'DODEN ORANJEFEEST APELDOORN'

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Een auto die in volle vaart door de menigte langs de voor Koninginnedag afgezette route in Apeldoorn reed, heeft tenminste twee doden veroorzaakt. De NOS meldt dat 23 mensen door de auto zijn geraakt. Zes omstanders raakten ernstig gewond. Een aantal gewonden moesten ter plekke gereanimeerd worden.

Ontreddering bij slachtoffers en omstanders vlak nadat een auto door de menigte reed. Met volle vaart rijdt de al zwaar beschadigde auto door het publiek. Fotografen springen opzij als de auto in volle vaart over de afgezette route rijdt. Volgens omwonenden zijn vier mensen overleden. De politie heeft dat niet bevestigd.

TV Gelderland meldt dat er sprake is van opzet van de chauffeur. De chauffeur van de Suzuki Swift zou volgens verslaggevers van Radio 1 een blanke jongeman zijn.

Vlak nadat de bus met de koninklijke familie het kruispunt Jachtlaan-Loolaan was gepasseerd, vloog de al zwaar gedeukte Suzuki Swift in vliegende vaart door de mensenmassa de kruising op. De koninklijke familie zag het ongeluk gebeuren. Getuigen zagen leden van de familie huilen.

Koningin Beatrix reageerde zeer ,,aangeslagen’’ toen de koninklijke familie vanuit de open bus getuige was van het ernstige incident in Apeldoorn. Dat zei voorzitter Simon Boon van de Apeldoornse Oranjeverenigingen. Boon zat ook in de bus en zag de geschokte gezichten van de leden van de koninklijke familie. Boon sprak van een ,,enorme impact, niet alleen voor Apeldoorn, maar voor het hele land.

http://www.rtl.nl/components/actueel/rt ... ldoorn.xml

Ik weet nog niet wat ik ervan moet maken.. maar what the fuck!

Solidius

Badass junkie

Gemini

Badass junkie
Nee, ik vind ze ook smakeloos. Kan er niet om lachen. Kan sowieso niet echt lachen om het hele incident van vanmorgen. Ik ben er best van geschrokken.

Het is natuurlijk ook jammer dat deze koninginnedag zo is gegaan. Ik vind het altijd hartstikke leuk en maak er een feest van, maar dat zal vanavond wel heel anders lopen. In Wijk Bij Duurstede zijn ook alle festiviteiten afgelast, alleen de kroegen zijn wel open. Nog even kijken wat ik ga doen..

Wat gaan jullie eigenlijk doen vanavond?

TrippyShit

Badass junkie
Nou, om dat GTA Apeldoorn plaatje kan ik anders best wel lachen :P
Dat ie de bus van de koningin probeerde te rammen kan ik heel stiekem ook nog wel om lachen, het idee, alleen het idee grappig vinden en het daadwerkelijk doen is natuurlijk een groot verschil.. Vooral erg voor de familie en de mensen die aangereden zijn..

3970

Wijs gebruiker
@Solidius; ik had van een moderator hier wel een iets andere reactie verwacht. Wat jij hier plaats vind ik persoonlijk misselijkmakend, ook al mag je natuurlijk plaatsen wat je wilt.

Solidius

Badass junkie
@ 3970, 'wat ik hier plaats' zijn foto's die algemeen verkrijgbaar zijn met een paar aanpassingen om het wat op te leuken. Als je nog nooit van Carmageddon of GTA hebt gehoord begrijp je de analogie erachter niet. Jammer dat je het niet kunt waarderen :)

3970

Wijs gebruiker
Solidius zei:
@ 3970, 'wat ik hier plaats' zijn foto's die algemeen verkrijgbaar zijn met een paar aanpassingen om het wat op te leuken. Als je nog nooit van Carmageddon of GTA hebt gehoord begrijp je de analogie erachter niet. Jammer dat je het niet kunt waarderen :)

Ik ken de spellen; dat maakt het juist zo wrang. Ik denk dat je de foto's sowieso beter in "Onzin" had kunnen plaatsen, en niet in deze topic. Uit de forumregels:
Niet wenselijk: Posts van zeer laag niveau, zonder enige meerwaarde (m.u.v. Onzinforum)

Ik denk dat de foto's weinig, zoniet geen meerwaarde aan dit topic toevoegen...

proton

Belezen gebruiker
smakeloos deze foto's! absoluut niet grappig en beledigend voor nabestaanden en slachtoffers!
Hoe haal je het in je hoofd dit hier te plaatsen?!?!

RESPECTLOOS

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Het is /b/, het is niet grappig bedoeld. Maar terug naar wat er gebeurd is, want dat is veel interessanter. Theoriën? Iemand? Ik denk dat we er nooit achter zullen gaan komen want ik las net dat hij officieus hersendood verklaard is. Hoe groot is de kans dat mensen daarvan herstellen?

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
ExceptionalInsight zei:
Gelukkig leeft hij nog, ik wil wel weten waarom.

