Codeïnefosfaat

N-Eye-Zzz

Experimenterende gebruiker
Al een tijdje ben ik benieuwd naar codeïne. Als je er wat over opzoekt op internet blijkt er een verschil te zijn tussen codeïne en codeïnefosfaat. Er worden hier geen tot korte antwoorden over gegeven. Zelf heb ik nu zo'n 120mg codeïnefosfaat (6x 20mg) opgespaard die ik graag zou willen proberen. (Ik spaar door voor 3 personen (allemaal eerste keer)).

Verhalen over pillen met codeïne en paracetamol en het daarbij extraheren van de stoffen geven mij een aantal vragen over codeïnefosfaat pillen:

Wat is qua high het verschil tussen codeïne en codeïnefosfaat?
Is codeïnefosfaat zo te nemen? of moet hierbij toch iets gescheiden worden om pure codeïne te krijgen?
Is de dosering van codeïnefosfaat anders dan bij codeïne?
Wat is een aan te raden dosering?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Oom Klaas

Badass junkie
codeinefosfaat is de vorm waarin het komt zeg maar, het fosfaat maakt het een vaste stof als het goed is. Codeinefosfaat = codeine.

Dosering is hetzelfde en als ik jouw was zou ik door sparen tot 300mg als je het voor 3 pers wil.
100mg is een leuke dosering, ik zou er geen alcohol bij nuttigen. Jointje erbij kan wel, alleen kan dat sommige mensen het gevoel geven alsof ze het wel erg warm krijgen.

Warme deken in pil vorm :grin:

Pammer

Bewuste gebruiker
Codeïnefosfaat = Codeïne + Fosfaat
Aangezien de massa van fosfaat zo klein is kan men dit meestal verwaarlozen. Doch, zal er een kleine verschil zijn in hoeveelheid. Zo zal (willekeurig voorbeeld) 100 mg van een iets-fosfaat ongeveer 98,99 mg Codeïne bevatten.

Daarbij worden dosering die op het internet gegeven meestal sowiso in de medische dosering gegeven... Dan nog, van 1 of 2 mg teveel ga je niet dood.

=> Conclusie: Verwaarloosbaar dus Codeïnefosfaat ~= Codeïne

[Zeni]

Pammer zei:
Codeïnefosfaat = Codeïne + Fosfaat
Aangezien de massa van fosfaat zo klein is kan men dit meestal verwaarlozen. Doch, zal er een kleine verschil zijn in hoeveelheid. Zo zal (willekeurig voorbeeld) 100 mg van een iets-fosfaat ongeveer 98,99 mg Codeïne bevatten.

Daarbij worden dosering die op het internet gegeven meestal sowiso in de medische dosering gegeven... Dan nog, van 1 of 2 mg teveel ga je niet dood.

=> Conclusie: Verwaarloosbaar dus Codeïnefosfaat ~= Codeïne
Zo verwaarloosbaar klein is die fosfaat groep niet hoor. :wink:
Molmassa codeine: 300g/mol
Molmassa fosfaat: ~95g/mol
Codeinefosfaat bestaat dus uit ongeveer 73,6% codeine freebase.

Hashja

Bewuste gebruiker
[Zeni] zei:
Pammer zei:
Zo verwaarloosbaar klein is die fosfaat groep niet hoor. :wink:
Molmassa codeine: 300g/mol
Molmassa fosfaat: ~95g/mol
Codeinefosfaat bestaat dus uit ongeveer 73,6% codeine freebase.

Dit klopt. De meest actieve metaboliet van codeïne is codeine-6-glucuronide (~70% van de codeïne wordt hiertoe omgezet) en morfine (ruw weg 5%-10% wordt hiertoe omgezet). Dan heb je nog norcodeïne (~10%) en hydromorfone (~1%). Deze zijn dus metabolieten van codeïne, en niet codeïnefosfaat, die fosfaat groep moet inderdaad van het totale gewicht afgehaald worden. Dit omdat het lichaam dat ook doet.
Dit is mijn theorie.

groeten,

N-Eye-Zzz

Ok bedankt voor jullie reacties.

Wat raden jullie als dosering aan voor een eerste x?
Ik zelf weeg 55-60kg (en sta er wel om bekend om sterker te reageren op stoffen dan mijn vrienden). Anderen in onze groep zullen rond de 65-80 kg zitten verwacht ik.

Alvast bedankt.

Winehouse

Badass junkie
N-Eye-Zzz zei:
Ok bedankt voor jullie reacties.

Wat raden jullie als dosering aan voor een eerste x?
Ik zelf weeg 55-60kg (en sta er wel om bekend om sterker te reageren op stoffen dan mijn vrienden). Anderen in onze groep zullen rond de 65-80 kg zitten verwacht ik.

Alvast bedankt.

50 MG, uiteraard zonder paracetamol

Pammer

Bewuste gebruiker
Ik zou 90mg aanraden voor mensen vanaf 75kg. Dat is meestal de dosis die ingenomen wordt voor beginnende gebruikers van Codeïne..

Scopolamine

Bewuste gebruiker
Hoi N-Eye-Zzz,

Ik weeg ook rond de 60 Kg en had over een dikke week een keelontsteking waarbij ik dus, logischer-wijs veel moest hoesten.

Als hobby-chemicus heb ik toegang tot farmaceutische codeïne en codeïne-fosfaat.

