clozan werkt niet

gast333

Experimenterende gebruiker
Hallo,

Ik had een vraagje ivm het geneesmiddel clozan (clotiazepam). Ik vind er nogal weinig informatie over op het forum.

Ik had gisteren 5pilletjes (10mg) genomen. 2 na mekaar, daarna eentje na een halfuurtje, nog eentje na een halfuurtje, en dan een paar uren tussen nog eentje. Ik merkte nauwelijks verschil van gevoel. Ik heb me normaal kunnen gedragen, voelde me niet echt ontspannen en ben zelf nog weggeweest.
Enig idee hoe dit zou komen? (de clozan is wel degelijk echt want mijn moeder krijgt hiervoor een voorschrift bij de dokter) (ik heb ook geen caffeïne gebruikt).

En dan nog een andere vraag: Kan het kwaad als ik bv een week aan een stuk 5pilletjes op een dag neem en daarna niets meer?

Groetjes

gast333

Ja, kvind het raar dat ik er niets van voel. Misschien meer pakken of is dat niet verstandig?

gast333

Heb er nu nog 2 genomen. Kdenk niet dat ik op dit forum antwoord zal krijgen omdat denk ik niemand het antwoord weet. groets

Paperplane.

Wijs gebruiker
10mg clotiazepam staat inderdaad ongeveer gelijk aan 10mg diazepam.
Vreemd dat je daar niks van voelt, maar er zijn nou eenmaal mensen met een hoge natuurlijke tolerantie. Was je maag een beetje leeg bij inname? Volgens mij heet dat effect op de biologische beschikbaarheid.

gast333

Khad voldoende gegeten normaal. en wat kan je doen tegen die biologishe beschikbaarheid?

Paperplane.

Wijs gebruiker
Hypodermic zei:
Khad voldoende gegeten normaal. en wat kan je doen tegen die biologishe beschikbaarheid?
Biologische beschikbaarheid is de mate waarmee het lichaam het medicijn/de drug opneemt.
Er zijn verschillende factoren die de biologische beschikbaarheid beinvloeden.
O.a.:
-Inhoud maag
-Leeftijd
-Snelheid spijsvertering
-Conditie&lichamelijke toestand.

Aan de laatste drie kun je op korte termijn weinig doen, maar sommige drugs/medicijnen werken slechter/beter op een volle/lege maag.

Paperplane.

Wijs gebruiker
Hypodermic zei:
En is bij clozan aangewezen op een lege of volle maag te nemen?
Dat zal wel op de bijsluiter staan/zal de dokter wel tegen je zeggen?

Om eerlijk te zijn denk ik het beste op een lege maag(4 uur geleden laatste maaltijd) En dan in een keer 10mg. Maar wacht hier dan een paar dagen mee, je hebt nu een kleine tolerantie opgebouwd, waardoor je minder effect kan verwachten.

gast333

Ik pak het gewoon voor recreatief gebruik, niet om medische redenen.
Bedankt voor de informatie Mister:) !!

x x x

Paperplane.

Wijs gebruiker
Hypodermic zei:
Ik pak het gewoon voor recreatief gebruik, niet om medische redenen.
Bedankt voor de informatie Mister:) !!

x x x
Geen probleem man, help graag waar het kan met mijn kennis :)
Doe voorzichtig and have fun!

De middelen versterken elkaar enorm. Als je het doet begin dan met 10mg van je clozan, en drink daarna rustig een biertje, wacht het effect af, en eventueel nog een. Maar wees heel voorzichtig, de hartslag kan gevaarlijk laag worden.

gast333

Ik heb er nu 6 ingenomen met een bierje met een laag alcoholgehalte. Nog steeds geen effect.

Yokibeer

ben bang voor je dat clozan geen recreatieve waarde voor je gaat geven, met alcohol erbij zou je van een benzo echt wel wat versterking moeten voelen.
Heb zoiets als jouw ook een keer met Bromazepam en Nitrazepam gehad, of het heeft 0% fun factor of ik was genept met fake.
Vind zelf toch alprazolam en diazepam bij mij nog steeds van alle benzodiazepines de persoonlijk de meest recreatieve waarde hebben, met en zonder alcohol natuurlijk :beer:

gast333

ja, ma kvoel da nie, enkel wa lomer ma vo de rest geen effect. Mss tot 8 gaan en dan maximuum. Veel haalt het momenteel niet uit.

gast333

das toch nie normaal da da nie werkt. Ik kan moeilijk 10 pillen pakken. mss straks een 8e maar dan stop ik wel. blijkbaar bn ik er immuun ofzo tegen.

gast333

8e gepakt en nu stoppen. ik weet nie wa maximuum van zo'n pillen inhoudt, maar meer kan ik nie doen. Bedankt voor de adviezen.

