Eerste keer 2cb proberen

Vinceeee

Newbie
Hoi,
Was zonet met mijn vrienden bezig over 2cb. Zij hebben het al een paar keer gedaan maar ik nog niet. Na deze quarantaine wil ik het zelf graag proberen. Heb enkel keta, xtc en coke gedaan. Nu vroeg ik me af hoe 2bc voelt; vele zeggen meer trip, maar is het iets dat je eerder op festival/feesten neemt of best in een rustige omgeving. Ook wou ik weten wat de besye dosering is voor een nieuweling. 😊
Grtss
 

Zweevteev

Wijs gebruiker
Hey! Zelf heb ik onderhand 5 keer 2C-B gedaan en ik denk dat ik 15mg tot nu toe wel de leukste/interessantse dosis gevonden heb, wat ook meteen het hoogst is dat ik ooit gedoseerd heb. 2C-B is inderdaad een drug waar je zeer duidelijke visuals van kan krijgen vanaf een gemiddelde dosis. Uit m'n hoofd is dat ook ongeveer rond de 15mg, dus dat zou ik je aanbevelen. Het heeft ook een zeer kenmerkende bodyhigh. Aanrakingen voelen vele malen intenser en het tintelt een beetje, maar op een fijne manier. Werd er stiekem ook best wel geil van, haha. Ik zou het zelf omschrijven als een pilletje dat 80% truffels is en 20% MDMA, want slapen ga je er ook zeker niet van. Het is immers familie van de amfetamineachtigen. Bij de comedown ervaar ik hetzelfde als wat ik ervaar met alle psychedelica die ik heb geprobeerd, namelijk dat ik mentaal wel erg uitgeput ben en "brainfried," dus dat kan vermoeiend zijn, maar het is niet heel storend of zo. Ik heb het ook wel eens gecombineerd met XTC, maar dat vond ik nogal zonde van de XTC eigenlijk, want ik voelde vooral 2C-B op de voorgrond. Met 4-HO-MET was het ook wel leuk om te combineren, maar toen had ik van beide een lage dosis. Ik weet niet hoe die combinatie is op hogere doses. Hoop dat je hier wat aan hebt!
 

Vinceeee

Newbie
Hey, once again volledig verkeerd geïnformeerd geweest... dacht dus dat het mdma was met een wat meer psychedelisch effect, maar blijkt het omgekeerde te zijn. Wat raad je me aan; eerst een keer truffels proberen of eerst 2cb, kwestie van het een beetje gewoon te worden! Bedankt voor alle info vandaag alvast! Groeten!
 

Zweevteev

Wijs gebruiker
Hey, once again volledig verkeerd geïnformeerd geweest... dacht dus dat het mdma was met een wat meer psychedelisch effect, maar blijkt het omgekeerde te zijn. Wat raad je me aan; eerst een keer truffels proberen of eerst 2cb, kwestie van het een beetje gewoon te worden! Bedankt voor alle info vandaag alvast! Groeten!
Truffels zijn wel een goed begin, zeker omdat die ook gewoon legaal verkrijgbaar zijn, maar in principe zou je ook wel eerst 2C-B kunnen doen. Maakt niet heel veel uit, denk ik. Ik vind 2C-B wel iets leuker door de body high en daarbij is het ook wel zo dat sommige mensen echt niet tegen de smaak van truffels kunnen of er zo misselijk van worden dat ze alles super gauw al uitkotsen. Bij 2C-B is dat lang niet zoveel voorkomend (in mijn ervaring).
 

Vinceeee

Newbie
Truffels zijn wel een goed begin, zeker omdat die ook gewoon legaal verkrijgbaar zijn, maar in principe zou je ook wel eerst 2C-B kunnen doen. Maakt niet heel veel uit, denk ik. Ik vind 2C-B wel iets leuker door de body high en daarbij is het ook wel zo dat sommige mensen echt niet tegen de smaak van truffels kunnen of er zo misselijk van worden dat ze alles super gauw al uitkotsen. Bij 2C-B is dat lang niet zoveel voorkomend (in mijn ervaring).
Truffels lijken me ook echt nice, voor mij althans niet legaal (kleine belg hier) maar is inderdaad gemakkelijker te krijgen. 2C-B spreekt me wel meer aan, dus denk dat ik die eens voorzichtig ga proberen! Heel hart bedankt weer 😉
 

Rosie

Bewuste gebruiker
Eerste keer zou ik inderdaad rond de 13-15 mg doen. Ik ben ook steeds iets hoger gaan doseren. Elke keer kijken hoe het was. En als ik dacht: ik kan wel meer. Heb ik keer erna meer gepakt.

Hoe vaak heb ik 2cb gedaan? Uhm... geen idee eigenlijk. Dit jaar 5x :P
Vorig jaar juli was de 1e keer. Heel milde dosis van 4mg. Ik was ook niet aan het trippen. Wel wat chaos in mijn hoofd en heel opgewekt.
Ik vind het trouwens absoluut niet op MDMA lijken.

Ik heb nooit echt duidelijk visuals gehad. De kleuren wat intenser, en verder niet echt. Wel close eye visuals.

Gisteren echter 28mg gepakt. En de visuals waren nu wel aanwezig! Alsof je door een soort filter kijkt. Patroontjes, alles golft, vervormingen.
Echt de beste trip die ik gehad heb. Lekker flowen op de muziek. Welke muziek? Dat is elke trip anders wat ik nice vind. Gisteren lekker op goa.

Je smaak veranderd. Je tijdsbesef veranderd. Ik houd er van om fruit te eten tijdens het trippen. Lekker sapjes drinken.

Ik doe het liefst dit thuis. Maar tijdens een festival of feestje kan ik 2cb ook zeker waarderen. Tijdens inwerken moet ik altijd wel even de 2cb accepteren. Het voelt zwaar. Vaak helpt het als ik even iets anders ga doen. Als ik zit, ga ik staan. Of lekker dansen. Andere muziek. Even naar buiten of juist niet.
 

KlaasVaak

Wijs gebruiker
Ik zie de overeenkomst met MDMA ook niet zo. Wel een leuke drug! Het is een trip, maar mentaal kan je nog redelijk normaal nadenken, in vergelijking met bijvoorbeeld truffels.

Het kan behoorlijk visueel worden, vind ik zelf leuk, maar voor de eerste keer zou ik zeker niet hoger dan 15mg doseren. Misschien zelfs wat lager. Beter om de eerste keer wat te laag te zitten, dan te hoog. Aan de hand van je eerste ervaring kan je dan de volgende keer je dosis aanpassen.

Het is was mij betreft, omdat het vrij goed te handelen is, geschikt voor feestjes. Eerste keer zou ik echter thuis doen, zeker omdat je nog nooit getript hebt. Hoewel het een vrij makkelijk psychedelicum is, zal het toch wel even wennen zijn om te trippen!
 
Bovenaan