Ik heb nee gestemd. Ten eerste omdat de dosering nogal wat te wensen over laat. In het ene zaadje zit meer psychoactieve stof dan in het andere en overdosering, met eventueel de dood tot gevolg, zit in een klein hoekje.
Ten tweede begrijp ik uit verschillende reports dat datura bijna alleen maar donkere en duistere trips geven. Vaak gaat het over dood en de segmenten die daarmee gepaard gaan zoals, duivels, monsters, geesten en dat soort gespuis.
Nu ben ik net terug van een vakantie in Zweden en de scandinavische landen zijn beroemd en berucht vanwege de vele sagen en legenden. De naamdagen van onze week komen van de Goden van de Noormannen, zoals zoveel andere dingen, waar ik nu even niet op kan komen. Punt wat ik wil maken is: Je voelt de aanwezigheid van entiteiten(ik tenminste)in zulke gebieden veel sterker dan bijvoorbeeld hier in NL. De legenden zijn vaak gebaseerd op waarheden, en die legenden gaan vaak over onverklaarbare dingen, waar ook de dood met zijn geestenrijk een grote plaats inneemt.
Zo weet ik bijvoorbeeld zeker dat er een entiteit in ons gehuurde huisje zat. Dat geeft mij de kriebels. Ik kan en wil geen contacten leggen met deze energieën en dus heb ik het huisje gereinigd met wierook en hymnen.
Dit klinkt misschien heel hekserig maar voor mij gaf het rust.
Ik ben niet iemand die het donker op zoekt, ik hou van het licht, dat geeft overzicht. Mocht ik me nu toch willen storten op de duistere kant van het trippen dan denk ik dat ik het anders aan zou pakken. Dan zal ik eerst beginnen met me te omringen met duisterheid, denk aan duistere magie en veel dark thoughts. Dat zal op zich wel genoeg zijn om een trip een andere kant op te sturen en je het zelf net zo duister kan maken zoals je zelf wil.
Datura staat niet op mijn to do list, onder geen beding. Ook niet als ik zou weten dat ik nog maar een week te leven had. Ik geloof in 'leven' na de dood. Je energie blijft over en de lessen die je in dit leven geleerd hebt zijn essentieel voor waar je na toe gaat als je dood gaat. Heb je niet de juiste spirituele overlevingskracht op gedaan dan gaat je energie verloren. (Dit is mijn theorie en dus geen waarheid, het is mijn waarheid omdat ik erin geloof en voor mij is het dus waar). Ik denk dat duistere spiritualiteit niet de juiste is en hou me er dus verre van.
X