Grieetiieeezxx

gast333

Straks terug proberen. Iemand tips om het te doen werken? eentje weet ik al dat ik het op een lege maag moet doen , maar zijn er nog zaken waar ik op moet letten?

Groeten

gast333

Ik ga er 10 proberen en hopen dat het werkt. Zo niet, zal ik er nog bijnemen, maar meer dan 15 ga ik niet. Nogal kut dat ik er zoveel moet pakken en nog niets voel, hm.
Doei

ShakE_iT

Als het n troost mag zijn,ik voel ook haast geen effect van clozan.Ik heb al wel wat ervaring met benzo's (valium,lexotan,lorazepam,oxazepam,rivotril,noctamid),maar bij al die genoemde benzo's voelde ik een chill/ontspannen gevoel,of ik viel in slaap (noctamid). Bij sommige raakte ik zelfs na 2 stuks in een roes (valium 10 mg,lexotan 12 mg).

Clozan nam ik 5 stuks in 1 keer (had/heb wel een vrij hoge benzo-tolerantie) en voelde nauwelijks effect. FRUSTREREND idd

maar las ook dat 10 mg overeenkwam met 10 mg valium, echt niet he. valium is in die dosering gewoon veel sterker

las verder ook dat clozan een thienodiazepine is ,een thiofeenring ipv benzeenring (net als etizolam,brotizolam),mss is dit de reden dat de effecten minder sterk zijn ofzo???

IIg , ik raad je af om 20 stuks te nemen om ontspannen te worden,neem dan een lekker valiumpje 10 van roche of een rivotril 2 mg,2 van die pilletjes is genoeg.

Denk dat clozan (voor mij en voor jou) geen recreatieve waarde heeft of door mijn tolerantie,me iig niet serieus kan kalmeren.

Maar toch beter een of paar clozan nemen,bij een onverwachte gebeurtenis ( kater na speedgebruik, of paniekaanval, het zal dan toch wel iets doen, therapeutisch

Yokibeer

Ik denk dat je beter clonazepam ( rivotril ) kan proberen, heeft bij mij gister erg lekker gechillt, biertje erbij en gaan en nu ook, goedemorgen.

ShakE_iT

Ben ik helemaal met je eens Yokibeertje. Ik neem dagelijks 2 mg Rivotril (clonazepam) en is echt potenter dan Clozan (clotiazepam).

Ik neem ook Xanax (alprazolam) Retard en had gelezen (op dit of op drugsinfo) dat je 4 x baclofen 10 mg dagelijks neemt en uit jezelf een Xanax Retard 1 mg. Maar dus nu ook n Rivotril 2 mg gehad gisteren.

Wou je vragen welke vd twee je het fijnst/best vind,niet zozeer recreatief,maar ook therapeutisch. Ik weet iig dat 2 mg clona overeenkomt op de equivalentietabellen overeenkomt met 2 mg alprazolam.

Ik heb namelijk onlangs mn doc gevraagd om van Xanax XR 2 mg (nam er 2 per dag) over te schakelen naar Rivotril 2 mg.

Voorlopig neem ik van elk ééntje,omdat doc zei,wat klopt ook vind k (dat alprazolam anxiolytischer is),clonazepam ook,maar iig weet ook dat het een langere halfwaardetijd heeft (20-40u) ivm 12 u en dat clonazepam een heel stuk goedkoper is per 30 ( 5 euro tov 26 euro).

Verder neem ik zelf ook baclofen ,ook 10 mg,mn verslavingsarts heeft niet gezegd hoeveel tabs per dag,maar dacht ook dat een dosis van 40-70 mg gebruikelijk is,zelfs hogere dosissen (boven 100 mg).Het is een GABA-agonist toch dacht ik, een soort GHB-analoog, en geregistreerd voor spasmen (spasmoliticum),bij mensen met MS

Maar off-label wordt of kan het worden voorgeschreven als anti-craving middel voor drugs,zeker GHB,maar ook alcohol en benzo's.
Ik vind dit een reuzegoed middel , mn verslavingsdoc zei wel dat ik mn benzo niet zomaar erdoor kan vervangen,en dat begrijp ik,want is geen anxioyticum.

Ik hoop dat mn arts het me blijft voorschrijven, en desnoods verminder ik mn dosering Xanax XR dan tot 1 mg.

Iig veel succes voor TS (probeer gewoon aan xanax of temesta) te komen.
En ook voor yoki

grtz

Bovenaan