als je weet waarover je praat

karton zei:
ja kgeloof da ook ni da uw hersenen kunnen aangetast worde door te trippe.
al die mense die verhaalkes vertelle over trippe en die er niets van kenne.
schijt aan al die mense die zo zijn. geef enkel je mening over iets als je weet waarover je praat

Je kan een filter over belasten als je het te snel achter elkaar heel vaak doet. Dan filtert ie even niet meer; en dan zie je af en toe nog licht flitsen die er zijn, soms patronen in het kleed etc. kleine dingen, niet echt trippen, maar een beetje. Dat is HPPD, dat je blijft doortrippen. Je kan het heel erg krijgen als je jarenlang alles door elkaar HEEL VAAK en heel kort achter elkaar gebruikt, dan blijft het soms een jaartje hangen.

maar dat is geen schade want het herstelt zich uiteindelijk weer. En je moet je wel flink misdragen ervoor. Of de ziekte van pfeiffer krijgen vlak na te-veel-gebruik (gedeeltelijk uit eigen ervaring geschreven).

ja da kan wel zijn maar ik heb jarenlang veel gebruik en kort achter elkaar. elke week zeker 1 keer en dikwiijls 2 keer in de week.
en nergens last van. ik denk da et belangijkste is dat je jezelf goed kent en als je voelt dat je aan het overdrijven bent, een pauze inlassen
zelfkennis is het begin van wijsheid

Dags zei:
Ik kan er weinig feiten over vermelden en ik vind het wel echt een interessante vraag.

Hier op drugsforum staat toch ook een tripreport van zo'n gast die 6 maanden na z'n lsd trip nog steeds het idee had dat hij soms in ze broek aan het pissen was omdat hem dat was verteld in z'n trip?
Ik heb geprobeerd die topic te vinden, het was een soort waarschuwing van iemand en de topic is denk een half jaar oud(een van de eerste topics die ik las.

Ja die was van needle freak,ze naam zegt al genoeg eigenlijk.
Maar die gast overdereef vroeger nogal met allerlei drugs dus die was al psychotisch voor zijn trip en een bedplasser vroeger mischien?? :s :D

Psychonaut1976 zei:
Dags zei:

Ja die was van needle freak,ze naam zegt al genoeg eigenlijk.
Maar die gast overdereef vroeger nogal met allerlei drugs dus die was al psychotisch voor zijn trip en een bedplasser vroeger mischien?? :s :D

LOL

Hier eve een reactie van mezelf op een artikel op niburu.nl over psychose...Mss heeft iemand er wat aan :)

De alchemist:

ja hoor....

Psychose,....Volgens mij heb ik toch al op het randje gestaan of er in gezete en ik denk eerder erin. Maar ja wie zegt er in deze tijden tegen wie dat ie in een psychose zit?? Iedereen of niemand?

Frequent Marihuana gebruiken is zeer bevorderlijk om in een psychose te geraken. Het sleept je er zachtjes in zonder dat je het zelf doorhebt.

Zo heb ik laatst nog eens een joint gerookt na lang clean te zijn geweest. Toen merkte ik weer duidelijk waarom ik het niet meer wou. Ik kwam wer in die onechte wereld terecht. Dat rare laagje onder de echte wereld. Alles komt van verder op je af en is gemakkelijker te negeren. De stemmen begonnen weer tegen elkaar te praten in mezelf. Eentje maakt zich altijd druk en heeft meestal geen rede en.....
Je krijgt zo die rare angsten enzo.
Ik was aant praten met een kameraad op een bankje langs een doodloped straatje. Het was nacht....Opeens zag ik langs me een halfcirkelvormig witte schijn of licht. Ik dacht Wat is dat nu weer. Dan beginnen je gedachen op hol te slaan. Doordat ik laatst wat over aliens had gelezen op deze site dacht ik dus dingen als :Zouden er mss nu aliens recht voor me staan maar zie ik ze niet omdat ik verkeerd kijk. Ms rake ze me nu wel aan enzo.......

Ik besefte weer heel sterk hoe wiet je bewustzijns veruiming tegengaat.
Je doet jezelf enkel geloven dat het anders is maar dat is echt niet zo.
Er is een grens waar wiet je naar toe kan brngen en waar je moet stoppen en waar je terug een beetje moet bijsturen zonder. Zo kan je er voordele uithalen. Maar als je daar over gaat gaat het sterk de andere richtig uit en mis je als het ware de boot op de stroom van het leve....Zoals er zoveel mensen leven in de psychose die ze maar al te graag de realiteit noemen.

