dnbass-scene en drugs

Cooper

Bewuste gebruiker
HAllo mensen,

Ik was laatst met iemand aan het praten over de verschillende scene's en drugsgebruik.
't is natuurlijk obvious dat in de technoscenes en hardcorescene's vanalles gebruikt wordt,
maar hij dacht dat er in de Dnbasssfeer eigenlijk niet zoveel gebruikt wordt.
Ik heb zelf eerlijk gezegd ook nooit zoveel gebruikers gezien op Dnbassfeestjes.
Heb ik niet goed gekenen, of klopt het? Dnbass leent zich er opzich prima voor lijkt me.

greetz

TeKNoZem

Wijs gebruiker
Cooper zei:
HAllo mensen,

Ik was laatst met iemand aan het praten over de verschillende scene's en drugsgebruik.
't is natuurlijk obvious dat in de technoscenes en hardcorescene's vanalles gebruikt wordt,
Ik heb zelf eerlijk gezegd ook nooit zoveel gebruikers gezien op Dnbassfeestjes.
Heb ik niet goed gekenen, of klopt het? Dnbass leent zich er opzich prima voor lijkt me.

greetz

Ik ken toch zat mensen die op DnB feestjes dope gebruik(t)en. Vak MDMA tot LSD. Ligt denk ik meer aan de persoon dan aan de 'scene'. Sowieso is in elke 'scene' nuttigen van alcohol te vinden, welke ook een drug is.

Cooper

Bewuste gebruiker
TeKNoZem zei:
Cooper zei:
HAllo mensen,

greetz

Ik ken toch zat mensen die op DnB feestjes dope gebruik(t)en. Vak MDMA tot LSD. Ligt denk ik meer aan de persoon dan aan de 'scene'. Sowieso is in elke 'scene' nuttigen van alcohol te vinden, welke ook een drug is.
Nouja ik baseer mijn bevindingen op wat ik zie, ik kan natuurlijk veel over het hoofd zien.
Alcohol is ook een drug, maar aangezien die idd in elke scene genuttigd wordt, doelde ik hier niet op.

TeKNoZem

Wijs gebruiker
Cooper zei:
Nouja ik baseer mijn bevindingen op wat ik zie, ik kan natuurlijk veel over het hoofd zien.
Alcohol is ook een drug, maar aangezien die idd in elke scene genuttigd wordt, doelde ik hier niet op.

Dat begreep ik ook wel. =) Maar vooral op betaal feestjes wordt drugs eigenlijk nooit in de menigte genuttigd. En sinds ik eigenlijk alleen maar DnB feestjes ken met entree... Ofja.. Redzone is er niet meer, helaas.

Cooper

Bewuste gebruiker
TeKNoZem zei:
Cooper zei:

Dat begreep ik ook wel. =) Maar vooral op betaal feestjes wordt drugs eigenlijk nooit in de menigte genuttigd. En sinds ik eigenlijk alleen maar DnB feestjes ken met entree... Ofja.. Redzone is er niet meer, helaas.
wirklich?? waaraan zou dat liggen dan...ik bedoel, op technofeestjes die ook vrij vaak betaald zijn
zie je het nog wel...nouja niet zo expliciet, maar ik heb het over mensen waaraan je kan zie dat ze spacen. Heb wel het idee dat gebruik over het algemeen op feestjes in clubs afneemt...
of zie ik dubbel?

TeKNoZem

Wijs gebruiker
Cooper zei:
TeKNoZem zei:
Cooper zei:

wirklich?? waaraan zou dat liggen dan...ik bedoel, op technofeestjes die ook vrij vaak betaald zijn
zie je het nog wel...nouja niet zo expliciet, maar ik heb het over mensen waaraan je kan zie dat ze spacen. Heb wel het idee dat gebruik over het algemeen op feestjes in clubs afneemt...
of zie ik dubbel?

Geen idee, ik ga nooit naar clubs. vind er meestal maar een klote sfeer hangen, zelfde geld voor elke kroeg. Maar op de feesten waar ik ben geweest was 't vaak sowieso niet echt duidelijk wie er gebruikt had.. Bij sommige was 't overduidelijk te zien, maar vaak was het echt niet zo duidelijk imo. voornanmelijk omdat 't op een feestje vaak redelijk donker is.