Maar heb begrepen dat zijn hersens inmiddels al morsdood zijn, dus of we ooit nog achter het motief gaan komen?? I don't think so...

Hoe dan ook, het blijft sowieso een laffe, walgelijke actie. GATVERDAMME, BAH! :kots:

De foto's die hier geplaatst zijn, vind ik eigenlijk ook vrij ongepast. Het ligt nog wel erg vers in het geheugen namelijk en om dan al meteen met de "opgeleukte" versies te komen.... Ik kan de reacties van de forumleden wel begrijpen iig. Hoewel ik denk, dat als ze pas een week later geplaatst zouden zijn, men alweer een stuk minder ontstemd gereageerd had. Raar eigenlijk, maar zo gaan die dingen vaak nou eenmaal.

Elfquest

Bewuste gebruiker
Bizarre, impulsieve actie van die man zeg
Als je het dan op de koningin gemunt hebt, waarom dan niet afwachten tot ze ergens een lintje door gaat knippen ipv op z'on druk feest met verhoogde veiligheidsmaatregelen met een piepklein autotje iets tegen een bus denken te kunnen beginnen?

Triest. Vooral voor de slachtoffers.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Elfquest zei:
Bizarre, impulsieve actie van die man zeg
Als je het dan op de koningin gemunt hebt, waarom dan niet afwachten tot ze ergens een lintje door gaat knippen ipv op z'on druk feest met verhoogde veiligheidsmaatregelen met een piepklein autotje iets tegen een bus denken te kunnen beginnen?

Triest. Vooral voor de slachtoffers.
Speculatie. Ik heb niemand horen zeggen dat er concrete bewijzen zijn van het feit dat hij het op de koningin gemunt zou hebben. Impulsief was het denk ik ook niet, hij had een programmaboekje bij zich, heeft verklaard dat hij het met opzet deed, ik denk dat het wel met voorbedachte raden gebeurd is. Maar ik ben bang dat we het nooit zullen weten.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Je had het idd ook al vernomen...

Even gezocht wat de diagnose hersendood precies zegt:

Het onomkeerbaar tot stilstand komen van de functies van de hersenen en de hersenstam.

De lafaard is in principe dus gewoon zo goed als dood te noemen nu. Erg jammer, had graag gewild dat hij de gevolgen van zijn daad nog onder ogen had kunnen gezien.

Misschien dacht ie in "het Paradijs" terecht te komen, dat denken al die zelfmoord=moordenaars toch? :rolleyes:

RSW

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Een auto die in volle vaart door de menigte langs de voor Koninginnedag afgezette route in Apeldoorn reed, heeft tenminste twee doden veroorzaakt. De NOS meldt dat 23 mensen door de auto zijn geraakt. Zes omstanders raakten ernstig gewond. Een aantal gewonden moesten ter plekke gereanimeerd worden.

Ontreddering bij slachtoffers en omstanders vlak nadat een auto door de menigte reed. Met volle vaart rijdt de al zwaar beschadigde auto door het publiek. Fotografen springen opzij als de auto in volle vaart over de afgezette route rijdt. Volgens omwonenden zijn vier mensen overleden. De politie heeft dat niet bevestigd.

TV Gelderland meldt dat er sprake is van opzet van de chauffeur. De chauffeur van de Suzuki Swift zou volgens verslaggevers van Radio 1 een blanke jongeman zijn.

Vlak nadat de bus met de koninklijke familie het kruispunt Jachtlaan-Loolaan was gepasseerd, vloog de al zwaar gedeukte Suzuki Swift in vliegende vaart door de mensenmassa de kruising op. De koninklijke familie zag het ongeluk gebeuren. Getuigen zagen leden van de familie huilen.

Koningin Beatrix reageerde zeer ,,aangeslagen’’ toen de koninklijke familie vanuit de open bus getuige was van het ernstige incident in Apeldoorn. Dat zei voorzitter Simon Boon van de Apeldoornse Oranjeverenigingen. Boon zat ook in de bus en zag de geschokte gezichten van de leden van de koninklijke familie. Boon sprak van een ,,enorme impact, niet alleen voor Apeldoorn, maar voor het hele land.

Fantastische journalistiek, ook fijn dat we allemaal live konden meekijken.

:(

Elfquest

Bewuste gebruiker
ExceptionalInsight zei:
Speculatie. Ik heb niemand horen zeggen dat er concrete bewijzen zijn van het feit dat hij het op de koningin gemunt zou hebben. Impulsief was het denk ik ook niet, hij had een programmaboekje bij zich, heeft verklaard dat hij het met opzet deed, ik denk dat het wel met voorbedachte raden gebeurd is. Maar ik ben bang dat we het nooit zullen weten.

Hij verklaarde zelf een aanslag te willen plegen op de 'leden van het koningshuis', vlak voordat hij afgevoerd werd naar het ziekenhuis. Als hij het gepland heeft is het een nog dommere actie. Zonder explosieven kun je toch verwachten dat je hier weinig mee bereikt? :confused:

Maar idd, vrees ook dat we het nooit zullen weten. :(
Ben wel benieuwd naar zijn motief. Het koningshuis heeft toch weinig te zeggen in onze regering?

