Drugs en opleiding

Addick

Bewuste gebruiker
Goeeiedag,

Ik ga verder met een zware opleiding waar veel leerwerk voor nodig.
Ik zou graag weekendgebruik hanteren (speed,benzo,keta,lsd)
Het bij weekendgebruik houden is niet het probleem.

Maar zijn er mensen die last ondervinden van met name speedweekendgebruik,en weer dingen onthouden en verder leren ?

Geen mdma er tussen omdat ik weet dat die te nadelig is.
Maar ik doel met name op speed elk weekend ?

Mensen die het goede combineren hier ?
Of zou ik het een keer in de 2 weken maken ?

Debris

Bewuste gebruiker
Doe maar wel mdma en geen speed.
Mdma heb je wel gezien na een tijdje, speed blijft leuk.
Onder speed kun je je goed concentreren, waardoor concentreren zonder speed (door de week) moeilijker gaat.

Trouwens, drugs en opleiding gaan nooit samen.

Solidius

Badass junkie
Debris zei:

Northawke

Wijs gebruiker
Speed lijkt me niet echt de drugs om tijdens een zware opleiding in de weekenden te gaan doen. Heftige katers en doordeweeks zal je motivatie er behoorlijk onder lijden. Af en toe kan natuurlijk wel. Zo belangrijk is het toch ook niet om elk weekend drugs te kunnen gebruiken?

Addick

Bewuste gebruiker
Northawke zei:
Speed lijkt me niet echt de drugs om tijdens een zware opleiding in de weekenden te gaan doen. Heftige katers en doordeweeks zal je motivatie er behoorlijk onder lijden. Af en toe kan natuurlijk wel. Zo belangrijk is het toch ook niet om elk weekend drugs te kunnen gebruiken?

In principe niet.
Ik dacht al dat het motivatie zou minderen.
Ik kijk wel tegen die tijd,mischien zou ik het beter is kunnen doen af en toe een dagje als de vakntietijden zijn.

Rokertje

Belezen gebruiker
Debris zei:
Angramar Temenos zei:
Eh, ik blow regelmatig, en ik doe VWO en haal allemaal achten en hoger..
Blowen en speed, klein verschil...

Schrijf dan ook niet: "Trouwens, drugs en opleiding gaan nooit samen."
Maar "Trouwens, harddrugs en opleiding gaan nooit samen."
Hoewel dat ook niet echt waar is :wink:

Bal0n

Badass junkie
Bovendien is het VWO niet te vergelijken met een "zware opleiding". VWO gaat nergens diep op in, en vraagt sowieso weinig van een leerling, op leerdiscipline na.

Flameon

Badass junkie
Als jij alleen drugs in de weekenden gebruikt, dan kun je door de week denk ik goed functioneren op je studie. Gebruik het verstandig, dan komt het allemaal wel in orde :)

nicolai

Wijs gebruiker
speed zou ik sowieso niet doen omdat het zoals gezegd je concentratie achteruit brengt...niet op het moment dat je onder invloed bent, want dan ben je heel scherp, maar de dagen erna ben je suf, duf en dus niet geconcentreerd. en speed is echt zo een middeltje die je stiekem vaak kan doen...straks ga je het nog nodig hebben om je diploma te halen

Flameon

Badass junkie
Inderdaad, speed is geen aanrader. Een middel dat er langzaam insluipt ... zeker als je wat geconcentreerder wilt zijn is het gemakkelijk om te denken "maar een lijntje pep om door te leren" denk ik

Stoneboot

Bewuste gebruiker
Bal0n zei:
Bovendien is het VWO niet te vergelijken met een "zware opleiding". VWO gaat nergens diep op in, en vraagt sowieso weinig van een leerling, op leerdiscipline na.

Ik weet niet waar jij VWO doet of hebt gedaan, maar dat was dan een slechte school. Vwo is zeker wel een diepgaande opleiding, dit zal vast per vak en profiel verschillen maar diepgaand is het echt wel. Leerdiscipline is inderdaad een grote factor om het te halen, maar als je leerdiscipline moet vragen moet je toch ook zeker dingen leren? Ik ga nu naar 4 VWO, ik ben hoog begaafd en ik vind VWO alsnog zwaar en niet omdat ik de motivatie niet heb. Ik voel me gewoon beledigd omdat jij VWO maar gewoon neerzet als een simpele opleiding terwijl je echt wel veel leert en doet.

