Drugs & highscores

zonaprive

Newbie
Ik gebruik al langere tijd af en toe (paar keer per jaar) xtc. Vrijwel altijd in combinatie met alcohol en soms ook met cocaine. Nu wil het wel eens zo zijn dat ik in een andere stad ga stappen en daarna om een uur of vier met de nachttrein terug ga naar Utrecht. Ik ben inmiddels 30 dus het gebeurt niet vaak meer, maar dat terzijde. Nu heb ik sinds kort een iPhone. Vroeger sliep ik in de trein na een lange nacht stappen of zat een beetje voor me uit te staren. Tegenwoordig speel ik dan allerhande games, concentratiespelletjes etc. Nu valt me op dat ik op dergelijke avonden (dus onder invloed van Xtc, alcohol en soms cocaine) veel beter presteer bij dergelijke spelletjes en de ene na de andere high score behaal. Sterker nog, sinds mijn laatste stap avond is het mij niet meer gelukt om de scores van betreffende avond te verbreken. En dat terwijl ik behoorlijk ver heen was.

Ben benieuwd of mensen vergelijkvare ervaringen hebben of experts die daar iets over kunnen zeggen.

Bij voorbaat dank

Gr,

Bob
 

Vaste klant

Bewuste gebruiker
Hallo bob,

Ik moet eerlijk bekennen dat ik dit ook wel een beetje ken. Niet met spellen want daar ben ik onder invloed van alcohol wiet of truffels een randdebiel in en doe ik gewoon wat ik op dat moment leuk vindt, ipv highscore halen. Maar ik merk wel dat als ik goed high ben van de wiet, dat ik flink goed kan voetballen, goed oog voor het goal, goede positie houden, ijzersterk verdedigen. Terwijl ik normaal behoorlijk kneuzig ben met de bal. :tearsofjoy:

V.K.
 

gtedbro

Bewuste gebruiker
Ik ben zelf echt heel erg kleurenscheel, maar als ik stoned ben, dan kan ik veel beter kleuren onderscheiden. Ook lijkt het dan of ik ergens langer de tijd voor heb om over na te denken. Dus ik reageer beter.

Als ik veel geblowd heb en dan ook vaak in combinatie met een waterpijp, dan gaat het dus helemaal niet meer. :grin:
 

Wacky

Badass junkie
In tegendeel, ik ben lange tijd een actief en competetief gamer geweest. tegenwoordig alleen nog casual. Als ik op een zondag thuis kom van een feestje en niet kan slapen probeer ik wel eens een spelletje te spelen, maar ik kan me er dan geen 5 minuten op concentreren.
 

psych-out

Bewuste gebruiker
ja, dat heb ik ook wel. alleen gamen onder speed heeft bij mij een nadeel.
als ik bv. fifa aan het spelen ben en ik ga bijna score of ... dan 'bijt' ik echt op mijn tanden vd spanning.
 

Flaffie

Wijs gebruiker
Ik heb een keer met wiet op een belachelijke hoge score neergezet in een game op een mobiele telefoon. Me hart ging als een malloot tekeer. die highscore staat al meer dan anderhalfjaar op die mobiel en ik weet zeker dat niemand die ooit zal verbreken.
Dat was zo'n spelletje met een balletje die je door naar links en naar rechts te bewegen steeds op een klein stukje platform moest laten vallen en het beeld gaat steeds sneller naar beneden.
op een gegeven moment is het gewoon onmogelijk om nog verder te spelen omdat het beeld te snel naar beneden gaat. :grin:
 

Judas

Wijs gebruiker
Vooral met sexspelletjes presteer ik beter als ik high ben :grin:
 

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
Ik herken het ook wel een beetje. Bij mij is het op drugs alles of niets. Of ik bak er helemaal geen reet van, of ik speel de sterren van de hemel. Meestal als je er dan helemaal in zit, dan gaat het heel goed.
 