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Elfquest zei:
Hij verklaarde zelf een aanslag te willen plegen op de 'leden van het koningshuis', vlak voordat hij afgevoerd werd naar het ziekenhuis.
En dan? Met zn Suzuki Swiftje tegen die bus aan rijden? Ik hoop maar dat hij iemand van zn plannen verteld heeft, anders komen we er nooit achter. Ik vind het wel een interessant geval, ik denk dat er wel meer achter zit dan zomaar een stomme actie van een gek..

Gemini

Badass junkie
ExceptionalInsight zei:
Elfquest zei:
Hij verklaarde zelf een aanslag te willen plegen op de 'leden van het koningshuis', vlak voordat hij afgevoerd werd naar het ziekenhuis.
En dan? Met zn Suzuki Swiftje tegen die bus aan rijden? Ik hoop maar dat hij iemand van zn plannen verteld heeft, anders komen we er nooit achter. Ik vind het wel een interessant geval, ik denk dat er wel meer achter zit dan zomaar een stomme actie van een gek..

Ja, het is ook dom. Ik vind het een vreemd verhaal. Met zo'n autootje tegen zo'n bus aanrijden.. daar hadden de mensen van het koningshuis minder van gemerkt dan al die mensen die in het rond vlogen (als je de omstanders mag geloven).

blu

Bewuste gebruiker
Gemini zei:
ExceptionalInsight zei:
Elfquest zei:

Ja, het is ook dom. Ik vind het een vreemd verhaal. Met zo'n autootje tegen zo'n bus aanrijden.. daar hadden de mensen van het koningshuis minder van gemerkt dan al die mensen die in het rond vlogen (als je de omstanders mag geloven).

Daarvan kan ik je redelijk zeker zeggen dat dat ook echt het geval was...

BlackRobBlunt

Wijs gebruiker
Ik steun elke actie tegen de koningin en het koningshuis, maar mijn medeleven gaat uit naar de onschuldige slachtoffers.

Drientje

DF-koning
Hoorde net op het nieuws dat de man dus nu ook daadwerkelijk is overleden.

BlackRobBlunt zei:
Ik steun elke actie tegen de koningin en het koningshuis, maar mijn medeleven gaat uit naar de onschuldige slachtoffers.

Ergens ben ik het hier wel mee eens.

Vrouwtje_Amsterdam

Bewuste gebruiker
Die plaatjes kunnen ECHT niet Solidus. Stel je voor dat jouw ouders/vriedin/vrienden/kind had gestaan en nu overleden zijn of zwaargewond zijn...Respectloos...leef je eens in man...

Ik vind dat je die plaatjes moet weghalen...

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Gemini zei:
ExceptionalInsight zei:
Elfquest zei:

Misschien hoopte hij, dat z'n auto door de klap in de hens zou vliegen en dat dit voor een explosie zou zorgen?

cropp

Badass junkie
hij is in ieder geval overleden

op de fotos in de krant had die man niet eens een gordel om, en dan zou het een goed geplande aanslag zijn?

Allolalie

Bewuste gebruiker
Apeldoorn was gisteren geen fijne plek...iemand was vermist en vriendin die ooggetuige was...man, man man.... :( nare dagen

Funky Monkey

Badass junkie
Ik vind het zo'n bullshit dat gezeik over de plaatjes, toen er een vliegtuig het WTC invloog werden hier de volgende dag ook al grappen over gemaakt. Nu alleen maar omdat het dicht bij huis is worden dit soort dingen ineens niet geaccepteerd.

Verder worden grappen vaak gebruikt om je van de stress en emotionele die vrijkomt van het incident te ontdoen. Ja het is grof, maar er worden ook zo vaak andere grove grappen gemaakt die eigenlijk ook echt niet kunnen en die worden wel geaccepteerd.

Wel zwaar klote dat die klootzak dood is, wat ik had begrepen van me oma was dat die net ontslagen was van zijn werk en in de shit zat of zoiets... weet ook niet waar ze dat vandaan heeft gehaald maar goed... Het zou dus ongeveer hetzelfde motief kunnen zijn als wat Rob gaf. En ik denk dat het niet eens bedoeld was enige schade aan het koningshuis te brengen, maar meer om er gewoon lekker de schrik in te jagen of zoiets. Voor de omstanders was het dan meer een verkeerde tijd, verkeerde plek wat het eigenlijk nog veel erger voor hun maakt.

@Cropp: Als die vent er zelf allemaal al geen zin meer in had kan die inderdaad beter ze gordel niet om doen. Als je het allemaal zat bent en je kan kiezen tussen hoogst waarschijlijk om komen of ik weet niet hoeveel jaar zitten dan is de keuze vrij simpel lijkt me :P

Bovenaan