Drugsliteratuur

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter
Hoihoi!
Heeft iemand nog interessante boekentips? Ik kan me Bens tip van een tijdje terug herinneren, Alles over paddo's van Arno Adelaars. Ik heb 'em nog niet gelezen jammer genoeg maar ben het nog wel van plan :) .
En Bal0n noemde eens het Tibetaanse Dodenboek (Leary?).

Ik lees op het moment Myself and I van Constance Newland. Ik ben heel erg onder de indruk van dit verhaal. Het gaat over een vrouw die in de jaren 60 meedoet aan een experiment met LSD. Ze ondergaat elke week een sessie waarbij ze tript onder toezicht van een psychiater die vragen stelt. Het probleem wat ze op wil lossen, zijn haar seksuele remmingen/ongevoeligheid. Wat er allemaal naar boven komt in de sessies die ze beschrijft, vind ik echt wonderbaarlijk. Hoe ze steeds dichter bij de bron komt van haar probleem... heel interessant.

Het is overigens waargebeurd, de schrijfster van het boek is de patient die de therapie ondergaan heeft.

Wie heeft er nog goeie tips qua boeken over drugs?

Bal0n

Badass junkie
PiHKAL en TiHKAL van Alexander en Ann Shulginn uiteraard, ik heb ze hier beide liggen. Een klein deel staat op erowid:

PiHKAL
TiHKAL

Ik heb hier ook liggen Food of the Gods, van Terrence McKenna, maar ikv ind dit boek niet heel erg goed. Wordt veel gespeculeerd en soms wel erg zweverig.

Heb voor m'n verjaardag het boek Psilocybin Mushrooms of the World gehad, maar ik ben hier nog niet in begonnen. Het is voornamelijk een paddenstoelen determinatie boek.

Boeken die ik heel graag wil, zijn The Psychedelic Experience (Timothy Leary zn variant op de Tibethian Book of the Dead), en ik kijk heel erg uit naar het derde boek wat shulginn waarschijnlijk uit gaat brengen (over de tientallen mescaline analogen die voorkomen in cactussen).

:)

spacekonijn

Badass junkie
in the psychedelic expierence schrijft T learrey ook een stuk over hermann hesse zijn prachtige boek: siddharta.

geweldige schrijver, erg mooi boek

matthijs

Badass junkie
Aldous Huxley-The doors of perception gaat geloof ik ook over mescaline..maar goed ik weet niet helemaal of het zit en of het boek wel zo heet....

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter
Bal0n ik heb die boeken van Alexander en Ann Shulginn gevonden. Wat een dikke pillen zeg!! En prijzig... misschien kan ik ze beter bij die bieb lenen ipv meteen kopen, hehe :P . Bedankt voor de links trouwens maar ik vind lezen van een scherm nooit zo prettig ^^

Alles over paddo's kan ik nergens vinden helaas.

Bal0n

Badass junkie
De eerste helft van die 2 boeken bestaat uit een verhaal, de andere helft gaat in op psychedelische compounds. Verhaal is erg vermakelijk en leest lekker makkelijk weg :).

Zijn ze duur? Ik heb ze voor m'n verjaardag gehad :).

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter
De eerste helft van die 2 boeken bestaat uit een verhaal, de andere helft gaat in op psychedelische compounds. Verhaal is erg vermakelijk en leest lekker makkelijk weg .

Zijn ze duur? Ik heb ze voor m'n verjaardag gehad .

Oke dan, dat wordt sparen :wink: . Echt een goed verjaardagscadeau! Hee misschien kan ik de kerstman wel lief aankijken. Psilocybin Mushrooms of the World heb ik ook zien liggen, zag er goed uit (ook duur trouwens :P ).

Zelf heb ik ook met veel plezier Uit Je Bol gelezen.

Vind ik ook een erg leuk boek :). Het heeft vele deuren geopend voor mij, en andere gesloten, als het ware ^^

Bal0n

Badass junkie
Psilocybian Mushrooms of the world is idd wel duur. PiHKAL en TiHKAL beide 20 euro toch?

Deranged

Badass junkie
Geweldige site, vooral om cd's te bestellen. Cd's waar je je in de stad helemaal een ongeluk naar zoekt hebben ze daar gewoon liggen.

Bal0n

Badass junkie
Nou ik heb zojuist Realms of the Human Unconscious: Observations from LSD Research van Stanislav Grof besteld, ben benieuwd :)

Bal0n

Badass junkie
"If I am the father of LSD, Stan Grof is the godfather. Nobody has contributed as much as Stan for the de-velopment of my problem child."

Aldus Albert Hoffman :)

cunt

Wijs gebruiker
Bal0n zei:
"If I am the father of LSD, Stan Grof is the godfather. Nobody has contributed as much as Stan for the de-velopment of my problem child."

Aldus Albert Hoffman :)
en wie is die stan grof dan? (ben niet zo into the lsd zeg maar ..)

Audio Scum

Belezen gebruiker
Psychedelische Revolutie.

Eerste hoofdstuk gaat over de opkomst van drugs in europa door de euwen heen. Dan een hoofdstuk over MDMA, LSD, Peoty en Ayahusca. Bij elke drugs is er dan een apart hoofdstuk met de werking, tripverslagen en waarom het gebruikt woord, staan ook erg interesanten verslagen in over mdma en lsd in combi met tyrapie. En dan heb je nog een hoofdstuk van Hans Plomp volgens mij, weet ff niet zo snel waar die over gaat.