Frank123

Wijs gebruiker
Ik heb als ik shooters speel ( F.e.a.r. is een aanrader ) dat ik helemaal erin zit, schrik momenten dat ik bijna een hart-aanval krijg. Het spel word 10x spannender . ( en het is al behoorlijk spannend ( tip: kamer donker , koptelefoon op en spelen maar ))
 

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
Het werkt trouwens wel alleen bij sommige drugs. Op alcohol kan ik geen enkel spel goed spelen :beer: Op wiet/hasj geldt
ImmortalTech zei:
Of ik bak er helemaal geen reet van, of ik speel de sterren van de hemel.

Heb nooit op andere drugs gegamed. Op paddo's vond ik het een belachelijk idee om te gamen :P
 

shokora

Wijs gebruiker
Als ik stoned/high ben kan ik vooral goed spelletjes waarbij je moet denken, maar niet spellen met reactie of dingen die stiekem best wel complex zijn. WoW spelen als ik stoned ben is een stuk moeilijker :P

Wel is gamen op drugs geniaal omdat je er echt helemaal in zit (wat het ook weer tergend vermoeiend maakt :P).
 

Vigilante

Wijs gebruiker
Stoned gamen is heerlijk je zit er helemaal in :P Maar toch gaat t bij mij meestal nuchter beter.

Heb ook wellis trippend (lsd, shrooms) gegamed maar dat werkt totaal niet met het beeldscherm (3d weergave terwijl het toch eigenlijk een 2d scherm is zeg maar; uiterst bizarre visuals)
 

cropp

Badass junkie
burnout revenge op mijn xbox

met je strakke kop in een brute sportwagen door het centrum van de stad scheuren met 320 kilometer per uur aan de verkeerde kant van de weg terwijl de autovrakken je om je spiegels vliegen, je auto op een strategisch moment opblazen om je kleine broertje totall loss door de vangrails of een grote vrachtauto heen te rossen. ongelukken veroorzaken, mederacers van de baan af rammen, onschuldige burgers zo hard rammen dat ze met honderden kilometers per uur door de lucht vliegen en op die manier weer andere racers van de weg af te knallen.

:rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock:
 

Vaste klant

Bewuste gebruiker
cropp zei:
burnout revenge op mijn xbox

met je strakke kop in een brute sportwagen door het centrum van de stad scheuren met 320 kilometer per uur aan de verkeerde kant van de weg terwijl de autovrakken je om je spiegels vliegen, je auto op een strategisch moment opblazen om je kleine broertje totall loss door de vangrails of een grote vrachtauto heen te rossen. ongelukken veroorzaken, mederacers van de baan af rammen, onschuldige burgers zo hard rammen dat ze met honderden kilometers per uur door de lucht vliegen en op die manier weer andere racers van de weg af te knallen.

:rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock:
+1!
 

Irie

Belezen gebruiker
Ik heb echt nachten doorgedaan op de speed en PS2 2 jaar geleden .... en wat een fijne tijd ... maar nu bewaren mijn vriend en ik die speednachten (of dagen) gewoon om eens lekker total loss te gaan in de slaapkamer / badkamer / keukentafel / tuin / wasmachine etc (need more details ? :grin: )
Wat een leuk spel zeg!
 

Drientje

DF-koning
Herkenbaar, zeker. Vooral reactiespellen en nadenk/behendigheids spellen speelde ik feilloos na een paar lijnen speed. Nu doe ik al anderhalf uur over de zweedesepuzzel uit de krant :( :( Drugs maken je op den lange duur niet sneller en slimmer maar op de korte termijn krijgen je grijze cellen even een boost.
 

dark_ikkeuh

Experimenterende gebruiker
ik speel behoorlijk veel tafelvoetbal op café
na wat bier een wiet, speel ik veel beter dan nuchter :grin:
en je hebt wel behoorlijke concentratie nodig om de bal goed te controleren
 

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Ik had bij tetris op me mobieltje een score van 145.000 gehaald, maar dan moet ik minimaal een uur in de trein zitten, zonder een "game over" te krijgen. Mensen staan je vreemd aan te kijken, je hoort opmerkingen van "die is lang aan het sms-en" En dan heel entausiast "Yeah" zeggen als je je score hebt verbeterd( met lee-towers elleboogje) :tearsofjoy:
 

acidboy

Badass junkie
SchilDpadDo zei:
Ik heb als ik shooters speel ( F.e.a.r. is een aanrader ) dat ik helemaal erin zit, schrik momenten dat ik bijna een hart-aanval krijg. Het spel word 10x spannender . ( en het is al behoorlijk spannend ( tip: kamer donker , koptelefoon op en spelen maar ))

Juist, deze gozer snapt het.