Ik zie eigelijk zelden echt heel duidelijk dat iemand gebruikt heeft op een feestje.. Meestal merk ik dat in een gesprek pas. xP

Dubz

Bewuste gebruiker
Ik zie dat DnB meer verdwijnt, en dubstep een beetje de nieuwe DnB is.

En in de dubstep-scene wordt toch ook wel wat gepakt. Ik sta in ieder geval nooit nuchter te wobblen. :hearteyes:

Cooper

Bewuste gebruiker
ik ben ook nooit zo nauwkeurig in 't onderscheiden, en heb ik het eenmaal door dat er iets vreemds aan iemand is, dan weet ik niet wat :P anyway, ik snap wat je bedoelt met de sfeer in clubs...in cafees heb ik trouwens nog nooit echt gebruik meegemaakt. Toch zijn er wel degelijk verrrrry nice clubs in holland... :hearteyes: ik ben opzich best veel eisend. Als het te druk is valt het gelijk af.

Was laatst een keer in Amersfoort bij een kennis, zagen een dubstepflyer en gingen naar de locatie. SUPER fijne dubgeluidjes maar zo achterlijk druk dat we weer naar huis zijn gegaan.

TeKNoZem

Wijs gebruiker
Dubz zei:

En in de dubstep-scene wordt toch ook wel wat gepakt. Ik sta in ieder geval nooit nuchter te wobblen. :hearteyes:

Mja idd. vind ik opzich wel jammer, ik vind DnB toch wel wat vetter dan Dubstep. Ik mis in Dubstep de vaart die er in DnB wel is, gewoon knallen maar met die beats.

Ik heb nog maar 1 feestje meegemaakt waar echt vette dubstep gedraaid werd, maar dat was net langzame tekno.

Cooper

Bewuste gebruiker
TeKNoZem zei:
Dubz zei:

Mja idd. vind ik opzich wel jammer, ik vind DnB toch wel wat vetter dan Dubstep. Ik mis in Dubstep de vaart die er in DnB wel is, gewoon knallen maar met die beats.

Ik heb nog maar 1 feestje meegemaakt waar echt vette dubstep gedraaid werd, maar dat was net langzame tekno.
dubstep is opzich prima maar idd wat jij zegt, lekker achter mekaar los gaan zit er dan niet echt in.

doe mij maar noisia of current value :rockband:

TeKNoZem

Wijs gebruiker
Cooper zei:
TeKNoZem zei:
Dubz zei:

dubstep is opzich prima maar idd wat jij zegt, lekker achter mekaar los gaan zit er dan niet echt in.

Noisia <3

Evol Intent en Dieselboy zijn ook heerlijk. Of de ouwe vertrouwde Technical Itch

Dubz

Bewuste gebruiker
Cooper zei:
TeKNoZem zei:
Dubz zei:

Ligt natuurlijk een beetje aan de DJ/artiest die er staat.

D'r zijn genoeg up-tempo knallers waarbij je uren achter elkaar los kan gaan. Dit hoor ik zelf ook veel liever als de wat langzamere, softere dubstep.

TeKNoZem

Wijs gebruiker
Cooper zei:
Ik heb mijn eerste mdma ervaring op live met Noisia ervaren. :mrgreen:

chill. Mja Noisia was laatst nog op Breda Beats. Helaas niet mee kunnen maken, moest in Utrecht de Kamasutra Beurs afbreken. =)

Dubz zei:

D'r zijn genoeg up-tempo knallers waarbij je uren achter elkaar los kan gaan. Dit hoor ik zelf ook veel liever als de wat langzamere, softere dubstep.

Heb je mss artieste met van die vage, iets snellere dubstep? Want kheb tot nu toe nog niks kunnen vinde wat aan die beschrijving voldoet.

Cooper

Bewuste gebruiker
TeKNoZem zei:
Cooper zei:
Ik heb mijn eerste mdma ervaring op live met Noisia ervaren. :mrgreen:

chill. Mja Noisia was laatst nog op Breda Beats. Helaas niet mee kunnen maken, moest in Utrecht de Kamasutra Beurs afbreken. =)

Dubz zei:

Heb je mss artieste met van die vage, iets snellere dubstep? Want kheb tot nu toe nog niks kunnen vinde wat aan die beschrijving voldoet.
Die keer was het in Simplon.
En ik ben idd ook wel benieuwd naar die artiesten.