AMEN.

Angramar Temenos

Badass junkie
Ik heb nog motivatie, nog discipline, nog enige interesse. Ik ben er de helft van de tijd niet, ik blow, ik ga elk weekend uit en ik leer nooit een fuck. Als ik kom opdagen onthou ik gewoon wat de leraar zegt, als ik te vaak heb gespijbeld lees ik m'n boek door en ik krijg wel een 7,5-9. Ik snap al die ophef over school, examens etc echt niet.. Wat is er nou moeilijk aan?

Ewie

Belezen gebruiker
Ja, want iedereen is gelijk...

Ik heb periodes gehad dat ik geen bal kon onthouden van wat de leraar zei, toen gebruikte ik overigens niets! Het kon me ook niet veel intresseren, op de hogere school is het ietsje beter gegaan, in ieder geval de diploma's wel gehaald.

Ik ken ook meerdere mensen die af en toe naar school gaan en toch alles gedaan krijgen qwa cijfers.

tomz0r

Badass junkie
Tot 5 vwo vond ik een eitje, ik deed echt letterlijk niks aan school. Tijdens 5 vwo werd het opeens heel moeilijk en had ik tijdens de eerste proefwerkweek allemaal onvoldoendes gehaald heel onverwacht. :P
6 vwo vond ik weer een eitje. Was alleen maar herhalen. Ik ging ook bijna nooit naar die lessen. Vaak alleen eerste pauze naar school beetje babbelen en dan weer naar huis. Examens heb ik ook in 1 keer gehaald. Natuur en Techniek profiel.

Het ligt denk ik heel erg aan de school, je hebt van die scholen die stellen van die leervragen en feitvragen. Mijn school stelde juist meer inzichtsvragen en denkvragen. Dat oplossen vond ik makkelijker dan al die stof in mijn hoofd stampen. Zeker bij wiskunde. Bij natuurkunde en scheikunde kreeg je er ook nog eens formuleboekjes bij enzo, maar dat is op elke school :P

Ontopic: Je kan het proberen om 's weekends speed te gebruiken, niet geprobeerd is niet gedaan. Als je maar niet dom gaat doen en wel naar je lichaam blijft luisteren.

Angramar Temenos

Badass junkie
Hoe kun je het nou niet onthouden? Ik zit nu in 5-vwo en alles wat ik zeg gaat me voor de wind, altijd al zo geweest.. Enige wat me nooit echt ging was handvaardigheid (Vooral die logboekjes er bij moeten maken.. vreselijk.. had een 2 ervoor in de derde).

Stoneboot

Bewuste gebruiker
Ik denk dat dit serieus aan je school ligt. Ik kan het qua intelligentie makkelijk halen, maar je moet echt wel leren.

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik kon het niet laten, iemand die zit te zeiken op ander mans fouten en zelf ook fouten maakt :P

Ontopic: Met speed heb ik geen ervaring maar ik zou zowieso van de MDMA afblijfen, want hierdoor wordt je concentratie minder, kan je minder goed gaan slapen, kan je je down voelen etc.

Spor

Wijs gebruiker
Debris zei:

Wat een kolder

Ik gebruik nu bijna 7 jaar drugs, en in al die jaren ben ik gewoon naar school geweest !
Ik begin nu aan het 4e jaar van mijn 2e opleiding.
Vorig jaar vroeg ik mij ook af of drugs in het algemeen mijn schoolwerk aan zou tasten, daarom had ik me voorgenomen om het uit te proberen, als ik ook maar één herkansing zou moeten, van wat dan ook, had ik mezelf voorgenomen te stoppen voor die tijd. Maar het tegendeel bleek waar: ik heb alles met vlag en wimpel gehaald zonder een herkansing, ik hoorde zelfs bij de hogere scores van mijn klas.

Zie in mijn did list maar wat ik allemaal gebruikt heb.

En even voor de duidelijkheid: blowen deed ik ook tijdens school, evenals sporadisch andere drugs die je sowiso eigenlijk al niet tijdens school zou moeten doen.

