Drugsgebruik legaal

Angramar Temenos

Badass junkie
Sinds drugsgebruik in nederland niet illegaal is (alleen handel, bezit, productie of smokkel), kan je in theorie toch legaal drugs gebruiken? Om een voorbeeld te noemen, iemand die coke heeft, een lijntje legt, en jou dat van de spiegel laat snuiven. Eenmaal in je lichaam is het officieel geen bezit meer, en sinds het nooit in je bezit is geweest heb je ook niks illegaals gedaan, toch?

Die gedachte kwam dus net in me op... Als je bijvoorbeeld heeeel veel geld had, zou je dealers toch kunnen betalen om met je mee te lopen op feestjes, en een pilletje in je mond te stoppen als je daarom vroeg? Technisch gezien betaal je ze alleen voor het meelopen (een hoog bedrag), dus je handelt niet in drugs, je krijgt het, en je bezit het niet, want het wordt meteen in je mond gestopt. Legaal drugs gebruiken :mrgreen:.

cropp

Badass junkie
de vraag is dus, is het illegaal om onder invloed te zijn van stoffen op de opiumlijst?

ik heb geen flauw idee, try to stop me bitches!!

Amaranth

Bewuste gebruiker
Moet je trouwens wel èrg veel geld uitbetalen aan je dealer, omdat hij dan wel met een shitload aan drugs rond moet lopen om in jouw behoeften te voorzien en daarmee dus een verschrikkelijk groot risico loopt :P

Rare gozer ben je ook :P

Soma

Bewuste gebruiker
't zou toch niet legaal zijn. Die kerel voorziet je nog altijd van drugs. Wat zeg je dan? Dat hij je dwong om een pil te slikken? :')

tripkop

Belezen gebruiker
Voor zover ik weet is gebruik in principe wel strafbaar (althans in België, kijk maar naar Tom Boonen), en anders is het sowieso niet moeilijk om te redeneren dat gebruik bezit impliceert..

Of het in de praktijk ook actief vervolgd wordt is een andere zaak..

L

Lid 6909

Gast
wat een ideeën heb jij ook AT, die Antipsychotica slaat nog steeds niet echt aan ofwel?!

Pikachu

Wijs gebruiker
Haha ik vind t wel een grappige theorie. Waarom loopt iedereen zo te zeuren, het is gewoon een (rare) maas in de wet als het inderdaad legaal zou zijn.

Angramar Temenos

Badass junkie
gNuxx zei:
wat een ideeën heb jij ook AT, die Antipsychotica slaat nog steeds niet echt aan ofwel?!

Ik slik geen antipsychotica, word ik hersendood van. Kan ik helemaal niks meer, geen creativiteit, ik kan niet meer tekenen, dieper nadenken dan "ik moet vandaag naar school, eten, en slapen", sociaal doen (alle assertiviteit en spontaniteit worden letterlijk uit me gezogen), en na ongeveer een paar dagen krijg ik er zelfmoordneigingen van.

Nee.. Geen antipsychotica voor mij :P.

Maar.. Het gaat me vooral om de maas in de wet. Het is dan wel illegaal voor de dealer, maar niet voor jou. En waarom die het zou doen? Nou, als iemand mij 1000 euro zou betalen om met iemand mee te lopen en pillen in z'n mond te stoppen zou ik het wel doen hoor.. Niet dat ik dealer ben, maar stel dat.

Chris Pontius

Badass junkie
Angramar Temenos zei:
gNuxx zei:

Ik slik geen antipsychotica, word ik hersendood van. Kan ik helemaal niks meer, geen creativiteit, ik kan niet meer tekenen, dieper nadenken dan "ik moet vandaag naar school, eten, en slapen", sociaal doen (alle assertiviteit en spontaniteit worden letterlijk uit me gezogen), en na ongeveer een paar dagen krijg ik er zelfmoordneigingen van.

Nee.. Geen antipsychotica voor mij :P.

Maar.. Het gaat me vooral om de maas in de wet. Het is dan wel illegaal voor de dealer, maar niet voor jou. En waarom die het zou doen? Nou, als iemand mij 1000 euro zou betalen om met iemand mee te lopen en pillen in z'n mond te stoppen zou ik het wel doen hoor.. Niet dat ik dealer ben, maar stel dat.
maar waarom zou je dat als gebruiker willen ?
ooit betaal je 1000 euro daarvoor.. ik wordt dan liever opgepakt met 2 pille op me zak :confused:

Angramar Temenos

Badass junkie
Het gaat er niet om dat je het zou willen, puur benieuwd of die juridische maas der is... Ik zou het niet doen al had ik geld te veel :P. Meer een vraag over hoe de wet in elkaar zit dan over drugsgebruik.

nicolai

Wijs gebruiker
het zit zo in elkaar dat het inderdaad niet verboden is om onder invloed te zijn van drugs. je mag zelfs drugs bij je hebben als het maar niet meer is dan de toegestane hoeveelheid. je mag bijvoorbeeld 5 gram wiet op zak hebben en je mag een halve gram coke op zak hebben...je mag het niet kopen of verkopen. maar stel dus dat je als artiest zijnde op het podium stapt en je vindt onder elke box een halve gram coke, dan mag je het oppakken en opsnuiven...zolang je er maar niet in handelt en zolang je maar niet meer dan de toegestane hoeveelheid in je bezit hebt.

