EBM / Aggrotech / Industrial / Dark Electro

Angramar Temenos

Badass junkie
Wat vinden jullie nou van dit soort muziek vraag ik me af? Hoor er nooit iemand over, en ik vind het vaak best wel leuke muziek om op los te gaan. Het zijn natuurlijk wel een boel verschillende subgenres, van dingen als Angelspit tot asphyxia, god module of eisenfunk.

Karhu

Wijs gebruiker
Als ik naar die plaatjes kijk... weet ik al dat het een hoop geschreeuw en gejank gaat worden... ik pas!

Gemini

Badass junkie
Angramar Temenos zei:
Gemini zei:

Dat is de bedoeling, takkenherrie zelfs! En je kent het dus neem ik aan? Want in die korte tijd heb je niet al die nummers kunnen luisteren, en ze verschillen allemaal wel wat van elkaar.

M'n broer is ook zo'n cybergothic-ietsdinges whatever. Ik heb het jaren aan moeten horen, omdat zijn kamer naast de mijne zat en hij betere speakers had. Herrie, niet om aan te horen.

dain

Bewuste gebruiker
Ik heb wel enkele vrienden die zeer fanatiek met deze stijlen en hun cultuur daarrond bezig zijn. Dus ben ik al wel eens op zo'n feestje beland. Ik vind het zelf nogal agressieve muziek, met een hoop teksten tussen die draaien om gore enzo. Geef mij maar een lekker vrolijk oldskool goa feestje dan, want zo voel ik me ook op feestjes.

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik het allemaal slecht vind. Er zitten wel eens goeie dingen tussen, maar een hele avond hou ik het niet vol. Oude industrial kan ik wel eens beter smaken.

Angramar Temenos

Badass junkie
Naja, het gore gehalte vind ik wel meevallen, het zijn wel aparte texten vaak.. Ik vind ze vaak ook enorm briljant eigenlijk. En agressieve muziek vind ik af en toe wel prettig, om die agressie eraf te dansen i.p.v het op te kroppen..

Televised mass poison
Spitting at the screen
Keep the masses deluded
With fabricated dreams

Powdered God in a bag
From the Vatican
I want you to fuck off
As hard as you can

[Chorus]

Heaven has burst open
Now it's raining bones
The chaos will erode you
Breeding little clones

Born of a fallen rib
From the monkey's womb
Overcooked by cathode rays
Evolved to consume

100% [4x]

Eating from the butcher's slab
Becoming what they meet
Restrained and roasted while they gorge
Strapped into the seat

Bathing in your arrogance
Dining will ensue
God made me a cannibal
To fix problems like you

Aalpoepert

Badass junkie
Xeloc zei:
Als ik naar die plaatjes kijk... weet ik al dat het een hoop geschreeuw en gejank gaat worden... ik pas!
Jammer dat veel mensen dat vooroordeel hebben. Luister maar eens gewoon, er wordt helemaal niet geschreeuwd en gejankt.
Combichrist zal door hardcore liefhebbers wel gewaardeerd kunnen worden.

Electrische gitaren zitten er ook (bijna) niet in.

Vroeger was ik gek van dit genre. Deze nummers vind ik nog wel eens leuk:

Angramar Temenos

Badass junkie
Jezus gast! Over and done van Deine Lakaien was maanden lang m'n lievelingsnummer... Leipe shit :grin:. Nee, er zit inderdaad bijna geen gejank en geschreeuw in, hoogstens wat vervormde stemmen.

Oom Klaas zei:
Klinkt als een tekst van jou

Dat vind ik een compliment, dankjewel! Waarom denk je dat ik het zo leuk vind :hearteyes:

Dopezilla

Badass junkie
In het verleden heb ik het vrij veel beluisterd, maar tegenwoordig houd ik het bij af en toe een Feindflug albumpje en dat is het wel weer.

En dan met name Hirnschlagt:

:hearteyes:

Olle

Angramar Temenos

Badass junkie
Ja dat deed ik al, het enige punt was een beetje dat ik geen idee heb hoe dat specifieke nummer heet, er staat alleen "straftanz" en ik ga ervan uit dat dat de naam van de band is.

Ok, na een paar verschillende doorspitten heb ik ze gevonden ^^. Maar nee, danké :).

Aalpoepert

Badass junkie
Het nummer heet ook straftanz (Vandaar dat ze dat de hele tijd door het nummer heen schreeuwen)
Je hebt alleen meerdere versies van Straftanz, ze roepen ook niet in alle versies HOER

Einstein

Badass junkie
Als het om EBM gaat, doe mij dan maar dit (uit de tijd dat EBM gewoon nog EBM betekende):

Van de nieuwere (gothic-)EBM ken ik eigenlijk alleen Hocico, een band die helaas CD na CD vol lijkt te stouwen met heel veel slap "dramatische" orkestrale interludes maar hier en daar een leuk nummer achterlaat.

Dopezilla

Badass junkie
Front 242 nog live gezien, dat was wel vet. Heb er helaas geen muziek van rondslingeren hier. Misschien eens aan beginnen. :grin:

Olle

Bovenaan