Dubz

Bewuste gebruiker
TeKNoZem zei:

Kijk anders wat naar Capsa/Rusko/N-type/Joker/16bit/D1/Cotti/Coki/Plastician etc.. Eigenlijk heeft elke artiest wel wat knallers maar ook rustige.

Als je trouwens wel van de wobble bass houdt, maar niet van de half tempo dubstep beats, kan je ook bassline house luisteren. Een voorbeeldje is Day n Nite (waar ook weer een hele vette dubstep remix van is :) )

TeKNoZem

Wijs gebruiker
Mwa.. Das toch niet at ik zoek. Vind 't allemaal toch relatief rustig, en ik vind het niet echt vaag ofzo. Ik heb dan van Ikonika en Kode9 nog wel vagere shit gehoord. =p

Maar iig bedankt voor de moeite. =)

Cooper

Bewuste gebruiker
TeKNoZem zei:
Mwa.. Das toch niet at ik zoek. Vind 't allemaal toch relatief rustig, en ik vind het niet echt vaag ofzo. Ik heb dan van Ikonika en Kode9 nog wel vagere shit gehoord. =p

Dat wat jij wilt is gewoon echte drum 'n' bass :) snap ik ook wel, dubstep beweegt gewoon heel anders. Neemt niet weg dat het zeer relaxed kan zijn...Caspa en Rusko hebben mooie dingetjes gemaakt samen. Maar 't is gewoon geen dnb.

TeKNoZem

Wijs gebruiker
Cooper zei:
TeKNoZem zei:

Dat wat jij wilt is gewoon echte drum 'n' bass :) snap ik ook wel, dubstep beweegt gewoon heel anders. Neemt niet weg dat het zeer relaxed kan zijn...Caspa en Rusko hebben mooie dingetjes gemaakt samen. Maar 't is gewoon geen dnb.

Nee, wat ik zoek is geen echte DnB. Wat ik gehoord heb op een feestje met Koninginnedag was toch echt dupstep. Maar iets sneller, DnB is stukke sneller, en iets meer vage geluidjes.. Een soort van combi tussen downtempo/breakbeat en goa, welke resulteerde in een dubstep geluid welke zwaar leek op een trage tekno. Maar met wobble en alles.

Ik weet wel waar ik het over heb hoor. Ik ken een heleboel verschillende DnB. Kben geen onbekende beluisteraar van muziek. =p

Cooper

Bewuste gebruiker
TeKNoZem zei:
Cooper zei:
TeKNoZem zei:

Nee, wat ik zoek is geen echte DnB. Wat ik gehoord heb op een feestje met Koninginnedag was toch echt dupstep. Maar iets sneller, DnB is stukke sneller, en iets meer vage geluidjes.. Een soort van combi tussen downtempo/breakbeat en goa, welke resulteerde in een dubstep geluid welke zwaar leek op een trage tekno. Maar met wobble en alles.

Ik weet wel waar ik het over heb hoor. Ik ken een heleboel verschillende DnB. Kben geen onbekende beluisteraar van muziek. =p

No offence no offence :P

ik wist alleen niet waar je op doelde. 't is alleen zo dat de dubstep die jij beschrijft alweer behoorlijk naar de dnb kant gaat.

Dubz

Bewuste gebruiker
TeKNoZem zei:
Cooper zei:
TeKNoZem zei:

Meer richting bassline / 4x4 ?

TeKNoZem

Wijs gebruiker
Dubz zei:
Meer richting bassline / 4x4 ?

;o Zover ik kan herinneren lijkt dat er idd best wel veel op. Het enige verschil is dat hetgeen wat ik toen hoorde net dat stapje vager en duisterder was. =p Maar iig bedankt, weet ik waar ik naar moet zoeken. =p

alleen lijkt een hoop van dat spul toch wel commercieel georiënteerd. Iets wat met koninginnedag absoluut niet het geval was.

Beanhead

Badass junkie
Ik weet niet maar ik ben overlaatst nog naar een D'nb/jungle/dubstep geweest en ik heb die avond toch wel twee tripjes aan twee jongedames verkocht. Verder heb ik nog veel jointen gepaast zien worden die avond. Van jappen ook genoeg gehoord.

