Eerste keer lsd snelle hartslag?

Dag iedereen,

Wil graag m’n eerste keer lsd gaan doen, maar ik ben namelijk iemand die zich altijd zorgen maakt over zijn hart, nou is mijn vraag dus of ik van lsd een snelle hartslag kan ervaren, voor de rest laat ik gewoon alles rustig over me heen komen maar m’n hart is toch al altijd iets geweest waar ik me altijd maar weer zorgen over maak 😬 . En welke negatieve effecten kun je er nog van krijgen? Bv paranoia, dan is m’n vraag om wat word je dan paranoia? Om de lsd zelf? Of omdat je het niet wil? Ja ik zit echt nog met veel vragen maar op deze zou ik graag mijn antwoord op vinden alvast bedankt ❤️

VJ_LSD72

Bewuste gebruiker
LSD verhoogt significant de bloeddruk, hartslag, lichaamstemperatuur, pupilgrootte, cortisol, prolactine, oxytocine en epinefrine. Als je je daar tijdens het trippen druk over gaat maken verhoog je waarschijnlijk je hartslag alleen nog maar meer.

k1ttyc4t

Belezen gebruiker
Dag iedereen,

Wil graag m’n eerste keer lsd gaan doen, maar ik ben namelijk iemand die zich altijd zorgen maakt over zijn hart, nou is mijn vraag dus of ik van lsd een snelle hartslag kan ervaren, voor de rest laat ik gewoon alles rustig over me heen komen maar m’n hart is toch al altijd iets geweest waar ik me altijd maar weer zorgen over maak 😬 . En welke negatieve effecten kun je er nog van krijgen? Bv paranoia, dan is m’n vraag om wat word je dan paranoia? Om de lsd zelf? Of omdat je het niet wil? Ja ik zit echt nog met veel vragen maar op deze zou ik graag mijn antwoord op vinden alvast bedankt ❤️
Dit is nou precies de reden waarom ik geen LSD durf te nemen, ben bang dat ik mij alleen maar ga focussen op m'n hartslag om te kijken of alles goed gaat. Ben blij om te horen dat ik in iedergeval niet de enige ben.

En het verpest denk ik je trip gewoon, heb dit ook met wiet, daarom heb ik nooit lang geblowd omdat ik er paranoïde van werd

VJ_LSD72

Bewuste gebruiker
Volgens mij zijn de lichamelijke bijwerkingen van LSD nagenoeg gelijk aan die van alcohol dus eigenlijk niks om je druk over te maken. Ook nicotine verhoogt de hartslag dus ook roken is iets om je dan druk over te maken.

Spyro

DF-koning
Ik ben ook heel erg geconcentreerd op mijn hart. Ook als ik nuchter ben.

Zoals hierboven beschreven bestaat er zeker een kans dat het je hartslag gaat verhogen, zelf heb ik daar nooit last van met LSD. (Wel verhoogd, niet paniekerig of vervelend).

Het heeft bij mij het paniek gevoel ook nooit verergerd.

Snuffelaar

Badass junkie
Tripreporter
Je hoort LSD over je heen te laten spoelen. Maak je geen druk, het gaat voorbij. De comeup kan heftig zijn maar eenmaal je het plateau bereikt stabiliseert alles wel. Ik zou zeggen gewoon laag beginnen en niet beginnen vechten tegen wat je zal voelen.

Neem er vrede mee en vrede zal je krijgen.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Dag iedereen,

Wil graag m’n eerste keer lsd gaan doen, maar ik ben namelijk iemand die zich altijd zorgen maakt over zijn hart, nou is mijn vraag dus of ik van lsd een snelle hartslag kan ervaren, voor de rest laat ik gewoon alles rustig over me heen komen maar m’n hart is toch al altijd iets geweest waar ik me altijd maar weer zorgen over maak 😬 .
Is er een gegronde reden dat je inzit over je hart(slag)?

Want als je geen echte hartproblemen hebt hoef je daar met LSD niet over in te zitten. Ja, het zal je hartslag verhogen, maar met een gewoon hart is dat niet gevaarlijk.

Kan natuurlijk ook gewoon zo zijn dat het puur een geestelijk iets is, dat je het eng vindt om je hartslag te voelen verhogen. In dat geval beter ook niet doen, zoals anderen al aangaven.

En welke negatieve effecten kun je er nog van krijgen? Bv paranoia, dan is m’n vraag om wat word je dan paranoia? Om de lsd zelf? Of omdat je het niet wil? Ja ik zit echt nog met veel vragen maar op deze zou ik graag mijn antwoord op vinden alvast bedankt ❤️
Het zijn met name je eigen gedachten, die dan versterkt worden door de LSD. Voel je je dus gelukkig, dan voel je je 10 keer zo gelukkig, om het maar even heel simpel te zeggen. Heb je een angstige gedachte en ga je daarin mee, dan voel je je 10 keer zo angstig.