Als TS deze opleiding echt wil doen, en daarbij in het weekend graag wat gebruikt, moet het geen probleem worden mits de opleiding te hoog gegrepen is. Als dat niet het geval is, en de motivatie is aanwezig, dan voorzie ik geen problemen.

Suntablet

Bewuste gebruiker
Ik doe universiteit en blow toch wel elk weekend, dinsdag en donderdag meestal ook. Alcohol is er meestal ook wel bij... tja het studentenleven eh.
Door het jaar doe ik dan ook (bijna) niets voor school, ik ga meestal wel naar de lessen maar ik onthou niet veel in een les. Ik kan me gewoon nooit blijven concentreren op iemand. Leren doe ik op mijn eentje.

En ik raak door, mijn kameraden doen hetzelfde als mij en ze raken zelfs nog beter door dan mij. Eén van ons heeft zelfs grote onderscheiding... vind ik toch wel straf.

Maar een maand (of toch zeker 2 weken) voor de exames stop ik met blowen, weet niet of dit echt nodig is maar ik voel me er beter bij omdat ik dan een gevoel heb dat ik me volledig kan inzetten voor mijn studies. Dit raad ik jou ook aan.

Het gaat wel samen hoor, maar je mag de dingen die echt belangrijk zijn niet uit het oog verliezen.
En wiet is natuurlijk niet hetzelfde als speed. Maar ik ken ook mensen die harddrugs gebruiken en het goed doen op school dus het gaat wel denk ik.

Complicity

Belezen gebruiker
Ik doe universiteit en kan dat zonder problemen combineren met drugs. Het is denk ik vooral belangrijk om je zondag drugsvrij te houden, zodat je je week niet gaar begint. Ik vind het zelf erg moeilijk om tijdens de week op gang te komen als ik er slecht aan begin. Doordeweeks gebruik ik soms ook (ik heb afhankelijk van mijn rooster weleens een vrij of korte dag) en dan merk ik dat er colleges zijn die volledig langs me heengaan.

Het is belangrijk dat je beseft wanneer je wel kunt gebruiken en wanneer niet. Je weet zelf wat je moet doen de volgende dag, en ook hoe je je voelt als je bijvoorbeeld veel hebt gedronken of veel speed hebt gebruikt. Het is een kwestie van logisch nadenken lijkt mij :P

Angramar Temenos

Badass junkie
Ik doe universiteit en kan dat zonder problemen combineren met drugs. Het is denk ik vooral belangrijk om je zondag drugsvrij te houden, zodat je je week niet gaar begint.

Ook, opleiding en drugsgebruik vallen prima te combineren. Maar opleiding en drugsmisbruik, en je kunt het dus vergeten.

Stoneboot

Bewuste gebruiker
True, als je het maar goed en met mate gebruikt. Maar dit geld (Met een T of zonder? XD) altijd wel op elk terrein met drugs.

L

Lid 6909

Gast
Zo lang je je verstand erbij houdt, en eerlijk tegenover jezelf blijft. Kun je alles gebruiken wat je wilt, maar doe het met mate!

Suntablet

Bewuste gebruiker
Complicity zei:
Het is belangrijk dat je beseft wanneer je wel kunt gebruiken en wanneer niet. Je weet zelf wat je moet doen de volgende dag, en ook hoe je je voelt als je bijvoorbeeld veel hebt gedronken of veel speed hebt gebruikt. Het is een kwestie van logisch nadenken lijkt mij :P

idd! En wees eerlijk voor jezelf... dus denk niet te vlug in het genre van "ik kan dit wel aan, het zal wel lukken".

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik heb wel onder invloed van pep hele goede verslagen getikt achter de computer en ook hoge cijfers gehaald voor tentamens en presentaties met wat pep op....

Toch kan ik het niet aanraden om echt te gaan zitten blokken onder invloed. Bij mij werkte dat juist weer niet, ik was steeds geneigd om andere dingen te gaan doen en onthield niks...!

inferno33

Bewuste gebruiker
Petrovic zei:
inferno33 zei:
Angramar Temenos zei:
Ik heb nog motivatie, nog discipline, nog enige interesse.