Breakcore is nog zo'n graadje erger :')

Cooper

Bewuste gebruiker
Beanhead zei:
Ik weet niet maar ik ben overlaatst nog naar een D'nb/jungle/dubstep geweest en ik heb die avond toch wel twee tripjes aan twee jongedames verkocht. Verder heb ik nog veel jointen gepaast zien worden die avond. Van jappen ook genoeg gehoord.

Breakcore is nog zo'n graadje erger :')
kwamen ze naar je toe?

Dubz

Bewuste gebruiker
TeKNoZem zei:
stapje vager en duisterder

commercieel georiënteerd niet het geval

Dan zal het nog wat dichter naar de breakcore/breakstep kant liggen. Zoek "Vex'd" maar eens op. Op sowieso op het Rephlex en Planet Mu label :)

Zo, nu weer genoeg ik genre-hokjes gedacht.

TeKNoZem

Wijs gebruiker
Dubz zei:
TeKNoZem zei:
stapje vager en duisterder

commercieel georiënteerd niet het geval

Dan zal het nog wat dichter naar de breakcore/breakstep kant liggen. Zoek "Vex'd" maar eens op :)

Kzal eens kijken. Breakcore was het iig absoluut niet.

http://www.rec-order.nl/record.php?record=1430
2e nummer vink ook geweldig op eenof andere manier. Zoiets was het ook ongeveer maar dan met een 4/4 beat, en over het algemeen iets sneller.

-spaceman-

Badass junkie
Zo'n 6 jaar geleden was ik echt een dnbhead, checkte alle party's, vooral in Utrecht...Ik denk dat ik zo'n 3 jaar lang eigenlijk alleen dnb feestjes bezocht. Ohh, ik krijg zo'n lekker gevoel als ik terug denk aan bijvoorbeeld dungeons & djs... Wat een geweldig feest was dat. En de oude vertrouwde blackout party's :hearteyes: ... voordat drum n bass te commercieel werd, was het mn leven.
Qua drugsgebruik zag ik duidelijk een trend, de meeste mensen dronken bier en rookte joints. Die combinatie heeft voor mij ook goed z'n werk gedaan. Het partymonster was ik toen ook al. Met het aanstekelijke en uitnodigende geluid van drum n bass heb je eigenlijk ook weinig drugs nodig :) De muziek werkt goed genoeg, maar met wat bier en wiet versterk je dat alleen maar.. Maar XTC kwam zeker op, na verloop van tijd zag ik steeds meer stralende zwarte knikkers op de dansvloer.
Ik slikte mn eerste pilletje op een vrijwel besloten feestje van Bong-Ra, Sickboy & DJ Scotch Egg. Dat was oud-en-nieuw van 05-06. Iedereen was wasted, het was toen de beste nacht van mn leven. :grin:

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
GHB, keta, mdma, alcohol, thc, coke, speed, ephedrine, psylocibine. Allemaal wel eens gebruikt op een DnB feest. Afgelopen zaterdag nog op Forms hier in Arnhem space cake en mdma genomen. Was wel lekker, zeker omdat panacea draaide. :hearteyes:

Maar het is op DnB feesten nooit zo erg als doorgaans op techno, tekno, ......core. Zie ook steeds minder zonnebrilletjes in clubs, waarvan je meestal toch wel gaat denken dat die personen gebruiken. Vroeger welleens in een lache drugs discussie beland met mensen die het zelfde op hadden als ik. Maar tegen woordig lijk ik wel de enigste af en toe. En het is ook echt niet elk feestje dat ik gebruik, meestal wel alcohol of thc zoals spaceman al zei. Alle andere soorten drugs toch heel sporadisch op een feestje.

Dubz

Bewuste gebruiker
Heb ook vaak het gevoel dat ik (of wij als groep) de enige spacerts zijn.

Maar toch altijd weer mooi als je dan iemand met zonnebril enigzins verward naar de speakers toe ziet strompelen, z'n duimpje omhoog steekt naar je en vervolgens kapot los gaat. :hearteyes:

Cooper

Bewuste gebruiker
Nouja dat idee heb ik dus ook, dat er over 't algemeen gewoon veel minder gebruikt wordt. niet alleen in de Dnbass, maar ook bij de technofeestjes. Wat geloof ik wel zo is dat het kult-idee van de meeste scene's aan het verdwijnen is...ze worden dus toegankelijker heb ik het idee.

