drugs gebruik op (dance)evenementen

esther

Newbie
Hallo allemaal,

Ik doe voor mijn opleiding een onderzoek naar het gebruik van drugs op evenementen.

Ik ben op het moment bezig met een vooronderoek en kijk hierbij naar de evenementenorganisatie, gemeenten en natuurlijk de bezoeker.

Nu is mijn vraag aan de bezoekers van evenementen die weleens drugs gebruiken of juist niet: wat vinden jullie van het beleid m.b.t. het drugsgebruik op evenementen? Wat vinden jullie van de cotroles, zijn deze goed, of zie je ze liever verdwijnen. En hoe moet een evenementenorganisatie omgaan met drugsgebruik? Moet het in beperkte mate kunnen of niet.

Reacties worden zonder naam e.d. gebruikt, het is dus een anoniem onderzoekje.

Alvast bedankt voor jullie eventuele reacties.

Groetjes Esther

Zelf bezoek ik regelmatig dance feesten, het is geen geheim dat er drugs wordt gebruikt maar waar ook niet?
Het beleid op evenementen is best goed, het wordt redelijk gedoogd. Hoewel als ze bij het controleren je drugs vinden word het vaak afgepakt bij grote hoeveelheden word de politie ingeschakeld. Ene kant goede zaak andere kant niet. Ik vind dat er gebruikers hoeveelheden moeten zijn die toegestaan zijn. Tevens vind ik dat er een mogelijkheid moet zijn om je pillen en dergelijke te testen op feesten, die mogelijkheid is er niet en dus is de kans alleen maar groter dat er ongelukken gebeuren.
Sommige mensen denken dat test-centrums zorgen dat er meer gebruikt word daar is al onderzoek geweest en dat is niet zo. Ook wel logisch diegene die willen slikken pakken het toch wel of er nu een testkraam of niet staat.
In beperkte mate vind ik dat drugs gebruik op feesten zou mogen, daarbij gaan de organisaties opzich wel goed mee om, als er iemand bijv. fout gaat van de drugs gaan ze hem natuurlijk gewoon helpen bij de EHBO eventueel regelen ze ziekenwagen, niks meer dan normaal. Ze gaan er verder ook niks mee doen politie ofzo word dan natuurlijk niet ingeschakeld.

Maar goed dit was het een beetje wat ik er van vind.

1.Wat ik van het beleid van de evenementenorganisaties vindt:
Controles bij de ingang:
Naar mij idee kunnen ze niets anders doen dan dat ze nu doen: controleren bij de ingang en verder een paar apen laten rondlopen in veiligheidshesjes ter extra controle. Het is onmogelijk om iedereen diep in zijn oogjes te kijken en een bloedtest af te nemen en eruit te zetten als deze positief blijkt ofzo....
Op het feest/in de club zelf:
Ik vind dat ze wel wat relaxter er mee om mogen gaan. Op trance energy was er geen 1 donker hoekje waar je even wat kon kopen of innemen ofzo en dat was echt kut. Je voelde je echt bekeken en in de gaten gehouden, echt niet leuk meer gewoon. Dat was echt veel te veel van het "goede". Ze weten toch wel dat het gebeurd en kunnen er vrij weinig tegen doen. De hele dance industrie draait op drugs, dus ze mogen er juist blij mee zijn dat zoveel mensen drugs gebruiken.
Als het verkeerd gaat met iemand op een feest, wordt er goed mee omgegaan door de EHBO mensen.
Pillen testen:
Helaas is de mogelijkheid om pillen te laten testen op houseparty's verboden door de overheid. De werknemers van het trimbosinstituut vinden dit zelf ook heel jammer omdat ze best goed werk deden. Inderdaad. Jammer dat dit niet meer mag. Misschien kunnen de organisaties hier wat aan doen.

Conclusie: drugs worden toch wel gebruikt, en de controles kunnen niet strenger dan nu ( tenzij met politiehonden ofzo, maar dat zouden echt nazi achtige toestanden worden). Het naar binnen smokkelen lukt toch wel. Het is wel goed dat ze op wapens controleren. Maar het hele gedoe van dat je in de gaten gehouden wordt door bewakers op het feest zelf is echt belachelijk en erg vervelend voor de drugsgebruikende bezoekers. Je kan heus wel drugsgebruiken, alleen de manier waarop de organisatie er zelf mee omgaat en de sfeer die ze creeeren zou veel relaxter kunnen.
Minder duur voor de organisatie en leuker voor ons.

1.Wat ik van het beleid van de evenementenorganisaties vindt:
Controles bij de ingang:
Naar mij idee kunnen ze niets anders doen dan dat ze nu doen: controleren bij de ingang en verder een paar apen laten rondlopen in veiligheidshesjes ter extra controle. Het is onmogelijk om iedereen diep in zijn oogjes te kijken en een bloedtest af te nemen en eruit te zetten als deze positief blijkt ofzo....
Op het feest/in de club zelf:
Ik vind dat ze wel wat relaxter er mee om mogen gaan. Op trance energy was er geen 1 donker hoekje waar je even wat kon kopen of innemen ofzo en dat was echt kut. Je voelde je echt bekeken en in de gaten gehouden, echt niet leuk meer gewoon. Dat was echt veel te veel van het "goede". Ze weten toch wel dat het gebeurd en kunnen er vrij weinig tegen doen. De hele dance industrie draait op drugs, dus ze mogen er juist blij mee zijn dat zoveel mensen drugs gebruiken.
Als het verkeerd gaat met iemand op een feest, wordt er goed mee omgegaan door de EHBO mensen.
Pillen testen:
Helaas is de mogelijkheid om pillen te laten testen op houseparty's verboden door de overheid. De werknemers van het trimbosinstituut vinden dit zelf ook heel jammer omdat ze best goed werk deden. Inderdaad. Jammer dat dit niet meer mag. Misschien kunnen de organisaties hier wat aan doen.

Conclusie: drugs worden toch wel gebruikt, en de controles kunnen niet strenger dan nu ( tenzij met politiehonden ofzo, maar dat zouden echt nazi achtige toestanden worden). Het naar binnen smokkelen lukt toch wel. Het is wel goed dat ze op wapens controleren. Maar het hele gedoe van dat je in de gaten gehouden wordt door bewakers op het feest zelf is echt belachelijk en erg vervelend voor de drugsgebruikende bezoekers. Je kan heus wel drugsgebruiken, alleen de manier waarop de organisatie er zelf mee omgaat en de sfeer die ze creeeren zou veel relaxter kunnen.
Minder duur voor de organisatie en leuker voor ons.

Terug
Bovenaan