Blowen in combinatie met alcohol.

Skeepie95

Newbie
Goeiedag!

Afgelopen zaterdagavond heb ik alcohol en een jointje gebruikt, ik heb met beiden de nodige ervaring maar het ging toch flink mis.

Eerst ben ik namelijk flink gaan drinken(bier) en na een tijdje begon ik me dronken te voelen, op dat moment heb ik ook een jointje gerookt. Al vrij snel daarna begon ik mij extreem slecht te voelen, mijn hartslag ging omhoog, last van kortademigheid, zweten, overgeven en ook lopen was een hele opgave (ik heb mij nog niet vaak zo slecht gevoeld). Zoals ik zei ik heb heel wat ervaring met het gebruik van joints en alcoholische dranken maar deze keer ging het goed fout. Mijn vraag is: Hoe heeft dit kunnen gebeuren? Iemand anders ervaring met blowen nadat je flink hebt gedronken?

Ik hoor het graag,
Stefan

Wacky

Badass junkie
hartslag omhoog ?

Nee, ik ben wel 2 keer out gegaan in de tijden dat ik veel dronk en erbij blowde. Had meer het idee dat mn hartslag omlaag ging dus :)

Fool

Badass junkie
Stap 1.
Skeepie95 zei:
Eerst ben ik namelijk flink gaan drinken(bier) en na een tijdje begon ik me dronken te voelen,

Stap 2.
op dat moment heb ik ook een jointje gerookt. Al vrij snel daarna begon ik mij extreem slecht te voelen,

Dan ga je je te wazig of misselijk voelen, teveel wiet of teveel alcohol dus.

Verder gaat je hartslag (bijna) altijd omhoog als je cannabis gebruikt en zullen het zweten en kortademig zijn wel volgen uit een soort van paniekaanval op dat moment.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Je geeft zelf het antwoord al: je hebt veel te veel gezopen. Je was misschien zonder joint ook wel over je nek gegaan. En dat je hartslag zo omhoog gaat kan van de angst komen om bad te gaan. Zoals je denk ik wel weet versterken drugs (alcohol is ook (hard)drugs) je gevoelens.

Ik moet wel toegeven dat ik zelf en enkele kennissen ook misselijk worden als je na drank gaat blowen. Al heb ik nog nooit dronken geblowd. Hoe het kan weet ik niet maar als ik gelijk al een joint neem zodra ik ga drinken heb ik dat niet. Dat kan dus goed tussen mijn oren zitten. Dus na alcohol pas wiet gaan roken wordt ik ook misselijk. Ik geloof dat dat "stronken" heet?

Fool

Badass junkie
Dunnetjess33 zei:
Ik moet wel toegeven dat ik zelf en enkele kennissen ook misselijk worden als je na drank gaat blowen. Al heb ik nog nooit dronken geblowd. Hoe het kan weet ik niet maar als ik gelijk al een joint neem zodra ik ga drinken heb ik dat niet. Dat kan dus goed tussen mijn oren zitten. Dus na alcohol pas wiet gaan roken wordt ik ook misselijk. Ik geloof dat dat "stronken" heet?
Mwa, van twee biertjes ben je ook niet persé dronken. Volgens mij slaat 'stronken' op het van de kaart zijn van alcohol&cannabis, en dan ongeveer net zo van de kaart als wanneer je dronken zou zijn.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Fool zei:
[
Mwa, van twee biertjes ben je ook niet persé dronken. Volgens mij slaat 'stronken' op het van de kaart zijn van alcohol&cannabis, en dan ongeveer net zo van de kaart als wanneer je dronken zou zijn.

Twee biertjes? TO zegt dat hij/zij erg dronken was, dus dat zullen wel meer dan 2 biertjes zijn geweest.

Fool

Badass junkie
Ik bedoelde meer dat je de combinatie alcohol & wiet niet per definitie stonken kunt gaan noemen, imo. :P

MeejheM

Badass junkie
Fool zei:
Ik bedoelde meer dat je de combinatie alcohol & wiet niet per definitie stonken kunt gaan noemen, imo. :P

Als mensen meer alcohol en cannabis gebruiken dan ze prettig vinden is "stronken" toch een prima definitie? Wat is je bezwaar tegen die term?

