• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Eerste keer 2C-I - op 40 mg

Kneudelbaum

Newbie
Dit tripreport heb ik al heel wat jaren geleden geschreven, maar nog nooit op DF gepost en aangezien ik het zelf nog steeds wel aardig omschreven vindt:

Het is zaterdagavond, 7 uur, als ik bezig ben mijn zojuist ontvangen portie 2C-I op te lossen in gedeminiraliseerd water. Daarbij blijft een kleine hoeveelheid van het poeder achter in het zakje wat ik met een pasje er vanaf schraap en "opeet". Ik doe een hele wilde gok en schat het in op 10mg.

Ongeveer een uur later begint een mild, maar toch duidelijk aanwezig effect op te komen.
Hoewel het me even doet denken aan een beginnende paddo-trip en het ook even een
DXM-achtige werking heeft, moet ik uiteindelijk toch tot de conclusie komen dat 2C-I duidelijk
een ander effect heeft dan de andere middelen waarmee ik ge-experimenteerd heb.
Maar de effecten zijn op dit moment nog erg mild. Na het nog een uurtje aan te hebben
gekeken ben ik van mening dat deze dosering geen spectaculaire effecten met zich
meebrengt en besluit ik om de dosis "wat" te verhogen. Door een behoorlijk stomme
inschattingsfout van mij heb ik echter 1/3 van het flesje opgedronken (waarin 90mg 2C-I
opgelost waren). Ik besef mij op dit moment dat ik nu 40mg 2C-I binnen heb gekregen, wat
nogal overdreven veel is...zeker aangezien dit mijn eerste ervaring met dit middel is. Maar
goed, gedane zaken nemen geen keer en onder het motto van "iedereen die met beide
benen op de grond staat, staat stil" ga ik er maar eens goed voor zitten/liggen...

Na een half uur begint het effect op te komen....enigzins vergelijkbaar met paddo's, maar
toch duidelijk anders. De visuele effecten beginnen met de bekende golvende lijnen en zeer
heldere kleuren, maar worden al gauw een heel stuk heftiger. Rond 10 uur zit ik met open
mond van verbazing mijn uiterst dynamische omgeving te bewonderen.
Ik kijk naar een betonnen muur op amper 2 meter afstand, die iedere paar seconden volledig
van kleur verandert en barsten begint te vertonen die vervolgens als natte verf naar beneden
druipen.

Een (oerlelijke) graffiti op een andere muur begint zichzelf uit te breiden, terwijl de muur
langzaam oplost in het niets.

Objecten beginnen in elkaar over te lopen en waar ik ook kijk, zie ik een wirwar van kleuren,
vreemde texturen en andere, behoorlijk heftige visuele hallucinaties.
Ik probeer een gesprek met een vriend van mij te voeren (die zich in een compleet andere -
ook enigzins troebele - state of mind bevindt) en hoewel ik mijn uiterste best doe om te
focussen zie ik zijn gezicht volledig "morphen" in het gezicht van andere personen...in
amper 20 seconden tijd heeft hij een forse baard gekregen en een mond die breder is dan zijn
gezicht. Op dit moment zijn mijn gedachten ook in een allesomvattende chaos verzeild
geraakt. Iedere poging te communiceren mislukt. Enerzijds omdat mijn gesprekspartner in een
volkomen abstracte taal tegen mij aan het praten is, anderzijds omdat ik halverwege mijn zin
ineens het idee heb dat ik over iets totaal anders aan het praten ben, daar vervolgens over
verder praat en dus eigenlijk vrij serieus aan het raaskallen ben.

