Cocaine wie herkent dit?

linda2000000

Experimenterende gebruiker
Vriend (29 jr) en ik wonen niet samen. Hij maakt de laatste tijd vaak ruzie om niets en gaat dan dagenlang naar zijn eigen huis. Hij is dan heel onredelijk, ongeinteresseerd, kil, koel en vijandig. Kan dit eventueel wijzen op cocainegebruik?

Cyndaquil

Bewuste gebruiker
Dit kan van alles zijn.
Gaat het verder wel goed in de relatie of zijn er problemen op het werk ?
Kortom dat gedrag heeft niet per se iets te maken met drugsgebruik.

Paranoize.

Badass junkie
Kan wijzen op drugs en alcohol gebruik ja
Maar hoeft niet gelijk persee door drugs te komen
Er zijn genoeg dingen die dit kunnen uitlokken die niks met gebruik te maken hebben!

Ape

Badass junkie
Vriend (29 jr) en ik wonen niet samen. Hij maakt de laatste tijd vaak ruzie om niets en gaat dan dagenlang naar zijn eigen huis. Hij is dan heel onredelijk, ongeinteresseerd, kil, koel en vijandig. Kan dit eventueel wijzen op cocainegebruik?
Het kan allerlei oorzaken hebben. Maar mijn vraag luidt eigenlijk: waarom denk je gelijk aan cocaïne?

Druktemaker

DF-koningin
Ik snap de link naar drugs niet helemaal. Ik herken dit probleem wel, maar dat heeft hele andere redenen. Hoe zit hij bijvoorbeeld in zijn vel? Je kan het hem ook recht op de man vragen natuurlijk.

Spyro

DF-koning
Kan dit? Ja, natuurlijk. Maar vind het interessanter waarom je meteen aan dit middel of überhaupt drugs denkt..? Wij kunnen hier niets invullen voor je. Maar het kan zoveel zijn.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Dat kan een reden zijn. Kan ook zijn dat hij zich niet goed voelt in de relatie. Ik herken dit wel met mijn bloweperiode. Kon ook makkelijk een pietluttige reden vinden om te vertrekken bij mijn vrouw toen we nog niet samen woonden. Om dan dagenlang thuis de blowverslaving te voeden. Vraag hem gewoon op de man af als hij nog gebruikt.

L

Lid 153090

Gast
Kende je hem al toen hij verslaafd was? En deed hij toen ook zo? En hoe was hij na zijn verslaving?

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Omdat hij hieraan verslaafd was in het verleden. voor ik hem ontmoet heb.

Hij beweert af en toe nog te gebruiken op grote feesten, verder niet.

Bovenstaande samen vind ik persoonlijk wel wat verontrustend. Het is namelijk maar voor heel weinig ex (coke) verslaafden mogelijk het na afkicken het bij af en toe recreatief gebruik te laten.

Verder eens met wat men hierboven zegt:
-praat met hem er over, wij kunnen je echt niet vertellen wat er is. Alleen gissen en gokken.

Omdertussen is je al 5x hier de vraag gesteld waarom je niet zelf met hem er over praat?
Als de relatie serieus is en toekomst heeft kun je geen geheimen hebben en zul je moeten praten.

linda2000000

Praten is heel moeilijk, heb ik al zo vaak geprobeerd. meestal wel een sorry voor zijn gedrag en dat het niet meer gaat gebeuren. Dat het hem spijt

Ape

Badass junkie
Praten is heel moeilijk, heb ik al zo vaak geprobeerd. meestal wel een sorry voor zijn gedrag en dat het niet meer gaat gebeuren. Dat het hem spijt
En vervolgens gebeurd het wel weer? Neemt hij je wel serieus dan? Tijd om een ultimatum te stellen misschien. Eerlijk zijn of wegwezen. Vertrouwen is een vereiste voor een stabiele relatie

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Lees onderstaande van @Die ene . Dat klopt echt.
En vervolgens gebeurd het wel weer? Neemt hij je wel serieus dan? Tijd om een ultimatum te stellen misschien. Eerlijk zijn of wegwezen. Vertrouwen is een vereiste voor een stabiele relatie
Net als met bv mishandeling. Elke keer achteraf een sorry en een “het zal niet meer gebeuren”. Toch gebeurd het steeds weer.

Denk eens na of je überhaupt wel zo een relatie wil. Niet specifiek met hem maar vind jij zo een relatie als je nu hebt goed en toekomst belovend? Ben je nu gelukkig?
Steeds wantrouwen voelen lijkt me vervelend.

Ik stuur je niet richting uitmaken hoor, dat is echt aan jou! Maar er moet wel iets veranderen voor je eigen geluk.

linda2000000

Klopt wat jullie aangeven. Ben ik het helemaal mee eens. Mijn vraag is of jullie de gedragsverandering eventueel kunnen linken met coke.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Mijn vraag is of jullie de gedragsverandering eventueel kunnen linken met coke.
Is je hierboven al door meerderen verteld dat het ZOU kunnen maar het kan ook door iets geheel anders komen. Wij hier kunnen onmogelijk weten wat jouw vriend uitspookt.
Sterkte!

Bovenaan