De wet klopt idd niet maar 3 A 4 bier is ook teveel, mits je uren wacht na je laatste. Ligt aan vele factoren. Heb je net gegeten? Snelle stofwisseling? Etc. Ik weeg weinig, ben klein, drink nooit alcohol. Als ik nu 2 biertjes zou drinken ben ik echt wel teut en niet in staat veilig auto te rijden maar zal wel negatief blazen. Terwijl bv een man van 190 lang en 100+ kilo en gewend is aan alcohol niets merkte van die 2 of 3 bier. Neemt niet weg dat je ondanks dat alsnog positief kunt blazen.
Dat een beginnend bestuurder 1 glas en gevorderden 2 tot 4 mogen klopt echt niet.,ja als je uren wacht tot je gaat rijden. Het gaat om de eenheden ook. 2 flesjes bier staat gelijk aan 3 glazen.Dus stel, jij zou idd met 4 flesjes bier op gaan rijden dan heb je eigenlijk dus 6 eenheden (glazen) op.
Interessant schema en artikel:
De zomer staat synoniem voor terrasjes en tuinfeestjes. Maar hoeveel mag je drinken als je nog naar huis moet rijden? Of hoe lang moet je wachten na je laatste glas? Als de politie je laat blazen voor een alcoholcontrole, ligt de grens op 0,22 mg/liter of 0,5 promille. Maar wat betekent dat nu...
m.nieuwsblad.be