Ik ben op dit moment zeer zeker van het feit dat ik een te hoge dosis heb gepakt, maar
toch ervaar ik het zeker niet als een bad trip. Het enige waar ik me een beetje druk om maak
is het feit dat het extreem moeilijk is om een inschatting te maken van de ernst van allerlei
dingen. Gevoelsmatig zou ik op dit moment mijn hand eraf kunnen hakken zonder dat dat
enige serieuze impact zou hebben. Na de trip zou mijn hand er nog gewoon aan zitten...
Maar het lukt me toch nog wel om het rationeel denken op dit niveau vast te houden en te
begrijpen dat alle eventuele gekke dingen die ik doe ook echt plaats zullen vinden.
De totale wirwar van in elkaar overlopende gedachten en compleet abstracte gevoelens
houdt enkele uren aan, waarna de realiteit weer langzaam begint terug te keren. Het is
inmiddels 3 uur geworden en ik ben weer in staat om een gesprek te voeren wat ook
daadwerkelijk ergens over gaat. Het blijft echter moeilijk om een bepaalde gedachte vast te
houden.
De visuele effecten zijn iets afgenomen, maar zijn zelfs nu nog sterker dan ik ooit van enig
middel heb meegemaakt. Iemand steekt een sigaret op en enkele seconden lang krijgt de hele
ruimte waarin ik mij bevindt de kleur van de vlam. Als ik mij focus op een bepaald object
verandert dit voortdurend van kleur en textuur.

<knip>

Het is inmiddels 7 uur 's morgens en ik acht mijzelf in staat om naar huis te rijden. Dit vormt
inderdaad geen probleem, mede door het feit dat het hier om 7 uur op zondagmorgen niet echt
druk op de weg is.
Het duurt nog tot 10 uur voordat ik weer helemaal nuchter ben en besluit te gaan slapen.
------------------------------------------------------------------------------------
Als een korte evaluatie zou ik deze trip willen omschrijven als een zeer indrukwekkende,
interessante maar tevens behoorlijk chaotische ervaring. Naar mijn mening zijn bv. paddo's
vooral interessant omdat ze de alledaagse zaken en belevenissen eens vanuit een totaal
ander perspectief belichten, meestal positief. Met 2C-I is dit voor mij totaal niet aan de orde.
Daarvoor is het effect te onsamenhangend.
Maar de visuele effecten van dit middel zijn in 1 woord geweldig...

steaker

Experimenterende gebruiker
mooi report, ik krijg er zelfs zin door om het zelf ook eens te proberen, maar wat voor een drug is die 2C-I ?? moet je daarvoor naar 'de juiste mensen' gaan, of is het van een smartshop? en heb je een idee welke bestanddelen het bevat?

boenkeng

Bewuste gebruiker
Leuk report, mogen van mij wel meer 2C rapportjes komen.

Heb je ook andere 2C's geprobeerd? Wat zijn de USP's van 2C-I precies vergeleken met andere?

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Mooi reportje lijkt me wel heavy stuf, maar laat ik het toch maar bij paddo's oid houden :)

grts

Kneudelbaum

Newbie
Een aantal jaren geleden waren er een hoop sites die het hele scala aan 2C-xx verkochten als research chemical. Dat was voordat de FBI met operatie "Web Tryp" eigenlijk alles in 1 weekend hebben opgerold. Zodoende heb ik de kans gehad om 2C-B, 2C-C, 2C-D, 2C-E, 2C-I, 2-CT-2, 2-CT-4, 2-CT-7 en 2-CT-21 vrij uitgebreid te kunnen testen. 2C-I was vooral interessant omdat het sterke visuals heeft maar een laag mindfuck gehalte. De setting is zodoende ook lang niet zo belangrijk als bij bijvoorbeeld paddo's. Een jaar geleden waren 2C-C/D/E en I nog te bestellen via een site uit Thailand maar die toen tegenwoordig alleen nog maar aan wholesale (minimale afname: 100 gr.).

Cosmic Controler

Bewuste gebruiker
leuk report !

maar ik snap er nog echt geen reet van wat nou het verschil is tussen de 2c's kan iemand mij dat uitleggen ?

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Cosmic Controler zei:
leuk report !

maar ik snap er nog echt geen reet van wat nou het verschil is tussen de 2c's kan iemand mij dat uitleggen ?

Heb er geen flauw idee van, ben geen voorstander van RC's dus laat staan dat ik kennis heb van -tallen C-tjes die er zijn, te veel voor op te noemen lijkt me.
Wil liever niet proefkonijn spelen dus ik laat me nooit verleiden tot dergelijke middelen...
ieder z'n ding natuurlijk...

grts

boenkeng

Bewuste gebruiker
Cosmic Controler zei:
leuk report !