Snuffelaar

Badass junkie
Tripreporter
Is er een gegronde reden dat je inzit over je hart(slag)?

Want als je geen echte hartproblemen hebt hoef je daar met LSD niet over in te zitten. Ja, het zal je hartslag verhogen, maar met een gewoon hart is dat niet gevaarlijk.

Kan natuurlijk ook gewoon zo zijn dat het puur een geestelijk iets is, dat je het eng vindt om je hartslag te voelen verhogen. In dat geval beter ook niet doen, zoals anderen al aangaven.

Het zijn met name je eigen gedachten, die dan versterkt worden door de LSD. Voel je je dus gelukkig, dan voel je je 10 keer zo gelukkig, om het maar even heel simpel te zeggen. Heb je een angstige gedachte en ga je daarin mee, dan voel je je 10 keer zo angstig.
100x dit. LSD is ook niet echt aan te raden als je een angststoornis hebt bijvoorbeeld.

Het is behoorlijk stuurbaar ook als je acceptatie kan vinden. Natuurlijk wordt dit pas makkelijker te controleren naar mate van ervaring. Laag beginnen en elke trip kan je een beetje omhoog gaan tot je je sweet spot gevonden hebt.

Voor mij is dat 300ug, voor anderen misschien 150ug wat ook perfect ok is. Het is geen stoer doen contest maar waar jij je goed bij voelt, waarom zou je anders willen trippen? Ben al hoger gegaan wat ook een heuse ervaring was maar iets lager is fijner.

Weet wel dat LSD exponentieel en niet lineair stijgt qua dosering en effect. Dit wil zeggen dat 300ug niet dubbel zo sterk is als 150ug, maar misschien wel 3x bij wijze van spreken. De exacte getallen weet ik ook niet.

Pinnacle

Belezen gebruiker
Ik had hier ook last van, dicht bij ego dood zitten en dan je hartslag voelen kan ik niet aanraden :grimacing:. Dat gezegd hebbende, slik wat magnesium van te voren, helpt wat (misschien is het placebo, maar goed). Mijn hartslag was nooit extreem hoog, enige momenten dat het wat zorgwekkend was, bedacht ik me dat ik een heel pakje peuken erdoorheen had gejast in ~2 uur. LSD Is verder relatief mild op je systeem, alleen gaan je gedachten zo hard als je eraan zit, dat je snel kan overschatten hoe ernstig bepaalde problemen zijn. Je hartslag is hoger, maar het is een stuk minder erg dan bij stimulerende middelen. Het zit vooral tussen je oren wat dat betreft.

Over de paranoia: LSD is doorgaans niet heel paranoia opwekkend in mijn ervaring. Uitzondering is als je veel gaat blowen, dat zou ik ook echt niet doen als het je eerste keer is. LSD Is zo overdonderend en intens dat je niet echt meer aan dat soort zaken denkt. Wat ik wel altijd heb is een enorm gevoel van kwetsbaarheid tijdens de piek, wat hierbij essentieel is, is een tripsitter hebben die zelf nuchter is. Relativering en geruststelling helpt in eigenlijk alle gevallen (gewoon even iemand die tegen je zegt dat er niks gebeurt, en dat je kneiterhigh op een bank ligt en verder niks).

Veel plezier, en doseer de eerste keer niet te hoog, 1 zegel 1cp-LSD is bijv. een goeie starter.

Ik had hier ook last van, dicht bij ego dood zitten en dan je hartslag voelen kan ik niet aanraden :grimacing:. Dat gezegd hebbende, slik wat magnesium van te voren, helpt wat (misschien is het placebo, maar goed). Mijn hartslag was nooit extreem hoog, enige momenten dat het wat zorgwekkend was, bedacht ik me dat ik een heel pakje peuken erdoorheen had gejast in ~2 uur. LSD Is verder relatief mild op je systeem, alleen gaan je gedachten zo hard als je eraan zit, dat je snel kan overschatten hoe ernstig bepaalde problemen zijn. Je hartslag is hoger, maar het is een stuk minder erg dan bij stimulerende middelen. Het zit vooral tussen je oren wat dat betreft.

Over de paranoia: LSD is doorgaans niet heel paranoia opwekkend in mijn ervaring. Uitzondering is als je veel gaat blowen, dat zou ik ook echt niet doen als het je eerste keer is. LSD Is zo overdonderend en intens dat je niet echt meer aan dat soort zaken denkt. Wat ik wel altijd heb is een enorm gevoel van kwetsbaarheid tijdens de piek, wat hierbij essentieel is, is een tripsitter hebben die zelf nuchter is. Relativering en geruststelling helpt in eigenlijk alle gevallen (gewoon even iemand die tegen je zegt dat er niks gebeurt, en dat je kneiterhigh op een bank ligt en verder niks).

Veel plezier, en doseer de eerste keer niet te hoog, 1 zegel 1cp-LSD is bijv. een goeie starter.
Bedankt, ben blij om te horen je er niet zo paranoia van word❤️

Bovenaan