Drugs en opleiding

DonnieDark0

Bewuste gebruiker
Petrovic zei:
Ik kon het niet laten, iemand die zit te zeiken op ander mans fouten en zelf ook fouten maakt :P

Ontopic: Met speed heb ik geen ervaring maar ik zou zowieso van de MDMA afblijfen, want hierdoor wordt je concentratie minder, kan je minder goed gaan slapen, kan je je down voelen etc.

Laten we dat er in houden, het verbeteren :P

OT
Op de juiste momenten, aan het begin van een blok bijvoorbeeld, kan je wel wat doen in de weekenden. Mits je natuurlijk zelfstandig genoeg bent om er daarna wat harder aan te trekken indien nodig. In meer belangrijke periodes doe je het gewoon niet.

Flameon

Badass junkie
Angramar Temenos zei:
Ik geef geen barst om school, en ik let vooral niet op tijdens grammatica/spelling.. Bij literatuur/teksten kan ik nog enigzins m'n hoofd erbij houden. Ik heb wel flink voldoendes voor de meeste vakken, dus waarom zou ik m'n best doen?

Op de middelbare school is het allemaal nog wel zo te doen inderdaad.
Maar als je dadelijk eenmaal verder gaat studeren, dan is het denk ik toch van belang dat je een beetje geconcentreerd met je hoofd erbij bent. Het is namelijk het begin van je toekomst :wink:

psychopsychedelic

Wijs gebruiker
natuurlijk kan een opleiding belangrijk zijn,, maar ik denk dat je beter achter je droom aan kunt gaan,, je leeft kort,, doe dan wat JIJ wilt doen en niet wat ZIJ(school,werk,standaard burgertjes, maatschappij) willen datje gaat doen!! wil je een muziekant worden?? GA ERVOOR hetzelfde als bij andere dromen zoals: topsporter, tekenaar, wereldreizen maken, smartshop beginnen,, enzzz.. laat je niet wijsmaken dat je je droom niet kunt waarmaken door mensen die wille datje een saaie standaard burger word en met VWO en universitaire opleiding (veelste veel tijd in je school steekt) de politiek ingaat ofzo,, maak van je leven wat je er van wilt maken!!.. inplaats van later saai en moe van je werk op de bank zit en eigenlijk niks meemaakt.. school is niks in je leven, je word gewoon gedwongen om later saai te worden met mischien wat meer geld maar als je alleen een dikke bankrekening bereikt in je leven kan ik me ni voorstellen datje daar trots op kunt zijn :wink: , dromen en fantasieen moet je naar leven!!! :hearteyes:

Angramar Temenos

Badass junkie
psychopsychedelic zei:
natuurlijk kan een opleiding belangrijk zijn,, maar ik denk dat je beter achter je droom aan kunt gaan,, je leeft kort,, doe dan wat JIJ wilt doen en niet wat ZIJ(school,werk,standaard burgertjes, maatschappij) willen datje gaat doen!! wil je een muziekant worden?? GA ERVOOR hetzelfde als bij andere dromen zoals: topsporter, tekenaar, wereldreizen maken, smartshop beginnen,, enzzz.. laat je niet wijsmaken dat je je droom niet kunt waarmaken door mensen die wille datje een saaie standaard burger word en met VWO en universitaire opleiding (veelste veel tijd in je school steekt) de politiek ingaat ofzo,, maak van je leven wat je er van wilt maken!!.. inplaats van later saai en moe van je werk op de bank zit en eigenlijk niks meemaakt.. school is niks in je leven, je word gewoon gedwongen om later saai te worden met mischien wat meer geld maar als je alleen een dikke bankrekening bereikt in je leven kan ik me ni voorstellen datje daar trots op kunt zijn :wink: , dromen en fantasieen moet je naar leven!!! :hearteyes:

Precies. Ik wil best een universitaire opleiding filosofie. Maar niet om het diploma of om te gaan werken. Voor m'n eigen ontwikkeling. Ik kan toch m'n eigen boterham wel verdienen zonder te werken (ICT hé), en dat doe ik nu al prima... Ik hoef geen onderdeel te zijn van de maatschapij, als ik echt geen keus heb ga ik gewoon van de staat leechen :tearsofjoy:

Bal0n

Badass junkie
psychopsychedelic zei:

Ik wil een simpel en bruin leven hebben, om dat te bereiken, moet ik er tijd in steken. Zie het als een investering. Als je een opleiding of studie kan vinden die aansluit bij je interesses, dan is het totaal geen onplezierige investering. Sterker nog, ik zou mijn studie niet op willen geven, omdat ik nu ergens anders zin in heb.

bersenka

Experimenterende gebruiker
Probeer het dan op vrijdag te doen, dan heb je nog het hele weekend om bij te komen. Maar neem toch niet aan dat je het elke weekend wilt doen? Dan gaat je geheugen natuurlijk wel achteruit bij zulk regelmatig gebruik. Doe het gewoon om de zoveel tijd een weekend, en plan de rest in vakanties.

Bovenaan