No shit!

Maar psychose blijft een feit. Je levenskracht gaat eraan op. Daarom wil je niets uitrichten uiteindelijk. Je wil opgenomen en weggestuurd worden in je eigen fantasie tot dat die te verdraaid word en.....gewoonweg niet werkt zoals jij dat wil.

Kan alleen maar aanrade om gezond te eten, goed te slapen en je gedachten vaak genoeg te luchten met anderen.

Genoeg afgedwaald....

ik ken het gevoel. teveel is teveel, en teveel is niet plezant.
vergeet niet te GENIETEN anderz is alles voor nix geweest, als je dat niet doet dan zit je in een vicieuze cirkel waar je kan in blijven ronddwalen zonder maar iets bij te leren. En iets dom doen maar er nix uit leren is gewoon onnozel.

Verruim je geest, en bekijk alles van op afstand en relativeer !!

Volgens mij is dat wel mogelijk ja, een vriendin van mij heeft een x paddo's gegeten met een aantal mensen, een hele portie de 1e x, toen kreeg je flashbacks over dat er monsters op haar afkwamen enz. En alle mensen die ze zag waren monsters, toen een halfjaar later nog steeds, en nu zit ze in een inrichting omdat ze helemaal is doorgedraait, en er had niemand in haar familie psychoses, zeizelf ook niet voor zover ze wist. Dus..

DarkScope zei:
sjaartrol zei:
mja maar dat is nie echt een flashback, een flashback krijgt ge van hallucinogenen... en xtc is geen hallucinogeen.

xtc is oorspronkelijk juist een hallucinogeen, en geen oppeppend middel. Tuurlijk is het oppeppend maar het heeft een beetje van beide, geen sterke hallucinogeen, en ook niet zo sterk oppeppend als snelle.

ik ga meestal als ik in die rare waas zit als ik uit aan het spacen ben dat ik allemaal dingetjes ga zien
ik zie vaak allemaal kleuren als in een bellenblaas, en sliertjes,
ik kan het eigenlijk niet echt uit leggen :P maar ik ging ook tetris doen en ik zag in die blokjes hondjes en vlinders enzo.. waar ik het vandaal haal weetik ook niet. Als ik er ook aan denk dat ik paars zie, zie ik overal langs de bomen lijntes paarse gloed enzo.Vreemd.. :rolleyes:

flash kieke zei:
dallandra zei:
mijn vriend heeft veel speed gebruiktt,en heeft daar nog wel elke dag last van,dat hij idd zit te spacen.

Ik ben eens 1dag blijven hangen door de speed, had 1 dag gratis mogen ''flashen''.En dan was het over, en voelde me helemaal hetzelfde wanneer ik nuchter was, en had geen last van vermoeidheid en zo de dagen ernaa.
Flashen? Wat is dat?

(Ik gebruik geen speed, dus ik weet het echt niet)

ZI09 zei:
flash kieke zei:
dallandra zei:
mijn vriend heeft veel speed gebruiktt,en heeft daar nog wel elke dag last van,dat hij idd zit te spacen.

Ik ben eens 1dag blijven hangen door de speed, had 1 dag gratis mogen ''flashen''.En dan was het over, en voelde me helemaal hetzelfde wanneer ik nuchter was, en had geen last van vermoeidheid en zo de dagen ernaa.
Flashen? Wat is dat?

Ik denk dat dat is, heel strak staan van de speed en hard gaan.

Ik ken een gast die eens heel veel paddo's had. En hij at er elke dag. Dagen na elkaar. Dat is meer dan 5 jaar geleden en sindsdien is hij niet meer dezelfde. Ik herinner me nog dat hij op de golfbreker stapte en tot aan z'n knieen in het water stond. Met lange broek en schoenen aan. Hij stond daar met z'n armen open in de lucht te kijken en te roepen naar god. Sindsdien neemt hij neuroleptica (tegen psychoses) en hij is nu 2x zo dik als toen. En is nog steeds, na al die jaren, niet meer dezelfde. Hij is ook nooit opgenomen geweest in de psychiatrie..

Saivy zei:
ZI09 zei:
flash kieke zei:
dallandra zei:

Flashen? Wat is dat?

Ik denk dat dat is, heel strak staan van de speed en hard gaan.

ljikt mij eerder de afdraaier, de dag erna als je bijvoorbeeld paar nachten niet geslapen hebt en op de snelle hebt gezeten, beetje fuckt up in je hoofd dus.

