Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
labradoor zei:hoe voelt het nou na 4 maanden clean?
ik vraag me vaak af wat men onder clean verstaat.
clean van opiaten?clean van wat?
clean van het drugsleventje?
dan zeggen ze dat ze clean zijn maar dan drinken ze een liter drank om in slaap te komen enz enz.vandaar dat ik deze vraag stel.
ik ben niet clean maar ook niet onder invloed!
).
speeseend zei:Clean zijn is voor mij clean van alles waar ik clean van wil zijnVoor mij is de onafhankelijkheid een overkoepelend woord voor mijn gevoelens van 'clean zijn'.
labradoor zei:dat is voor mij helaas niet haalbaar.ik heb geen kinderen omdat ik lang geleden voor een ander leven koos en daar pasten geen kinderen in.
kinderen zijn zeker een reden om clean te blijven en er wat van te maken dat ben je je kind verplicht vind ik.
toch?
labradoor zei:...mensen die keer op keer die strijd aangaan met allerlei therapien en afkickklinieken opname,keer op keer.dan ben je echt radeloos zeg,
speeseend zei:Lijkt mij ook verre van gezond. Ook niet bepaald goed voor het zelfvertrouwen, wat je niet echt zal motiveren er nogmaals volledig voor te gaan.

Over die kinderen, die heb ik ook niet en voor mij zeker geen reden om minder gemotiveerd te zijn. Ik wil nog wat van m'n leven maken en doe het dus eindelijk, voor het eerst in mijn leven, voor mezelf. Juist als je het alleen voor je kinderen zou doen of wie dan ook dan krijg je juist die vreselijke strijd omdat je eigenlijk diep van binnen nog wilt gebruiken maar je vind dat het niet mag.

Opium&Rum zei:Wat een topic, ik ben bij het begin begonnen en had na de eerste bladzijde hypomanische posts van de TS al het voorgevoel dat er een terugvalletje aan zat te komen. Helaas werd dat ook nog bevestigd.

speeseend zei:neem de tijd voor iets wat niet plots is gecreëerd!

speeseend zei:De roofbouw die op lichaam en geest is gepleegd, daar zal men ook na een verslaving nog mee moeten dealen.
r@r@ zei:speeseend zei:De roofbouw die op lichaam en geest is gepleegd, daar zal men ook na een verslaving nog mee moeten dealen.
Bedoel je dat bepaald (bijv. hypomaan) gedrag een gevolg is van de roofbouw op de geest?
Sarori