Deze (niet)wereld en Ayahuasca

Casaan

Badass junkie
Tripreporter
Terwijl ik denk over wat ik wil schrijven overvalt mezelf een soort serene rust.
Mijn laptop merkt dat ook, de fan gaat trager, het geluid gaat omlaag. Alles maakt zich klaar voor deze droom.
Een droom die ik al langer heb, ik weet alleen niet waar ik kan beginnen.

De rust in mij maakt me duidelijk dat ik er klaar voor ben, terwijl ik daar over denk komt toch weer die onrust naar boven.
Durf ik dat gevecht met mijzelf wel aan te gaan? En stel dat ik dat durf, moet het dan echt?

Ik heb geen antwoord op de vragen die ik mezelf stel.
Terwijl ik daar over nadenk vraag ik me af of een antwoord wel zo belangrijk is.
Wat als je altijd het antwoord al had? In hoeverre neem je dan nog plaats in de zetel die het leven heet?

Een besluit vormt zich in mij.
Waar te beginnen?

Ik heb in mijn leven mezelf laten gaan en zien waar het strand.

Het maakt veel kapot maar degene die bleven was het wel sterker gebleven.

Ik vind het een mooie post. Ayahuasca heb ik nog nooit gedaan en is ook niet geschikt voor me maar je hebt mooie vragen en momentopname in je genomen op zo'n lekker laat tijdstip. Koester dat.

Ik heb geen antwoord op de vragen die ik mezelf stel.
Terwijl ik daar over nadenk vraag ik me af of een antwoord wel zo belangrijk is.
Wat als je altijd het antwoord al had? In hoeverre neem je dan nog plaats in de zetel die het leven heet?
Maar hoe meer vragen je beantwoord hebt, hoe meer er zullen ontstaan. Elk antwoord levert vaak weer minsten 2 nieuwe vragen op.

Volgens mij was het Einstein die zei: "The more I learn, the more I realize how much I don't know."

Maar hoe meer vragen je beantwoord hebt, hoe meer er zullen ontstaan. Elk antwoord levert vaak weer minsten 2 nieuwe vragen op.

Volgens mij was het Einstein die zei: "The more I learn, the more I realize how much I don't know."
Zou Einstein ook begrepen hebben dat hij alles zou hebben geweten wanneer hij geen vragen had?

Het hele leven bestaat nou eenmaal uit vragen en antwoorden.
Dit blijft je hele leven doorgaan. Ieder antwoord is in weze een nieuwe vraag, iig de aanleiding daarvoor...

• Like
Waarderingen: ljuv
Zou Einstein ook begrepen hebben dat hij alles zou hebben geweten wanneer hij geen vragen had?
Ik weet niet of "alles" bestaat.... Daarbij zijn er genoeg die amper vragen hebben maar toch weinig weten. Juist dus misschien

Ik ben vooral nieuwsgierig naar de droom die je al langer hebt. Is die er nu nog steeds? Het is alweer een tijdje geleden dat je hebt gepost. Is er in de tussentijd iets veranderd bij jou in relatie tot je droom?

Soms moet je idd niet vragen maar beleven, bedoel je dat? :)

Jij bent alles
Wij zijn alles ;-).... ja toch?
"Grote wetenschappers, zoals Einstein, erkennen de kracht van hun intuïtie." Ik opende net mijn boek en lees dat zinnetje toevallig.

Nouja het wijkt misschien te veel af nu. Ik voel wel iets herkenbaars in je eerste bericht en ik vind dat je het mooi hebt opgeschreven.

Ik ben vooral nieuwsgierig naar de droom die je al langer hebt. Is die er nu nog steeds? Het is alweer een tijdje geleden dat je hebt gepost. Is er in de tussentijd iets veranderd bij jou in relatie tot je droom?

Soms moet je idd niet vragen maar beleven, bedoel je dat? :)
Wiens droom bedoel je met deze vraag?
M.a.w. aan wie stel je deze vraag?

Juist dus misschien
Precies dat! Beter verwoorden is onmogelijk.
En over enige jaren keer ik terug naar het stof.
En dat stof is alles, daarmee ben jij alles.
De droom zal beantwoord worden zodra het antwoord is gearriveerd. Ik heb de stap nog niet durven of kunnen maken. Er is dus nog weinig veranderd.
Soms moet je idd niet vragen maar beleven, bedoel je dat?
Dank je wel voor deze vraag
Wij zijn alles :wink:.... ja toch?
En ook hier zeg ik dank je. Ik denk wel dat het durf vereist om alles te zijn. Alles zijn betekent ook dat je verantwoordelijkheid voelt voor alles. Althans, dat zie ik zo.

En ook hier zeg ik dank je. Ik denk wel dat het durf vereist om alles te zijn. Alles zijn betekent ook dat je verantwoordelijkheid voelt voor alles. Althans, dat zie ik zo.
Fieuw, ik ben dan gelukkig ook alleen maar 'alles' tijdens die paar luttele seconde waarop de mushrooms hun magie over me uitstrooien ;-).

Terug
Bovenaan