drugs in het verkeer.

labradoor

Belezen gebruiker
ik vraag me af hoe ze bepalen wanneer je onder invloed bent.
is daar ook een soort tabel voor.
als het dagen en zelfs weken in je bloed te zien blijft,je ben toch niet onder invloed meer dan.
als je met 1 glas alcohol wel mag rijden wettelijk,dan vraag ik me af hoe dat dan met drugs zit.

Winehouse

Badass junkie
Ze kunnen met zo'n staafje in je mond kijken of er nog drugs in je lichaam zit. Dit is trouwens wel oneerlijk omdat bijv. XTC 3 a 4 dagen in je systeem blijft zitten.

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Aantoonbaar is wat anders dan dat het nog in je lichaam zit, volgens mij kunnen ze met waardes het verschil duidelijk zien of je onder invloed was tijdens het ongeluk of dat het alleen nog aantoonbaar was in je lichaam.

Nasica

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Winehouse zei:
Ze kunnen met zo'n staafje in je mond kijken of er nog drugs in je lichaam zit. Dit is trouwens wel oneerlijk omdat bijv. XTC 3 a 4 dagen in je systeem blijft zitten.

Ik vind het helemaal niet oneerlijk omdat je nog zeker 3 a 4 dagen last kunt hebben van de XTC. Denk aan:

- Vermoeidheid
- Minder inschattingsvoormorgen
- Slechte reactie
- Sneller prikkelbaar (niet erg handig in het verkeer)

Als ik XTC heb genomen probeer ik toch zeker 5 dagen niet de auto in te stappen.

Winehouse

Badass junkie
Ok, misschien is XTC een verkeerd voorbeeld, maar cannabis.. Dat blijft echt lang in je systeem terwijl je er geen last meer van heb.

Nasica

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Is dat niet alleen bij overmatig gebruik van cannabis ?
Dacht dat als je het af en toe gebruikte, er niet zo veel achter bleef in je lichaam paar dagen daarna.

clockcable

Bewuste gebruiker
Ik rijd nooit dronken op de brommer, wel strak, maar dat is ook wat anders. Dan is het al licht en er is echt 0 verkeer.

labradoor

Belezen gebruiker
bij alcohol kijken ze naar de promilage in je bloed geloof ik en word er met een waarde tabel in ugl bepaald of je onder invloed ben of niet.

maar hoe bepalen ze dat bij drugs en medicijnen.
hebben ze daar ook een soort tabel voor.
bij een biertje ben je toch ook niet strafbaar.
ik vraag me af hoe het met andere middelen word berekent.

Arizona

Bewuste gebruiker
onderstaande tekst van de site van ministerie verkeer & waterstaat:
Drugs en medicijnen
Voor het gebruik van drugs in het verkeer is aanscherping van de wet in voorbereiding. Er is nog geen wettelijke limiet vastgesteld. U kunt wel een straf en/of boete krijgen als u onder invloed van drugs bent. Bij tekenen van drugsgebruik bij de bestuurder moet bloed worden afgenomen dat voor controle naar het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) gaat. De positieve gevallen worden doorgestuurd naar het Openbaar Ministerie (OM) voor verdere vervolging.

Bij medicijnen die de rijvaardigheid beïnvloeden staat dat op het etiket of in de bijsluiter. Informatie over auto- of motorrijden met het medicijn dat u gebruikt, vindt u op de website www.rijveiligmetmedicijnen.nl. Twijfelt u of u mag rijden, vraag het dan aan uw arts of apotheker. Het rijden onder invloed van rijgevaarlijke medicijnen is zeer gevaarlijk en strafbaar.

Bovenaan