Fool

Badass junkie
MeejheM zei:
Fool zei:

Als mensen meer alcohol en cannabis gebruiken dan ze prettig vinden is "stronken" toch een prima definitie? Wat is je bezwaar tegen die term?
Mijn bezwaar is precies hetgeen EI zegt, stronken impliceert stoned en dronken, dronken ben je niet na twee bierjes. :P

Naast het tweede bezwaar dat het gewoon een kutwoord is, maar dat probeerde ik niet mee te laten tellen. :P

kokosmakroon900

Bewuste gebruiker
Voor de meeste mensen is het minder risicovol om eerst te blowen en dan te drinken, dan andersom. Voor als je ooit nog is een poging wil wagen deze 2 middelen met elkaar te gebruiken.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Zeker waar! Dronken gaan blowen is voor mij meestal een heel slecht idee terwijl stoned gaan drinken me eigenlijk vrij goed valt omdat het veel makkelijker te doseren is dan

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
SmartieAndMe zei:
Zeker waar! Dronken gaan blowen is voor mij meestal een heel slecht idee terwijl stoned gaan drinken me eigenlijk vrij goed valt omdat het veel makkelijker te doseren is dan

Kijk, dat heb ik ook! Mijn vriendin zegt dat t lulkoek is maar ik heb dat ook echt. Alcohol en daarna een blow is kotsen bij mij. Terwijl als ik gelijk in het begin al (wat) wiet rook als ik drink, heb ik het niet.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik sluit vrij laat aan in dit topic, maar ik vind de combi van alcohol en blowen ook bijna nooit chill. Heel af en toe lukt het me om het leuk te houden, maar vaak gaat het snel de slechte kant op.

De truc is naar mijn idee om de juiste balans te vinden qua effect van de wiet en de alcohol. Teveel van een van beiden is al snel kut, teveel van beiden is per definitie kut vind ik. De kans dat het goed gaat is wel aanzienlijk groter door ofwel eerst te blowen en pas later een beetje te drinken erbij of door het gelijktijdig te doen. Drinken kun je makkelijker rustig doseren dan blowen over het algemeen, dus vandaar dat het denk ik wel verklaard waarom iedereen het chiller vind om direct beide te combineren of pas achteraf een beetje te drinken. Ga je eerst zuipen, dan heb je al veel gedronken en is het blowen erbij ook snel teveel.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik vind drinken en blowen echt awesome op een feestje. :hearteyes: Maar ja nee niet te veel van beiden want dan moet je kotsen.

benniesmitters

Bewuste gebruiker
Ik zelf merk dat eerst blowen en dan drinken altijd wel goed gaat. Maar andersom kan het ook wel eens misgaan. Als je jezelf niet helemaal lazerus drinkt en dan een jointje rookt moet het in principe goed gaan. Als je wel echt dronken bent kan je je inderdaad draaierig gaan voelen, hartkloppingen, misselijkheid, wegvallen etc. ervaren.

En als je na het drinken van alcohol wiet rookt voel je er ook veel meer van, had laatst ergens gelezen dat alcohol de thc waarden in je bloed verhoogt.

benniesmitters

Bewuste gebruiker
Exceptional Insight zei:
benniesmitters zei:
had laatst ergens gelezen dat alcohol de thc waarden in je bloed verhoogt.
Waar halen ze die belachelijke statements toch altijd vandaan? :tearsofjoy:

Haha idk, heb het onderzoek niet echt grondig gelezen :tearsofjoy: . Denk dat het een heel klein verschil is, maar voor onderzoek wel significant ofzo.

Ik weet niet of ik hier links mag plaatsen, maar voor als je interesse hebt, heb het onderzoek even voor je opgezocht: http://www.clinchem.org/content/early/2 ... l.pdf+html

Bovenaan