Buitenwiet in 3 maanden?

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Zoals de titel al zegt eigenlijk, is het mogelijk om in 3 maanden een redelijk plantje neer te zetten en te oogsten? Ik ga over 3 maanden verhuizen en het verhuizen van wietplanten heb ik eerder geprobeerd, zonder succes. Denken jullie dat als ik nu een zaadje in een grote pot buiten kweek, dat er binnen 3 maanden toppen aan zitten? Of kan ik ze beter bewaren? :stoned:

oh ja wellicht goede toevoeging, het zijn Northern Lights Autoflowers en ze komen op het noorden te staan, dus niet extreem veel zon. Vrij weinig zelfs.

mikoz

Bewuste gebruiker
Kale kikker zei:
Autoflowers kun je planten en oogsten in plusminus 2 maanden, toch?
Ik zou ~10weken aanhouden. En dan kijken of je er nog een week aan vast plakt. Ditverschilt een beetje per soort.

Op 't noorden.. Kun je hem niet anders neerzetten? Zou zonde zijn als het de kwaliteit van de toppen belemmerd.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Helaas niet. M'n achtertuin ligt op het noorden momenteel. Helemaal achterin de tuin kan ie in de zon staan maar dan staat hij aan een doorgaande vaarroute = grote kans op diefstal.

Alternatief is zaden bewaren en onder een lampje zetten in m'n nieuwe huis. :P

mikoz

Bewuste gebruiker
Hmm lastig haha. Ik zou dr zelf het liefst lekker buiten in de zomer zien grootworden. Maar aangezien er (bijna) geen zonlicht op zal komen, zou ik toch wachten tot je in je nieuwe huis vestigt. Je kunt natuurlijk ook een extra zaadje kopen, zodat je nu én in je nieuwe huis een planje kunt verzorgen :stoned: :)

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
hmja op zich kosten de zaadjes een schamele X euro per stuk wat minder is dan een gram Northern Lights (jullie kunnen zelf de prijs denk ik wel invullen :grin: )

Als ik er dus minimaal een gram afhaal en wat voldoening vanwege het feit dat het eigen kweek is dan is het al goed genoeg dus. We proberen het wel gewoon en uiteraard post ik even wat foto's hier!

In m'n nieuwe huis wil ik wel een kweekkastje bouwen voor 2 of 3 planten. Leuk hobbyprojectje :wink:

Wacky

Badass junkie
Maar ze moeten dus wel autoflower zijn he, anders is het nutteloos en ga je niet eens die 1e gewenste gram eraf halen.

Je kan (non-autoflower) planten wel eerder in bloei krijgen door ze elke dat te gaan afdekken, maar weinig kans dat je zin hebt om dat de hele zomer vol te gaan houden voor het kleine beetje opbrengst dat je gaat hebben van plantjes die niet goed in de zon staan en maar 3 maanden hebben.

De kans op diefstal is overigens niet zo groot denk ik als je over 3 maanden gaat oogsten. Het lijkt mij dat wiet dieven pas in september op zoek gaan.

kokosmakroon900

Bewuste gebruiker
Wacky zei:
Maar ze moeten dus wel autoflower zijn he, anders is het nutteloos en ga je niet eens die 1e gewenste gram eraf halen.

Je kan (non-autoflower) planten wel eerder in bloei krijgen door ze elke dat te gaan afdekken, maar weinig kans dat je zin hebt om dat de hele zomer vol te gaan houden voor het kleine beetje opbrengst dat je gaat hebben van plantjes die niet goed in de zon staan en maar 3 maanden hebben.

De kans op diefstal is overigens niet zo groot denk ik als je over 3 maanden gaat oogsten. Het lijkt mij dat wiet dieven pas in september op zoek gaan.

Nouja ik denk dat de meeste ''wietdieven'' jongeren van onder de 18 zijn. Als die opeens wat plantjes voor het grijpen zien staan, pakken die ze echt wel, ookal is het geen september :grin:

MeejheM

Badass junkie
een plank met reflecterende(radiator) folie tegen je gevel, schuur of schutting maakt nog behoorlijk uit bij je opbrengst als ze niet ideaal staan, je zou zeggen schaduw is schaduw, maar alle licht die toch nog langs en door de planten heen schijnt kun je zo nog een beetje meenemen.

als het bevalt zet je de plank in de schuur tot volgend jaar. voor het geld hoef je het niet te laten.

mikoz

Bewuste gebruiker
MeejheM zei:
een plank met reflecterende(radiator) folie tegen je gevel, schuur of schutting maakt nog behoorlijk uit bij je opbrengst als ze niet ideaal staan, je zou zeggen schaduw is schaduw, maar alle licht die toch nog langs en door de planten heen schijnt kun je zo nog een beetje meenemen.

als het bevalt zet je de plank in de schuur tot volgend jaar. voor het geld hoef je het niet te laten.
Ah nice goed idee :rock:

MeejheM

Badass junkie
radiatorfolie kan meer hebben, wat schroeven spijkers of nieten betreft, en je kan je plank na gebruik achter je verwarming zetten, zit je er zelf s'winters ook warm bij.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Huisje is goed geisoleerd dus wat dat betreft maakt het niet zo veel uit :P Maar thanks voor de tip ik ga even klussen denk ik

Bovenaan