Ik had al eerder de codeïne-fosfaat geprobeerd (rond de 100mg);
codeïne-fosfaat is iets-wat minder potent omwille van de fosfaat-groep waaraan de codeïne gebonden zit (zoals al eerder vermeld in dit topic). dit valt op een 6 tot 10% t.o.v. codeïne.

Vorige week had ik, in eerste instantie voor de hoest te laten stoppen en in tweede instantie om wat ontspannen naar een film te kijken, alvorens mijn bed in te gaan, de gewone codeïne opgelost in een glas water met citroenzuur ofwel vitamine C, dit maakt te codeine tot codeine citraat, wat oplosbaar is in water... Codeine op zich lost namelijk anders niet op.

ik wil je gewoon even zeggen dat ik het, in beide chemische vorm, geen leuke stof vind. Het heeft me wel een ontspannen gevoel, maar -voor mij- met te veel nevenwerkingen die er bij komen.
Ik krijg er namelijk een drukkende buikpijn van; een soort van ongemakkelijk 'zwaar gevoel' (en neen, dit is niet omwille van vitamine c/citroenzuur).

Het is veel leuker om een kleine bump-je ketamine, of iets-wat-meer als een milliliter GHB te gebruiken dan codeïne als je het mij vraagt.

Kweet niet of dit iets bijbrengt aan het topic, maar alvast veel plezier, en wees voorzichtig :wink:

Scopolamine

Bewuste gebruiker
Oom Klaas zei:
Ketamine en ghb werken allebei totaal anders als codeine qua effect.
Niet echt een handige aanrader.

Ik vind het sowieso geen aanrader...
Geef mij dan maar eerder een klein gevoel van ketamine, dan een groot gevoel van codeïne...
(rare zin misschien, maar jullie begrijpen het wel.. :) )

N-Eye-Zzz

Als eerste weer even bedankt voor alle reacties. Dan nu on-topic: Ket en ghb heb ik beiden al eens gedaan, zijn zeer zeker leuk en ik wil ook niet dat codeïne een vervanger voor deze stoffen gaat zijn. Ik ben alleen zeer benieuwd naar de werking van codeïne en als het moment komt dat ik besluit het te proberen, dan wil ik er wel zodanig op voorbereid zijn dat ik sowieso de dosering goed heb. Dat is wel punt 1 van veilig gebruik.

PorqueNo

Newbie
Codeïne is de 3-Monomethylether van morfine. Het is een alkaloïde dat gevonden wordt in opium in concentraties tussen 0,7 tot 2,5 procent.
Codeïne kan van morfine worden gemaakt. Dit verklaart dat de farmacologische effecten bij gebruik van codeïne min of meer vergelijkbaar zijn aan die van morfine. De lever zet codeïne voor een gedeelte om in morfine. Bij sommige mensen is het enzym dat verantwoordelijk is voor dit metabolisme niet aanwezig, en maakt codeïne derhalve voor hen minder werkzaam. Vergeleken met morfine is codeïne een zwakke pijnstiller en een krachtige kriebelhoestonderdrukker. Ook werkt codeïne sederend en sterk obstiperend. In Nederland is codeïne alleen voor oraal gebruik geregistreerd. Equivalent: 100 mg codeïne is ongeveer gelijk aan 15 mg morfine.
:wave:

Oom Klaas

Badass junkie
PorqueNo zei:
Codeïne is de 3-Monomethylether van morfine. Het is een alkaloïde dat gevonden wordt in opium in concentraties tussen 0,7 tot 2,5 procent.
Codeïne kan van morfine worden gemaakt. Dit verklaart dat de farmacologische effecten bij gebruik van codeïne min of meer vergelijkbaar zijn aan die van morfine. De lever zet codeïne voor een gedeelte om in morfine. Bij sommige mensen is het enzym dat verantwoordelijk is voor dit metabolisme niet aanwezig, en maakt codeïne derhalve voor hen minder werkzaam. Vergeleken met morfine is codeïne een zwakke pijnstiller en een krachtige kriebelhoestonderdrukker. Ook werkt codeïne sederend en sterk obstiperend. In Nederland is codeïne alleen voor oraal gebruik geregistreerd. Equivalent: 100 mg codeïne is ongeveer gelijk aan 15 mg m :wave: orfine.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Code%C3%AFne

Cool, jij kan knippen, plakken én bewerken :openmouth:

Dwaks

Een beetje codeïne (ongeveer 100-120mg) helpt goed om zenuwen en zorgen weg te nemen die je krijgt als je al een tijdje het gevoel hebt dat mensen je de hele dag aan het bekijken zijn of als je regelmatig gestalkt wordt.

Bij mij tenminste wel. Als ik bang en onrustig ben doordat een entiteit of iets bij me is en me verhindert of observeerd, kan dat me niks meer schelen na een dosis codeïne.

HoneyC

Belezen gebruiker
Dwaks zei:
Een beetje codeïne (ongeveer 100-120mg) helpt goed om zenuwen en zorgen weg te nemen die je krijgt als je al een tijdje het gevoel hebt dat mensen je de hele dag aan het bekijken zijn of als je regelmatig gestalkt wordt.

Bij mij tenminste wel. Als ik bang en onrustig ben doordat een entiteit of iets bij me is en me verhindert of observeerd, kan dat me niks meer schelen na een dosis codeïne.

Neem je het dan gewoon in met een glas water? Of los je het op met een vitamine C tabletje netzoals wT hierboven staat

Bovenaan