Heb van Arno Adelaars vernomen dat hij bezig is (geweest) met een boekje over Ayahusca in diverse talen waaronder ook in het Nederlands, lijkt me erg interesant.

En uit je bol natuurlijk.

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter
Psychedelische revolutie, hmm? Klinkt interessant. Auteur?

Bal0n laat even weten hoe dat boek bevalt :)

Ik heb inmiddels het eerste deel van PIHKAL uit, echt een fantastisch verhaal. Dat tweede deel laat ik maar voor wat het is :P
Ik ben nu bezig met TIHKAL !!!

Verder heb ik (inmiddels) gelezen:
Alles over paddo's van Arno Adelaars (wie zoekt zal vinden)
Magic mushrooms van Peter Stafford
The doors of perception & Heaven and Hell van Aldous Huxley
Psychedelische perspectieven – de renaissance van de trip in de 21ste eeuw van PAN
LSD, the problem-solving psychedelic van P. G. Stafford & B. H. Golightly

en niet te vergeten
Fear and loathing in Las Vegas van Hunter S. Thompson

Ik heb nog meer boeken liggen maar daar ben ik nog niet aan toe gekomen. Ik begin haast verslaafd te raken aan lezen :grin:

Bal0n

Badass junkie
Ik laat het weten of het wat is, heb komende week wel weinig tijd. Maar daarna ga ik er meteen in beginnen :).

Hoe is The Doors of Perception, sweet_shadow?

matthijs

Badass junkie
Bal0n zei:
Ik laat het weten of het wat is, heb komende week wel weinig tijd. Maar daarna ga ik er meteen in beginnen :).

Hoe is The Doors of Perception, sweet_shadow?

Doors of perception gaat volgens mij ook niet zozeer over drugs (mescaline) maar vooral over het "naar jezelf zoeken". Ook veel zenboeddhisme en meditatie dus.

spacekonijn

Badass junkie
de lessen van don juan ( carlos castenada) ( peyote , cubensis en datura) en een hoop mooie verhalen worden beschreven in dit boek.

maar ben nog niet zo ver met lezen :)

BombSki

Bewuste gebruiker
hmm ik vind de lessen van don juan ook wel ok, maar het 2e deel (waarin hij het 'samenvat') vind ik toch echt te saai, een beetje te ver gezocht.
uiteindelijk zitten er 2 of 3 trips in het boekje, het gaat vooral over het ritueel (zeker interessant, dat wel).
1e deel is wel een aanrader, 2e deel is niets voor mij.

Alles over paddos en uit je bol is ook erg interessant.
Ik heb een oud engelstalig boekeje "The LSD story", is erg interessant.. niet omdat het zo goed is geschreven ofzo, maar het is geschreven in de tijd dat LSD net verboden was, je krijgt dus erg veel mee over de 'feeling' van toen. Staat ook vrij uitgebreid in beschreven hoe/wat/wanneer en waardoor het verboden is geworden.
Maarja dat is een oud boekje uit de 2e hands gedeelte van de boekenwinkel, denk niet datje er makkelijk aan komt (is ook maar dun en oud :P )

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter
Ik lees nu The Psychedelic Experience: A Manual Based on the Tibetan Book of the Dead van Timothy Leary, Ralph Metzner, Richard Alpert.

Wow... ik wou dat ik er eerder aan begonnen was!!!

Aldous

Belezen gebruiker
Voor de lezers onder jullie nog 2 geweldige boeken over drug:

Howard Marks - Mr Nice
Geweldige autobiografie van een engelse hasj handelaar
http://www.howardmarks.name/

Robert Sabbaq - Snowblind
Over een amerikaanse cocaine handelaar

TimeKiller

Bewuste gebruiker
Bal0n zei:
Nou ik heb zojuist Realms of the Human Unconscious: Observations from LSD Research van Stanislav Grof besteld, ben benieuwd :)

Stanislav Grof PWNzzzZZ...

ook veel van gelezen. echt heerlijk, heeft zelf meer dan 1000 experimenten met LSD uitgevoerd en allerlei verslagen gemaakt over lsd en het menselijke onbewuste. :hearteyes:

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ik ben nu bezig in 'Het onkruid en de bloem', is een soort dagboek van een meisje dat veel lsd gebruikt (ze heet toevallig ook Alice, cliché) en in veel problemen komt erdoor.

De engelse versie heet volgens mij Go Ask Alice, is best een leuk boek om te lezen

Chronix

Experimenterende gebruiker
A million little pieces - James Frey

Prachtige en meeslepende autobiografie over een 23-jarige jongen die na jaren verslaving op het nippertje hulp vindt in wat op dat moment het beste afkickcentrum ter wereld is.
Het was de eerste keer dat ik er echt geen moeite mee had om een boek van >500p te lezen, een aanrader!
Het Engels in het boek is ook niet om te zeggen moeilijk...

Northawke

Wijs gebruiker
Ben nu zelf bezig met 'The Seven Sisters of Sleep'. Het is een boek uit 1860 over de 7 soorten drugs die het meest gebruikt werden in Victoriaans Engeland. Altijd super interessant om te lezen.

Bovenaan