De ene heeft meer mindfucks, de ander heeft meer CEV, de ander heeft voor OEV, de andere heeft weer een zwaardere bodyload, de ander is gewoon lichter, 2C-E en 2C-T7 zijn volgens mij de zwaarste en 2C-I en 2C-P de lichtste varianten.

Probeer anders erowid eens

Kneudelbaum

Newbie
2C-B: De meest bekende uit het rijtje. De visuals zijn relatief mild, het is vrij gemakkelijk onder controle te houden (laag mindfuck gehalte) maar kan wel een sterk lichamelijk effect hebben. Bijwerkingen zoals misselijkheid zijn vrij gebruikelijk, maar verschillen erg van persoon tot persoon.

2C-C: Na inname duurt het vrij lang voordat het begint te werken (1 tot 2 uur) en het effect houdt slechts een uurtje of 3 aan. In tegenstelling tot de rest van de 2C-familie is het lichamelijke gevoel eerder licht verdovend/rustgevend dan dat je er energie van krijgt. In visueel opzicht zit het tussen 2C-B en 2C-I in.

2C-D: Dit heeft het mildste effect. Het trip-gehalte is laag en het heeft voornamelijk invloed op je stemming, Bij hogere doseringen vertoont het wat overeenkomsten met LSD (ben ik van mening). Toch vind ik dit de minst interessante.

2C-E: Met uitzondering van 2C-P is dit de meest krachtige. Sterke visuals, een hoog mindfuck gehalte. Heeft een hoop overeenkomsten met LSD en Mescaline (wat die laatste betreft spreek ik niet uit eigen ervaring). bij een "normale" dosering (15 tot 20 mg) houdt het effect al snel 8 tot 10 uur aan. Bij hogere doseringen wel 2 x zo lang. De body load van 2C-E is sterk, soms ronduit vervelend.

2C-I: Behoorlijk visueel, weinig invloed op emotie, een redelijk sterk stimulerend effect.

2-CT-2/2-CT-4/2-CT-21: Redelijk vergelijkbaar met elkaar en ook met 2C-B en 2C-I.

2-CT-7: Dit is een vreemde. Bij een niet al te hoge dosis lijkt het op de andere 2-CT-X maar wanneer er iets te veel wordt gebruikt kan het al snel psychotisch en agressief gedrag veroorzaken. Erg onvoorspelbaar en "verantwoordelijk" voor een aantal doden.

Feline

Belezen gebruiker
Leuk report, alleen wel iets aan de korte kant.

Had je ook een beetje controle over je visuals of is dat moeilijk bij de 2C-familie?

Groet

Kneudelbaum

Newbie
inExtase zei:
Leuk report, alleen wel iets aan de korte kant.

Had je ook een beetje controle over je visuals of is dat moeilijk bij de 2C-familie?

Groet

Laat ik het zo zeggen: Bij de meeste middelen zijn de visuals wat "vaag". Hiermee bedoel ik dat als je je er sterk op concentreert ze lijken te verdwijnen. Met de 2C-familie (of in ieder geval met 2C-I) is het heel anders...je ziet alles heel scherp en dus zijn de visuals veel realistischer.

Wat mijn ervaring betreft zou ik dus zeggen: Nee, je hebt totaal geen controle over de visuals. Ze zijn er gewoon, of je wilt of niet...maar door het feit dat het weinig invloed heeft op je emoties en je je volledig bewust bent van het feit dat datgene wat je ziet niet echt is, is de kans om een bad trip te krijgen extreem klein (veel kleiner dan bij paddo's of lsd).

Een vriend van mij had op een gegeven moment ongeveer 150 mg gehad verdeeld over een periode van 36 uur en hij zei tegen me: "Weet je...het is geweldig spul maar ik weet wel zeker dat ik nooit meer nuchter wordt." om vervolgens de slappe lach te krijgen. (Na een nacht goed geslapen te hebben was hij weer volkomen helder.)

Patrick a.k.a Spaceface

Bewuste gebruiker
Wil toch nog even reageren dat ik het niet echt mee eens ben met je stelling over 2cb.

Heb het vrij vaak genomen, zowel capsules als pillen, en heb er toch echt wel eens een flinke mindtrip door gehad. Het bekende gevoel van doodgaan, wat ook bij paddo's nog wel eens in wil treden :tearsofjoy: .