Dude, are you fucking kidding me? 5 VWO en dan nog niet weten dat NOCH met ch gespeld wordt..

I admit my defeat, toch punt gemaakt lijkt me.

Ik blow zelf dagelijks, niet altijd onder school, maar wel met enige regelmaat en dit gaat me prima af, in ieder geval in vergelijking met de jaren ervoor(waarin ik dus niet, of alleen in weekends/vakanties blowde). Harddrugs is denk ik een ander verhaal, al is dat ook het sfeertje waarin je verkeert(wie met een zakje speed op school gepakt wordt, wordt van school gestuurd , ook zullen leerlingen hem/haar verraden etc. Wie met een vijftientje rondloopt, wordt geschorst, mss op heel strenge scholen ervan af gestuurd, en de leerlingen zullen minder snel om een jointje dan om een lijntje naar de directeur stappen)

Solidius

Badass junkie
Drugs en opleiding gaan makkelijk samen zolang je je kop erbij kunt houden en genoeg rust neemt tussen de periodes van gebruik. Ik heb onder invloed van enige snelheid examen gedaan voor mijn ICT diploma en deze met ruime cijfers behaald.

Wie 'vind' dat drugs en opleiding niet samen gaan heeft zeker nog nooit van een kunstacademie / conservatorium gehoord. Ja, het contrast loopt behoorlijk uit, ik geef het toe, want het inspirationeel / recreatief gebruik is daar natuurlijk eerder regel dan uitzondering. Maar!.. Als artistiekelingen verantwoord met drugs om kunnen gaan dan zou een econoom of rechten student dat net zo goed moeten kunnen. Drugs kan met alles samen zolang je er zelf de controle over hebt en blijft houden.

Bal0n

Badass junkie
Stoneboot zei:
Bal0n zei:

Ik weet niet waar jij VWO doet of hebt gedaan, maar dat was dan een slechte school. Vwo is zeker wel een diepgaande opleiding, dit zal vast per vak en profiel verschillen maar diepgaand is het echt wel. Leerdiscipline is inderdaad een grote factor om het te halen, maar als je leerdiscipline moet vragen moet je toch ook zeker dingen leren? Ik ga nu naar 4 VWO, ik ben hoog begaafd en ik vind VWO alsnog zwaar en niet omdat ik de motivatie niet heb. Ik voel me gewoon beledigd omdat jij VWO maar gewoon neerzet als een simpele opleiding terwijl je echt wel veel leert en doet.

AMEN.

Ja, wacht maar tot je verder gaat leren, dan zal je zien dat het VWO weldegelijk heel erg basic is :wink:. Ik ben van mening dat elke HAVO leerling het VWO zou kunnen halen, als ze er gewoon meer tijd in steken. Tuurlijk zijn er uitzonderingen, namelijk de VMBO leerlingen die door het harde werken wel hun HAVO weten te halen.

Even ontopic maar:

Ik vind drugsgebruik en mijn studie goed te combineren, als ik het maar binnen de perken hou. Als ik wat vaker blow dan normaal, word ik luier en verlies ik de motivatie om voor een 9 te studeren en ga ik genoegen nemen met 5,5'en. Psychedelica hebben naar mijn weten geen enkele invloed op mn studieresultaten, blowen heeft meer invloed.

Na een avondje stevig blowen, kost het me de dag erna flink meer moeite om het niveau bij te benen, om nog maar over het wakker worden te zwijgen.

Angramar Temenos

Badass junkie
Ik geef geen barst om school, en ik let vooral niet op tijdens grammatica/spelling.. Bij literatuur/teksten kan ik nog enigzins m'n hoofd erbij houden. Ik heb wel flink voldoendes voor de meeste vakken, dus waarom zou ik m'n best doen?

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Angramar Temenos zei:
Ik geef geen barst om school, en ik let vooral niet op tijdens grammatica/spelling.. Bij literatuur/teksten kan ik nog enigzins m'n hoofd erbij houden. Ik heb wel flink voldoendes voor de meeste vakken, dus waarom zou ik m'n best doen?

Op de middelbare school kan je in principe zo nog wel te werk gaan. Maar als je gaat studeren zou ik toch wat aan je instelling veranderen.

Bovenaan