"Blijven hangen" = bullshit, echt zo'n drugsmythe voor onwetenden

Bepaalde drugs kunnen wel een sluimerende psychose triggeren. Je moet hie r dan een bepaalde aanleg voor hebben of geestelijk al in de knoop zitten. Het is niet zo dat je na het gebruik van een portie paddo's of een LSD zegeltje voor eeuwig in die trip kunt blijven zitten. Maarja, sterke verhalen verspreiden zich snel

mja maar als je dan gevoelig bent om te blijven hangne dan heb je het wel zitten e..

maar je kan van weed, xtc, speed, enzovoort ook een psychose krijgen.. tis nie dat het alleen de psychedelica is die het veroorzaakt

Zegelgast

Bij ons in de stad loopt een gozer waarover het verhaal de ronde doet dat hij "is blijven hangen" in een LSD-trip.
Hij had een heleboel zegels bij zich en op de een of andere manier zijn die opgenomen door zijn huid...

Ik heb er geen verstand van, ben vrij onbekend met LSD,
maar ik weet wel dat die gast iedere dag loopt te trippen.
Ik heb hem 's nachts weleens een soort dans zien maken met de lantaarnpalen. Dan bedoel ik niet stijldansen, maar een soort balletdansen tussen de palen door.

Het lijkt me verschrikkelijk om zo door het leven te gaan, ik vraag me alleen af of je je ervan bewust bent dat je psychotisch bent.
Zo niet, dan heeft ie waarschijnlijk de tijd van zijn leven als Mary Poppins ofzo...
Heel vervelend voor zijn familie.

matthijs zei:
Die gast is gewoon gek. Niet in een trip blijven hangen hoor. Dat kn niet.

Dus wel als hij in een psychose is geraakt door de drugs.
Ik weet idd. niet of dat hier het geval is,
maar mensen die als "gek" worden bestempeld, zijn vaak psychotisch, daarom doen ze zo "gek" lijkt mij.

ballie15 zei:
matthijs zei:
Die gast is gewoon gek. Niet in een trip blijven hangen hoor. Dat kn niet.

Dus wel als hij in een psychose is geraakt door de drugs.
Ik weet idd. niet of dat hier het geval is,
maar mensen die als "gek" worden bestempeld, zijn vaak psychotisch, daarom doen ze zo "gek" lijkt mij.

Ze zijn misschien psychotisch geworden door de drugs maar dat is een ander verhaal. Ze zouden ook psychotisch kunnen zijn geworden door een nét ietsjes te hard gekookt eitje.

Blijven hangen in een trip is volgensmij onzin, bedoel het is een stofje wat gewoon weer uit je lichaam gefilterd word. Ok, als je er psychisch gevoelig voor bent kan het erg hard aankomen en kan je er “maybe” een paar dagen volledig niet bij zijn, maar blijven hangen ? Nee, dat is meer iets voor dom pf volk om te geloven.

Zelf heb na een avondje meth in combo met 2c-b een lichtelijk visuele afwijking opgelopen. Ik kan op sommige momenten nog de bekende trip kleurtjes paars en groen zien. Als beeldschermen bv, dus met name achter een verlichte achtergrond kan ik nog paarse stippeltjes zien. Dit was de 1e paar dagen zo erg na de combo van 2c-b + meth dat ik de stippeltjes op mn plafon paars zag en de haardjes op mn arm als ik onder de zonnebank lag.

Dit is gelukkig wel over gegaan maar op dit moment kan ik nog steeds paarse stippeltjes zien op mn beeldscherm als ik er op een bepaalde manier op kijk.

Ik ben een tijdje geleden naar de oogarts geweest en die vertelde me dat ik voor 160% zie, er is dus verder niks mis met mn ogen.

Maarja consequenties die je meedraagt als bewustzijns verkenner :)

Gegroet.

LSD kwam toch dacht ik zelfs niet eens in contact met hersenen?
Omdat je het stofje daar gewoon niet kunt vinden.

Osi` zei:
LSD kwam toch dacht ik zelfs niet eens in contact met hersenen?
Omdat je het stofje daar gewoon niet kunt vinden.

LSD komt zeker in contact met de hersenen, met name de neurotransmitters spelen een grote rol bij het gebruik van lsd (zorgen voor de signaal overdracht van serotine, norepinephrine, en dopamine bij lsd)

Serotine en dopamine worden bv ook gebruikt met XTC, ze bepalen met name je gevoel/lust en stemming.

Terug
Bovenaan