ATGC
Bewuste gebruiker
Coke of speed? Als ik online naar ervaringen kijk zie ik best wel een voorkeur voor de eerste. Ik vraag me af hoe dat precies komt. Op basis van wat ik weet (geen ervaring met coke) kan ik namelijk best een rits nadelen opnoemen:
- duur, gemakkelijk vanaf 5x zo duur als speed
- per definitie versneden met allerlei onbekende stoffen
- korte werking
- sterke reboundeffecten
- sterke neiging tot herdoseren
Uiteraard weet ik dat mensen coke anders ervaren dan speed, de subjectieve effecten lijken veel intenser te zijn. Waar speed meer een simpele oppepper lijkt, lijkt coke meer invloed op de ervaring van de werkelijkheid te hebben.
Wat ik ook typisch vind is de verhalen over gebruik in de horeca. Waarom zou je een duur middel met korte werking gebruiken in een dergelijke omgeving? Als het uitwerkt en je crasht is een drukke, veeleisende omgeving de laatste plek waar je wilt zijn lijkt me.
Deze post is trouwens geen verwijt maar gewoon nieuwsgierigheid uit onwetendheid 🙂
- duur, gemakkelijk vanaf 5x zo duur als speed
- per definitie versneden met allerlei onbekende stoffen
- korte werking
- sterke reboundeffecten
- sterke neiging tot herdoseren
Uiteraard weet ik dat mensen coke anders ervaren dan speed, de subjectieve effecten lijken veel intenser te zijn. Waar speed meer een simpele oppepper lijkt, lijkt coke meer invloed op de ervaring van de werkelijkheid te hebben.
Wat ik ook typisch vind is de verhalen over gebruik in de horeca. Waarom zou je een duur middel met korte werking gebruiken in een dergelijke omgeving? Als het uitwerkt en je crasht is een drukke, veeleisende omgeving de laatste plek waar je wilt zijn lijkt me.
Deze post is trouwens geen verwijt maar gewoon nieuwsgierigheid uit onwetendheid 🙂