F.E.A.R. spelen, 's nachts in je eentje met een koptelefoon.

Hoe vaak ik op deze manier van dit spel ben geschrokken... da's niet normaal meer. En dan ook écht geschrokken.
 

Chris Pontius

Badass junkie
acidboy zei:
SchilDpadDo zei:
Ik heb als ik shooters speel ( F.e.a.r. is een aanrader ) dat ik helemaal erin zit, schrik momenten dat ik bijna een hart-aanval krijg. Het spel word 10x spannender . ( en het is al behoorlijk spannend ( tip: kamer donker , koptelefoon op en spelen maar ))

Juist, deze gozer snapt het.

F.E.A.R. spelen, 's nachts in je eentje met een koptelefoon.

Hoe vaak ik op deze manier van dit spel ben geschrokken... da's niet normaal meer. En dan ook écht geschrokken.

durf dat spel niet meer te spelen na een nachtje half paranoia te hebben doorgebracht @ MDMA :tearsofjoy:

voor de rest moet ik op elke drugs minimaal CSS & Audiosurf hebben gespeeld :P
op sos speel ik wel het best..
LSD het slechts :')
 

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Met een klein beetje pep heb ik wel het gevoel dat ik beter preseteer. Dit is vaak ook wel te zien aan de rondetijden.
 

kildeer

Belezen gebruiker
shokora zei:
Als ik stoned/high ben kan ik vooral goed spelletjes waarbij je moet denken, maar niet spellen met reactie of dingen die stiekem best wel complex zijn. WoW spelen als ik stoned ben is een stuk moeilijker :P

dronken WoWen = one way ticket to the graveyard :beer:

Klein beetje pep combineert dan weer prima met headshots. Jammer dat je je alleen zo de tering schrikt als je onverwacht afgeknald wordt.
 

Qocaïne

Badass junkie
Vaste klant zei:
Hallo bob,

Ik moet eerlijk bekennen dat ik dit ook wel een beetje ken. Niet met spellen want daar ben ik onder invloed van alcohol wiet of truffels een randdebiel in en doe ik gewoon wat ik op dat moment leuk vindt, ipv highscore halen. Maar ik merk wel dat als ik goed high ben van de wiet, dat ik flink goed kan voetballen, goed oog voor het goal, goede positie houden, ijzersterk verdedigen. Terwijl ik normaal behoorlijk kneuzig ben met de bal. :tearsofjoy:

V.K.

Wat jij bedoeld is dat je dan DENKT ijzersterk te verdedigen... de drugs geeft jouw dat ijzersterke gevoel, maar uiteindelijk loop je wat in het rond als een zoutzak :P

Drugs doet rare dingen met je :wink:
 

Vaste klant

Bewuste gebruiker
Neuh dat ken ik ook wel, maar hier is het toch echt waar. Aangezien ik dan ook zeer positieve feedback krijg van mijn teamgenoten :wink:
 

whyme

Belezen gebruiker
Heb laatst mario party 8 stoned geprobeerd.. gaat voor geen meter, mn concentratievermogen was weer eens op vakantie :grin:

En met truffels op super smash brothers, geen idee wat ik gedaan heb, alleen buttonbashen volgens mij :tearsofjoy:
 

ilyas

Bewuste gebruiker
Laatst onder LSD gegamed, het duurde echter maar 5 minuten omdat het onmogelijk was. Het was wel een aparte ervaring.
Stoned gamen verveeld snel vind ik, gewoon nuchter is toch nog het leukste.
 
Bovenaan