L

Lid 6909

Gast
beter kijken jonge, ik weet zoveel mensen die bij welk feestje dan ook wel iets gebruiken, of het nou techno/dubstep/drumandbass is. mdma ftw

Immo

Badass junkie
Ik heb de afgelopen jaren behoorlijk wat dnb feesten bezocht en ik moet zeggen dat het lijkt alsof het drugsgebruik op dnb steeds minder wordt. Ook merk ik dat de gemiddelde leeftijd steeds lager word op de feesten. Waarschijnlijk omdat dnb steeds commerciëler aan het worden is. Zelf blijf ik lekker door gebruiken op de feestjes. Het maakt mij eerlijk gezegd niet zo veel uit of de mensen om me heen drugs gebruiken of niet. :rolleyes:

Eitjes

Newbie
ik hou van
Drum'n bass:
[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/YFsQyGIZeAA&hl=en&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/YFsQyGIZeAA&hl=en&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]

en dubstep:
[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/cq9D1z8EsgY&hl=en&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/cq9D1z8EsgY&hl=en&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]

ts allebij ziek,
vind de oude goede drum'n bass zoals die oude pendulum van hier boven veel spacender en chiller dan Dubstep
maar dubstep is gewoon fucking ziek.

TeKNoZem

Wijs gebruiker
Eitjes zei:
ik hou van
Drum'n bass:
[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/YFsQyGIZeAA&hl=en&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/YFsQyGIZeAA&hl=en&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]

en dubstep:
[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/cq9D1z8EsgY&hl=en&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/cq9D1z8EsgY&hl=en&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]

ts allebij ziek,
vind de oude goede drum'n bass zoals die oude pendulum van hier boven veel spacender en chiller dan Dubstep
maar dubstep is gewoon fucking ziek.

Als je daadwerkelijk van DnB houd,. luister je niet naar Pendulum maar naar Evol Intent, Dieselboy, Heist, etc. Pendulum is voor pussies.

geekos

Bewuste gebruiker
Op alle dnb feestjes zie ik er genoeg trippen of strak staan, alleen zijn de echte dnb feestjes beetje verdwenen en is het meestal 1 zaal dnb/jungle/dub en daarnaast nog een andere zaal met bv. breakcore of goa. En op alle stuikfeestjes wordt er binnen geblowd, ik vraag bij deze aan alle smokers om niet naar buiten te gaan met uw joint op een feestje maar die gewoon lekker binnen op te roken!

Als je daadwerkelijk van DnB houd,. luister je niet naar Pendulum maar naar Evol Intent, Dieselboy, Heist, etc. Pendulum is voor pussies.
de pr0 komt ff zeggen waar iedereen naar moet luisteren :rolleyes:

Btw

Ik ben ook vóór pussies :wink:

TeKNoZem

Wijs gebruiker
geekos zei:

Pendulum is gewoon geen DnB te noemen. Vooral vergeleken met wat DnB eerst was. Commerciele crap wat nu op het publiek losgelaten wordt valt in het niet bij de originele herrie. Ik zeg niet wat je moet luisteren, ik zeg alleen wat je luistert als je het daadwerkelijk over DnB hebt.

BlackRobBlunt

Wijs gebruiker
TeKNoZem zei:
geekos zei:

Pendulum is gewoon geen DnB te noemen. Vooral vergeleken met wat DnB eerst was. Commerciele crap wat nu op het publiek losgelaten wordt valt in het niet bij de originele herrie. Ik zeg niet wat je moet luisteren, ik zeg alleen wat je luistert als je het daadwerkelijk over DnB hebt.

Pendulum is wel hoe ik zelf de dnb binnen ben gerold, ik had nog nooit zulke vette muziek gehoord, sowieso muziek waar ik op kon dansen :P En daarna volgden ofc de vettere namen, maar je komt mij niet ff zeggen dat pendulum geen vette dnb is :grin: (laatste album uitgezonderd, werd ik goed chagrijnig van)

Bovenaan