Drugs en hartslag

Naj

Experimenterende gebruiker
Hey DF,

Ik heb dus opgemerkt dat ik een wat hogere hartslag heb dan dat ik mij prettig bij voel, ik zit nog wel een stukje onder 100 in rust maar leuk is anders, ik denk verder niet dat het een andere oorzaak heeft dan gewoon mijn aanleg / conditie dus intussen ik daaraan werk en ga stoppen met roken vermeid ik natuurlijk ook dingen zoals x speed etc, niet dat dat zovaak voorkomt.

Maar wat ik mij nu dus afvroeg welke drugs nogmeer eigenlijk een invloed of zelfs aanslag op je hart doen, hierbij had ik vooral alcohol en wiet in gedachten, maar truffels paddos lsd ketamine zijn ook dingen die mijn pad mischien nog is kruisen.

Graag je antwoord ook een beetje onderbouwen, dus niet "Alcohol is slecht." maar ook watvoor aanslag het doet ( versnelt het de kloppingen? ).

SittaMan

Belezen gebruiker
Volgens mij alle oppeppende middelen?
En wiet en alcohol ook uiteraard, of vroeger toch vooral, veel merk ik daar nu niet meer van.

Drientje

DF-koning
Alle drugs doen iets met je hartslag.

Downers (de naam zegt het al) laten je hart rustiger kloppen maar wel luider. Dus de kracht v an de slag is groter zeg maar.

Uppers (zoals dus speed) zijn een grote belasting voor je hart. Ze laten je hart sneller kloppen en je bloeddruk gaat omhoog.

Logisch dat je na speed gebruik daar ook nog last van hebt, je lichaam heeft tijd nodig om te herstellen.

Een hartslag van een lichaam in rust is rond de 60-70. Alleen topsporters hebben een rust slag van 40-50.

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
Heeft er iemand weleens een veranderende hartslag gemerkt dan op LSD, paddo's of truffels? Dit heb ik namelijk nooit opgemerkt. Voor de rest heb ik, zoals de rest al zei, bij iedere andere drug weleens een verschil in hartslag gemerkt (al heb ik met veel drugs geen ervaring).

Drientje

DF-koning
Ik heb zelfs een verhoogde hartslag als ik GHB neem en dat is een downer.

Ik ben me ook altijd erg bewust van mijn hartslag als ik drugs op heb. Soms check ik het zelfs om te tellen.

Arthur King

Wijs gebruiker
Wel is het zo dat voor iedereen zijn rusthartslag wel anders is, ik heb in rust bijvoorbeeld een hartslag van 90, dit is nooit anders geweest. Mijn bloeddruk is wel een keurige 120/80.

acidboy

Badass junkie
Drientje zei:
Een hartslag van een lichaam in rust is rond de 60-70. Alleen topsporters hebben een rust slag van 40-50.

Mwah mijn rustpols is ook rond de 50 en ik ben geen topsporter :) Wel een sporter, maar niet top ofzo.

Drientje

DF-koning
acidboy zei:
Drientje zei:

Mwah mijn rustpols is ook rond de 50 en ik ben geen topsporter :) Wel een sporter, maar niet top ofzo.
Dat doe je netjes dan!

Mijn rustslag is 65 maar ik sport dan ook niet.

SittaMan

Belezen gebruiker
acidboy zei:
Drientje zei:

Ben jij groot? Dat heeft er ook veel mee te maken ;p
En pak maar dat de gemiddelde hartslag tussen de 60 en de 90 ligt hoor ;p

Bovenaan