Jaja, helaas zijn er mensen geweest die lekker mijn mooie trip report hebben lopen verzieken terwijl ze ook zelf eventjes dit topic hadden kunnen openen en hun mening kunnen laten weten, zonder mijn report te verkankeren.
Maar k doe het zelf wel, want men schijnt dat niet te snappen. Is niet erg.
De vraag is dus, deelname aan het verkeerd onder invloed, is dat verantwoord?
Tijdens mijn trip zijn mijn vriend (
) en ik de auto in gestapt en naar het strand (het meer) en later naar het centrum gereden.
Vele reacties lieten blijken dat dit onverantwoord was etc etc. Andere meningen, waaronder die van ons, bleken dat als je goed voelt je nog wel deel kan nemen aan het verkeer.
Dit zijn citaten/reacties uit mijn tripreport topic.
Wat ik zelf vind:
de laatste zegt dat je je onder drugs natuurlijk beter voelt, en dat je alles aankan. Maar wij zijn ons daarvan bewust, dat je snel vanalles overschat. Als de bestuurder wist dat hij zichzelf aan het overschatten was, was hij nooit die auto in gestapt. Maar hij wist dat hij nog goed zicht had, goed genoeg in ieder geval, en een goed genoeg reactievermogen.
(en ik wil niet veel zeggen maar het was 5 mins rijden, eventjes door een woonweg, en heel even een autoweg met één kruispunt ong. Niet veel mogelijkheden voor gevaar of wel?)
Barst hier maar lekker los ipv tripreports verzieken enz.
Succes.
Maar k doe het zelf wel, want men schijnt dat niet te snappen. Is niet erg.
De vraag is dus, deelname aan het verkeerd onder invloed, is dat verantwoord?
Tijdens mijn trip zijn mijn vriend (
Vele reacties lieten blijken dat dit onverantwoord was etc etc. Andere meningen, waaronder die van ons, bleken dat als je goed voelt je nog wel deel kan nemen aan het verkeer.
Alshet verantwoord vond om met de auto te rijden onder invloed van LSD, dan is dat zijn keuze. Hij kan het best weten of het verantwoord is of niet. Een goeie vriend van mij rijd ook veel onder invloed van allerlei drugs. Maar als hij echt te hard gaat, dan rijd hij niet. Als je voelt dat je het aankunt en je wil het risico nemen, so what? Als hij iemand doodrijd zal hij het zich serieus beklagen maar dat is niet gebeurd. Zolang je onder invloed niet gaat racen en zot rijden, heb ik er geen probleem mee.
Ben ik het niet helemaal mee eens. Zou dat dan betekenen dat iedereen die gedronken heeft ook maar gewoon mag rijden als ze vinden dat het kan?
Meestal voel je je op dat moment beter dan dat je bent. Ik bedoel, daar is drugs voor. Maar je reactie zal in werkelijkheid een stuk minder goed zijn en je inschattingsvermogen misschien ook? Mij lijkt het een te groot risico.. En ieder ongeluk is er 1 teveel.
Dit zijn citaten/reacties uit mijn tripreport topic.
Wat ik zelf vind:
de laatste zegt dat je je onder drugs natuurlijk beter voelt, en dat je alles aankan. Maar wij zijn ons daarvan bewust, dat je snel vanalles overschat. Als de bestuurder wist dat hij zichzelf aan het overschatten was, was hij nooit die auto in gestapt. Maar hij wist dat hij nog goed zicht had, goed genoeg in ieder geval, en een goed genoeg reactievermogen.
(en ik wil niet veel zeggen maar het was 5 mins rijden, eventjes door een woonweg, en heel even een autoweg met één kruispunt ong. Niet veel mogelijkheden voor gevaar of wel?)
Barst hier maar lekker los ipv tripreports verzieken enz.
Succes.