Ook qua visuals ben ik wel eens in een psychedelische hel aanbeland, veel erger dan ik ooit van andere tripdrugs heb gehad. Zag op een gegeven moment overal alleen nog maar fractals, kleuren en gezichten, dit hield wel 3 uur aan.

Moet zeggen dat ik toen de gebruikelijke dosis wel flink had overschreden, maar denk meld het toch even voor mensen na het lezen van jouw post misschien de neiging krijgen enigszins achteloos met 2cb om te gaan :)

17mg - 34mg is prima dosis, gooi bijvoorbeeld niet twee capsules van 33mg naar binnen zoals ik had gedaan, want het verschil tussen bijvoorbeeld een extra xtc pil, en een extra 2cb capsule/pil is totaal onvergelijkbaar.

2C-B: De meest bekende uit het rijtje. De visuals zijn relatief mild, het is vrij gemakkelijk onder controle te houden (laag mindfuck gehalte) maar kan wel een sterk lichamelijk effect hebben.

In hoeverre heeft 2C-B invloed op je bloedruk en hartslag vergeleken met MDMA? En waar ik vooral benieuwd naar ben, hoe veel invloed heeft het op je hartslag vergeleken bij een dosis truffels van 10 gram?

Op de Unity website staat dat één van de lichamelijke effecten van 2C-B een milde stijging van de hartslag en verhoging van de bloedruk is, terwijl dit volgens dezelfde website ook bij paddos het geval is.

Kneudelbaum zei:
2C-B: De meest bekende uit het rijtje. De visuals zijn relatief mild, het is vrij gemakkelijk onder controle te houden (laag mindfuck gehalte) maar kan wel een sterk lichamelijk effect hebben. Bijwerkingen zoals misselijkheid zijn vrij gebruikelijk, maar verschillen erg van persoon tot persoon.

2C-C: Na inname duurt het vrij lang voordat het begint te werken (1 tot 2 uur) en het effect houdt slechts een uurtje of 3 aan. In tegenstelling tot de rest van de 2C-familie is het lichamelijke gevoel eerder licht verdovend/rustgevend dan dat je er energie van krijgt. In visueel opzicht zit het tussen 2C-B en 2C-I in.

2C-D: Dit heeft het mildste effect. Het trip-gehalte is laag en het heeft voornamelijk invloed op je stemming, Bij hogere doseringen vertoont het wat overeenkomsten met LSD (ben ik van mening). Toch vind ik dit de minst interessante.

2C-E: Met uitzondering van 2C-P is dit de meest krachtige. Sterke visuals, een hoog mindfuck gehalte. Heeft een hoop overeenkomsten met LSD en Mescaline (wat die laatste betreft spreek ik niet uit eigen ervaring). bij een "normale" dosering (15 tot 20 mg) houdt het effect al snel 8 tot 10 uur aan. Bij hogere doseringen wel 2 x zo lang. De body load van 2C-E is sterk, soms ronduit vervelend.

2C-I: Behoorlijk visueel, weinig invloed op emotie, een redelijk sterk stimulerend effect.

2-CT-2/2-CT-4/2-CT-21: Redelijk vergelijkbaar met elkaar en ook met 2C-B en 2C-I.

2-CT-7: Dit is een vreemde. Bij een niet al te hoge dosis lijkt het op de andere 2-CT-X maar wanneer er iets te veel wordt gebruikt kan het al snel psychotisch en agressief gedrag veroorzaken. Erg onvoorspelbaar en "verantwoordelijk" voor een aantal doden.

Dank voor deze informatie mijn vriend! Heel handig, ik was al een tijdje opzoek naar hoe de 2c's nou onderling ongeveeer verschillen. :wave:

Patrick a.k.a Spaceface

Bewuste gebruiker
Voor 2C-B gebruikers die dosis staan nog steeds.
Zelf laatst een idiote 2C-E experience, en had eigenlijk mijn eigen waarschuwing moeten lezen over het broertje. 30mg was OK, 60mg erg lang en intens. Zelfs voor de ervaren gebruiker.

Bovenaan