Oom Klaas

Badass junkie
nicolai zei:
het zit zo in elkaar dat het inderdaad niet verboden is om onder invloed te zijn van drugs. je mag zelfs drugs bij je hebben als het maar niet meer is dan de toegestane hoeveelheid. je mag bijvoorbeeld 5 gram wiet op zak hebben en je mag een halve gram coke op zak hebben...je mag het niet kopen of verkopen. maar stel dus dat je als artiest zijnde op het podium stapt en je vindt onder elke box een halve gram coke, dan mag je het oppakken en opsnuiven...zolang je er maar niet in handelt en zolang je maar niet meer dan de toegestane hoeveelheid in je bezit hebt.

Hopen dat er dan veel boxen staan.

cropp

Badass junkie
ik snap de gedachtenspin van AT wel...

tuurlijk, als je 5 pillen op zak hebt freet je die toch niet allemaal op als er toevallig een agent langs komt...

zou er een gaatje in het beleid zitten?

eigenlijk mag je bijvoorbeeld ook geen joint roken op straat, maar zou je wel stoned mogen zijn?

Oom Klaas

Badass junkie
cropp zei:
ik snap de gedachtenspin van AT wel...

tuurlijk, als je 5 pillen op zak hebt freet je die toch niet allemaal op als er toevallig een agent langs komt...

zou er een gaatje in het beleid zitten?

eigenlijk mag je bijvoorbeeld ook geen joint roken op straat, maar zou je wel stoned mogen zijn?

Je mag wiet op zak hebben, dus ook in de vorm van een cake in je mond

nicolai

Wijs gebruiker
Je mag wel een joint roken op straat hoor...Niet op elke locatie, want sommige steden hebben een blowverbod op bepaalde locaties. Maar dat moet dan wel aangegeven staan, ergens op een bordje.

Debris

Bewuste gebruiker
Gebruik is niet strafbaar, maar omdat als je het gebruikt toch even bezat kunnen ze je ervoor straffen. Wat jij nu bedenkt gaat geen enkele politieman geloven.

cropp

Badass junkie
nicolai zei:
Je mag wel een joint roken op straat hoor...Niet op elke locatie, want sommige steden hebben een blowverbod op bepaalde locaties. Maar dat moet dan wel aangegeven staan, ergens op een bordje.

dat niemand er wat van zegt wil niet zeggen dat het niet mag he? :wink:

het is en blijft verboden, maar gedoogt

Play_bunny

Wijs gebruiker
nicolai zei:

Het is niet toegestaan om het op zak te hebben, het is gedoogd. Daarmee zijn die feesten met zero-tolerance al gelijk weer afgeschermd, want daar is het sowieso niet toegestaan.

Als gebruik strafbaar zou zijn, dan zou je wel agenten bij de EHBO zien staan. Dat is lekker makkelijk boetes uit delen dan. Zou er ook wel voor zorgen dat er minder mensen richting EHBO gaan als er iets mis gaat. Wat weer voor andere nadelige gevolgen gaat zorgen. Het wordt gedoogd, en als ze je betrappen ben je het haasje. Maar als het al in je lichaam zit, doen ze er niets meer aan.

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
gebruik is legaal, maar dan thuis, in openbare gelegenheden hebben ze huisregels, die drugsgebruik vaak verbieden.

endor

Badass junkie
mijn vrienden en ik hebben het er ook eens over gehad
stel nu je koop wiet.
maar je mag het eigenlijk niet vervoeren
wat te doen?
- je smijt je zakje een beetje verder , loopt erachter aan , smijt het weer een beetje verder...
zo de hele tijd.
toch maar onozel die regeltjes allemaal
maar nu zegt iemand overlaatst dat je het niet mag vervoeren in gebruik van auto/fiets/brommer
te voet blijkt wel te mogen in Belgie

greetz. Endor

cropp

Badass junkie
endor zei:
- je smijt je zakje een beetje verder , loopt erachter aan , smijt het weer een beetje verder...
zo de hele tijd.

als je toch aan het mieren neuken slaat, ga gewoon zo snel mogelijk naar huis, doe de gordijnen dicht en ga heel paranoia zitten blowen onder de tafel

J0rrit

Badass junkie
Tuurlijk zitten er gaatjes in het beleid. Dat is toch met alles zo. Je mag wel een cd brander kopen maar je mag geen cds branden bijvoorbeeld.

Chris Pontius

Badass junkie
J0rrit zei:
Tuurlijk zitten er gaatjes in het beleid. Dat is toch met alles zo. Je mag wel een cd brander kopen maar je mag geen cds branden bijvoorbeeld.

cd's mag je wel branden alleen niet om illegale kopieën te verstrekken =)
teminste, dat dacht ik :)

flipkonijn

Bewuste gebruiker
endor zei:
stel nu je koop wiet.
wat te doen?
zo de hele tijd.
maar nu zegt iemand overlaatst dat je het niet mag vervoeren in gebruik van auto/fiets/brommer

greetz. Endor
Te voet mag het ook niet hoor..

endor

Badass junkie
flipkonijn zei:
endor zei:
stel nu je koop wiet.
wat te doen?
zo de hele tijd.

greetz. Endor
Te voet mag het ook niet hoor..

ochja , ik haal het ook allemaal maar van wat ik allemaal hoor. ik beweer zeker niet te weten wat de wetgeving zegt over bepaalde onderwerpen.

Bovenaan